Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Die 50.000, da's om patattenvelden te gaan bezetten.......
Poetin geeft toe dat Rusland kampt met tekort aan aardappelen: “We hebben er blijkbaar niet genoeg”
https://www.hln.be/buitenland/poetin-ge ... ~a0051c6b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Tja, Fred, dat heb je als je met mij in discussie gaat: ik vermeld feiten (sommige heb ik eerder hier al aangehaald). Terwijl jij alleen maar dingen beweert. Zonder grond.Fred1950 schreef: ↑29 mei 2025, 09:31En heb je al die informatie via ChatGPT gevonden ? Als je je eigen persoonlijke Oekraïnse bronnen hebt beschouw ik je als een "spion" .Wil. schreef: ↑27 mei 2025, 10:35
In mei '23 hebben twee drones het Kremlin geraakt: het centrum van de militaire beslissingen.
In juni '23 werd in Moskou het ministerie van Digitale Ontwikkeling en andere overheidsdiensten getroffen.
In juli '23 heeft een drone-aanval gebouwen beschadigd tegenover het hoofdkwartier van de GRU’s cyberoorlogseenheid (hoofd inlichtingdienst).
In maart '25 hebben de Oekraïners 91 drones op Moskou afgestuurd waardoor het hele vliegverkeer rond Moskou kwam stil te liggen.
....Ik krijg goesting om niet meer op jou en je propaganda te reageren , het is me allemaal een beetje te belachlijk aan het worden ...
![]()
Tijd dat je je eens gaat bezinnen, denk ik.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Daarom vind je die filosofie ook al bij Plato. Maar ja ... "Filosofie voor batterijkenners", dat boek moet nog geschreven worden, zeker?

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Toen alle Macht door god werd verleend aan een koning of keizer, was het ook de regel dat die koning enkel kon worden opgevolgd door een zelf gekweekte nakomeling, meestal noodzakelijk van het mannelijke geslacht. Die maatschappelijke normen konden ertoe leiden dat het "plebs" tot slaaf werd gemaakt. Zo kon het gebeuren dat de koninklijke nakomeling een waanzinnige was die evengoed alle macht kreeg toegemeten. Nu vele volken volgens andere normen worden geleid, namelijk via een door de meerderheid verkozen "koning" kan het voorkomen dat een "waanzinnige democraat.?" de wereldorde kan verstoren.Hobo schreef: ↑29 mei 2025, 09:13Als ik het nieuws lees, vrees ik dat er nog weinig democratie bestaat
in de USA van Trump![]()
Of zou die mafkerel aan drugs snuiven![]()
![]()
Hij stelde recent voor dat heel Canada bij de USA zou aansluiten...
En andere zotte stoten...
Blijkbaar zonder veel kennis van de toestand....
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
... dan behoorde Plato ook al tot de platvloerse , niet gemuteerde kuddedieren ....
En voorts , je haalt geen feiten aan , je fantaseert met propaganda die zelfs niet eens te bewijzen valt.
Heb je al eens nagechecked hoeveel "soevereine" landen de VS sinds WOII al is binnen gevallen , allemaal in naam van de "democracy" ? En waren ze steeds zo humaan dat ze de leiders correct behandelden , of riepen ze "We've got him" om hem daarna de dood in te jagen ( bvb. Sadam Hoessein ) .... Maar als zogenaamde "Untermenschen" een land binnen vallen ( zelfs met een humanitaire reden zoals zelfbehoud ) , dat mag niet , daar is het kot te klein voor.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 29 mei 2025, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het gaat niet goed met de Russische landbouwsector:
1. de Russische tegenhanger van John Deere, de producent van grote landbouwmachines in de VS, heet Rostselmash. Dit groot bedrijf is zo goed als failliet en moet zijn personeel naar huis sturen.

2. Nog straffer: Rusland kampt met een tekort aan aardappelen. Dat is zoiets als Algerije dat een tekort aan zand heeft. Rusland is altijd in staat geweest om zijn bevolking te laten overleven op aardappelen. Nu niet. Ze moeten ze nu importeren vanuit Pakistan. Wit-Rusland heeft zijn reserves al bijna helemaal uitverkocht aan RU.

Something is rotten in the state of Russia
Goed bezig, Poetin.
1. de Russische tegenhanger van John Deere, de producent van grote landbouwmachines in de VS, heet Rostselmash. Dit groot bedrijf is zo goed als failliet en moet zijn personeel naar huis sturen.

2. Nog straffer: Rusland kampt met een tekort aan aardappelen. Dat is zoiets als Algerije dat een tekort aan zand heeft. Rusland is altijd in staat geweest om zijn bevolking te laten overleven op aardappelen. Nu niet. Ze moeten ze nu importeren vanuit Pakistan. Wit-Rusland heeft zijn reserves al bijna helemaal uitverkocht aan RU.

Something is rotten in the state of Russia

Neen.
Volgens het Centrum voor het Bestrijding van Desinformatie zijn de aardappelprijzen in de Russische Federatie met 173% gestegen door sancties, inflatie en een afname van de landbouwarealen.
Crisisverschijnselen in de Russische economie nemen toe en hoewel het propagandamateriaal van de Russische Federatie economisch soeverein is, is het land in werkelijkheid niet in staat de eigen bevolking zelfs maar van aardappelen te voorzien, aldus de CPD.
Ik heb al meermaals aangehaald dat de inflatie in Rusland er geweldig hard inhakt en er bestaat geen 'spilindex' die de lonen automatisch aanpast.
Die inflatie is mede het gevolg van de sancties die het Westen oplegt.
De weg is duidelijk: Rusland dieper in de miserie duwen tot Poetin door eigen mensen wordt 'verwijderd' - op welke manier ook.
Al wat wij moeten doen is de sancties blijven volhouden en nog verzwaren, plus UA financieel en militair steunen.

Duitsland gaat dit jaar nog €7,5 miljard militaire hulp geven aan Oekraïne.
Dat bedrag zal mede gebruikt worden om in UA langeafstandswapens te produceren die tot diep in RU militaire doelen kunnen treffen.
Lavrov reageert: Duitsland glijdt af op de gladde helling waarop het de voorbije eeuw al twee keer is uitgegleden.
Dat bedrag zal mede gebruikt worden om in UA langeafstandswapens te produceren die tot diep in RU militaire doelen kunnen treffen.
Lavrov reageert: Duitsland glijdt af op de gladde helling waarop het de voorbije eeuw al twee keer is uitgegleden.

De Oekraïners weten hen te vinden: de onmens die Mariupol met de grond gelijk probeerde te maken en duizenden onschuldigen de dood in heeft gejaagd, krijgt nu een koekje van eigen deeg.
Zijn 'decoraties' mag hij meenemen naar de hel.
Zijn 'decoraties' mag hij meenemen naar de hel.

Het zit zo: als de prijzen stijgen van de producten die de boer nodig heeft, dan past hij zich aan.
De feiten zijn dat de brandstof voor de machines in prijs stijgt, dat de machines zelf duurder worden en bovendien zijn ook meststoffen en zaaimateriaal duurder geworden.
Daar komt nog bij dat ook de lonen omhoog gaan van iedereen die werkt op een groot boerenbedrijf.
Er zitten een hoop kosten 'verborgen' in het eindproduct, maar de boer is niet altijd in staat om zijn prijzen lekker door te rekenen aan zijn kopers en bijgevolg wordt het bedrijf minder en minder rendabel. Er komt dan een grens in zicht waaronder de boer verlies begint te lijden.
Wat een boer dan kan doen, is de oppervlakte verkleinen die hij bebouwt. Dan is er uiteindelijk een veel beperkter aanbod, waardoor de prijzen nog meer omhoog worden gejaagd en er een tekort aan aardappelen ontstaat.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Poetin zal niet alleen een tandje , maar een volle mond tanden mogen bijzetten als hij ooit de Donetsk oblast in handen wil krijgen. Zelfs na maanden gevecht is een relatief kleine stad als Toretsk nog steeds niet volledig veroverd. Als hij echt Donetsk in handen wil hebben moet hij nog de kanjers van steden zoals Pokrovsk , Myrnohrad , Kostiantynivka , Drushkivka , Kramatorsk , Sloviansk ...in handen krijgen ...
Misschien moet hij eens proberen om de Oekraïners met Molotov cocktails vanuit drones weg te jagen
. Het is in elk geval gelukt om hiermee de Russen destijds rond KIev weg te jagen. 
- Rusland "capituleert" onder de druk en laat zich leegplunderen
- Dmitry Medvedev start zijn "kamikaze" vergeldingsoorlog met kernwapens ...
Dat kan twee kanten opgaan :
- Rusland "capituleert" onder de druk en laat zich leegplunderen
- Dmitry Medvedev start zijn "kamikaze" vergeldingsoorlog met kernwapens ...