Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

30 jun 2022, 13:20

't Was weer tijd voor wat humor op sennet.

Goed. Genoeg gelachen. Nu terug ernstig.

Poetin zegt nu dat Finland en Zweden bij de Navo geen probleem vormt. Nochtans waarschuwde hij een maand of 6 geleden nog voor zware gevolgen als dat zou gebeuren.

Poetin zei dat het Westen hysterische verhalen fabriceerde over een inval van de Russen in Oekraïne, weet iemand dat nog?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

30 jun 2022, 15:08

Zeg tokkio, als jij de leider van een land was zoals Oekraïne of Georgië of - in het verleden - Hongarije , Tsjechoslowakije enz. , zou jij dan oorlog voeren? Of wat zou jouw alternatieve aanpak zijn?
Ik zou geen oorlog voeren, maar zorgen dat het volk eten en welstand heeft,wat is er mis aan een vriendelijke goedendag, en hulp voor wie het moeilijk heeft.
Oorlog is voor macht wellustelingen, en heeft nog nooit voor de gewone burger een oplossing gebracht,ze voeren oorlog voor een stuk land en voor de onderdrukking van het volk dat in dat land leeft , door de eeuwen heen heeft het niet anders geweest, machtige landen , planten hun vlag en dat is dan van hun, en dat volk zijn dan slaven,nooit genoeg is hun slogan,dat was zo al van de Noormannen, tot de zeeschepen in de koloniale en de verovering wat men nu Amerika noemt,en men het originele volk uitmoorden.
Voor alles en nog wat kan men oorlog voeren, voor alles en nog wat kan men zelfs met de beste buur ruzie en ambras zoeken, de vraag is waarom, om te tonen dat men de macht heeft?
was de oorlog 1914/18 nodig omdat men 1 kroonprins vermoorde,of liet vermoorden????????
WO III komt er als de NAVO Russisch grondgebied gaat schenden , bvb. een "ongelukje" veroorzaken in de Kaliningrad enclave .... Biden en gans de NAVO is zich aan 't vergalloperen aan typisch Amerikaans paranoiaal gedrag , en dat is op zich nog veel gevaarlijker dan Poetin.
De bevelhebbers van de NAVO ,die zitten te springen om mee te doen,maar zelf zullen ze wel op voldoende veilige afstand zitten, later gaan ze zeggen "Wir haben es nicht gewußt"
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer

30 jun 2022, 17:19

Jaren terug was er een grote groep russische jongeren op reis in Spanje. 1 Of 2 zijn dan gids. Niks andere taal of woord spreken die. Koppels, hadden meteen bang om hun lief te verliezen als ge hen probeerde aan te spreken. Haalden niks uit de automaten maar dronken water aan de kraan van't toilet.
Wordt hun in Rusland voorgehouden dat toeristen veel geld hebben, een huis/auto/spaargeld hebben, zodat hun meisjes zouden gaan lopen.
Het tegenovergestelde is dan weer dat rijke russen hun borden goed vullen met wat gratis is zodat anderen niks meer hebben. De overschot de vuilbak in, een soort van gulzigheid.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

30 jun 2022, 17:47

boeffer schreef:
30 jun 2022, 17:19
Jaren terug was er een grote groep russische jongeren op reis in Spanje. 1 Of 2 zijn dan gids. Niks andere taal of woord spreken die. Koppels, hadden meteen bang om hun lief te verliezen als ge hen probeerde aan te spreken. Haalden niks uit de automaten maar dronken water aan de kraan van't toilet.
Wordt hun in Rusland voorgehouden dat toeristen veel geld hebben, een huis/auto/spaargeld hebben, zodat hun meisjes zouden gaan lopen.
Het tegenovergestelde is dan weer dat rijke russen hun borden goed vullen met wat gratis is zodat anderen niks meer hebben. De overschot de vuilbak in, een soort van gulzigheid.
Erg boeffer, hiel ééérg. Nog goed dat ze Spanje nie hielemol hebbe veroverd, de smerige roebels. :mrgreen:

Wil.

30 jun 2022, 19:35

tokkio schreef:
30 jun 2022, 15:08
Zeg tokkio, als jij de leider van een land was zoals Oekraïne of Georgië of - in het verleden - Hongarije , Tsjechoslowakije enz. , zou jij dan oorlog voeren? Of wat zou jouw alternatieve aanpak zijn?
Ik zou geen oorlog voeren, maar zorgen dat het volk eten en welstand heeft,wat is er mis aan een vriendelijke goedendag, en hulp voor wie het moeilijk heeft.
Oorlog is voor macht wellustelingen, en heeft nog nooit voor de gewone burger een oplossing gebracht,ze voeren oorlog voor een stuk land en voor de onderdrukking van het volk dat in dat land leeft , door de eeuwen heen heeft het niet anders geweest, machtige landen , planten hun vlag en dat is dan van hun, en dat volk zijn dan slaven,nooit genoeg is hun slogan,dat was zo al van de Noormannen, tot de zeeschepen in de koloniale en de verovering wat men nu Amerika noemt,en men het originele volk uitmoorden.
Voor alles en nog wat kan men oorlog voeren, voor alles en nog wat kan men zelfs met de beste buur ruzie en ambras zoeken, de vraag is waarom, om te tonen dat men de macht heeft?
was de oorlog 1914/18 nodig omdat men 1 kroonprins vermoorde,of liet vermoorden????????
Toen Hitler de Poolse slagbomen aan de grens liet afbreken en met zijn tanks binnenreed, toen zou jij als leider van Polen een vriendelijke goededag gezegd hebben? En nu Poetin dat nog eens overgedaan heeft in Oekraïne, zou jij vriendelijk goededag gewenst hebben?

Oorlog is dan misschien voor machtswellustelingen, maar iemand heeft ooit gezegd: 'Neen, Adolf, niet met mij. Terug naar huis of ge hebt grooooote ambras."

Maar dat zou duidelijk jouw keuze niet geweest zijn? Je zou nu vlot Duits spreken indien niemand zich had verzet, en dat is op zich niet erg. Maar misschien was de helft van jouw buurt ondertussen ook uitgemoord wegens 'ongepast' in de visie van de leider.

Vriendelijk goededag .... hmmmm, moet ik eens over nadenken.

frits1955

30 jun 2022, 20:19

De moord op Franz-Ferdinand was natuurlijk geen oorzaak maar een excuus om WOI te starten. Nationalisme, etnische spanningen , niet te accepteren ultimatums, wapenwedloop, allianties, zucht naar andermans koloniën ...dat waren de ware aanleidingen om WOI te starten.
Maar goed, er zijn ook nog altijd mensen die denken dat Troje vernietigd werd omdat één of andere troela geschaakt werd...

werewoef

30 jun 2022, 23:40

Volgens Poetin zou Finland en Zweden geen probleem zijn, maar hij voegde er wel aan toe dat het plaatsen van legerbasissen in deze landen , wel zware gevolgen zouden hebben .
Heel interessant was gisteravond in VRT-Terzake, (te bekijken via " terugkijk-tv ) het interview met een oud luitenant-generaal van Nederland alsook met een expert op navo-gebied . Niet direkt om vrolijk van te worden .
werewoef
AMEN en AUM

Dicksy

01 jul 2022, 03:44

Eerst een Oud-kolonel, nu een oud-luitenant-generaal straks oud-secretaris-generaal Willy Claes. Allemaal oud en hebben allemaal iets te vertellen.
Een dame die ik ken is een oud-poetsdame in het hoofdkwartier van de NAVO in Evere en als ik die spreek zegt die ook dat ze er niet echt vrolijk van wordt. Ze heeft nog geen uitnodiging gehad voor de VRT, er lopen nog teveel oud-experten rond die hun zeg mogen komen doen.
M.a.w. zet daar die poetsdame van de NAVO op dien stoel die een beetje de internationale politiek volgt en zal ze zal u net hetzelfde zeggen.
U weet toch dat militairen (ook voorzien in andere beroepen), en zeker zij die op speciale posities gezeten hebben, nog ettelijke jaren gebonden zijn aan hun zwijgplicht om zo gezegd te ‘ontluizen’. Wel, bij deze twee is dat net hetzelfde maar het geeft nu eenmaal meer gewicht aan een interview als men oud- kolonel, oud….., NAVO, enz…… er aan kan plakken. Daarom dat u ook geen Kolonel, Luitenant-Generaal (dus geen oudjes), mensen die echt weten hoe het er nu aan toe gaat, op die stoel(en) zult zien zitten.
Zoek bv die oud-kolonel Housen eens op in internet, dan zie je hoelang het geleden is en hoelang hij een functie bij de NAVO gehad heeft, net zoals de rest.
Dat Poetin onberekenbaar is is best mogelijk, maar daar heb ik die oudjes niet voor nodig om dat te vertellen. Oudjes die nog eens even in de picture mogen en zich gewichtig mogen voelen. Het is verloren tijd om er naar te kijken/luisteren en gebruiken dure analyses van generlei waarde. Iets vertellen wat elk weldenkend mens zelf wel kan bedenken als hij slaafs de geopolitiek van de VS (met in zijn zog EU, GB, NAVO) volgt, pffff. En de VRT……tja moest mijn Maltezer navo heten, hij zou ook op die stoel zitten.

Fred1950

01 jul 2022, 07:55

werewoef schreef:
30 jun 2022, 23:40
Volgens Poetin zou Finland en Zweden geen probleem zijn, maar hij voegde er wel aan toe dat het plaatsen van legerbasissen in deze landen , wel zware gevolgen zouden hebben .
....
Wat voor "zwaars" zou hij dan wel kunnen doen ? Aan zijn grens raketten installeren , of terug een "ijzeren gordijn" en alle grenzen met Finland sluiten ?

Wacht gewoon af tot Poetin gans de Donbas heeft "bevrijd" , en dan zien we wel. :D

Wil.

01 jul 2022, 09:49

Dicksy schreef:
01 jul 2022, 03:44
Eerst een Oud-kolonel, nu een oud-luitenant-generaal straks oud-secretaris-generaal Willy Claes. Allemaal oud en hebben allemaal iets te vertellen.
Een dame die ik ken is een oud-poetsdame in het hoofdkwartier van de NAVO in Evere en als ik die spreek zegt die ook dat ze er niet echt vrolijk van wordt. Ze heeft nog geen uitnodiging gehad voor de VRT, er lopen nog teveel oud-experten rond die hun zeg mogen komen doen. dat te vertellen. Oudjes die nog eens even in de picture mogen en zich gewichtig mogen voelen. Het is verloren tijd om er naar te kijken/luisteren en gebruiken dure analyses van generlei waarde.
Bij extra-time sport laten ze altijd oud-voetballers aan het woord. Jan Mulder staat ondertussen al zowat 40 jaar aan de zijlijn. Meer dan de helft van zijn leven.

Dicksy

01 jul 2022, 10:01

door Wil. 5 minuten geleden
Bij extra-time sport laten ze altijd oud-voetballers aan het woord. Jan Mulder staat ondertussen al zowat 40 jaar aan de zijlijn. Meer dan de helft van zijn leven.
Een reactie die ik verwacht had alleen niet wetende van wie ze zou komen. Appelen met citroenen vergelijken noemt men dat om toch maar iets te kunnen schrijven en dus ga ik er niet over uitweiden. U kent dat wereldje natuurlijk en dan moet ik passen. 🤔

Wil.

01 jul 2022, 11:09

En ik dacht: er is een grote kans dat hij daarover niet gaat willen uitweiden.

We beginnen elkaar goed door te hebben :wink:

Fred1950

01 jul 2022, 14:54

Er "roert" blijkbaar iets in de delta vallei van de Donau ( Roemenïe ) 8O Men cirkelt daar maar sinds gisteren rond met allerhande verkenningsdingen. Dat is wel een natuurgebied en amper toegankelijk , of zou Poetin daar zijn dolfijn "spionnen" uitgelaten hebben ? :lol:

------------------------

Zo ziet de luchthaven van de stad Donetsk er voor het ogenblik uit ... :oops:

Afbeelding

--------------------

Wat me opvalt is dat er nog steeds lijnvluchten vanuit Turkije naar Moskou en vice versa plaats vinden. En de Chinezen ... die trekken zich van niets aan , die vliegen over iedereen , behalve over Oekraïne.

tokkio

01 jul 2022, 17:19

Ik zou geen oorlog voeren
Men kan natuurlijk ieder woord op de weegschaal leggen,en dan beginnen mierenneuken, ik moest er in feite "zelf" tussen gezet hebben.
Ik ga nooit ruzie zoeken,maar dat wilt niet zeggen dat ik mij bij een fysieke aanval niet ga verdedigen.
De moord op Franz-Ferdinand was natuurlijk geen oorzaak maar een excuus om WOI te starten
Maar het was wel de stok die ze nodig hadden....
De beste stuurlui staan aan wal, en al die oud bevelhebbers, spreken en denken nog over hun oude tijd , hoe goed ze het gedaan hebben,maar van de duizenden soldaten die ze als kanonnenvlees gebruikt hebben spreken ze niet meer.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita

01 jul 2022, 17:29

Afbeelding

Allen daarheen ipv naar thuis of familie te kijken !

:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850