Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dit is alweer een voorbeeld van een drogredenering. Dit soort foutieve denkroutes wordt gemaakt door mensen die hun woorden niet overwegen, zelfs niet terwijl ze schrijven.
Even ontleden:
Stap 1: 'gij verdraait ook continu informatie'
Neen, dat is niet zo, maar je stelt het als beginpunt van je 'redenering'
'ook' : het voorgaande wordt nu aangehaald als 'verantwoording' om een leugen te mogen debiteren
Stap 2: 'dus' ....
Je geeft toe dat je informatie verdraait - wat iedereen trouwens kan zien - maar je hebt "een goede reden". Immers je hebt vooraf een 'stroman' neergezet die je kunt gebruiken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De eigen EU-economie ondersteunen en de Oekraïense ! Men is duidelijk keuzes aan het maken in Brussel.Verlagingen van EU-quota zetten de Oekraïense staalproducenten onder steeds grotere druk – Reuters
De opschorting van invoerrechten door de EU na de grootschalige Russische invasie in 2022 was cruciaal voor het handhaven van een stabiele productie bij Zaporizhstal en andere staalfabrieken, aldus Oleksandr Myronenko , Chief Operating Officer van de Metinvest Group, in een recent interview met het persbureau. Hij gaf echter aan dat de situatie nu drastisch verandert en dat de industrie in plaats van steun van de EU nu met beperkingen te maken krijgt.
Brancheorganisaties (Ukrmetallurgprom en de Federatie van Werkgevers van Oekraïne) roepen de regering op om Oekraïne vrijstellingen te verlenen van de Europese Unie, aangezien de staalsector zich momenteel meer richt op overleven dan op groei.
Vanaf augustus 2026 zullen Oekraïense staalproducenten ook te maken krijgen met een verhoging van 30% van de spoorvrachttarieven.
https://gmk.center/en/news/cuts-to-eu-q ... s-reuters/
(14 augustus 2026)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hoezo ? Hebben de Russen die ganse staalproductie nog niet plat gebombardeerd ?Dicksy schreef: ↑Gisteren, 16:39De eigen EU-economie ondersteunen en de Oekraïense ! Men is duidelijk keuzes aan het maken in Brussel.Verlagingen van EU-quota zetten de Oekraïense staalproducenten onder steeds grotere druk – Reuters
De opschorting van invoerrechten door de EU na de grootschalige Russische invasie in 2022 was cruciaal voor het handhaven van een stabiele productie bij Zaporizhstal en andere staalfabrieken, aldus Oleksandr Myronenko , Chief Operating Officer van de Metinvest Group, in een recent interview met het persbureau. Hij gaf echter aan dat de situatie nu drastisch verandert en dat de industrie in plaats van steun van de EU nu met beperkingen te maken krijgt.
Brancheorganisaties (Ukrmetallurgprom en de Federatie van Werkgevers van Oekraïne) roepen de regering op om Oekraïne vrijstellingen te verlenen van de Europese Unie, aangezien de staalsector zich momenteel meer richt op overleven dan op groei.
Vanaf augustus 2026 zullen Oekraïense staalproducenten ook te maken krijgen met een verhoging van 30% van de spoorvrachttarieven.
https://gmk.center/en/news/cuts-to-eu-q ... s-reuters/
(14 augustus 2026)![]()
-
Mooi voorbeeld van het "neutrale" of "objectieve standpunt" dat vatnik Fredsky zegt in te nemen.
Dat schreef hij o.a. hier.Ik tracht gans dat Oekraïne gedoe zo objectief mogelijk te bekijken. Jij daarentegen maakt er een anti-Rus propaganda stunt van
De leugenachtigheid druipt van zijn teksten.
Die vatnikopleiding, daar moet veel geld aan vasthangen, me dunkt.

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Ik snap niet waarom u het opneemt voor een agressor en ondemocratis beleid
Een leider die zijn eigen partijgenoten door een venster zwiert en oppositie achter de tralis zet
TV en kranten enkel laat zeggen wat hij wil en de Rus laat geloven dat de vijand de agressor is
Een leider die zijn eigen partijgenoten door een venster zwiert en oppositie achter de tralis zet
TV en kranten enkel laat zeggen wat hij wil en de Rus laat geloven dat de vijand de agressor is
-
Een beetje sarcasme nu en dan moet toch kunnen , of niet ?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Malcolm X: "The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent, and that's power. Because they control the minds of the masses."door voorn » Vandaag, 20:02
(Vertaling: "De media zijn de machtigste entiteit op aarde. Ze hebben de macht om de onschuldigen schuldig te maken en de schuldigen onschuldig, en dat is macht. Omdat ze de geest van de massa beheersen."
Kortom: het einddoel in zowel het Westen als in Rusland is hetzelfde: het beheersen van het narratief om de massa te sturen.
Of zoals de Franse filosoof Jacques Ellul ooit schreef dat de moderne mens in een democratie juist vatbaarder is voor propaganda, omdat we geloven dat we er immuun voor zijn door onze toegang tot vrije informatie.
-
In 2014 stelde UA zich agressief op tegenover RU , en keerde het de rug toe met het idee dat de EU hen rijker zou maken. De EU landen hadden zich nooit met die Maidan opstand mogen moeien.
-
Zever.
UA is een soeverein land. Ik weet dat dat een moeilijk woord voor jou is, maar het wil zeggen dat het land los van alle dwang zélf bepaalt met wie het wil handelen.
In 2014 hebben RU troepen met militair geweld de Krim ingenomen. Dat is wat agressie écht is. Jouw gevatnik slaat nergens op.

Er zit een logische fout in dit antwoord.Dicksy schreef: ↑Gisteren, 21:28Malcolm X: "The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent, and that's power. Because they control the minds of the masses."door voorn » Vandaag, 20:02
(Vertaling: "De media zijn de machtigste entiteit op aarde. Ze hebben de macht om de onschuldigen schuldig te maken en de schuldigen onschuldig, en dat is macht. Omdat ze de geest van de massa beheersen."
Kortom: het einddoel in zowel het Westen als in Rusland is hetzelfde: het beheersen van het narratief om de massa te sturen.
Of zoals de Franse filosoof Jacques Ellul ooit schreef dat de moderne mens in een democratie juist vatbaarder is voor propaganda, omdat we geloven dat we er immuun voor zijn door onze toegang tot vrije informatie.
Je suggereert dat, omdat beide mediasystemen (pro-Rusland en anti-Rusland) invloed uitoefenen, dat de systemen en hun morele uitkomsten gelijk zijn.
Er is een bijna onmetelijk groot verschil in schaal, in methode en in dwang:
• In het Westen manipuleren media soms door selectieve verslaggeving die vaak politiek gestuurd is, maar er is nog altijd een breed aanbod aan berichtgeving. Er vinden betogingen plaats, bekende figuren spreken zich uit tegen de westerse aanpak en op fora allerhande mogen vatniks hun knotsgekke ideeën spuien.
• In Rusland heerst een door de staat gemonopoliseerd media-apparaat waarbij kritiek wettelijk strafbaar is. Het volstaat om een wit papier omhoog te houden om opgepakt te worden en voor jaren achter de tralies te belanden. Het volstaat om als partijlijn de drang naar vrede uit te spreken om verboden te worden en om in de gevangenis te belanden. Elke betoging tegen de oorlog, laat staan tegen Poetin, wordt onmiddellijk uiteengeranseld of de betogers verdwijnen achter de tralies; ze worden later teruggevonden in UA. Er is geen enkele - niet één - vrije nieuwszender.
Het komt hierop neer: je stelt een gecontroleerde dictatuur ten onrechte gelijk aan een democratisch landschap met relatieve mediavrijheid.
Ten tweede: er zijn voldoende objectieve feiten vastgelegd die aantonen wie met tanks een ander land is binnengerold. Er zijn satellietbeelden van massagraven die door de bezetter werden gegraven in bezet gebied. Er zijn beelden van lijken die werden opgegraven in bossen waar de bezetter zich heeft teruggetrokken. Er zijn dagelijks beelden van drones die op burgerwoningen terechtkomen.
Kortom, er bestaan feiten en er bestaat opzettelijk verwrongen fantasie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.