Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dit plaatje vertelt het échte verhaal van de RU economie: het land heeft astronomisch veel geld moeten lenen om het hele oorlogssysteem draaiende te houden. De maand december - meestal een maand met veel bijkomende leningen - is niet eens in deze grafiek opgenomen.
Het geld is op en er is behoefte aan veel meer. En dan ligt daar in Europa een grote pot met geld waar ze niet aan kunnen en die misschien nog in handen van de vijand terechtkomt
Het geld is op en er is behoefte aan veel meer. En dan ligt daar in Europa een grote pot met geld waar ze niet aan kunnen en die misschien nog in handen van de vijand terechtkomt

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Rusland heeft nu in één maand meer slachtoffers geleden in Pokrovsk dan in de hele tien jaar durende invasie van Afghanistan! De maand november eiste 15.000 Russische slachtoffers in Pokrovsk.
Er wordt geschat dat Rusland in totaal ongeveer 120.000 troepen in en rond Pokrovsk heeft verloren. Maar gelukkig is de stad nu bijna 'bevrijd'. Is er nog één gebouw dat niet grondig vernield is in Pokrovsk? Aangezien de Russen 'veroveren om er te blijven', gaan ze tamelijk veel werk (en geld) nodig hebben om de stad weer op te bouwen.
Of is dat een zorg voor degenen die daar nog wonen?
Er wordt geschat dat Rusland in totaal ongeveer 120.000 troepen in en rond Pokrovsk heeft verloren. Maar gelukkig is de stad nu bijna 'bevrijd'. Is er nog één gebouw dat niet grondig vernield is in Pokrovsk? Aangezien de Russen 'veroveren om er te blijven', gaan ze tamelijk veel werk (en geld) nodig hebben om de stad weer op te bouwen.
Of is dat een zorg voor degenen die daar nog wonen?

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat Trump zei zal wel genoeg geweten zijn alsook de reacties. Dat zijn commentaar terecht is wordt door Europa nogmaals onderstreept:Wat Trump zei in een explosief interview - en hoe Europese leiders reageerden
Bron: SkyNews - 10/12/2025 - 11.55
It takes two to tango.Coalitie van bereidwilligen om morgen op afstand te vergaderen
De zogenaamde coalitie van bereidwilligen komt morgen bijeen via een videogesprek, zo heeft het Franse presidentschap bekendgemaakt.
Dit volgt op de ontmoeting die Volodymyr Zelenskyy maandag in Downing Street had met de leiders van de E3 (Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië) over het herziene vredesplan voor Oekraïne.
Sir Keir Starmer en Emmanuel Macron zijn twee van de belangrijkste figuren binnen de coalitie.
In een toespraak voorafgaand aan de gesprekken van maandag zei Starmer dat de vredesonderhandelingen een "cruciale fase" waren, maar benadrukte hij dat "zaken voor Oekraïne ook voor Oekraïne zijn", terwijl Macron zei dat Kiev en zijn bondgenoten "veel troeven in handen hebben".
Bron: SkyNews - 10/12/2025 - 12.12
-
Meloni spreekt zich zinniger uit over Oekraïne dan zijn Europese collega's.
Terwijl het Brusselse establishment vastbesloten lijkt de door de VS geleide vredesbesprekingen te ondermijnen en in plaats daarvan suggereert dat de oorlog met Rusland op het slagveld kan worden beëindigd , zei Meloni dat ze zich concentreerde op "de volgende stappen die moeten worden gezet om een rechtvaardige en duurzame vrede voor Oekraïne te bereiken."
De Italiaanse financiële krant Il Sole 24 Ore meldde dat Meloni tijdens hun anderhalf uur durende ontmoeting tegen Zelensky zei dat – in de woorden van de krant – “de publieke opinie moe is” en dat “er snel oplossingen gevonden moeten worden om het conflict te beëindigen.” De premier zou Kiev ook hebben aangespoord om “de voordelen van het staakt-het-vuren voorrang te geven boven de kosten van wat de Oekraïners als een overgave beschouwen”, eraan toevoegend dat – in haar woorden – “robuuste veiligheidsgaranties” zullen helpen om deze vrede te handhaven.
De Italiaanse vicepremier Matteo Salvini verklaarde eveneens op de nationale televisie dat "het standpunt van de Italiaanse regering ten aanzien van het conflict in Oekraïne evenwichtig is."
- We zijn niet in oorlog met Rusland. Hoe eerder we om de tafel gaan zitten, hoe beter voor iedereen.
Wat de financiering van Oekraïne betreft, benadrukte Salvini: "Ik zal geen geld weghalen bij de Italiaanse gezondheidszorg voor een oorlog die al verloren is."
https://europeanconservative.com/articl ... e-salvini/
-
Dit schrijft Khodorkovsky, oligarch die 10 jaar gevangenis kreeg van Poetin:
Poetin is op zijn gevaarlijkst wanneer hij bescherming of vrede belooft. Vraag het aan Prigozhin of aan de Oekraïners.
Poetin is op zijn gevaarlijkst wanneer hij bescherming of vrede belooft. Vraag het aan Prigozhin of aan de Oekraïners.

Zelensky zijn bondgenoten hebben dringend de miljarden van Euroclear nodig om het in een bodemloos vat te gooien of zoals Salvini zei: "Ik zal geen geld weghalen bij de Italiaanse gezondheidszorg voor een oorlog die al verloren is."Oekraïne Steun Tracker: Europa slaagt er niet in de daling van de Amerikaanse hulp te compenseren
(10/12/2025)
https://www.kielinstitut.de/publication ... -aid-drop/
De Russen zullen in Oekraïne blijven en niet naar huis gaan vrees ik.
-
Met enkele drones hebben de Oekraïners een LNG-terminal in rook doen opgaan.
Het gaat over de Temryuk LNG-haven, dicht bij de Kerch brug. De brand heeft 3 volle dagen aangehouden.
Alweer enkele tankers minder die de Zwarte Zee moeten opvaren en tegelijk heel wat minder inkomsten voor Poetin, en overschot heeft hij niet meer.
Het gaat over de Temryuk LNG-haven, dicht bij de Kerch brug. De brand heeft 3 volle dagen aangehouden.
Alweer enkele tankers minder die de Zwarte Zee moeten opvaren en tegelijk heel wat minder inkomsten voor Poetin, en overschot heeft hij niet meer.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bij corruptie zou men enkel goederen mogen sturen, dat geld kan anders verdampen.
Zelensky doet verkiezingen indien ze die periode beschut zijn.
Zelensky doet verkiezingen indien ze die periode beschut zijn.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Oekraïne in oorlog met de VS ?Zelenskyy: Oekraïne legt de laatste hand aan een vredesplan van 20 punten dat 'binnenkort' aan de VS zal worden gepresenteerd.
Volodymyr Zelenskyy zegt dat Oekraïne de laatste hand legt aan een vredesdocument met 20 punten en dit "binnenkort" aan de VS zal presenteren.
Bron: SkyNews - 10/12/2025 - 15.16
-
Ik ben geneigd om 'ja' te zeggen:Dicksy schreef: ↑Vandaag, 15:56Oekraïne in oorlog met de VS ?Zelenskyy: Oekraïne legt de laatste hand aan een vredesplan van 20 punten dat 'binnenkort' aan de VS zal worden gepresenteerd.
Volodymyr Zelenskyy zegt dat Oekraïne de laatste hand legt aan een vredesdocument met 20 punten en dit "binnenkort" aan de VS zal presenteren.
Bron: SkyNews - 10/12/2025 - 15.16![]()
![]()

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ursulake schijnt te geloven dat ze Rusland gaat kunnen stoppen met die EuroClear miljarden. 't Kan de miserie voor de EU en voor Oekraïne alleen maar erger maken. De Russen hebben nog veel pijlen op overschot om Oekraïne nog lang om zeep te helpen en daar zullen Westerse wapens maar weinig kunnen tegen beginnen.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 15:18Zelensky zijn bondgenoten hebben dringend de miljarden van Euroclear nodig om het in een bodemloos vat te gooien of zoals Salvini zei: "Ik zal geen geld weghalen bij de Italiaanse gezondheidszorg voor een oorlog die al verloren is."Oekraïne Steun Tracker: Europa slaagt er niet in de daling van de Amerikaanse hulp te compenseren
(10/12/2025)
https://www.kielinstitut.de/publication ... -aid-drop/
De Russen zullen in Oekraïne blijven en niet naar huis gaan vrees ik.![]()