Is het ooit al anders geweest.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.
Onze e-cards zijn vernieuwd! Stuur een kaartje voor een verjaardag, als bedankje of zomaar. Bekijk de e-cards
Is het ooit al anders geweest.....
Poetin heeft ook wel goede dingen gedaan (in het verleden):

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Kunt gij verklaren waarom het Westen door de eeuwen heen zo tuk is op het veroveren of neerhalen van Rusland ? Is dat geen vorm van racisme ? Vergeet ook niet de inmenging van de EU in Oekraïne in 2014 en de drone aanvallen op Moskou , duidelijk een niet militair doelwit.Wil. schreef: ↑27 mei 2025, 09:17....
- Rusland is in het verleden 3 keer 'dodelijk bedreigd' geweest vanuit het Westen: het Pools-Litouwse Gemenebest heeft geprobeerd Moskou in te nemen
Napoleon heeft er zich ook eens aan gewaagd, en Hitler, met wie de Sovjets een pakt hadden gesloten, natuurlijk ook.
....
Om dezelfde reden dat de Engelsen Frankrijk wilden veroveren, of de Fransen Engeland wilden veroveren of de Spanjaarden zich hier zijn komen installeren als heersers of de Romeinen naar Engeland zijn getrokken of ... enz, enz.Fred1950 schreef: ↑27 mei 2025, 10:16Kunt gij verklaren waarom het Westen door de eeuwen heen zo tuk is op het veroveren of neerhalen van Rusland ?Wil. schreef: ↑27 mei 2025, 09:17....
- Rusland is in het verleden 3 keer 'dodelijk bedreigd' geweest vanuit het Westen: het Pools-Litouwse Gemenebest heeft geprobeerd Moskou in te nemen
Napoleon heeft er zich ook eens aan gewaagd, en Hitler, met wie de Sovjets een pakt hadden gesloten, natuurlijk ook.
....
En welk ras mag dat dan wel zijn waartegen 'wij' het hebben, slimmeke?Is dat geen vorm van racisme ?
Ik weet enkel iets over de inmenging van Poetin in de soevereine beslissingen van het parlement van UA.Vergeet ook niet de inmenging van de EU in Oekraïne in 2014
In mei '23 hebben twee drones het Kremlin geraakt: het centrum van de militaire beslissingen.en de drone aanvallen op Moskou , duidelijk een niet militair doelwit.
Lees eens een boek, jongen.Tijdens WOII heeft de VS militair materiaal aan de Russen geleverd en was er geen vuiltje aan de lucht. Het is pas na 1945 dat de poppen aan het dansen gingen. Waarom ?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Zowat alle West-Europese oorlogen van de laatste 1000 jaar waren "familie geschillen" . De anti-Russen attitude van tegenwoordig vindt zijn oorsprong in een Westers superioriteitsgevoel en de waanzin om zich hierdoor het recht toe te eigenen om andere volkeren te mogen domineren ( restgedachten uit koloniale tijden ? ).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Hoog tijd om te gaan doctoreren op dit nieuwe verblindende historische inzicht, Fred.Zowat alle West-Europese oorlogen van de laatste 1000 jaar waren "familie geschillen" .
Tja , en de huidige generaties van 20-ers tot 60+-ers herinneren zich die geschiedenis allemaal alsof het gisteren was .... Wat een larie om die staatsgreep van 2014 te verklaren. ( p.s. In 2012 werkten Russen en Oekraïners nog samen aan het ontwerp van een nieuwe Antonov versie )frits1955 schreef: ↑27 mei 2025, 20:07.......
Het verleden is immers in Oekraïne meer wellicht dan elders een wapen in de ideologische strijd. Al sinds zijn ontstaan in de 17e eeuw – en ook die tijdlijn is omstreden – worstelt het land met zijn identiteit. k.
.....
Die tweespalt is er tot vandaag: aan de ene kant het etnische nationalisme met centrum in Galicië en anderzijds Malorossia “Klein Rusland”
....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 mei 2025, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Maidan was geen volksrevolutie omdat slechts een heel beperkt deel van de bevolking hiervoor verantwoordelijk was , en dan spreekt men van een staatsgreep. Een paar jaar voordien werd bij reguliere verkiezingen pro-Russisch gestemd. Joost mag weten wat er met die pro-Russische regeringsleden na 2014 is gebeurd.
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.