Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Terroristen hebben de bedoeling om via angst en terreur hun politiek of religieus doel te bereiken.De oekraïners beginnen zich nu toch wel als moslim terrorsten te gedragen
- Oekraïne zaait geen angst noch terreur. Hun acties in RU zijn steeds gericht tegen doelen die militair belangrijk zijn voor de bezetter, of tegen bedrijven die broodnodig zijn voor het kunnen verderzetten van de bezetting.
- Oekraïners zijn niet de aanvallers. Ze verzetten zich tegen de bezettingsdaden van RU
- Oekraïners hebben niet de bedoeling om de Russische bevolking om te vormen tot Oekraïners. Ze willen hun eigen soeverein land blijven behouden.
Maar hoe scoort Rusland op de 'terreurmeter' ?
- RU heeft specifiek de bedoeling om terreur te zaaien onder de burgerbevolking door woonblokken, kinderziekenhuizen, speeltuinen enz. te vizeren met hun laffe aanvallen. Dit soort terreur is volgens het oorlogsrecht verboden. Ik hoop dat er een nieuw Nürnberg komt.
- RU is de aanvaller. Het zijn de Russen die een groot leger hebben opgetuigd in februari '22. Het zijn hun tanks die zijn binnengerold. Rusland heeft geen enkel argument om zich te verzetten tegen bezettingsdaden van UA.
- Er zijn tal van voorbeelden waar de Russen met hun drones op "Oekraïner-safari" gaan: ze vermoorden onschuldige burgers tot en met kinderen gewoon voor de fun, zoals je in een game doet. Nog niet terroristisch genoeg voor jou?
- RU wil de Oekraïense identiteit uitwissen. Ze bedreigen het verleden, de cultuur en de eigenheid van Oekraïne. Alleen door slaven te worden, kunnen de Oekraïners zogezegd de brutaalste ellende voorkomen, maar het is pas dán dat de Russen zich ontpoppen tot de terreurtroepen die ze zijn. De beestigheden die ze met hun eigen soldaten uithalen, zijn maar een flauw afgietsel van wat de Oekraïners te wachten staat. Of denk je dat ze die humaner gaan behandelen?
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 dec 2025, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Die angst en terreur zaaien ze bij mij toch wel door de EU financieel uit te buiten en geen compromissen ( lees vrede ) met de Russen te willen sluiten. UA zet gans Europa op tegen de Russen , en wat is dan hun doel ? Is het verder terreur te kunnen voeren in de Donbas en bij uitbreiding de Krim , of willen ze met de hulp van de EU Moskou veroveren ?
Wie speelt er in W.Europa voor de nieuwe Hitler of Napoleon ?
-
Het initiatief komt van de EU; niet van UA. Dat land kan enkel vragen maar niets opleggen op opdringen.
Zelenski wil vrede sluiten. Poetin niet. Hij is het land binnengevallen. Hij kan de oorlog onmiddellijk stoppen door terug te keren.
Als de Russen niet van plan waren geweest om UA te bezetten, dan kon er niks tegen niemand opgezet worden. Het zijn de Russen die de terreur voeren. Herlees wat ik hierboven schreef.UA zet gans Europa op tegen de Russen , en wat is dan hun doel ? Is het verder terreur te kunnen voeren in de Donbas en bij uitbreiding de Krim

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Men zal de boel wat opstoken ginds met de vredesgesprekken. Ursala wil de miljarden uitlenen aan UA. BDW krijgt het niet zwart op wit en Peskov verwittigt hem ook en de ganse EU.
Is er dan toch wat wil van de Rus om te stoppen, een uitweg, escape van de miserie zonder gezichtsverlies.
Is er dan toch wat wil van de Rus om te stoppen, een uitweg, escape van de miserie zonder gezichtsverlies.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Poetin was duidelijk tijdens zijn bezoek aan Indie : Rusland zal de oorlog niet stoppen vooraleer de Donbas ( lees Luhansk and Donetsk ) "bevrijd" zijn. Hij wil blijkbaar ook gebied in de regio Odessa --- ik neem aan een landpassage vanuit Donetsk naar de Krim.boeffer schreef: ↑04 dec 2025, 11:59Men zal de boel wat opstoken ginds met de vredesgesprekken. Ursala wil de miljarden uitlenen aan UA. BDW krijgt het niet zwart op wit en Peskov verwittigt hem ook en de ganse EU.
Het uitlenen van Russisch EuroClear geld aan UA is voor Dmitry Medvedev een oorlogsverklaring. Ik begrijp niet goed waarom de EU lidstaten tegen een EU lening zijn om Oekraïne te steunen. Als De Wever zijn zin krijgt moeten alle EU landen ook borg staan voor de EuroClear gelden , en dat kan nog meer bedragen dan wat de EU landen zouden moeten ophoesten bij een EU lening op de internationale markten. De Wever mag echt niet toegeven , temeer daar UA nooit in staat zal zijn om dat EuroClear geld terug te betalen ( laat staan een EU lening ) , puur omdat het geld nu al in verkeerde , corrupte zakken terechtkomt.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En wat als De Wever toegeeft maar Euroclear zegt: "Nee, wij schrijven dat geld niet over." En De Wever zal buigen, België is altijd het schoothondje van de EU geweest om toch maar niets verkeerd te doen. Het zal hier niet anders zijn. Hij zal met een kluitje in het riet gestuurd worden en later het mes in de rug gestoken krijgen van zijn bondgenoten (o.a Duitsland al in deze zaak) zoals Claes aanhaalde en de hoofdredactrice van De Tijd of Trends ook beaamde.door Fred1950 » 27 minuten geleden
De Wever mag echt niet toegeven , temeer daar UA nooit in staat zal zijn om dat EuroClear geld terug te betalen ( laat staan een EU lening ) , puur omdat het geld nu al in verkeerde , corrupte zakken terechtkomt.
Dinsdag zat Willy Claes (87) in De Afspraak omtrent deze zaak en vertelde over zijn gesprek met Kissinger vijf jaar geleden. Het kwam erop neer dat de VS maar één doel voor ogen had, een G2 met de VS en China. Op de vraag van Claes: "Wat dan met de EU of Europa?" zou Kissinger gezegd hebben dat het een 'regionale macht wordt' en op wereldvlak uitgespeeld zou zijn (als ze ooit al op wereldvlak hebben meegespeeld
Idem gisteravond bij Pauw & De Wit. Dit Europa heeft afgedaan in zijn huidige vorm en spelen op wereldvlak helemaal niet meer mee.
-
En zoals Claes ook aanhaalde en wat Bart De Wever ook vreest als gevolg voor België verschijnt nu in HLN. De Belgische bevolking zal opdraaien voor de kosten. Van je 'vrienden' moet je hebt hebben.België remt af, maar Duitsland duwt nu fors door: Merz wil Russische miljarden meteen inzetten
De Duitse bondskanselier gooit zijn volle gewicht in de schaal in het potje armworstelen over de bevroren Russische tegoeden en dat is slecht nieuws voor premier De Wever. Friedrich Merz schaart zich vierkant achter het plan van de Europese Commissie om de Russische miljarden die op de balans staan bij Euroclear, direct in te zetten als onderpand voor een lening aan Oekraïne. Niet alleen om Poetin te dwarsbomen, maar ook uit vrees dat anders de Duitse burger de rekening betaalt. De NAVO neemt daarentegen geen formeel standpunt in.
https://www.hln.be/buitenland/belgie-re ... ~a0697e23/
Europa zit financieel op zijn tandvlees, of beter gezegd aan de grond, het geld is op.Zijn grote vrees: als de constructie met bevroren Russische tegoeden er niet komt, draait straks de Duitse belastingbetaler op voor de steun aan Kiev.
Gezamenlijk sancties afkondigen tegen Rusland maar niet gezamenlijk de (potentiële) gevolgen willen dragen van hun acties (sancties). Daar komt het op neer.
-
Rubio zei het al: "Dit is niet onze oorlog"Analyse: De oorlog in Oekraïne is een Europese oorlog geworden. Waarom gedraagt Europa zich dan niet ook zo?
Er is iets concreets en onbetwistbaars naar voren gekomen uit de diplomatieke onrust die ontstond door Donald Trumps pogingen om de oorlog in Oekraïne te beëindigen.
Het is een oorlog voor Europa geworden, maar het is onwaarschijnlijk dat het nog lang een probleem voor Amerika zal blijven.
Het vredesplan van de Trump-regering, dat uit twintig punten bestaat en dat onder leiding staat van de gezanten Steve Witkoff en Jared Kushner, leidt tot niets.
Bron: SkyNews: 04/12/2025 - 15.40
Dat zal geen verrassing zijn geweest voor de leiders in Europa en het Verenigd Koninkrijk, die deden wat ze altijd doen als de situatie er somber uitziet.
Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Duitsland en andere landen hebben verheven verklaringen afgegeven in de trant van: "Wij zullen Oekraïne steunen zolang het nodig is".
(Uit hetzelfde artikel van SkyNet)
von der Leyen, Kallas, Macron, Stramer en Rutte vereenzelvigd op één foto. Veel gekef maar niks bijten Hopelijk is de vraag van John Sparks , internationaal correspondent hierbij beantwoord.
-
Als het een Europese oorlog geworden is en als Rubio zegt 'Dit is niet onze oorlog', waarom gedraagt Trump er zich dan niet naar? Waarom zit hij nog altijd bezig te proberen die oorlog 'die niet de onze is' naar zijn hand te zetten?
De vraag stellen, is ze beantwoorden.
De vraag stellen, is ze beantwoorden.

Het was te voorzien: de verzekeringspremie voor de olietankers die de Zwarte Zee nog willen bevaren, gaat omhoog.
Een middelgroot schip met een waarde van 200 miljoen kost per dag zowat $250.000 aan verzekering.
Een middelgroot schip met een waarde van 200 miljoen kost per dag zowat $250.000 aan verzekering.

Hij weet dus verdomd goed hoe de vork in de steel zit in het politieke wereldje en dat een politieke toezegging (woord) 0,00000000000000000000000000......(geen enkele) waarde heeft. Als hij het dan toch volledig begrijpt waarom geeft hij dan geen juridische garanties dat ze mee in het bad zullen springen?Merz snelt naar Brussel voor gesprekken met De Wever en VDL over Russische activa
"Ik begrijp volledig dat met name de Belgische regering, in wiens land een groot deel van de bevroren tegoeden zich bevindt, niet uitsluitend kan vertrouwen op politieke toezeggingen", schreef de Duitse leider in een opiniestuk voor de Frankfurter Allgemeine Zeitung, nadat de Commissie de wettekst had voorgesteld die ten grondslag lag aan de herstellening.
https://www.politico.eu/article/merz-he ... an-assets/
-
Waar zitten die ? Niemand in het ( VRT ) nieuws weet ons dat te vertellen ...