Klimaat
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik denk zelfs dat er nog meer zijn,of een ruwe schatting,want hoe kunnen ze de dagelijkse geboorten, of sterfgevallen nu tellen,er zijn plaatsen in de wereld die heel ver van enige bewoning leven,zonder communicatie, of enig ander middel om een kind te laten registreren dat geboren is,of dat er iemand gestorven is.Wil. schreef: ↑
Vandaag, 09:41
....
En vandaag wordt de 8 miljardste aardbewoner geboren, zo blijkt.
8 miljard ? Na aftrek van alle covid doden en de gesneuvelden in Oekraïne ?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het "rapport van de Club van Rome" uit 1972 is nog steeds te koop. Kopen en lezen man ...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
voor wat het waard is kan ik zien dat de (wereld)bevolking sneller aangroeit dan dat er zijn die ze verlaten.
https://www.worldometers.info/nl/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Daar gaat het niet om. Ik ben hiervan vertrokken:
"Als de (actieve) bevolking behoorlijk afneemt, dan is dat economisch gezien een groot probleem."
De wereldbevolking kan toenemen maar een land als Japan heeft een fel verouderende bevolking en de actieven moeten steeds productiever zijn om de welstand te kunnen behouden. Dat blijft niet mogelijk. Het betekent achteruitgang in levenskwaliteit op tal van vlakken: gezondheidszorg - infrastructuur van land - sociale uitkeringen enz.
Ondertussen kan het best zijn dat in Nigeria, in Pakistan en Congo bv. de aantallen zodanig toenemen dat de totale bevolking toeneemt op aarde, maar daar hebben de Japanners koud noch warm van.
De toestand moet beoordeeld worden per land omdat elk land verantwoordelijk is voor zijn burgers. Het kan omwille van de negatieve aspecten van een vergrijzingsprobleem geen beroep doen op andere landen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En ik ben hiervan vertrokken:door Wil. » 21 minuten geledenDaar gaat het niet om. Ik ben hiervan vertrokken:Dicksy schreef: ↑39 minuten geleden
Eender waar ze afneemt, ze blijft groeien. Het zijn geen communicerende vaten.
"Als de (actieve) bevolking behoorlijk afneemt, dan is dat economisch gezien een groot probleem."
door Wil. » Vandaag, 10:43
En ondertussen voorspelt men de terugloop van de wereldbevolking.door Dicksy » Vandaag, 10:53
voor wat het waard is kan ik zien dat de (wereld)bevolking sneller aangroeit dan dat er zijn die ze verlaten.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is al een behoorlijke tijd afgeschaft, niet? Sinds 2015, lees ik.
Maar het klopt dat ook China af te rekenen zal hebben met de terugloop van het bevolkingsaantal. In een land dat nog niet helemaal klaar is (of 'helemaal nog niet klaar is') met een behoorlijke sociale zekerheid, gaat dit problemen geven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.