Klimaat
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De Aarde heeft de inslag van de meteoriet overleefd, de dinosaurus is er wel aan gestorven, maar de slangen en krokodillen en schildpadden die er ver familie van zijn,hebben het ook overleefd, en misschien waren er toen ook mensen die het konden navertellen,maar dat is koffiedik kijken, daar doe ik niet aan mee
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Seffens nog is goed gaas geven met mijne 2takt in Veerle Heide.
Dus als je graag GRATIS high word,
https://www.facebook.com/OldtimersVeerleHeide/
Dus als je graag GRATIS high word,
https://www.facebook.com/OldtimersVeerleHeide/
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Eigenlijk wel. Als het verbrandt ontstaat er CO2 en dat heeft een lager broeikasgas-gehalte dan methaan ( aardgas ).
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Maar de grafiek is er wel

Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Die grafiek is toch volkomen naast Uw eigen stelling en mijn weerlegging daarvan. De inslag in Yucatan die de Chixulubkrater veroorzaakte had plaats zowat 65 miljoen jaar geleden en de eerste hominiden verschenen pas op aarde een 2,5 tot 3 miljoen jaar geleden. Het uitsterven van vele soorten had niks met CO2 te maken maar wel met gigantische hoeveelheden stof die in de atmosfeer terecht kwam waardoor er vele jaren een bijna volledige duisternis moet geweest zijn waardoor er ook geen fotosynthese kon plaatsgrijpen en er dus geen of nauwelijks plantaardig voedsel was. Verder zullen enorme tsunami's allicht ook voor die massale extinctie gezorgd hebben.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik kan de factcheck van de VRT hieromtrent ergens goed begrijpen en dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde:En zonder C02 geen enkel leven op aarde .
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/26 ... 4-procent/
Maar waar deze factcheck wel aan voorbij gaat is de toenemende (over)bevolking van de aardbol. Als een mens jaarlijks tot gemiddeld 4,4 ton CO² uitstoot zonder deze te compenseren zoals de natuur (neemt evenveel op als het uitstoot):
(Uit de factcheck)“Bijvoorbeeld voor vegetatie, deze stoot CO2 uit door respiratie (ademhaling van een organisme), maar neemt ook evenveel CO2 terug op door fotosynthese. Voor de oceaan geldt een gelijkaardig principe: er zit een bepaalde hoeveelheid CO2 in de lucht en in het oceaanwater en er is een constante uitwisseling tussen beide, maar die houden elkaar in evenwicht.”
Dan is de mens inderdaad verantwoordelijk voor de opwarming. Men heeft namelijk meer middelen nodig om de toenemende bevolkingsaangroei te kunnen blijven voeden en daar horen ook fossiele brandstoffen bij. Men kan niet klimaatneutraal zijn als men niets doet of wil doen aan de toenemende overbevolking op deze aardkloot. Het blijft dweilen met de kraan open en daar zullen die EV, windmolenparken, zonnepanelen e.d. meer......geen kneit aan veranderen.
Dat is mijn gedacht.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Idd....... is hier al verschillende keren gezegd geweest......Dicksy schreef: ↑03 okt 2022, 10:17Dan is de mens inderdaad verantwoordelijk voor de opwarming. Men heeft namelijk meer middelen nodig om de toenemende bevolkingsaangroei te kunnen blijven voeden en daar horen ook fossiele brandstoffen bij. Men kan niet klimaatneutraal zijn als men niets doet of wil doen aan de toenemende overbevolking op deze aardkloot. Het blijft dweilen met de kraan open en daar zullen die EV, windmolenparken, zonnepanelen e.d. meer......geen kneit aan veranderen.
Dat is mijn gedacht.
Het is een sneeuwbal dat alsmaar groter wordt........
Halveer de wereldbevolking en de problemen zijn al voor 3/4 opgelost.
Maar.....dat zal nog vele generaties duren.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De wouden rond de evenaar stoten 's nachts ook CO2 uit , om dan maar niet te praten over vulkaanuitbarstingen en bosbranden die er altijd zullen zijn , zelfs zonder mensen in de omgeving. Het mensdom-dom-dom hoeft daar geen CO2 aan toe te voegen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat weten we maar de balans helt flink over naar CO2 opname, ondanks die uitstoot.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
De wouden rond de evenaar stoten 's nachts ook CO2 uit
[/quote] Dat weten we maar de balans helt flink over naar CO2 opname, ondanks die uitstoot.
[/quote]
Daarom is het niet de mens alleen die verantwoordelijk is voor de opwarming , er is veel meer dan dat , of gaat men ook de invloed van de planeten veranderen , dat wij verantwoordelijk zijn is kort door de bocht .
Neem nu dat we C02 neutraal zijn , is men dan 100% zeker dat dit het klimaat gaat veranderen , ik denk het niet hoor !
Het is geld dat telt .

[/quote] Dat weten we maar de balans helt flink over naar CO2 opname, ondanks die uitstoot.
[/quote]
Daarom is het niet de mens alleen die verantwoordelijk is voor de opwarming , er is veel meer dan dat , of gaat men ook de invloed van de planeten veranderen , dat wij verantwoordelijk zijn is kort door de bocht .
Neem nu dat we C02 neutraal zijn , is men dan 100% zeker dat dit het klimaat gaat veranderen , ik denk het niet hoor !
Het is geld dat telt .

Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home