Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het is niet omdat er weinig doden vallen (slechts een 6-tal) dat we niet over militair geweld spreken. Wanneer het leger van een vreemde mogendheid binnenvalt en de instellingen overneemt onder bedreiging van de loop van een geweer of van een tank, dan heet dat 'militair geweld'.
De opstand in de Donbas was een intern-Oekraïense zaak, maar de Russen zaten er vanaf het begin bij om het vuur op te poken en dit ook met militaire steun.
Het Kremlin ontkende dit en sprak van een spontane volksopstand maar de Russische betrokkenheid is door overvloedig bewijs en later ook door verklaringen van de betrokkenen zelf zonder twijfel vastgesteld.
We weten wel dat je dat allemaal probeert goed te praten, maar het is té doorzichtig.
1. Ja, ik zie inderdaad (te) veel drogredeneringen.Gij ziet overal drogredeneringen als ze niet in uw kraam passen.
2. Een drogredenering past per definitie niet in mijn kraam: daar passen enkel feiten en logisch opgebouwde argumenten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
1. denkt ge echt dat UA andere doelen gaat vermelden ?
2, veel ervan is "collateral damage" door kapot geschoten drones en raketten , en zelfs door eigen luchtafweer raketten waarvan de brokstukken her en der neerkomen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zoals een militair analist van SkyNews enkele dagen geleden stelde dat, hetgeen u hier aankaart, eigenlijk de morele verantwoordelijkheid is van diegene die het luchtafweer afvuurt.door Fred1950 » 6 minuten geleden
2, veel ervan is "collateral damage" door kapot geschoten drones en raketten , en zelfs door eigen luchtafweer raketten waarvan de brokstukken her en der neerkomen.
Maar voor Oekraïne is het sop dus wel degelijk de kool waard, het maakt de afweging tussen de schade die Russische raketten kunnen aanrichten als ze hun beoogd doel treffen en de schade die collateral damage aanricht. .
Dat deze collateral damage nu eenmaal past in het propagandistisch straatje is logisch voor alle partijen betrokken in dit conflict. De onvermijdelijke nevenschade die daarbij ontstaat, wordt door alle partijen direct strategisch uitgebuit.
-
Hier hebben we weer de propagandistische vatnikpraat.
Rusland schiet kruisraketten en ballistische raketten af op een ziekenhuis, op een woonblokkencomplex, zelfs op een grote boekenwinkel.
Een goed gedocumenteerd geval is de kruisraket die in juli 2024 het Okhmatdyt-kinderziekenhuis in Kiev verwoestte. Niks 'brokstukken', niks 'collateral damage' maar een projectiel dat gericht op zijn doel afging,
Van die ballistische raketten werden er weinig of geen onderschept. Het is dus wel degelijk de bedoeling van Poetin om het wooncomplex, de boekenwinkel te treffen. Vorige week werd die grootste boekenmarkt van UA bestookt met een ballistische raket. De cultuur van UA uitwissen is immers één van de onuitgesproken bedoelingen van Poetin.
Daarom mag men ook met recht en reden stellen dat de bezetter een terrorist is.

En UA is een maffia staat.
Waarom zou RU een bibliotheek aanvallen. Wees gerust dat de meeste doelwitten door de "Intelligence" ( en spionnen) als doelwit werden aangeduid , en dus van militaire waarde.
-
Je leest maar half wat er staat. Ik schreef: " De cultuur van UA uitwissen is immers één van de onuitgesproken bedoelingen van Poetin."
Om dezelfde reden werd vorige maand het eeuwenoude klooster vernield. Militaire vatnikwaarde?
Ook in datzelfde straatje:
- het Khanenko Museum in Kiev
- tientallen bibliotheken werden vernield
- uit (tijdelijk) bezette steden werden de kunstschatten geroofd
Hoewel UA gelijkaardige bombardementen zou kunnen uitvoeren op steden her en der in RU, doet het dat niet. UA heeft een minimale ethische code. RU heeft die niet.
RU is een terroristenstaat.

Het VRT nieuws deze middag toonde weeral uitgebreid dit soort propaganda
Daarmee wist hij ook zijn eigen cultuur uit. Dat zal Poetin niet doen.
-
Je redeneringen worden dwazer met de dag.
- Poetin stelt dat UA geen soeverein land is. Dat het geen eigen cultuur heeft. Dat het gewoon 'Rusland' is.
Maar hij verbiedt de mensen in de bezette gebieden om nog Oekraïens te praten.
Schoolboeken in de bezette gebieden wissen de geschiedenis van UA uit. De holodomor wordt niet vermeld.
Hij bombardeert een klooster dat aan de basis ligt van de UA cultuur. Het bombarderen van tientallen kerken past in diezelfde strategie.
De cultuur moet vernietigd worden om het volk te vernietigen. Dat moet stoppen, vindt ook de VN.
Je raaskalt. Je moet doen alsof je niet op de hoogte bent. Typische vatnikaanpak.

En Zelensky verbiedt om ergens nog Russisch te praten , verbiedt zelfs Russsische musiek. Beide landen hebben een gemeenschappelijke geschiedenis , dat zal Poetin niet ontkennen. Hun "opperheren" maken broer/zuster ruzie , en wat de bevolking hierdoor ondervindt kan die koele kikkers zonder ethiek gestolen worden. Dit is een middeleeuwse oorlog tussen koningen van dezelfde familie en onwaardig in onze huidige wereldmaatschappij. Trump noemt die oorlog een "ruzie tussen kinderen" , en daarin geef ik hem gelijk.
-
-
Er is maar één die ruzie maakt: Poetin.Hun "opperheren" maken broer/zuster ruzie , en wat de bevolking hierdoor ondervindt kan die koele kikkers zonder ethiek gestolen worden.
- zijn de tanks van UA Rusland binnengevallen in februari '22?
- zijn de tanks van UA Rusland binnengevallen in 2014?
- werden de RU steden gebombardeerd in '22 of in 2014?
- heeft Zelensky gedreigd dat hij RU zou gaan demilitariseren en denazificeren?
- zijn de inlichtingendiensten van UA opstanden gaan aanwakkeren in RU provincies die grenzen aan UA zoals RU gedaan heeft in de Donbas bv.?
- heeft UA geprobeerd om een andere president op de stoel van Poetin te zetten bij de presidentsverkiezingen?
En jij komt hier blaten dat we met een broer/zuster ruzie te maken hebben???
Ik zoek wel eens op of er therapie bestaat voor dit soort afwijkingen.