Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

30 mei 2022, 19:08

door voorn » Vandaag, 17:45

Die Russen die in het veroverde gebied woonden zullen zeer tevreden zijn.
Alles vernield en kapot geschoten.
Dank u wel Mr Poetin.
door voorn » 8 minuten geleden

Het zal die bewoners een worst wezen wie het nu gedaan heeft.
Maak het maar mee :twisted:
Het is maar hoe ‘die Russen’ ginder het zelf bekijken en niet wat wij er van denken.

werewoef

30 mei 2022, 22:02

Een zaak is zeker ! De Russische bevolking kan na het einde van de oorlog niet zeggen, zoals de Duitse bevolking in de jaren vietig, wer haben das gar nicht gewusst .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

30 mei 2022, 23:19

Fred1950 schreef:
30 mei 2022, 18:47
Men toont ons steeds wat kapot gegaan is , nooit wat onbeschadigd bleef. Je kan er van op aan dat de helft van wat kapot geschoten werd door de Okraïnse artillerie is gebeurd.
Ik zal nog meer zeggen: de Oekraïners hebben zo goed als álles zelf kapotgeschoten en met een goede reden: ze passen de tactiek van de verschroeide aarde toe. Ze willen niets dat nog waardevol is achterlaten voor de Russen.

Knik nu eens goedkeurend, Fredje :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

31 mei 2022, 07:23

De grote reden van de puinhoop is het feit dat de Russen dachten dat de inval als een fluitje van een cent ging verlopen.Maar het is een verwoesting van de bezette gebieden gekomen. Maar op TV zag ik gisteren alleen Russen granaten afschieten.
De vraag is waar moeten de bewoners van die regio nu naar toe?2/3 is vernield en van de rest is 90% beschadigd.

Wil.

31 mei 2022, 09:11

Voorn, het was van meet af aan de bedoeling om het land zoveel en zo grondig mogelijk te vernielen.

Eerder geschreven:

Om die 'ongehoorzaamheid' van Oekraïne te bestraffen 'moet' hij wel een voorbeeld stellen. Alsof we Grozny in zijn eigen Rusland al vergeten zijn :roll: . Bijgevolg gaat hij als een wildeman tekeer en heeft hij uitdrukkelijk de opdracht gegeven om zoveel mogelijk mensen te vermoorden, zoveel mogelijk woningen te vernielen en zeker en vast de infrastructuur van het land zo grondig mogelijk om zeep te helpen.
Dat allemaal onder het motto van even 'cruel to be kind' zijn want wie de roede spaart, haat zijn kind. Toch?

Dicksy

31 mei 2022, 09:27

De grote reden van de puinhoop is het feit dat de Russen dachten dat de inval als een fluitje van een cent ging verlopen.Maar het is een verwoesting van de bezette gebieden gekomen. Maar op TV zag ik gisteren alleen Russen granaten afschieten.
De vraag is waar moeten de bewoners van die regio nu naar toe?2/3 is vernield en van de rest is 90% beschadigd.
Maak eens volgende bedenkingen:

- De Russen willen dat gebied veroveren, de Oekraïners willen dat beletten. Gevolg: de granaten vliegen over en weer.
En dat u op tv alleen Russen granaten zag afschieten is ’part of the game’, m.a.w propaganda dat gebruikt wordt in elk conflict en door alle betrokkenen.
- Waarom wordt de Russische media hier in het westen geblokkeerd, zijn er dingen die wij niet mogen zien als het over het de Oekraïners gaat?

En voor diegenen die zich geroepen voelen:
- Het gaat mij alleen over het wapen ‘media’.

Wil.

01 jun 2022, 09:58

Een groot deel van de Russische vliegtuigen mogen in China niet meer binnen en dit omdat ze gestolen zijn.

Veel Russische vliegtuigen zijn geleased van westerse maatschappijen. Deze laatsten wilden de vliegtuigen terugkrijgen in het kader van de sancties. Dan deed Poetin iets dat nog nooit gezien was: hij gaf de opdracht om die vliegtuigen toch naar Rusland te vliegen en dit tegen alle internationale afspraken en regels in.

Dat is diefstal.

China heeft zich nog nooit tegen de brutale invasie uitgesproken maar deze diefstal kunnen ze toch niet zomaar laten passeren. Zodoende wordt de wereld alweer een stukje kleiner voor Poetin.

Dicksy

01 jun 2022, 11:10

Het zou om zo'n 400 vliegtuigen gaan. Daar kan David Copperfield nog eens een puntje aan zuigen als het om 'het verdwijnen' van vliegtuigen gaat. :P

Wil.

01 jun 2022, 18:34

Zo zien de velden eruit vanuit een drone. Een kolonne tanks werd getrakteerd op artillerie.

Dat wordt daar zoals in de Westhoek: 100 jaar later komt daar nog gevaarlijk ijzer boven.

Afbeelding

Fred1950

01 jun 2022, 21:40

Biden geeft super precisie raketjes weg. Als er zo eentje op het Russische grondgebied belandt kan het geen "verloren projectiel" zijn. Rusland is nu ook bezig met "nucleaire oefeningen" te houden. Als het Westen steeds maar meer steun gaat verlenen en de sancties gaat blijven opvoeren gaat dit escaleren .... :evil:

Als het hier te heet wordt trekken alle regeringen de plas naar de VS over , en wij gaan radioactief stof mogen slikken. Als Poetin het een beetje serieus wil aanpakken zou die volgens mij bij een escalatie in eerste instantie wat nucleaire eitjes naar de VS moeten sturen. :|

Wil.

01 jun 2022, 22:39

Hij krijgt er meer terug dan hem lief is.

Van het Grote Rusland blijft dan niets over. (van de rest van de wereld ook niet veel).

Hij zal wel "eitjes" voor zijn geld kiezen.

Dicksy

02 jun 2022, 07:14

Ik denk dat er nog genoeg landen zijn (met een nucleair arsenaal) die maar al te graag een “eitje” willen pellen met die arrogante Amerikanen.
Het zou mij niet verwonderen, of het zou wel eens kunnen, dat er dan van het ‘Grote VS’ niets meer over blijft.
Rien ne va plus, fait le jeu.

Wil.

02 jun 2022, 09:20

Dit is voorlopig allemaal speculatie. Er zijn voldoende nucleaire wapens om iedereen, inclusief bijna alle zoogdieren, van de kaart te vegen.

Tarantula's vallen elkaar niet aan. De beet van de tegenstander kan dodelijk zijn.

Dicksy

02 jun 2022, 09:54

door Wil. » Gisteren, 22:39
Dit is voorlopig allemaal speculatie. Er zijn voldoende nucleaire wapens om iedereen, inclusief bijna alle zoogdieren, van de kaart te vegen.
Tarantula's vallen elkaar niet aan. De beet van de tegenstander kan dodelijk zijn.
Hopelijk beseffen die tarantula’’s zowel in oost als west dat ook. Maar voor mij niet gelaten, niet wakker van liggen. :wink:

boeffer

02 jun 2022, 14:38

De ene levert (smokkelt) oorlogstuig, nog iemand anders ook en nog iemand anders ook.
Als dat maar niet wordt van ikke niet, ik ook niet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk