Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

29 jun 2022, 15:07

Nee Wil. niet rond de hete brij heen fietsen.
Zijn die plannen gemaakt door de NAVO of niet en is haar uithaal terecht of niet. U focussen op de kern en niet op bijzaken.

Wil.

29 jun 2022, 15:16

Best mogelijk, Dicksy. Ik heb de tekst zelf niet gezien.

Ik vraag u nu om verder te gaan op het pad van die Willy V. Klopt zijn openingszin wanneer je ziet wat de VS in Bosnië hebben gedaan. Graag uw antwoord.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

29 jun 2022, 16:24

Ik vraag u nu om verder te gaan op het pad van die Willy V. Klopt zijn openingszin wanneer je ziet wat de VS in Bosnië hebben gedaan. Graag uw antwoord.
Nee Will. daar reageer ik niet op. Ik zeg daar alleen op dat als men begint te graven naar de oorzaken van conflicten in de wereld men (heel) veel kans heeft in die graaftocht de VS tegen te komen. En dat stoort mij mateloos.

tokkio

29 jun 2022, 17:47

Fazal schreef:
28 jun 2022, 19:37
Mooi stukje lezing tokkio, maar dat praat de (mis)daden van Poetin nog niet goed.
O,maar ik praat poeting niet goed, het is de zoveelste dictator op de wereld die dronken is van de macht,sommige kijken naar het verleden, en willen het beter doen dan hun voorgangers, zelf bij ons in België dwepen er met "hail caesar"of om Hoe de macht behouden, zonder de elite tegen zich te krijgen?
Maar oorlog heeft altijd slachtoffers en vernieling, met steeds 1 tevreden winnaar, dat is de wapenlobby ,en daar is geld voor nodig,van wie het komt trekken ze zich niets aan, hoe meer hoe liever.......
https://www.hln.be/buitenland/live-oorl ... ~af7c9c2e/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

29 jun 2022, 18:21

Dicksy schreef:
29 jun 2022, 16:24

Nee Will. daar reageer ik niet op. Ik zeg daar alleen op dat als men begint te graven naar de oorzaken van conflicten in de wereld men (heel) veel kans heeft in die graaftocht de VS tegen te komen. En dat stoort mij mateloos.
Kijk dat is nu het verschil tussen jou en mij: je vraagt me met aandrang om te antwoorden. Ik doe dat.
Ik vraag van jou hetzelfde en je wil niet.

Jij plaatste een link naar de site van die Willy waar hij een hoop zaken bij elkaar flanst die met haken en ogen aan elkaar hangen, maar je weigert daarop te antwoorden wanneer je dat gevraagd wordt .... :roll:

Wil.

29 jun 2022, 18:24

tokkio schreef:
29 jun 2022, 17:47
Fazal schreef:
28 jun 2022, 19:37
Mooi stukje lezing tokkio, maar dat praat de (mis)daden van Poetin nog niet goed.
O,maar ik praat poeting niet goed, het is de zoveelste dictator op de wereld die dronken is van de macht,sommige kijken naar het verleden, en willen het beter doen dan hun voorgangers, zelf bij ons in België dwepen er met "hail caesar"of om Hoe de macht behouden, zonder de elite tegen zich te krijgen?
Maar oorlog heeft altijd slachtoffers en vernieling, met steeds 1 tevreden winnaar, dat is de wapenlobby ,en daar is geld voor nodig,van wie het komt trekken ze zich niets aan, hoe meer hoe liever.......
https://www.hln.be/buitenland/live-oorl ... ~af7c9c2e/
Zeg tokkio, als jij de leider van een land was zoals Oekraïne of Georgië of - in het verleden - Hongarije , Tsjechoslowakije enz. , zou jij dan oorlog voeren? Of wat zou jouw alternatieve aanpak zijn?

Doe nu geen 'diksy' , hé, zo van 'neen, daar wil ik niet op ingaan'.

Dicksy

29 jun 2022, 18:37

Wil. bericht 2 minuten geleden
Kijk dat is nu het verschil tussen jou en mij: je vraagt me met aandrang om te antwoorden. Ik doe dat.
Ik vraag van jou hetzelfde en je wil niet.

Jij plaatste een link naar de site van die Willy waar hij een hoop zaken bij elkaar flanst die met haken en ogen aan elkaar hangen, maar je weigert daarop te antwoorden wanneer je dat gevraagd wordt .... :roll:
Dat zie je toch even verkeerd Wil.

Wat schreef ik:
door Dicksy » Vandaag, 11:43
’Recent maakte de NAVO – dus de VS – oorlogsplannen voor de drie Baltische staten, Estland, Letland en Litouwen. En voor ene keer liet Kaja Kalles van zich horen en protesteerde luid tegen die plannen. Het idee van de NAVO is het land eerst door Rusland te laten veroveren en het nadien te ‘bevrijden’.

https://willyvandamme.files.wordpress.c ... stland.jpg

Tja Wil. uw vriendjes van over de plas willen dan toch kost wat kost een confrontatie hebben. Als dit artikel klopt, en daar twijfel ik geen seconde aan, een bewijs dat de VS een smerig rot spel spelen op de kap van wat zij hun ‘bondgenoten’ noemen.
Ik heb dat uit de link gehaald wat voor mij de kern van de zaak was. Heeft de NAVO dat zo gepland en was de reactie van die Estse premier terecht of niet.
Wat de auteur van dat artikel er allemaal bij sleurt zijn bijzaken. U begint daarover te bomen, en ik herhaal, terwijl het maar bijzaken zijn. En dat heb ik u dan ook duidelijk gevraagd Wil. om u te beperken tot de kern van de zaak en niet over de bijzaken. Ik ga niet uitweiden over iets dat niet ter zake doet, vandaar dat ik daar niet op reageer.
En de link wordt geplaatst om de lezer er attent op te maken waar ik dat gehaald heb (zie eerste alinea). Wat hij van de rest vindt laat ik aan hem over.
Ik ga er geen polemiek over beginnen.

Fred1950

29 jun 2022, 18:58

Dicksy schreef:
....
Ik ga er geen polemiek over beginnen.
:thumbsup:

Wil.

29 jun 2022, 19:22

Dicksy schreef:
Dat zie je toch even verkeerd Wil.
In dat geval had je best enkel het citaat zelf kunnen laten zien en het kaderen in wat het nu precies was dat die premier zich deed verslikken in haar koffie.

Nu leid je de lezer naar een tekst waarin een hoop zaken staan die volgens mij serieus bij de haren getrokken zijn.

Fred1950

29 jun 2022, 19:31

Wil. schreef:
29 jun 2022, 19:22
....

Nu leid je de lezer naar een tekst waarin een hoop zaken staan die volgens mij serieus bij de haren getrokken zijn.
De lezer kan zelf beslissen of die zaken bij de haren getrokken zijn.

Wil.

29 jun 2022, 21:30

Ik was de lezer :roll:

boeffer

29 jun 2022, 23:22

Handelt putin telkens alleen, raadsheren, opstokers, moedwillig verkeerde info krijgen over wapenopslag (winkelcentrum)?
De rest moet bevelen opvolgen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

werewoef

29 jun 2022, 23:35

Fred en Wil(ma) ,
Inplaats van te zitten liggen kissebissen onder jullie getween, zouden jullie eerder eens , via terugkijk TV, naar de commentaar van een oud-kolonel van het leger luisteren in de het vrt-programma , de afspraak van gisteravond .Voorwaar, veel zal er dan aan jullie twee geopenbaard worden ... :idea: :idea:

BV Zijn mening is dat Poettin niet gaat stoppen, na de verovering van de Donbas , dat de kracht en machtsverhouding 1 tegen 10 is, dat de russen de taktiek van het begin van 14-18 aanwenden en dat de Navo meer uit zijn pijp moet komen en dat Europa minder naar zijn navel moet staren en rekening moet houden met een MOGELIJKE ( :?: :?: ) WO 3 .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

30 jun 2022, 00:22

Dat laatste, WO3, heb ik niet gehoord. Dat hij een groot stuk grondgebied wil afpakken, is al veel langer geweten en staat hier al een paar keer neergeschreven.

Fred1950

30 jun 2022, 09:30

werewoef schreef:
29 jun 2022, 23:35
Fred en Wil(ma) ,
Inplaats van te zitten liggen kissebissen onder jullie getween, zouden jullie eerder eens , via terugkijk TV, naar de commentaar van een oud-kolonel van het leger luisteren in de het vrt-programma , de afspraak van gisteravond .Voorwaar, veel zal er dan aan jullie twee geopenbaard worden ... :idea: :idea:

BV Zijn mening is dat Poettin niet gaat stoppen, na de verovering van de Donbas , dat de kracht en machtsverhouding 1 tegen 10 is, dat de russen de taktiek van het begin van 14-18 aanwenden en dat de Navo meer uit zijn pijp moet komen en dat Europa minder naar zijn navel moet staren en rekening moet houden met een MOGELIJKE ( :?: :?: ) WO 3 .

werewoef
Ik heb geluisterd en gekeken naar "De Afspraak" . Die oud kolonel leeft blijkbaar nog in de gemoedsfeer van de koude oorlog van destijds. Die heeft ook geen glazen bol. Er bestaat geen enkele aanwijzing dat Poetin een expansiedrang heeft. Die gedachte creërt wel bij velen een ( onterecht ) angstgevoel , en wordt ook nog eens constant herhaald door Zelensky die beweert dat eerst Polen en dan gans West-Europa aan de beurt zal komen. Begrijp dat de Russische bevolking dat zelf ook niet zou zien zitten omdat er geen reden voor zo'n expansie bestaat. Het Russische leger is trouwens niet uitgerust om dergelijke veroveringstocht tot een goed einde te brengen.

Ge moet de geschiedenis vanaf de staatsgreep van 2014 in Oekraïne eens gaan bekijken. De Krim heeft zich reeds in 2014 onafhankelijk opgesteld , en de Russische separatisten in de Donbas zijn ook al vanaf 2014 beginnen te vechten.

De geschiedenis had een totaal andere wending genomen als die afvallige provincies Donetsk and Luhansk zich reeds "Volksrepublieken" hadden genoemd nog vóór de coronacrisis en nog vóór dat Zelensky als president verkozen werd. Het is omdat die provincies zichzelf als Volksrepublieken hebben uitgeroepen dat Poetin zijn inval zogezegd kon legimiteren. Maar nee , de idioot ( Poetin ) moest persé met bloot bovenlijf op zijn paard ter plaatste staan trappelen. :mrgreen:

Strategisch gezien had de inval in het begin ( of beter : tijdens volle crisis van 2020 ) van de corona crisis moeten plaats vinden .. 8) De ( mislukte ) inval rond Kiev zelf had alleen maar de bedoeling om het regime in Oekraïne ten val te brengen. De Russen hebben zelfs met paracommandos geprobeerd om Zelensky gevangen te nemen. Die strijd rond Kiev ging sowieso uitdraaien op een guerrilla oorlog tegen gewapende burgers. Geen enkel regulier leger houdt dit uit , tenzij door represailles tegen de brugerbevolking zoals die destijds door de Waffen-SS werden uitgevoerd.

WO III komt er als de NAVO Russisch grondgebied gaat schenden , bvb. een "ongelukje" veroorzaken in de Kaliningrad enclave .... Biden en gans de NAVO is zich aan 't vergalloperen aan typisch Amerikaans paranoiaal gedrag , en dat is op zich nog veel gevaarlijker dan Poetin.