Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Nog kleiner dan het nu al is.VS stelt voor dat Oekraïne grondgebied en wapens opgeeft en leger inkrimpt - rapport
De VS hebben Volodymyr Zelensky duidelijk gemaakt dat hij de hoofdlijnen van het Amerikaanse vredesplan moet accepteren, zo melden bronnen aan Reuters.
Het plan zou in overleg met Rusland zijn ontwikkeld.
De voorstellen houden in dat Oekraïne grondgebied en een deel van de wapens moet opgeven, aldus twee bronnen die bekend zijn met de kwestie.
Ook zou het land onder andere de omvang van zijn strijdkrachten verkleinen.
Bron: SkyNews - 19/11/2025 - 17.48
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Het gaat niet goed met de gewone Rus. Opvallend: de hoeveelheid voedsel die verkocht wordt in supermarkten is de laatste 2 maanden met 6% gedaald. Nochtans moet iedereen toch eten, hé?
Wat er gebeurt is dit: de mensen stelen meer voedsel in de winkels. De keten 'Lenta' - de Wallmart van Rusland - pakt dit aan door alle voeding zoveel mogelijk in anti-diefstal zakjes te stoppen. Wanneer je voorbij de kassa gaat zonder te betalen voor zo'n item, dan gaat er een alarm af.
Dat zijn de eerste aanwijzingen dat de inflatie de mensen echt pijn doet.
Wat er gebeurt is dit: de mensen stelen meer voedsel in de winkels. De keten 'Lenta' - de Wallmart van Rusland - pakt dit aan door alle voeding zoveel mogelijk in anti-diefstal zakjes te stoppen. Wanneer je voorbij de kassa gaat zonder te betalen voor zo'n item, dan gaat er een alarm af.
Dat zijn de eerste aanwijzingen dat de inflatie de mensen echt pijn doet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Witkoff heeft geen enkele ervaring met diplomatiek werk. Hij is van opleiding een advocaat in vastgoedinvesteringen en werd later- net zoals Trump- een vastgoedverhandelaar. De gehaaide en zeer ervaren Russische onderhandelaars maken gehakt van deze schertsfiguur en zijn gebrek aan geopolitieke inzichten.
-
Izvestia schrijft dat op dit ogenblik 6.700 transportfirma's in faling aan het gaan zijn. Dat is het hoogste aantal in 17 jaar, aldus de krant. Dat is 15% van alle firma's in de sector.
Als één firma gemiddeld 15 mensen tewerkstelt, dan betreft dit 100.000 mensen die hun job verliezen of verloren hebben.
Als er minder te transporteren valt en de brandstofprijzen verdubbelen, dan verdienen de transporteurs niet genoeg en volgt het faillissement
Als één firma gemiddeld 15 mensen tewerkstelt, dan betreft dit 100.000 mensen die hun job verliezen of verloren hebben.
Als er minder te transporteren valt en de brandstofprijzen verdubbelen, dan verdienen de transporteurs niet genoeg en volgt het faillissement

Ga even zitten voor dit stukje nieuws: op 12 november heeft de Nat. Bank van Rusland 3,16 biljoen roebels bijgedrukt. Dat getal vertegenwoordigt ongeveer 1,5 % van het bbp van Rusland op 1 dag extra in omloop. (Ter vergelijking: tijdens de coronacrisis heeft de FED in de VS op één dag eens 0,6% van het bbp bijgedrukt.)
De inflatie gaat sneller en sneller toenemen.
Hogerop heb ik al vermeld dat de Russen minder eten kopen en meer voedsel stelen. Het gaat er niet op beteren met deze maatregelen.
De inflatie gaat sneller en sneller toenemen.
Hogerop heb ik al vermeld dat de Russen minder eten kopen en meer voedsel stelen. Het gaat er niet op beteren met deze maatregelen.

Trump zijn plannen 'om de oorlog te beëindigen' houden o.a. het volgende in:
• Rusland zal bevrijd worden van de westerse sancties, zich weer bij de G7 kunnen aansluiten en het grootste deel van zijn bevroren tegoeden terugkrijgen.
• Moskou krijgt het volledige eigendom over de Donbas-regio's Donetsk en Loehansk, en krijgt internationale erkenning voor zijn langdurige bezetting van de Krim, het schiereiland dat in 2014 werd veroverd.
• Rusland krijgt ook een economische impuls in de vorm van een overeenkomst met de VS over Arctische exploratie.
• Oekraïne zal zijn leger moeten halveren, zijn plannen om zich bij de NAVO aan te sluiten moeten laten varen en afstand moeten doen van zijn langeafstandsraketten.
Applaus op alle banken!
• Rusland zal bevrijd worden van de westerse sancties, zich weer bij de G7 kunnen aansluiten en het grootste deel van zijn bevroren tegoeden terugkrijgen.
• Moskou krijgt het volledige eigendom over de Donbas-regio's Donetsk en Loehansk, en krijgt internationale erkenning voor zijn langdurige bezetting van de Krim, het schiereiland dat in 2014 werd veroverd.
• Rusland krijgt ook een economische impuls in de vorm van een overeenkomst met de VS over Arctische exploratie.
• Oekraïne zal zijn leger moeten halveren, zijn plannen om zich bij de NAVO aan te sluiten moeten laten varen en afstand moeten doen van zijn langeafstandsraketten.
Applaus op alle banken!

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hmm... misschien ook nog een corridor om via Donetsk de Krim over land te kunnen bereiken. De veroverde gebieden in Kherson, en Zaporizhzhia zou Poetin dan misschien terug kunnen afstaan ....
Luhansk + Donetsk + Krim + corridor heb ik hier in het verleden al een paar aangehaald ... Lijkt me een zeer billige oplossing waarbij de oostenlijk Russische gezinde Oekraïners blij om kunnen zijn.
Luhansk + Donetsk + Krim + corridor heb ik hier in het verleden al een paar aangehaald ... Lijkt me een zeer billige oplossing waarbij de oostenlijk Russische gezinde Oekraïners blij om kunnen zijn.
-
Het volledige 28-puntenplan staat te lezen bij SkyNewsDonald Trumps 28-punten vredesplan voor Oekraïne - volledig
Nadat het Witte Huis bevestigde dat de VS "stille" onderhandelingen voert over het beëindigen van de oorlog in Oekraïne, zijn de 28 punten van het resulterende vredesplan nu breed uitgemeten.
Analyse: Oekraïne kan het Amerikaanse vredesplan, dat niet haalbaar is, niet volledig afwijzen, ondanks vermoedens over de manier waarop het is bedacht
Te lezen bij SkyNews - 21/11/2025 - 09.00 uur'Oekraïne heeft echte vrede nodig': Zelensky belooft ervoor te zorgen dat Trumps vredesplan 'echt' is
Te lezen bij SkyNews - 21/11/2025 - 08.36Kremlin niet op de hoogte van Oekraïnes bereidheid tot onderhandelen over vredesplan, melden Russische media
Te lezen bij SkyNews - 21/11/2025 - 08.30
-
VS gaat EU-ambassadeurs informeren over vredesplan - Kiev zegt dat er technische consultaties gaande zijn
We horen nu meer over de diplomatieke ontwikkelingen rondom het vredesplan.
Een bron die bekend is met de zaak vertelde Reuters dat Amerikaanse functionarissen de EU-ambassadeurs in Kiev vandaag over het voorstel zullen informeren.
Ondertussen zei Rustem Umerov, secretaris van de Nationale Veiligheids- en Defensieraad van Oekraïne, dat Oekraïense teams in technisch overleg zijn met de VS over het plan.
"Wij bestuderen alle voorstellen van onze partners zorgvuldig en verwachten dezelfde correcte houding ten opzichte van het standpunt van Oekraïne", voegde hij toe.
Bron: SkyNews: 21/11/2025 - 09.20
-
Om Trump niet tegen de haren te strijken (dat zou geen gezicht zijn
) klinkt het vanuit UA: 'We gaan dat eens goed bestuderen' , maar de hele papierwinkel ligt al in de prullenmand. Zelfs Rubio vindt het geen goed plan. Hij wil 'ernstige onderhandelingen' waarbij ook UA wordt betrokken en waarbij beide zijden iets zullen moeten toegeven. Vraag: wat geeft Poetin toe in dit plan?
Poetin kan nu economisch op de knieën worden gedwongen.
Volhouden dus: elektriciteitsproductie aanvallen, raffinaderijen bestoken, treinen die olie en wapens vervoeren met drones uitschakelen. Ondertussen secundaire sancties opleggen aan landen die grote afnemers waren van RU olie.
Poetin kan nu economisch op de knieën worden gedwongen.
Volhouden dus: elektriciteitsproductie aanvallen, raffinaderijen bestoken, treinen die olie en wapens vervoeren met drones uitschakelen. Ondertussen secundaire sancties opleggen aan landen die grote afnemers waren van RU olie.

Als ik dat 28-puntenplan zo lees dan moet men wel tot de conclusie komen dat dit een vredesplan is op maat geschreven van de VS en Rusland waarbij Oekraïne en de EU (NAVO) de pineut zijn.door Fred1950 » 27 minuten geleden
Hmm... misschien ook nog een corridor om via Donetsk de Krim over land te kunnen bereiken. De veroverde gebieden in Kherson, en Zaporizhzhia zou Poetin dan misschien terug kunnen afstaan ....
Het zou mij echt verwonderen, op basis van de publiceerde punten door SkyNews, dat Oekraïne hier volledig mee zou instemmen en al zeker de W-Europese bondgenoten niet. Maar ja, wat hebben die W-Europese bondgenoten in hun geheel al in de pap te brokken gehad in dit conflict. Dit was al niet onder het bewind van Biden en nu ook niet onder het bewind van Trump.
Afwachten dus.