Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
"It takes two to tango"Trump: Ik denk dat we heel dicht bij een Oekraïne-deal komen
"Het is niet makkelijk, maar ik denk dat we er gaan komen", zei Donald Trump zojuist in de rozentuin van het Witte Huis over de oorlog in Oekraïne.
Hij was aanwezig bij een traditionele ceremonie voor het uitdelen van gratie aan de kalkoen ter gelegenheid van Thanksgiving.
Trump richt zich opnieuw op Oekraïne en voegt daaraan toe:
"Ik denk dat we heel dicht bij een akkoord komen, we zullen erachter komen... Ik denk dat we vooruitgang boeken."
We hoorden de Amerikaanse leider ook eerdere beweringen herhalen over het beëindigen van verschillende oorlogen wereldwijd, en dat hij verwachtte dat het stoppen van de Russische invasie van Oekraïne makkelijker zou zijn dan het is geweest.
Bron: SkyNews - 25/11/2025 - 18.26
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
74% van de bedrijven die steenkool produceren in Ru maakt verlies.
In Kamarovo (ten noorden van St.Petersburg) verwarmen de mensen hun huis met kolenstof: het brandt slecht en produceert veel rook, maar de betere kwaliteit van steenkool kunnen ze niet meer betalen.
In Kamarovo (ten noorden van St.Petersburg) verwarmen de mensen hun huis met kolenstof: het brandt slecht en produceert veel rook, maar de betere kwaliteit van steenkool kunnen ze niet meer betalen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Vanwege budgettaire problemen heeft een tweede Russische regio het zogenoemde 'doodskistgeld' geannuleerd. Dit is een betaling van 1,1 miljoen roebel aan de families van soldaten die zijn omgekomen tijdens de invasie van Oekraïne.
Rusland is achter de schermen langzaam maar zeker economisch aan het stikken.
Rusland is achter de schermen langzaam maar zeker economisch aan het stikken.

Welk startpunt?Von der Leyen: 'We hebben nu een startpunt' voor vredesakkoord met Oekraïne
Von der Leyen schetste de belangrijkste Europese eisen voor onderhandelingen waarbij "Oekraïne, de Verenigde Staten en de coalitie van bereidwilligen betrokken zijn op weg naar vooruitgang". Ze zei dat geen enkel vredesakkoord een beperking van de Oekraïense strijdkrachten kan omvatten - zoals het eerste Amerikaanse voorstel schetste - omdat dit het land kwetsbaar zou maken voor toekomstige aanvallen.
Oekraïne heeft robuuste, langdurige en geloofwaardige veiligheidsgaranties nodig als onderdeel van een breder pakket om toekomstige aanvallen vanuit Rusland te ontmoedigen en af te schrikken. En het is evenzeer duidelijk dat elk vredesakkoord ervoor moet zorgen dat de Europese veiligheid op de lange termijn gegarandeerd is.
Ze maakte ook duidelijk dat het een rode lijn voor Europa is dat er geen grenswijzigingen kunnen plaatsvinden. Het Amerikaanse plan was om de Krim en de Oekraïense regio's Loehansk en Donetsk te erkennen als de facto Russisch grondgebied, en het gebied in de regio's Cherson en Zaporizhia werd bevroren langs de huidige frontlinies.
Von der Leyen voegde eraan toe dat Oekraïne vrij moet zijn om toe te treden tot de EU als het daartoe besluit. "Als we vandaag de ondermijning van grenzen legitimeren en formaliseren, openen we de deur voor meer oorlogen morgen, en dat kunnen we niet laten gebeuren.
https://www.politico.eu/article/eu-ursu ... ald-trump/
(26 november 2025 11:14 uur)
"It takes two to tango" Ursula en voorlopig sta je nog altijd alleen op de dansvloer.
-
De Oekraïners hebben een hoofdvogel afgeschoten: ze hebben een A100 LL vernield met één of meer drones. Bijkomend hebben ze een S400 luchtafweersysteem om zeep geholpen.
Totale kostprijs: minsten 350 miljoen dollar.
Als je vele duizenden miljarden hebt, maakt dat nog niet zoveel uit, maar wanneer de spaarpot al leeg is, doet dit enorm veel pijn. Dat is het gevolg van het binnenvallen van een buurland waar je niets te zoeken had.
Totale kostprijs: minsten 350 miljoen dollar.
Als je vele duizenden miljarden hebt, maakt dat nog niet zoveel uit, maar wanneer de spaarpot al leeg is, doet dit enorm veel pijn. Dat is het gevolg van het binnenvallen van een buurland waar je niets te zoeken had.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Is dat het nieuws die zoveel mededelingen doet en iedereen heeft een idee. Ik zou dat met rust laten en kijken wat de VS zijn plan is. De EU wil ook wat zeggen en wie nog allemaal.
They have the cards.
They have the cards.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Ik denk de vraag stellen is ze beantwoordden.Moldavië roept Russische ambassadeur op vanwege drone-invallen
Moldavië heeft de Russische ambassadeur ontboden na de recente indringing van drones in het luchtruim van het land.
Het land meldde eerder deze week aanvallen van zes Russische drones.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken noemde het incident "absoluut onaanvaardbaar" en een "ernstige schending van de Moldavische soevereiniteit en een directe bedreiging voor de nationale en regionale soevereiniteit".
Toen Oleg Ozerov het ministeriegebouw binnenkwam, werd hij begroet door een drone van 18 kilo die volgens de autoriteiten op een dak in een dorp was geland.
"Geloven jullie dit? Een drone raakt zonder brandstof en landt op een dak zonder schade aan te richten?" vroeg hij aan verslaggevers.
"Er vinden veel valse-vlagoperaties plaats. Er zijn veel pogingen om onze betrekkingen met Moldavië, die al op het laagste punt in de geschiedenis staan, te verstoren."
Eerder deze week werden NAVO-straaljagers opgeroepen bij de grens tussen Roemenië en Oekraïne om te reageren op een drone-aanval die dieper dan ooit tevoren in Roemenië doordrong.
Bron: SkyNews: 27/01/2025 - 08.40Dicksy 25 nov 2025, 12:03
Een perfecte noodlanding, mogelijks een beetje schade aan het toestel en woning maar geen slachtoffers. Ere wie ere toekomt en die is hier voor die dronepiloot.