Allochtone jongeren
-
Lukas - Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Lang vὀὀr de invasie van onze Turkse en Marokkaanse moslimvrienden ,
toen er nog geen sprake kon zijn van vooroordelen of discriminatie jegens
ingeweken moslims, poneerde mijn leraar-psychologie de stelling dat
mannen met baarden meestal iets te verbergen hadden en vaak
onbetrouwbaar waren.
(Sorry, ik hoop hiermee niemand op dit forum persoonlijk te kwetsen)
Bij uitbreiding van deze redenering zou ik dan durven denken dat vrouwen met een hoofddoek
ook iets te verbergen hebben , misschien wel fanatisme of haat?
toen er nog geen sprake kon zijn van vooroordelen of discriminatie jegens
ingeweken moslims, poneerde mijn leraar-psychologie de stelling dat
mannen met baarden meestal iets te verbergen hadden en vaak
onbetrouwbaar waren.
(Sorry, ik hoop hiermee niemand op dit forum persoonlijk te kwetsen)
Bij uitbreiding van deze redenering zou ik dan durven denken dat vrouwen met een hoofddoek
ook iets te verbergen hebben , misschien wel fanatisme of haat?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Met wijkagenten moet je bijzonder goed oppassen. Ze lijken doodkalm door de straat te wandelen en dan ineens - zonder de minste aanleiding - hebben ze je vast in een wurggreep.Bekijk het eens zo : de 17 jarige jongen werd volgens getuigen door de politie in een wurggreep gehouden, de moeder raakte in paniek. De jongen van 12 heeft het mes dat hij in de loop van de dag van een meisje gekregen had in paniek getrokken. Het kan natuurlijk niet, maar ,af en toe de waarheid zien en de dingen in de juiste context zetten is,een kwestie van verstand.
Ik heb dat al veel gelezen. Nu begrijpen we beter hoe zo'n steekpartij mogelijk was. Gelukkig dat die jongen zijn mes bij zich had, zeg. Anders was er misschien (wéér) een dode gevallen. Toch?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Tja, er zijn inderdaad bij de flikken al eens rambo's en/of macho's,
die zich boven de wet verheven voelen.
Maar...Beelden van een smartphone zijn soms selectief
en vanuit één gezichtspunt gemaakt.
De sociale media verrichten dan verdere desinformatie.
H.
die zich boven de wet verheven voelen.
Maar...Beelden van een smartphone zijn soms selectief
en vanuit één gezichtspunt gemaakt.
De sociale media verrichten dan verdere desinformatie.
H.
Laatst gewijzigd door Hobo op 30 jan 2022, 06:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Held, gewoon terug naar het land van afkomst, met familie en al, mijn gedacht
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
'Ik ben 60 en lees dat een jongen van 12 een politieman gestoken heeft met een mes heeft gestoken.door tokkio » 23 minuten geledenHeld, gewoon terug naar het land van afkomst, met familie en al, mijn gedachtvoorn schreef: ↑Gisteren, 15:58
De mentale klap voor de wijkagent zal groot zijn zeggen de dokters.
Zeker als men geen seriuze straf geeft aan de dader.
Zijn broer lag in een wurggreep. Binnenkort is hij nog held.
We leven allang niet meer in een wereld van 'k vraag het aan', maar dit contrast is te groot. Een jongen van 12 met een mes? Uiteraard is hij in dit incident een trieste dader, maar zelf zie ik hem als een slachtoffer met een bijzonder hoge nood aan hulp. Wat heeft dit ventje in zijn jonge leven al gezien of gehoord dat dit vreselijke gedrag veroorzaakt? En vooral, welke leraar, trainer, therapeut, ouder, vriend...helpt hem weer op het juiste pad? Er is geen nood aan flauwe voorspelling, maar een leven mag niet voorbij zijn vooraleer het de kans krijgt om echt te beginnen'.
(BRON: De Zondag - 30/01/2022)
Dat ieder het zijne van denkt.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, alles begint bij de opvoeding, en jongeren zien op naar een ouder broer.zus of de ouders, als die er al de kantjes aflopen, zonder dat ze noemenswaardig gestraft worden ,is het moeilijk om op het rechte pad te lopen, en ook het gedachtegoed en de afkomst speelt een grote rol,en daar het westen vol ongelovigen zitten ,vinden ze het bijna normaal dat ze zich niet aan onze wetten moeten houden,en ja, nu is die "knul" in de open instelling een "held", maar wat er later van terecht komt ,daar vrees ik voor.Dicksy schreef: ↑30 jan 2022, 19:44'Ik ben 60 en lees dat een jongen van 12 een politieman gestoken heeft met een mes heeft gestoken.door tokkio » 23 minuten geledenHeld, gewoon terug naar het land van afkomst, met familie en al, mijn gedachtvoorn schreef: ↑Gisteren, 15:58
De mentale klap voor de wijkagent zal groot zijn zeggen de dokters.
Zeker als men geen seriuze straf geeft aan de dader.
Zijn broer lag in een wurggreep. Binnenkort is hij nog held.
We leven allang niet meer in een wereld van 'k vraag het aan', maar dit contrast is te groot. Een jongen van 12 met een mes? Uiteraard is hij in dit incident een trieste dader, maar zelf zie ik hem als een slachtoffer met een bijzonder hoge nood aan hulp. Wat heeft dit ventje in zijn jonge leven al gezien of gehoord dat dit vreselijke gedrag veroorzaakt? En vooral, welke leraar, trainer, therapeut, ouder, vriend...helpt hem weer op het juiste pad? Er is geen nood aan flauwe voorspelling, maar een leven mag niet voorbij zijn vooraleer het de kans krijgt om echt te beginnen'.
(BRON: De Zondag - 30/01/2022)
Dat ieder het zijne van denkt.
Wat als die op de speelplaats een leerling, of een leraar neersteekt,omdat "luisteren "niet in zijn woordenboek staat.
Wij hadden ,als we jong waren "respect" voor de champetter."
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.