Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

Gisteren, 17:50

Wil. schreef:
Gisteren, 16:09
...
Maar volgens Poetin verloopt alles volgens plan. Ja ... mijn oor. :roll:
Hebt ge al eens dezelfde soort rekening gemaakt van Oekraine ? Dat land is failliet , en zonder de steurn van het Westen was de oorlog al minstens 2 jaar geleden geeindigd. En dit alles omwille van het feit dat het Westen in 2014 Oekraine dwong om zich tegen Rusland te keren. :evil: Dwaasheid die niet meer goed te maken is en verstrekkende gevolgen kan hebben voor de volgende decennia , en vooral voor Europa.

Wil.

Gisteren, 19:16

Fred1950 schreef:
Gisteren, 17:50
Hebt ge al eens dezelfde soort rekening gemaakt van Oekraine ? Dat land is failliet , en zonder de steurn van het Westen was de oorlog al minstens 2 jaar geleden geeindigd.
Juist. Maar UA heeft niet gevraagd om gedeeltelijk bezet te worden; het heeft niet gevraagd dat de woonblokken zouden gebombardeerd worden; evenmin werd gevraagd om duizenden kinderen te ontvoeren en 'ergens' in RU te laten adopteren.

Het is niet UA dat een soeverein land is binnengevallen met tanks. Om die juridische en morele onrechtvaardigheid ongedaan te maken, heeft het Westen beslist om de bezetter, RU, sancties op te leggen en om UA geld te geven dat kan gebruikt worden om het land draaiende te houden en de bezetter te stoppen.
En dit alles omwille van het feit dat het Westen in 2014 Oekraine dwong om zich tegen Rusland te keren. :evil: Dwaasheid die niet meer goed te maken is en verstrekkende gevolgen kan hebben voor de volgende decennia , en vooral voor Europa.
Je vatnikt er weer op los.
Sta me toe je RAM-geheugen weer eventjes te vullen: Janoekovitsj werd bij Poetin geroepen en hij werd de les gespeld: teken dat associatieverdrag met Europa niet of er komen grote problemen van. Janoekovitsj heeft vervolgens de beslissing van het parlement niet willen goedkeuren, hoewel dat de plicht is van de president. Hij trok alle macht dus naar zich toe.

Het volk kwam in opstand en the rest is history.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

Gisteren, 21:00

Indien Europa niet was opgetreden was het niet bij Oekraine gebleven
En had Poetin elders begonnen.
Maar hij had nooit op dit rampsenario gerekend.

Fred1950

Gisteren, 21:31

Wil. schreef:
Gisteren, 19:16
...
En dit alles omwille van het feit dat het Westen in 2014 Oekraine dwong om zich tegen Rusland te keren. :evil: Dwaasheid die niet meer goed te maken is en verstrekkende gevolgen kan hebben voor de volgende decennia , en vooral voor Europa.
Je vatnikt er weer op los.
Sta me toe je RAM-geheugen weer eventjes te vullen: Janoekovitsj werd bij Poetin geroepen en hij werd de les gespeld: teken dat associatieverdrag met Europa niet of er komen grote problemen van. Janoekovitsj heeft vervolgens de beslissing van het parlement niet willen goedkeuren, hoewel dat de plicht is van de president. Hij trok alle macht dus naar zich toe.
....
Sta me toe om ook jouw geheugen ( en het is niet RAM maar EEPROM ) op te frissen. Waarom moest de EU en op een publieke manier zoals Verhofstadt deed, zich met Oekraine gaan bemoeien ? En dan nog met een opruiend taaltje wars van enige nuchterheid en zelfbeheersing. De EU had zich neutraal en afstandelijk moeten gedragen bij de keuze van de Oekrainers in plaats van hen te manipuleren.

Luister nog maar eens goed en op een objectieve wijze wat dit heerschap brulde :
https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ

Wil.

Gisteren, 21:36

Dat is allemaal mosterd na de maaltijd. Toen was de Janoekovitsj-machtsgreep al een feit.

UA had een deal met Europa. De Europese politici die daar ter plaatse waren, staken de Oekraïners een hart onder de riem want de jonge democratie was in gevaar. De handpop van een buitenlandse macht was van plan om het land weer in de greep van Poetin te brengen. Dat heeft de bevolking niet laten gebeuren.

De Oekraïners hebben in de vorige eeuw al het een en ander meegemaakt met die 'grote broer' uit het oosten. Van die boer geen eieren meer. Gelijk hebben ze.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

52 minuten geleden

Wil. schreef:
Gisteren, 21:36
Dat is allemaal mosterd na de maaltijd. Toen was de Janoekovitsj-machtsgreep al een feit.

UA had een deal met Europa. De Europese politici die daar ter plaatse waren, staken de Oekraïners een hart onder de riem want de jonge democratie was in gevaar. De handpop van een buitenlandse macht was van plan om het land weer in de greep van Poetin te brengen. Dat heeft de bevolking niet laten gebeuren.

De Oekraïners hebben in de vorige eeuw al het een en ander meegemaakt met die 'grote broer' uit het oosten. Van die boer geen eieren meer. Gelijk hebben ze.
Jij en ik weten niet wat er zich achter de coullissen heeft afgespeeld. Het zal al veel ingewikkelder geweest zijn dan wat jij telkens neerpent. Het parlement zat toen vol met overlopers uit andere patijen die Rusland ongezind waren. Hun zakken liepen over van de Euro's. Allen die met Rusland wilden samenwerken zoals Janoekovitsj moesten weg , punt ! Van democratie was en is nu nog geen sprake. Zelensky heeft nu alle partijen die met de Russen willen samenwerken verboden , en dus ook de "partij van de regio's" van Janoekovitsj. Zoiets noem ik een dictatuur op zijn Hitlers , geen democratie. Het vermoorden in Spanje van een oud Janoekovitsj medewerker doet ook geen goed aan wat jij "een "jonge democratie" noemt.

Enne ... was Janoekovitsj een handpop van Poetin , dan is Zelensky een handpop van Ursula von De Leyen. :lol: