Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Litouwen heeft vanaf 1 november de treinverbinding tussen Wit-Rusland en Kaliningrad (Köningsberg) afgesloten en dit omdat Litouwen de sancties tegen Rosneft en Lukoil wil opleggen.
Dat creëert grote problemen voor de Russische enclave. Er zijn nu nog 2 andere wegen waarlangs RU de energie kan leveren: a) via de zee, maar dat geeft in de winter problemen indien de temperatuur diep zakt en het ijs de toegang moeilijk maakt. b) via een pijplijn die ook over het grondgebied van Litouwen loopt en waarover de Litouwers dus controle kunnen uitoefenen indien ze dat willen.
Dat creëert grote problemen voor de Russische enclave. Er zijn nu nog 2 andere wegen waarlangs RU de energie kan leveren: a) via de zee, maar dat geeft in de winter problemen indien de temperatuur diep zakt en het ijs de toegang moeilijk maakt. b) via een pijplijn die ook over het grondgebied van Litouwen loopt en waarover de Litouwers dus controle kunnen uitoefenen indien ze dat willen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik dacht ook of hoorde dat die ru soldaten burgerkledij aandeden en zich tussen de mensen zich dan mengden. Wie schiet je dan dood, gewond geraken lukt niet altijd?
Zo' n taktieken past men toe.
Zo' n taktieken past men toe.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat gebeurde met vluchtende RU soldaten in Bucha. Ze werden ontdekt en neergeschoten door Oekraïnse burgers en werden dood op straat achtergelaten. Niet denken dat Russen zo goed het Oekraïns dialect machtig zijn , wij ontdekken toch ook meteen een Nederlander aan zijn uitspraak.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zeker een doorn in het oog van de EU. Orban legt zich ook niet neer bij het gevoerde beleid van de EU inzake immigranten.Uitgelegd: Wie is Viktor Orban en hoe heeft hij vrijstelling van de Amerikaanse sancties weten te verkrijgen?
Of ze nu onbeperkt zijn of niet, de vrijstellingen van Hongarije van de Amerikaanse sancties die in het onderstaande bericht worden genoemd, zijn een doorn in het oog van degenen die hebben aangedrongen op hardere maatregelen tegen de grootschalige invasie van Oekraïne door Rusland.
Maar hoe is Viktor Orban erin geslaagd om uitstel te krijgen van de berucht wilskrachtige Amerikaanse president?
Wie is Viktor Orban?
Viktor Orban is al 15 jaar premier van Hongarije. Eerst in 1998 en 2002, voordat hij in 2010 opnieuw aan de macht kwam.
Net als Donald Trump beschouwt de 62-jarige zichzelf als een boegbeeld van het anti-liberale populisme in Europa. Hij heeft de term 'illiberale democratie' bedacht voor zijn autoritaire regeringsstijl.
Tijdens Orbans bewind hebben zijn Fidesz-partij en haar aanhangers geleidelijk de controle over de Hongaarse media overgenomen.
Bron: SkyNews: 08/11/2025 - 19.16 uur.Orban is ook een uitgesproken criticus van immigratie in Europa geworden en wordt ervan beschuldigd de rechten van LGBTQ+-ers te ondermijnen.
Mocht Orban geen uitstel van de VS gekregen hebben zou Orban moeten hebben aankloppen hebben bij de EU die op hun beurt dan weer een stok achter de deur zouden gehad hebben om Orban te dwingen de regels inzake immigranten (en LGBTQ+-ers, en andere EU-regels) te volgen willen ze EU-steun ontvangen voor hun energievoorziening. Het lont werd door Orban (voorlopig?) uit het, voor zijn land, spreekwoordelijke kruitvat getrokken.
-
Maar ook als Rusland dit zou kunnen bewerkstelligen zal het nooit of te nooit 'gerust' gelaten worden door het Westen. Het is de bedoeling om Rusland helemaal kapot te maken en dit werd reeds aangegeven door Kaja Kallas, de EU-havik bij uitstek.Dicksy 30 aug 2022, 20:51
Het wordt eens hoogtijd dat er drastische maatregelen genomen worden. Draai godv....die gaskraan naar het westen volledig toe. Het Westen content want ze zijn van het Russisch gas af. De Russen trekken zich volledig terug en concentreren zich alleen op De krim en richten zich volledig op het Oosten. Russisch sprekende Oekraïners die bij Rusland willen horen moeten maar verhuizen. Trek een Chinese muur op tussen Rusland en het Westen en dat ieder zijn eigen gang gaat.
Dat Rusland het Westen (EU) laat voor wat het is en de kous is af.Dicksy 12 dec 2023, 13:17
Letse premier: “Er zal een nieuw IJzeren Gordijn tussen Rusland en Europa komen”
Als ik Rusland was zou ik een soort van Chinese Muur bouwen van Noord naar Zuid en alle banden verbreken met het Westen en mij richten op het Oosten. Daar ligt de toekomst voor Rusland en zeker niet in W-Europa.De Letse premier Evika Siliņa (48) heeft tijdens een toespraak voor de Amerikaanse denktank ‘Atlantic Council’ gesproken over een nieuw IJzeren Gordijn tussen Rusland en Europa. Ze drukte ook op het belang van het onder controle houden van Rusland. “Als we dat niet doen, zal Rusland zich niet gedeisd houden”, aldus Siliņa. “En dan zou het gevaar heel dichtbij kunnen komen.”
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En gelijk heeft ze.
Het oude Rusland dat maar blijft claimen dat het Groot Russisch Rijk zal hersteld worden en dat de grenzen van Rusland nergens zijn, moet begraven worden. Net zoals het voormalige Grote Duitse Rijk dat 1000 jaar zou overeind blijven, moest begraven worden.
Pas daarna kan er met dat land weer onderhandeld worden over een plaats in de wereldgemeenschap. Het huidige Poetin-Rusland is net zoals Duitsland in de eerste helft van de 20e eeuw, als een losgeslagen, ongecontroleerde en levensgevaarlijke olifant. Daarop wordt in groep jacht gemaakt tot hij uitgeschakeld is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Daarom dat Rusland zich volledig moet afkeren van het Westen en het zich moet richten op het Oosten. Het Westen volledig laten voor wat het is en zijn toekomst in het Oosten zoeken. Maar dit is iets wat het Westen nooit zal toestaan, koste wat kost.
Daar zit voor Rusland niets anders op.
Daar zit voor Rusland niets anders op.