Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

28 mei 2022, 16:16

De Russen laten blijkbaar hun gesneuvelde soldaten gewoon achter waar ze stierven. Her en der langs de kant vindt men rottende Russische lijken.

Wie herinnert zich nog dat Poetin zei dat hij "de Russen" van Luhansk en Donetsk niet in de steek zou laten? Wanneer het erop aankomt om de eigen zonen terug naar huis te brengen, dan speelt het allemaal geen rol meer.
Die Oekraïners in die twee gebieden zullen ondertussen ook wel beseffen dat hun 'grote vriend' geen zier om hén geeft, maar wel om hun grondgebied.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

28 mei 2022, 21:53

De Tsjetsjeense huurdoder Kadyrov - de leider van de groep die Poetin heeft opgetrommeld om te helpen tegen de Oekraïners - zegt dat hij klaar is om Polen aan te pakken omdat hij al 'klaar is met Oekraïne'.

Afbeelding

werewoef

28 mei 2022, 23:07

Wat Voorn eigenlijk wilde bedoelen is het feit dat Oekraine niet de wapens krijgt van Amerika die 300km ver kunnen schieten . Volgens W. Claes in de afspraak was dees reeds , over het hoofd van Selenski , beslist tussen de ministers van Amerika en Rusland .

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950

29 mei 2022, 08:13

Wil. schreef:
28 mei 2022, 21:53
De Tsjetsjeense huurdoder Kadyrov - de leider van de groep die Poetin heeft opgetrommeld om te helpen tegen de Oekraïners - zegt dat hij klaar is om Polen aan te pakken omdat hij al 'klaar is met Oekraïne'.

Afbeelding
Zegt hij dat ? :lol: De Tsjetsjenen hebben de neo-nazi Azov milities in de staalfabriek uitgeschakeld , en dat is een goede zaak. :mrgreen:

Wil.

29 mei 2022, 10:36

Daar kan ik je nog in bijtreden.

De vraag is of de zaadjes van die planten niet reeds opnieuw aan het kiemen zijn. Een ideeënstelsel kun je niet zomaar uitschakelen. Dat kan enkel door inzicht bij te brengen. Daar heb je goede geschiedenisleerkrachten voor nodig, zoals BDW.

Ook dictaturen à la Poetin/Xi/Kim moeten door opvoeders gedissecteerd worden zodat nieuwe poetins in een vroeg stadium worden te kijk gezet voor wat ze werkelijk zijn.

Fazal

29 mei 2022, 11:12

Als er zich in Polen ook zòveel neo-nazi's bevinden, dan is dat praktisch overal zo.
En als dàt de bedoeling is ..., dan moeten ze heel de wereld aanpakken ..., ook de VS.

Gisteren naar Vranckx gekeken, vanavond herhaling op Canvas, voor wie het niet gezien heeft.
Al die burgerslachtoffers. Allemaal ne-nazi's ... ???? Maak dat de ganzen wijs!

Al die moorden, verkrachtingen, martelngen, diefstallen en vernielingen door de Russen gepleegd!?
Wie zijn eigenlijk DE neo-nazi??? :twisted:

Fred1950

29 mei 2022, 12:23

Fazal schreef:
.....
Al die burgerslachtoffers. Allemaal ne-nazi's ... ???? Maak dat de ganzen wijs!

....
Die burgers zijn slachtoffers , net zoals in iedere oorlog. De neo-nazi's droegen een legerpakje. De Oekraïners hebben het her en der wel vuil gespeeld door zich in en rond burgerwoningen op te stellen. Als je burgers als schild gebruikt , dan wordt het shild beschoten.

@Wil.

Neo-nazi's ( en bij uitbreiding extreem rechts ) maken geen kans als men ze uit besturen en leger kan houden. In Oekraïne zaten en zitten die al in de top van beide.

Wie bedoel je met BDW ? Bart of Bruno De Wever ? Groot verschil ......

Heb jij last van een dictator ? Als een dictator in eender welk land geen "Lebensraum" opeist , wat is dan het probleem voor andere landen. Dan is dat een probleem voor de bevolking waar die dictator heerst. Het "rare" is dat rechtse dictaturen ( zoals in Zuid Amerika ) blijkbaar altijd gedogen worden zolang ze "vriendje" van de VS blijven. Rusland was destijds ook een vriendje van Trump.

Fazal

29 mei 2022, 14:36

Fred1950 schreef:
Fazal schreef:
.....
Al die burgerslachtoffers. Allemaal neo-nazi's ... ???? Maak dat de ganzen wijs!

....
Die burgers zijn slachtoffers , net zoals in iedere oorlog. De neo-nazi's droegen een legerpakje. De Oekraïners hebben het her en der wel vuil gespeeld door zich in en rond burgerwoningen op te stellen. Als je burgers als schild gebruikt , dan wordt het schild beschoten.
Waar moesten ze zich dan opstellen ...? Als uitlokkers ..., aan de grenzen van hun land ..., waar de dreiging van Poetin zich al bevond? En die 'zogenaamde' neo-nazi's, waren dan eigenlijk niet zo laf als men ons wil doen geloven, want ze droegen en dragen dus wel uniformen, en 'verstoppen' zich dus eigenlijk ook niet onder de burgers.

En dat al die burgers gewoon slachtoffers zijn, net zoals in iedere oorlog?
Met huidige moderne technieken vind ik dat persoonlijk niet zò normaal.
En gezien Poetin het geen oorlog, maar wel een 'speciale' operatie noemt, vind ik ook wel 'verre van speciaal'.

Die zogenaamde neo-nazi's uitschakelen was trouwens niet de aanzet voor de 'oorlog' in Oekraïne
De smeerlap had zelfs beloofd dat zijn leger geen invasie in Oekraïne zou uitvoeren, hetgeen door de meeste mensen, wel met enige argwaan, zelfs werd geloofd.
Laatst gewijzigd door Fazal op 29 mei 2022, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

29 mei 2022, 14:46

Fazal schreef:
29 mei 2022, 14:36
....

En dat al die burgers gewoon slachtoffers zijn, net zoals in iedere oorlog?
Met huidige moderne technieken vind ik dat persoonlijk niet zò normaal.

....
Wat zou je als Rus doen als je beschoten wordt vanuit een bewoond huis ? Ik zou met mijn tank er een gat in schieten , jij niet ?

De neo-nazi Azov milities treden op als een eigen identiteit , zo een beetje te vergelijken met de Waffen-SS van destijds -- een soort "special forces" of elite strijders tot ter dood.

Fazal

29 mei 2022, 15:01

Wie heeft eerst geschoten? Die Rus, of de persoon in dat huis?
Nee, die Rus heeft eerst geschoten, want het was wel degelijk de bedoeling gans de Oekraïense bevolking te onderwerpen. De persoon in dat huis had geen enkele reden om op die Rus te schieten, tenzij hij zelf door die Rus werd bedreigd, of al werd beschoten. En al die bommen en raketten , was dat soms ook om die kerel in dat huis uit te schakelen? Had Poetin die Rus thuis gelaten, dan was er helemaal niet geschoten, en waren er ook geen onschuldige slachtoffers gevallen. Zelfs die neo-nazi had zich niet geroerd, en zou zeker niet Rusland zijn binnengevallen..

Wil.

29 mei 2022, 15:09

Fred1950 schreef:
Heb jij last van een dictator ? Als een dictator in eender welk land geen "Lebensraum" opeist , wat is dan het probleem voor andere landen. Dan is dat een probleem voor de bevolking waar die dictator heerst.
Had dictator Poetin last van wat er zich in Oekraïne afspeelde? Waarom moest hij daar dan met zijn tanks binnenrijden?

Poetin wil een deel van Oekraïne voor zich. Meer 'Lebensraum', weet je wel?

Wil.

29 mei 2022, 15:16

De Russen vernielen met opzet de culturele sites van Oekraïne. Musea worden doelbewust onder vuur genomen en gebombardeerd.

Zitten daar Azovmilities??? Fred, enig idee?
Ik zal u zeggen waarom dat gebeurt: Oekraïne mag geen eigen identiteit hebben omdat Poetin het land niet eens de status van een een eigen land wil gunnen. Het is Rusland. Dus vernietigt hij de eigen cultuur van de Oekraïners.

Een video van bijna een uur die dat allemaal mooi uit de doeken doet met talloze bewijsstukken.
Culture is a Prime Target in Russia’s War in Ukraine

Rusland bombardeert het Holocaust Museum in Kiev. Wie is hier eigenlijk de neo-nazi?

Ik moet wel met twee woorden spreken, want het blijkt dat in alle musea wel een lege vodkafles te vinden was en dat is per slot van rekening toch al een halve molotovcocktail, nietwaar en iedereen weet hoe gevaarlijk zoiets kan zijn, toch?

Fazal

29 mei 2022, 15:50

En buiten die culturele centra, schieten en bombarderen ze in het wilde weg.
En op vluchtende burgers schieten, zònder uniform van de Azovmilities, behoort dat ook tot die speciale operatie???

Er zit geen structuur in dat Russische leger. Ook strategisch is het een grote nul.
Anders hadden ze het niet zo lastig gehad om sommige steden te overmeesteren.

En voor de rest, mensjes zijn en blijven nu eenmaal mensjes, waar het 'beest' in hen overheerst, waar en hoe dan ook, ze daar enigszins de gelegenheid toe krijgen. Martelen, moorden en verkrachten, zijn dan troef.
Eens ze bezig zijn, is het alsof ze in een roes verkeren.

Ja, allemaal eigen aan mensjes, eender uit welk land, en eender tot welke (bij)geloofs-strekking ze behoren.
IS, Boko-Haram, en nog ontelbare andere groepen, zijn daar het beste voorbeeld van.

Fred1950

29 mei 2022, 16:33

Wil. schreef:
29 mei 2022, 15:09
Fred1950 schreef:
Heb jij last van een dictator ? Als een dictator in eender welk land geen "Lebensraum" opeist , wat is dan het probleem voor andere landen. Dan is dat een probleem voor de bevolking waar die dictator heerst.
Had dictator Poetin last van wat er zich in Oekraïne afspeelde? Waarom moest hij daar dan met zijn tanks binnenrijden?
....
Omdat de Russen die daar woonden erom hebben gevraagd , zoniet werden DIE verjaagd of zelfs uitgemoord. De waarheid hiervan zal je nooit te weten komen ( of misschien toch ). Waarom kwamen de Russen in het oosten er in opstand tegen het "putch" regime van 2014 ? Jij hebt nog nooit het woord "staatsgreep" in Oekraïne durven neerpennen , ondanks dat dit een niet te weerleggen feit is.

Fazal

29 mei 2022, 18:01

En wat kunnen die onschuldige burgers daar aan doen???
Burgerdoden bij een raketaanval op een treinstation:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/08 ... e-terrein/

Volgens de burgemeester van Kramatorsk waren er op het moment van de aanval ongeveer 4.000 mensen aanwezig in het station. Het zou volgens hem vooral om vrouwen, kinderen en bejaarden gaan. Net zij proberen de regio te ontvluchten. Volgens het hoofd van de spoorwegmaatschappij ging het om een "opzettelijke aanval" op het station.

Tja, misschien heeft iemand vanuit het station eerst op de Russen geschoten!?
Zou kunnen, één man tegenover een heel leger Russen? Alhoewel ..., er zitten overal gekken nietwaar. :roll:

Maar inderdaad, de ware toedracht zullen we nooit weten over zo'n vals, leugenachtig (Rus)land, vol geheimen, en totaal zonder scrupules.