Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het moet u echt storen dat ik uw dommigheid en onwetendheid altijd aan de kaak stel.Een stommiteit herhalen, doet ze niet verdwijnen. Ik heb je eerder al duidelijk gemaakt hoe je de lezers voor dommeriken aanziet.
Komaan pseudo-intellectueeltje, laat uw niveau nog eens zien. Herhaal ze hier nog eens hier allemaal. Ik zal u een voorzet gevenvisuele metafoor betekenis:
Een visuele metafoor is een beeld of symbool dat wordt gebruikt om een idee, concept of eigenschap op een figuurlijke manier te vertegenwoordigen, zonder letterlijk een vergelijking te maken. Het doel is om een complex idee visueel en direct begrijpelijk te maken.
-
Idem ditoEn maar spartelen en spartelen ....![]()
Ik kijk geamuseerd toe
En speciaal voor u mocht u de betekenis niet kennen of het weer willen verdraaien:
"Idem dito" betekent "precies hetzelfde" of "hetzelfde" en wordt gebruikt om aan te geven dat wat eerder is gezegd, ook van toepassing is op een ander persoon of ding.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
(Idem dito is een pleonasme: een taalkundige fout die men wel vaker aantreft bij mensen met niet zo'n al te beste taalbeheersing. Maar dit terzijde.)Idem dito
En speciaal voor u mocht u de betekenis niet kennen of het weer willen verdraaien:
"Idem dito" betekent "precies hetzelfde" of "hetzelfde" en wordt gebruikt om aan te geven dat wat eerder is gezegd, ook van toepassing is op een ander persoon of ding.
Zoiets als 'alles wat je zegt, ben je zelf' ? Zoals de kinderen op de basisschool naar elkaar roepen, omdat alle creativiteit om iets persoonlijks te vinden hen ontbreekt? Is het dat wat je hier demonstreert?
Je spartelt en spartelt ....

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Goed gevonden, had er niet aan gedacht. Je herinnert je dan nog iets uit je kindertijd op de basisschool.Zoiets als 'alles wat je zegt, ben je zelf' ? Zoals de kinderen op de basisschool naar elkaar roepen, omdat alle creativiteit om iets persoonlijks te vinden hen ontbreekt?
Soit ik ga het hierbij laten. Had ik geweten dat u nog altijd dat complex meedraagt uit je kinderjaren toen je op de laatste banken in de klas moest zitten, bij de domme leerlingetjes, dan had ik daar rekening mee gehouden.
Nu kan ik het beter in zijn context plaatsen waarom u zich hier als de slimmerik (pseudo-intellectueel noemde ik het) wilt etaleren. Een onverwerkt trauma.
Sorry dat ik dat complex bij u weer geactiveerd heb.
Tot de volgende.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
2 Oorlogvoerende landen of de ene valt aan en de andere verdedigt zich (valt ook aan). Stilaan word ik dat beu, een plan van Trump om het doen stoppen. En geen stap verder, oorlog duurt verder.
Een nee bij UA = geen ondersteuning meer van info en wapens.
De USSR klaagt dan weer dat kapitalisten erachter zitten, dus vijanden van Rusland. Putin zoekt smoesjes denk ik om verder de agressor uit te hangen.
Een nee bij UA = geen ondersteuning meer van info en wapens.
De USSR klaagt dan weer dat kapitalisten erachter zitten, dus vijanden van Rusland. Putin zoekt smoesjes denk ik om verder de agressor uit te hangen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
In Ternopil, in het westen van Oekraïne en niet heel ver van de Poolse grens, was een residentieel gebouw het doelwit van een Russische kinzhal raket. Het gebouw van 9 verdiepingen werd verwoest. 22 mensen werden vermoord door Poetin onder wie deze kinderen.
Een terrorist slaat weer toe in een land dat hem geen strobreed in de weg legt.
Een terrorist slaat weer toe in een land dat hem geen strobreed in de weg legt.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
EUROPA IN PANIEK
Door Johan Depoortere
Trump doet een nieuwe poging om de oorlog in Oekraïne te beëindigen door een overeenkomst met Poetin en dat zorgt voor regelrechte paniek in de Europese gelederen. De media zetten een megafoon op de vertwijfeling: “Zelensky zoekt uitweg uit Trumps nieuwe wurggreep” bloklettert De Standaard en Zelensky vreest volgens De Morgen en VRTNws in een radeloze bui ofwel “onze waardigheid of een belangrijke bondgenoot te verliezen.” In Politico klaagt Zelensky dat het vredesvoorstel “Oekraïne op de rand van de afgrond brengt.” De vrees is terecht – zeker voor de hooggeplaatste figuren uit de kring van Zelensky die hun corrupte inkomsten uit de oorlog dreigen te verliezen. Hoezeer hun belangen met die van het voortzetten van het conflict en de miljardenstroom uit Europa zijn vervlochten blijkt uit het mega-corruptieschandaal dat vorige week aan het licht is gekomen (maar nauwelijks onze media heeft beroerd) en waarbij de vermoedelijke hoofddaders ongehinderd naar Israël konden vluchten.
De Europese paniek is terecht. Noch het Oekraïne van Zelensky noch de EU zijn officieel bij de deal betrokken en van Oekraïne worden zware toegevingen verwacht. Daarmee is het zoveelste bewijs geleverd dat de oorlog op Oekraïense bodem een proxy-oorlog is tussen de Verenigde Staten en Rusland waarbij Oekraïne het kanonnenvlees levert en de schade incasseert en Europa de financiële rekening vereffent. Of de Verenigde Staten bewust een oorlog tegen Rusland hebben uitgelokt om een geopolitieke concurrent te verzwakken dan wel met een roekeloze uitbreiding van de Navo richting zijn grenzen de Russische beer hebben geprovoceerd tot een illegale invasie van een buurland is irrelevant. Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde: een confrontatie tussen de enige grootmacht ter wereld en een potentiële concurrent met desastreuze gevolgen voor de bewoners van Oekraïne die om deze oorlog niet hebben gevraagd.
Door Johan Depoortere
Trump doet een nieuwe poging om de oorlog in Oekraïne te beëindigen door een overeenkomst met Poetin en dat zorgt voor regelrechte paniek in de Europese gelederen. De media zetten een megafoon op de vertwijfeling: “Zelensky zoekt uitweg uit Trumps nieuwe wurggreep” bloklettert De Standaard en Zelensky vreest volgens De Morgen en VRTNws in een radeloze bui ofwel “onze waardigheid of een belangrijke bondgenoot te verliezen.” In Politico klaagt Zelensky dat het vredesvoorstel “Oekraïne op de rand van de afgrond brengt.” De vrees is terecht – zeker voor de hooggeplaatste figuren uit de kring van Zelensky die hun corrupte inkomsten uit de oorlog dreigen te verliezen. Hoezeer hun belangen met die van het voortzetten van het conflict en de miljardenstroom uit Europa zijn vervlochten blijkt uit het mega-corruptieschandaal dat vorige week aan het licht is gekomen (maar nauwelijks onze media heeft beroerd) en waarbij de vermoedelijke hoofddaders ongehinderd naar Israël konden vluchten.
De Europese paniek is terecht. Noch het Oekraïne van Zelensky noch de EU zijn officieel bij de deal betrokken en van Oekraïne worden zware toegevingen verwacht. Daarmee is het zoveelste bewijs geleverd dat de oorlog op Oekraïense bodem een proxy-oorlog is tussen de Verenigde Staten en Rusland waarbij Oekraïne het kanonnenvlees levert en de schade incasseert en Europa de financiële rekening vereffent. Of de Verenigde Staten bewust een oorlog tegen Rusland hebben uitgelokt om een geopolitieke concurrent te verzwakken dan wel met een roekeloze uitbreiding van de Navo richting zijn grenzen de Russische beer hebben geprovoceerd tot een illegale invasie van een buurland is irrelevant. Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde: een confrontatie tussen de enige grootmacht ter wereld en een potentiële concurrent met desastreuze gevolgen voor de bewoners van Oekraïne die om deze oorlog niet hebben gevraagd.
-
Laat me dat even fileren:frits1955 schreef: ↑22 nov 2025, 13:54Daarmee is het zoveelste bewijs geleverd dat de oorlog op Oekraïense bodem een proxy-oorlog is tussen de Verenigde Staten en Rusland waarbij Oekraïne het kanonnenvlees levert en de schade incasseert en Europa de financiële rekening vereffent.
Of de Verenigde Staten bewust een oorlog tegen Rusland hebben uitgelokt om een geopolitieke concurrent te verzwakken dan wel met een roekeloze uitbreiding van de Navo richting zijn grenzen de Russische beer hebben geprovoceerd tot een illegale invasie van een buurland is irrelevant.
Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde: een confrontatie tussen de enige grootmacht ter wereld en een potentiële concurrent met desastreuze gevolgen voor de bewoners van Oekraïne die om deze oorlog niet hebben gevraagd.
1. Rusland een potentiële geopolitieke concurrent? Op basis van welke sterke punten zou dat zijn?
- het bbp van de VS is 13 keer groter dan dat van RU. Bovendien is dat Russisch bbp zinloos opgeblazen door de hele spaarpot van RU te gebruiken om meer activiteit in de oorlogsindustrie te creëren. Allemaal 'bbp' dat niets aan extra rijkdom bijdraagt voor het land.
- noem eens één product (naast vodka) dat de Russen zelf produceren. Ik bedoel niet 'dat ze uit de grond halen' maar bijvoorbeeld een technologisch product waardoor Rusland een topland in de wereld is. Het is lang zoeken om zoiets te vinden. Nu ik eraan denk: een kalasjnikov, ja dat zal het zowat zijn.
- RU heeft atoomwapens, maar Noord-Korea heeft die ook. Is N-K dan ook een concurrent? Belachelijk.
- Het niet-nucleaire leger van RU zou in een confrontatie op 1 of 2 weken van de kaart worden geveegd. Het is slecht opgeleid en het materieel is slecht. Ze hebben wel veel manschappen om door de vleesmolen te laten draaien en ze hebben ook nog veel bommen die nog uit de stock van de SU kwamen.
Zonder de hulp van N-K, Iran en China is dat leger een papieren tijger.
- Rusland heeft geen enkel vliegdekschip meer dat actief kan ingezet worden.
- De demografie van Rusland is dramatisch bedreigend: lage geboortecijfers, verouderende bevolking, en daarbij nog de landvlucht van de beste krachten. Mensen die kwaliteiten hebben (opleiding) hebben het land al in groten getale ontvlucht. De oorlog heeft al 1,2 miljoen mannen van het slagveld gehaald: ofwel dood, ofwel gewond. Al die mensen gaan niet of nauwelijks bijdragen tot de economie. Velen zullen 'een last' worden voor het land.
2. Wat kan de bedoeling geweest zijn van de VS om die proxy-oorlog op gang te doen komen? Een geopolitieke concurrent is RU niet. Zie punt 1.
Was het dan de bedoeling van de VS om wapens te verkopen? Blijkbaar niet, want dan hoeft Trump die oorlog zeker niet stil te leggen. Integendeel, hoe langer de oorlog duurt, hoe meer VS-wapens er aangekocht worden door Europa en gebruikt worden door UA.
Was het de bedoeling om de NATO uit te breiden? Ja, dat is gelukt: Zweden en Finland, een naaste buur van RU, hebben nu NATO-bases hun grondgebied. Maar alle ander NATO-leden moeten akkoord gaan om een nieuw lid op te nemen en dat lid moet het zelf ook willen aanvragen. Plus de kandidaat mag op dat moment niet in oorlog zijn.
Als NATO-uitbreiding de bedoeling was, dan moet Poetin een ongelooflijke dwaas zijn om met open ogen en met twee voeten tegelijk in die val te trappen.
Johan Depoortere mag zijn huiswerk wat bijwerken wat mij betreft.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Er zit één constante in de schrijfsels van Wil. Wie een ander politiek/ideologisch...standpunt inneemt dan Zijne Doorluchtigheid is een onwetende, nitwit, lomperik, moet zich bijscholen etc. Maar ik veronderstel dat de usual suspects die hier al vele maanden zitten te emmeren over Rusland en Oekraïene dat ondertussen ook al wel begrepen hebben.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Persoonlijk denk ik dat Trump wat geschiedenis onderricht heeft gekregen over wat zich in 2014 heeft afgespeeld en wat de rol van EU hierbij was. Trump wil alleen geld verdienen , dat lukt niet met een land dat door de knieën zakt.frits1955 schreef: ↑22 nov 2025, 13:54
Door Johan Depoortere
...... Daarmee is het zoveelste bewijs geleverd dat de oorlog op Oekraïense bodem een proxy-oorlog is tussen de Verenigde Staten en Rusland waarbij Oekraïne het kanonnenvlees levert en de schade incasseert en Europa de financiële rekening vereffent. .....
-