Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

12 nov 2025, 20:25

Op 3 kwartalen is de omzet bij de vastgoedontwikkelaars (huizenbouw) gezakt met 6,7%.
Wie in RU geld leent om een huis te bouwen, betaalt meer dan 20% interest.
Wie wil er lenen? Niet drummen!

image.png
image.png (192.77 KiB) 351 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

12 nov 2025, 20:45

De Russische overheid pompt in 2025 600% meer geld in de banken om ze overeind te houden.

Er wordt meer dan een half biljoen roebel aan banken verstrekt, onder meer via kapitaalinjecties via de aankoop van bankaandelen (= gedeeltelijke nationalisering)

Het lijkt erop dat ze zich voorbereiden op zeer ernstige financiële schokken, die binnenkort zullen plaatsvinden.

Wil.

12 nov 2025, 20:49

5 van India's grootste raffinaderijen importeren geen olie meer uit Rusland. Zij kochten tot nu toe 2/3 van alle naar India verscheepte Russische olie.

Trump tariffs ....

Dat Grote Russische Rijk ... zou het er nog komen?

image.png
image.png (693.86 KiB) 347 keer bekeken

boeffer

12 nov 2025, 23:05

Wie of wat voor volk woont daar eigenlijk in de UA, een maat van Zelenski: 100 miljoen weg... https://www.nu.nl/economie/6375528/moge ... drijf.html
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

13 nov 2025, 08:28

door boeffer » Gisteren, 23:05

Wie of wat voor volk woont daar eigenlijk in de UA, een maat van Zelenski: 100 miljoen weg... https://www.nu.nl/economie/6375528/moge ... drijf.html
Het zal zijn reden wel gehad hebben waarom Zelensky een wet goedkeurde die de onafhankelijkheid van de anti-corruptiediensten aan banden wilde leggen door ze onder een centraal gezag te willen plaatsen.
Een wet die sterk bekritiseerd werd door de EU en protesten van de Oekraïnse bevolking en regeringsleden. Na tien dagen heeft hij dan deze wet tegen wil en dank moeten intrekken.
De vraag is of dit corruptieschandaal het daglicht zou gezien hebben mocht deze wet van kracht gebleven zijn. We zullen het nooit weten maar door het ontslag van die twee ministers te vragen neemt hij wel de vlucht vooruit en probeert hij zijn meubeltjes (imagoschade) te redden want hier komt hij niet goed uit.

Wil.

13 nov 2025, 10:45

De Russische olie (Urals Oil) heeft vandaag een marktprijs van $53.
De Russische overheid begint pas bij een aanzienlijk hogere prijs, rond de $59 per vat of meer, de begrotingsdoelstellingen te halen en een overschot te genereren.

Prijzen die beduidend lager liggen, leiden tot begrotingstekorten.

De Europese Unie heeft, samen met de G7-landen, een zwevend prijsplafond ("price cap") ingesteld voor Russische ruwe olie, dat momenteel is vastgesteld op $47,60 per vat. Landen die niet meedoen met die price cap mogen de marktprijs betalen als ze willen, maar die worden nu echter getroffen door de sancties van Trump die op 21 november van kracht worden.

En ondertussen geeft Oekraïne de bezetter lik op stuk door elke nacht (en zelfs overdag) de raffinaderijen en energietransportcentra te treffen.

Wil.

13 nov 2025, 11:03

image.png

Wil.

13 nov 2025, 13:43

De Russen hebben een robot in elkaar gevezen, maar bij gebrek aan goede chips hebben ze er maar een paar ingestopt die afkomstig zijn van een gestolen Oekraïense wasmachine.

Het resultaat: de 'AIdol' doet een mooie faceplant voor het oog van alle camera's. Lachen geblazen.
En dan dat geklungel met dat doek :lol:

Wil.

13 nov 2025, 14:07

Top story in de Russische krant Izvestia : "Nearly 7,000 transport companies in Russia on verge of bankruptcy”
→→ ‘Bijna 7.000 transportbedrijven in Rusland op de rand van faillissement’

De prijs van het vervoer van producten moet dus omhoog , wat het eindproduct duurder maakt. Inflatie is al héél hoog in RU.

Wil.

13 nov 2025, 19:47

Zeer goed nieuws voor UA; zeer slecht nieuws voor RU !

image.png
image.png (156.55 KiB) 246 keer bekeken

Door het overaanbod aan olie liggen er nu een maximaal aantal schepen vol met olie te dobberen op de oceaan. De prijs zakt nu tot meer dan 10 dollar onder de prijs van Brent crude.

Elk vat olie dat nog kan geëxporteerd worden, levert verlies op voor Poetin. En intussen blijven de Oekraïners de raffinaderijen bestoken.

De oliebronnen kan men niet stil leggen want dan slibt de bron dicht. De koude in de noordelijke gebieden helpt mee om dat dichtslibben te bewerkstelligen. In de jaren '90 heeft Rusland in gelijkaardige verlieslatende situaties zelfs de olie gewoon op het land gepompt om ervan af te zijn.

Wil.

13 nov 2025, 19:54

Het gaat vooruit, het gaat verbazend goed vooruit!
Op alle vlakken kraakt het land in zijn voegen.

image.png
image.png (484.59 KiB) 246 keer bekeken

Dicksy

13 nov 2025, 20:15

Adviseur van het hoofd van het Oekraïense presidentschap noemt corruptie in de energiesector 'erfenis van het Kremlin'

Mykhailo Podoliak, adviseur van het hoofd van het Oekraïense presidentschap, noemde de onthulde corruptiepraktijken in de Oekraïense energiesector een "logische echo van het verleden".

Citaat : "Het onderzoek naar het corruptieschandaal in de energiesector is helaas te verwachten. Het is een logische echo van het verleden, waarin het Kremlin decennialang een systeem heeft opgebouwd om Oekraïne binnen zijn invloedssfeer te houden. Een van de belangrijkste instrumenten was corruptie, en restanten van dit mechanisme bestaan ​​nog steeds. De situatie is echter fundamenteel anders."

Citaat : "Natuurlijk zal de Russische propaganda dit gebruiken als bewijs van Oekraïnes incompetentie. De realiteit is dat de staat niet ingestort is, maar dat er een nieuw institutioneel kader op de proef wordt gesteld. Het komt zelden voor dat landen dergelijke gevallen tijdens de oorlog openlijk identificeren, onderzoeken en bespreken. We zetten de moeilijke, pijnlijke, maar essentiële stappen richting integratie in de Europese Unie."

Bron : Podoliak in Telegram (13 november, 18.00 uur)

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/11/13/8007171/

En dit schrijft men als conclusie aan Russische zijde:

"Volgens Podolyaks "logica" is Moskou zelfs "schuldig" aan de corruptiepraktijken die binnen het kantoor van "president" Zelensky plaatsvonden. Maar volgens deze logica is Zelenskys kantoor "verbonden met Moskou" en maakt Podolyak zelf deel uit van Zelenskys staf.

Fred1950

14 nov 2025, 16:53

Hiezie , een beetje indruk maken met hun groot ( en oud ) machientje. :D

Untitled579.png

Wil.

14 nov 2025, 17:18

Wat is het verband met Poetin ?? 8O

Dicksy

14 nov 2025, 17:26

door Fred1950 » 29 minuten geleden

Hiezie , een beetje indruk maken met hun groot ( en oud ) machientje. :D

.....
Misschien willen ze de toestand zelf van wat nader bekijken en geloven ze toch niet alles zomaar klakkeloos wat Zelensky en zijn generaals zeggen. :roll:

image.png
image.png (181.02 KiB) 200 keer bekeken