Klimaat
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
- Locatie: Antwerpen
Minder is moeilijk te contrleren. In België is het steeds foufelare? Ene zak in het wit en een andere in het zwart.
Zo is het gebruik van onkruidverdelger zelfs selektieven op basis van cyanide reeds lang verboden.
De toekomst zal ecologisch of werken op het DNA de oplossing zijn
Zo is het gebruik van onkruidverdelger zelfs selektieven op basis van cyanide reeds lang verboden.
De toekomst zal ecologisch of werken op het DNA de oplossing zijn
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge hebt twee soorten Groen , allebei ijveren ze om de CO2 te beperken.
Rechts Groen : die stellen voor om alle huizen meer te isoleren , want dat brengt op voor Den Bouw. Die willen ook iedereen terug op de fiets krijgen , want dan hoeven de BMW en Audi rijders zich geen dure EV aan te schaffen. Die hebben niets tegen de verhoging van brandstofprijzen , want dat zou het verbruik drukken.
Links Groen : die willen de energietransitie door de multinationals laten betalen. En die willen dat in het laagspanningsnet geïnvesteerd wordt zodat het capaciteitstarief overbodig zou worden. Die zijn vóór het plafonneren van brandstofprijzen.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
- Locatie: Antwerpen
Seffens zullen we de Groene klootzakken nog is kietelen se,Fred1950 schreef: ↑11 jun 2022, 23:08Ge hebt twee soorten Groen , allebei ijveren ze om de CO2 te beperken.
Rechts Groen : die stellen voor om alle huizen meer te isoleren , want dat brengt op voor Den Bouw. Die willen ook iedereen terug op de fiets krijgen , want dan hoeven de BMW en Audi rijders zich geen dure EV aan te schaffen. Die hebben niets tegen de verhoging van brandstofprijzen , want dat zou het verbruik drukken.
Links Groen : die willen de energietransitie door de multinationals laten betalen. En die willen dat in het laagspanningsnet geïnvesteerd wordt zodat het capaciteitstarief overbodig zou worden. Die zijn vóór het plafonneren van brandstofprijzen.
subiet vertrek ik naar hier en met den 2takt goe smoren
https://www.oudeglorien.be/?view=articl ... venementen
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In april heeft China aangekondigd dat het dit jaar de kolenproductie met 300 miljoen ton zal verhogen. Vorige maand zei India dat het ernaar streeft de binnenlandse steenkoolproductie tegen het einde van volgend jaar met meer dan 400 miljoen ton te verhogen.
Het is gemakkelijker om de energietransitie aan te kondigen dan ze te realiseren.
Het is gemakkelijker om de energietransitie aan te kondigen dan ze te realiseren.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zou dat een probleem zijn moesten ze alle CO2 uitstoot opvangen en omzetten naar een bruikbare grondstof ?Wil. schreef: ↑12 jun 2022, 11:19In april heeft China aangekondigd dat het dit jaar de kolenproductie met 300 miljoen ton zal verhogen. Vorige maand zei India dat het ernaar streeft de binnenlandse steenkoolproductie tegen het einde van volgend jaar met meer dan 400 miljoen ton te verhogen.
Het is gemakkelijker om de energietransitie aan te kondigen dan ze te realiseren.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Het achterpoortje is geld, als ze genoeg uitstoot rechten betalen,dan zijn ze wettelijk in orde , dat is zoals in een lage emissie zone , als men betaald mag men zelfs met een op hout gestookte wagen door Antwerpen rijden.Zo te zien : industrie en transport. Van de industrie moet ge niets verwachten , die zitten onder het ETS systeem. En wat particulier transport betref zitten we op de goede spoor met onze EV's.
En voor die E V's, dat wordt (groen) lachen,de regering verdiend miljarden aan de BTW en accijns op het brandstof verbruik van het wagenpark,als ze hun doelstelling bereiken en tegen 2030 à2035 dan valt er een hele industrie in elkaar, en als ze genoeg stroom kunnen verwezenlijken, hoe gaan ze die prijs berekeken , of gaan zowel de huishouding, als het wagenpark evenveel,betalen met de zelfde BTW en accijns????
Trouwens ze hebben geen echt bewijs, dat door de Co² en andere broeikas gassen uitstoot de aarde opwarmt,ze hebben een hypothese,en een computer model, maar geen bewijs, en door de grote vulkaan uitbarstingen door de eeuwen heen komt al die Co² uitstoot op onze rekening,en denken ze dat ze baas gaan worden over de natuur
https://klimaatveranda.nl/2020/02/21/is ... -opwarmen/
Het klimaat is een cyclus, en de zonnewinden, vulkaan uitbarstingen,bosbranden, en ook de vele oorlogen, mat al die bombardementen,en de steeds groeiende bevolking spelen een veel grotere rol in de opwarming dan de uitstoot ,van het dieseltje van jan modaal.
https://klimaatveranda.nl/2020/11/15/kl ... ment-71657typisch dat gedurende een periode van 66 miljoen jaar alleen naar de CO2 concentratie wordt gekeken en niet naar de zonne-activiteit en de activiteit van vulkanen. Dat alleen CO2 de boosdoener is kan bij mij er niet in. Het feit dat er erg veel energie verbruikt wordt door de mens wat uiteraard sterk correleert met het gebruik van fossiele brandstoffen wil m.i. niet perse zeggen dat CO2 de boosdoener is. Ook als we net zoveel energie verbruiken zonder de fossiele brandstoffen zal de aarde opwarmen door dat energie gebruik.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Trabant werd alleen in Zwickau gebouwd, DKW was ten andere ook tweetakt en prijkte met het huidige Audi-logo op het radiatorrooster. Een vriend van mij had zo'n exemplaar, hij moest bij het tanken eerst in de koffer via een vuldop een hoeveelheid olie bijgieten. Van Wartburg, de Trabant voor rijkere Oost-Duitsers - reden er hier destijds ook wel redelijk wat rond - drie zelfs in het dorp, maar die had al een automatisch (nu ja) oliesysteem Oleomatic of zoiets. Er was een dealer in Leuven en de invoerder (Pierreux) zat in Huizingen. De Wartburg was de laatste auto die je voor net geen honderdduizend BF kon kopen, dat met ergens in de late jaren zeventig geweest zijn.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
9 juni beslist en nu al aktief !
Het kabinet heeft maandag het eerste niveau van een ’gascrisis’ uitgeroepen. Daarmee is het ’Bescherm- en Herstelplan Gas’ in werking getreden. „Rusland maakt steeds meer gebruik van zijn gas als machtsmiddel”, zegt minister Jetten bij een ingelaste persconferentie. „Het risico van niets doen is te groot geworden.” Door de kolenproductie op te schroeven, verwacht het kabinet een besparing van 2,3 miljard kuub gas per jaar.
Het kabinet overweegt daarnaast vanwege de gestegen energieprijzen extra steun te bieden aan mensen met een kleine beurs om de hoge gasprijs op te vangen. De gasprijs is afgelopen dagen geëxplodeerd, met maandag nog eens een stijging van 40 procent in Europa.
Jetten roept de industrie en consumenten op om zoveel mogelijk energie te besparen, zoals de airco minder aanzetten en korter douchen. „Elke kuub gas telt.”
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat kondigde vorig jaar aan dat kolencentrales in 2022, 2023 en 2024 niet meer dan 35 procent van hun capaciteit mogen verbruiken. Daarmee probeerde het kabinet de uitstoot drastisch te verminderen. Jetten zegt gedwongen te zijn nu in te grijpen: de drie overgebleven kolencentrales in Nederland mogen per direct weer 100 procent stoken.
Klimaatminister Rob Jetten ging als Kamerlid in 2019 nog trots op de foto met de inmiddels gesloten kolencentrale Hemweg in Amsterdam. Nu moet hij als minister voor Klimaat en Energie de productie van kolencentrales weer opschroeven. Na een persconferentie reageert hij op de foto die hij toen nam. Artikel gaat verder onder de video.
0:35
’Geen gascrisis’
„Er is in Nederland geen gascrisis. Tot nu toe was ingrijpen niet nodig. Maar afgelopen week heeft Rusland zonder enige reden laten zien geen betrouwbare gasleverancier te zijn”, aldus de bewindsman.
Ook Nederland kreeg onlangs geen gecontracteerde partij gas meer, nadat handelshuis GasTerra weigerde Moskou in roebels te betalen. De levering uit Rusland door Gazprom daalde met tientallen procenten, Duitsland krijgt nog 40 procent van het gecontracteerde gas. „Met name de ontwikkelingen in Duitsland zijn voor mij aanleiding geweest om deze maatregelen te nemen”, aldus Jetten.
Nederland vult zijn gasvoorraden in het hoogste tempo aan in Europa, aldus Jetten, en kan als eerste in Europa de netwerken gevuld hebben. Hij zegt nu preventief maatregelen te willen nemen om ’paniek te voorkomen’. Jetten zal daarvoor de bergingen in Groningen en Bergermeer tot het maximum gaan vullen om een buffer te hebben. „Daarmee zitten we boven de Europese norm.”
Het kabinet gaat bedrijven vergoeden die vrijwillig tijdelijk minder gas kunnen gaan verstoken. Ook bedrijven die sneller van het gas af gaan, krijgen subsidie. De animo daarvoor is groot, aldus Jetten.
Duitsland kondigde zondag een serie noodmaatregelen aan, zoals vermindering van gas voor de industrie en het opvoeren van de kolenstook door energiecentrales.
Het kabinet heeft maandag het eerste niveau van een ’gascrisis’ uitgeroepen. Daarmee is het ’Bescherm- en Herstelplan Gas’ in werking getreden. „Rusland maakt steeds meer gebruik van zijn gas als machtsmiddel”, zegt minister Jetten bij een ingelaste persconferentie. „Het risico van niets doen is te groot geworden.” Door de kolenproductie op te schroeven, verwacht het kabinet een besparing van 2,3 miljard kuub gas per jaar.
Het kabinet overweegt daarnaast vanwege de gestegen energieprijzen extra steun te bieden aan mensen met een kleine beurs om de hoge gasprijs op te vangen. De gasprijs is afgelopen dagen geëxplodeerd, met maandag nog eens een stijging van 40 procent in Europa.
Jetten roept de industrie en consumenten op om zoveel mogelijk energie te besparen, zoals de airco minder aanzetten en korter douchen. „Elke kuub gas telt.”
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat kondigde vorig jaar aan dat kolencentrales in 2022, 2023 en 2024 niet meer dan 35 procent van hun capaciteit mogen verbruiken. Daarmee probeerde het kabinet de uitstoot drastisch te verminderen. Jetten zegt gedwongen te zijn nu in te grijpen: de drie overgebleven kolencentrales in Nederland mogen per direct weer 100 procent stoken.
Klimaatminister Rob Jetten ging als Kamerlid in 2019 nog trots op de foto met de inmiddels gesloten kolencentrale Hemweg in Amsterdam. Nu moet hij als minister voor Klimaat en Energie de productie van kolencentrales weer opschroeven. Na een persconferentie reageert hij op de foto die hij toen nam. Artikel gaat verder onder de video.
0:35
’Geen gascrisis’
„Er is in Nederland geen gascrisis. Tot nu toe was ingrijpen niet nodig. Maar afgelopen week heeft Rusland zonder enige reden laten zien geen betrouwbare gasleverancier te zijn”, aldus de bewindsman.
Ook Nederland kreeg onlangs geen gecontracteerde partij gas meer, nadat handelshuis GasTerra weigerde Moskou in roebels te betalen. De levering uit Rusland door Gazprom daalde met tientallen procenten, Duitsland krijgt nog 40 procent van het gecontracteerde gas. „Met name de ontwikkelingen in Duitsland zijn voor mij aanleiding geweest om deze maatregelen te nemen”, aldus Jetten.
Nederland vult zijn gasvoorraden in het hoogste tempo aan in Europa, aldus Jetten, en kan als eerste in Europa de netwerken gevuld hebben. Hij zegt nu preventief maatregelen te willen nemen om ’paniek te voorkomen’. Jetten zal daarvoor de bergingen in Groningen en Bergermeer tot het maximum gaan vullen om een buffer te hebben. „Daarmee zitten we boven de Europese norm.”
Het kabinet gaat bedrijven vergoeden die vrijwillig tijdelijk minder gas kunnen gaan verstoken. Ook bedrijven die sneller van het gas af gaan, krijgen subsidie. De animo daarvoor is groot, aldus Jetten.
Duitsland kondigde zondag een serie noodmaatregelen aan, zoals vermindering van gas voor de industrie en het opvoeren van de kolenstook door energiecentrales.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Van dat beetje landbouw en de paar veebedrijven,is er geen stikstof of ammoniak probleem, en is meer landbouw en veeteelt in andere landen, het zit alleen tussen de groene oren van het Europees parlement, die er alles aan doen om van Europa een dictatuur te maken.Van stikstof weten we dat landbouw het probleem is dat we dienen aan te pakken.
In de toendra en de bossen van Scandinavië lopen miljoenen herkauwers, elanden, herten reeën,gaan ze die allemaal afslachten,ook Argentinië en Amerika is bekent voor zijn mega veestallen,trouwens ruim 200 jaar terug waren er +50 miljoen bizons in wat nu Amerika is,die zijn niet weg door te veel stikstof.....en dan is ook de mens een stikstof en ammoniak vervuiler, maar de aarde draait en België en NL zitten niet onder een glazen stolpdenken ze nu echt als ze een bedrijf van 1000 varkens of koeien sluiten dat daarmee de lucht stikstof vrij is, en komt nu meer "vuile" lucht "door de oorlog in Oekraïne,dan van die paar landbouw bedrijven.
Ze willen gewoon de natuur dwingen,en geven de schuld dan maar aan de boeren,maar zonder de stikstof en ammoniak en meststoffen, worden de landbouwgronden woestijnen, is het dat wat ze willen, of denken ze dat de melk uit een doosje in de supermarkt komt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.