Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

02 dec 2025, 20:33

De volgende tanker, de Midvolga, werd in de Zwarte Zee bestookt. Dit keer met een 'gewone' drone. Die tanker gaat niet op zijn bestemming geraken, vermoed ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

02 dec 2025, 20:36

Het Britse Min. v. Defensie heeft een verslag uitgebracht van de gesneuvelde en gewonde Russen : allemaal mannen die heel wat positiefs hadden kunnen bijdragen aan de welstand van het land. En waarom ? Om de inbeelding van één man.

Dit jaar alleen al 382.000 levens om zeep. Als je een land wil bezetten, dan is dat wat je te wachten kan staan.

image.png
image.png (627.5 KiB) 481 keer bekeken

Dicksy

02 dec 2025, 20:47

Rubio: Conflict in Oekraïne is niet onze oorlog
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marco Rubio, sprak met verslaggevers na een kabinetsvergadering in het Witte Huis.
Hij bespreekt kort de oorlog in Oekraïne en zegt: 'Dat is niet onze oorlog, en ook niet de oorlog van de president.'
"Het zou nooit gebeurd zijn als jij [Donald Trump] president was geweest.
"Hij is de enige leider ter wereld die hier een einde aan kan maken."
De opmerkingen sluiten aan bij een reeks herhaalde beweringen van Trump en zijn regering.
Tijdens zijn presidentscampagne zei Trump dat hij de oorlog in Oekraïne binnen 24 uur kon beëindigen. Het is ook onduidelijk hoe hij de oorlog überhaupt had kunnen voorkomen, zoals hij blijft beweren.
Trump zei eerder dat de oorlog een "puinhoop" is en dat de situatie niet gemakkelijk op te lossen is.

Bron: SkyNews 02/12/2025 - 20.22 uur.
Als het niet jullie oorlog is trek u dan terug en laat de EU het oplossen want voor hen is het wel hun oorlog. Willen ze (EU) wapens kopen in de VS geen probleem, u heeft ze en zij kunnen ze kopen. Willen ze ze niet kopen...ook geen probleem, dan gaan ze op een ander. Dat is het voordeel van een vrije markt economie.

E.T.

02 dec 2025, 21:11

Niet hun oorlog?
Budapest memorandum 1994?

Dicksy

02 dec 2025, 21:33

door E.T. » 14 minuten geleden
Niet hun oorlog?
Budapest memorandum 1994?
Geen bindend, afdwingbaar internationaal verdrag was dit memorandum, maar eerder een politieke verklaring of 'gentlemen's agreement'. Net zoals de afspraken tussen Baker en Gorbatsjov dat het Westen geen inch zou opschuiven naar het Oosten. Beide waren politieke afspraken, geen verdragen die geratificeerd moesten worden of andere.
Het was misschien politiek bindend (op papier), maar niet juridisch afdwingbaar via een internationale rechtbank of via automatische militaire interventie. En zoals men weet "ander bazen, ander wetten".

sibarita

02 dec 2025, 22:08

In de poetin kalender staat voor iedere maand een foto van Poetin en een tekst :

In januari rijdt Poetin op een sneeuwscooter met daaronder de tekst: ‘Ruslands grens eindigt nooit.’ In februari vloert hij een judopartner, vergezeld van de gevleugelde uitspraak: ‘Ik ben een duif, maar ik heb zeer krachtige ijzeren vleugels.’
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fazal

03 dec 2025, 11:41

Wat een onnozele kinderachtige 73-jarige macho.
Zijn tegenstander zal zich wel 'laten' vloeren hebben. :lol: .

Dicksy

03 dec 2025, 12:28

https://responsiblestatecraft.org/donbas-peace-plan/

Europa beschikt simpelweg niet over zoveel financiering. Europese politieke leiders raken daardoor in paniek, nu Oekraïne met een enorme begrotingstekort te kampen krijgt.
De gevestigde Europese politieke leiders blijven onverzettelijk tegen het idee om de zinloze oorlog in Oekraïne tot een broodnodig einde te brengen. Ze zullen de komende jaren de prijs hiervoor betalen aan de stembus, aangezien de grote fiscale smoes van oorlogsuitgaven hun legitimiteit in eigen land ondermijnt. Dit is des te deprimerender omdat het zo volkomen voorspelbaar was.
En niet alleen in de stembus want waar gaan ze het geld halen als het geld van Euroclear (Russische geblokkeerde gelden) na 1 jaar er door gejaagd is. :roll:

Zou Poetin echt denken zoals de Rolling Stones zongen:

"Yeah, time is on my side, yes it is
Time is on my side, yes it is"

LIVE. De Wever: "We gaan geen risico van honderden miljarden op Belgische schouders laden. Vandaag niet, morgen niet, nooit"

België heeft “het frustrerende gevoel niet gehoord te worden” over het Europese plan om de bevroren Russische staatsactiva te gebruiken voor de financiële noden van Oekraïne. Premier Bart De Wever blijft echter duidelijk in zijn standpunt. “We gaan geen risico van honderden miljarden op Belgische schouders laden. Vandaag niet, morgen niet, nooit.”
https://www.hln.be/economie/live-de-wev ... ~a41a885e/
Ben benieuwd of hij na 19/12/2025 nog zo standvastig is. Persoonlijk denk ik van niet :roll:

Wil.

03 dec 2025, 14:16

Op 1 week tijd zijn nu 4 shadow fleet tankers 'uit de vaart genomen' door Oekraïense aanvallen. Naast 3 schepen in de Zwarte Zee, is er eerder al één aangepakt voor de kust van Senegal.

De boodschap voor die schepen is duidelijk: op geen enkele plaats op de aardbol zijn ze veilig, tenzij ze in een haven rustig blijven liggen tot de oorlog voorbij is.

image.png
image.png (68.04 KiB) 328 keer bekeken

Wil.

03 dec 2025, 14:59

Eigenaardig nieuws vandaag: het schip 'Midvolga 2' zou niet door UA zijn aangevallen.
De vraag stelt zich: wie heeft het dan wel gedaan? Een medestander van UA , zo ja, wie?

Wil.

03 dec 2025, 15:00

Geen geld = geen oorlog

Hoe zijn de nettowinsten van de grote oliebedrijven geëvolueerd tijdens de eerste jaarhelft van 2025? Deze gegevens weerspiegelen dus nog helemaal niet het sloopwerk dat UA heeft aangericht sinds begin augustus.
image.png
image.png (207.33 KiB) 322 keer bekeken

Wil.

03 dec 2025, 15:06

UA heeft de Druzhba pijplijn aangevallen. Die transporteert olie naar ... Hongarije en Slovakije.
'druzhba' betekent vriendschap 8)

image.png
image.png (361.79 KiB) 320 keer bekeken

Fred1950

03 dec 2025, 16:04

Wil. schreef:
03 dec 2025, 15:06
UA heeft de Druzhba pijplijn aangevallen. Die transporteert olie naar ... Hongarije en Slovakije.
'druzhba' betekent vriendschap 8)

.....
En dus steunen de Hongaren en Slovaken onze Zelensky met geld en wapens .... Nou ja seg :D

Wil.

03 dec 2025, 16:06

Misschien moeten de Hongaren en Slovaken maar eerst eens aandringen bij Poetin dat het moet gedaan zijn met het binnenvallen van een soeverein land. Al hun energie-ongemakken spruiten daaruit voort.

Fred1950

03 dec 2025, 16:10

Wil. schreef:
03 dec 2025, 14:59
Eigenaardig nieuws vandaag: het schip 'Midvolga 2' zou niet door UA zijn aangevallen.
De vraag stelt zich: wie heeft het dan wel gedaan? Een medestander van UA , zo ja, wie?
Door moslim terroristen ? De oekraïners beginnen zich nu toch wel als moslim terrorsten te gedragen , die laatsten opereren ook wereldwijd ( denk nog maar eens aan de Nordstream pijpleiding ). Wanneer volgt er een sabotage daad door naar België "gevluchte" Oekraïners ?