Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

10 nov 2025, 21:17

W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

11 nov 2025, 19:49

Poetin heeft niet alleen te maken met stevige tegenstand in UA, maar ook in eigen land zijn tegenstanders bezig de infrastructuur te saboteren. Ze hebben het gemunt op treinen en het netwerk dat heel Rusland verbindt.

image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

11 nov 2025, 20:06

image.png
image.png (334.72 KiB) 209 keer bekeken

Dicksy

11 nov 2025, 20:11

image.png
image.png (274.79 KiB) 203 keer bekeken

Deze ziekte heeft niets te maken met gifgas.

Wil.

11 nov 2025, 20:22

Dit is de strategie die al onder de Sovjet Unie werd toegepast. Poetin - wiens heimwee naar die tijd gekend is - past die aanpak ook toe wanneer hij met Trump 'onderhandelt':

Intern omschreef de voormalige Sovjet-minister van Buitenlandse Zaken Andrei Gromyko de Russische onderhandelingstactieken als volgt:

De 'Gromyko regels' :

1. Vraag het maximale: en doe dat vanuit een positie van kracht. Vraag niet, eis. Vaak hebben deze eisen betrekking op zaken die in eerste instantie helemaal niet van hen waren.

2. Stel ultimatums: volg uw eisen op met dreigementen, inclusief het gebruik van geweld. (bijvoorbeeld nucleair wapengekletter)

3. Geef geen duimbreed toe:
Westerse partijen zijn vaak geneigd compromissen te sluiten. Rusland weet dat het waarschijnlijk tenminste een deel van zijn oorspronkelijke eisen krijgt als het simpelweg weigert terrein prijs te geven. En misschien krijgen ze dan een deel van iets wat ze nooit hebben gehad.
(De hele Donbas krijgen bv., enz.)

Het gaat niet alleen om Oekraïne. Het gaat over Poetin die het zogenaamde 'Grote Russische Rijk' wil herstellen en een grote erfenis achterlaten, net als zijn helden Peter de Grote en Jozef Stalin.

Hij zal niet stoppen alleen maar om in de toekomst een goede deal met Donald Trump te kunnen sluiten.

Wil.

11 nov 2025, 20:52

En de budgettaire tekorten blijven zich maar opstapelen in Rusland:

image.png
image.png (318.78 KiB) 195 keer bekeken

En dat voor een land dat zich rijk waande omwille van de grondstoffen die het kon uitvoeren. Jammer genoeg belandde al een groot deel van de inkomsten in de zakken van Poetin en zijn oligarchenbende.

Wil.

11 nov 2025, 20:58

image.png
image.png (211.81 KiB) 195 keer bekeken

Wil.

11 nov 2025, 21:10

Welke leider kan er in de 21e eeuw naast hem staan als een man/vrouw met moreel gezag, gedreven door democratische principes, bereid om - als puntje bij paaltje komt - zich te laten vermoorden voor zijn idealen?

image.png
image.png (459.21 KiB) 194 keer bekeken

Dicksy

11 nov 2025, 21:56

image.png
image.png (189.33 KiB) 184 keer bekeken

Voor diegene die willen of er nood aan hebben. :cry: :cry:

boeffer

11 nov 2025, 23:50

11 November wapenstilstand en einde WO 1 en wordt bijna in gans de wereld herdacht. Behalve daar in de USSR of was daar enkel WO 2 daar?
Mijne dr zei ooit eens gif moet je soms met gif bestrijden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

12 nov 2025, 10:02

Video toont Russische troepen die 'Mad Max' gebruiken bij hun intocht in een belangrijke Oekraïense stad

Er is een video vrijgegeven waarin te zien is hoe Russische soldaten op motoren de belangrijke stad Pokrovsk binnenrijden, of zelfs op de daken van gehavende auto's en busjes.
De beelden die gisteren door Russische oorlogsbloggers werden gepubliceerd, lieten volgens hen Russische troepen zien die het strategische knooppunt binnentrokken over een in mist gehulde weg. Sommige Telegram-gebruikers omschreven het als scènes uit de actiefilm "Mad Max" uit 1979, die zich afspeelt in een post-apocalyptisch landschap.

image.png
image.png (222.54 KiB) 152 keer bekeken

De locatie van de video is geverifieerd als Pokrovsk op basis van de wegindeling, borden, elektriciteitsmast en zichtbare bomen. Deze komen overeen met archief- en satellietbeelden van het gebied. Het is echter niet mogelijk om de datum te bevestigen waarop de beelden zijn gemaakt.

Bron: SkyNews 12/11/2025 - 09.48 uur

Dicksy

12 nov 2025, 10:07

Russische troepen staan ​​op het punt Oekraïense troepen in een belangrijke stad te omsingelen - Kiev geeft toe dat er 'moeilijke omstandigheden' zijn

Rusland meldt dat zijn troepen dieper zijn doorgedrongen in de oostelijke Oekraïense steden Pokrovsk en Koepiansk.

Moskou zegt dat de inname van Pokrovsk, door Russische media ook wel "de toegangspoort tot Donetsk" genoemd, een platform zou bieden om noordwaarts op te rukken naar de twee grootste resterende Oekraïense steden in de regio Donetsk: Kramatorsk en Sloviansk.

Syrskyi vertelde aan de New York Post dat Rusland ongeveer 150.000 troepen concentreerde op een opmars naar Pokrovsk.
Als teken van de intensiteit van de stedelijke strijd meldde Rusland dat het 256 gebouwen had ingenomen. De Russische troepen rukten op ten noordwesten en oosten van Pokrovsk en rond het treinstation.
image.png
image.png (251.92 KiB) 150 keer bekeken
Bron: SkyNews 12/11/2025 - 09.43 uur
Als Zelensky nog een fotootje wil nemen kan hij het nu nog doen. De vrees bestaat dat het volgende week te laat kan zijn. :cry: :cry:

Wil.

12 nov 2025, 10:33

De Oekraïners blijven met succes de olie-installaties van de Russen vernielen. Na de grootste oliehaven aan de Zwarte Zee (Tuapse), is tijdens het weekend een olieterminal vernield. Weer een geldkraantje dat dichtgedraaid is.

image.png

Wil.

12 nov 2025, 10:46

Lukoil kan geen olie meer transporteren vanuit een Iraaks olieveld. Lukoil is één van de grootste bronnen van inkomsten voor de RU overheid: het bedrijf betaalt grote sommen belastingen op de winsten die het maakt / maakte.

De reden: de sancties die de VS hebben opgelegd aan wie nog zaken doet met Lukoil.

Reuters meldde vorige week dat het Iraakse staatsoliebedrijf SOMO de levering van drie ladingen ruwe olie uit de eigen productie van Lukoil in het olieveld had geannuleerd vanwege de sancties.

En drie van de bronnen zeiden maandag dat Irak alle contante en ruwe oliebetalingen aan het bedrijf had stopgezet vanwege de sancties.

De betalingen aan Lukoil blijven bevroren totdat er een contractuele aanpassing is die een mechanisme voor de ontwikkeling van het olieveld en een manier om betalingen te doen aan niet-gesanctioneerde entiteiten veiligstelt, aldus een van de bronnen, een functionaris van het ministerie van Olie.

Wil.

12 nov 2025, 10:56

Wie nog twijfelt aan de genocidale bedoelingen van Poetin, leest best eens tussen de regels van wat Peskov zegt: Oekraïne moet 'uitgewist' worden

image.png