Elektrische wagens

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 dec 2019, 16:48

Aelbrecht schreef:
19 dec 2019, 10:55
Hier in Gent vanaf 1 januari 2020 LEZ zone. Alleen als ge geld hebt blijft alles zoals het was.
En als ze dan eens eerlijk de luchtkwaliteit,meten, zowel windstil als met harde wind , mist, regen of zonneschijn, en ze komen dan tot de conclusie dat de lucht , dan van nu niet beter of slechter is dan de lucht van 10 jaar terug........gaan ze dan de LEZ afschaffen en de mensen hun geld terug geven, of blijft het een verkapte belasting, gewoon poenschepers,en ik vraag mij af , wat doen ze met dat geld, vorig jaar 25 miljoen voor Antwerpen, nu al heeft Gent van de Gentenaars die een oudere auto hebben al bijna 500 duizend € (gepikt) ontvangen ,het is een dictatuur aan het worden, terug naar de middeleeuwen,dan moest men ook tol betalen als men een stad binnen wilde :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 dec 2019, 17:30

tokkio schreef:
En als ze dan eens eerlijk de luchtkwaliteit,meten, zowel windstil als met harde wind , mist, regen of zonneschijn, en ze komen dan tot de conclusie dat de lucht , dan van nu niet beter of slechter is dan de lucht van 10 jaar terug........gaan ze dan de LEZ afschaffen en de mensen hun geld terug geven, of blijft het een verkapte belasting, gewoon poenschepers,en ik vraag mij af , wat doen ze met dat geld, vorig jaar 25 miljoen voor Antwerpen, nu al heeft Gent van de Gentenaars die een oudere auto hebben al bijna 500 duizend € (gepikt) ontvangen ,het is een dictatuur aan het worden, terug naar de middeleeuwen,dan moest men ook tol betalen als men een stad binnen wilde :mrgreen:
Het geld dat ze al jaren en altijd al hebben uitgedeeld onder het mom van ‘solidair’ zijn is op maar moet toch behouden blijven. Zo kochten en kopen de partijen hun stemmen.
Dit lez-gedoe is daar o.a al een oplossing voor en de schone lucht die daar uit voor komt voor Gent en Antwerpen daar kan bv Oostende niet van genieten omdat die schone lucht in weer en wind altijd boven Antwerpen en Gent zal blijven hangen, net zoals de vuile lucht boven die steden zal blijven hangen die geen lez-zone hebben. Voor de politiek is dit de logica zelve.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 dec 2019, 18:35

Dicksy schreef:
19 dec 2019, 17:30
.....
Dit lez-gedoe is daar o.a al een oplossing voor en de schone lucht die daar uit voor komt voor Gent en Antwerpen daar kan bv Oostende niet van genieten omdat die schone lucht in weer en wind altijd boven Antwerpen en Gent zal blijven hangen, net zoals de vuile lucht boven die steden zal blijven hangen die geen lez-zone hebben. Voor de politiek is dit de logica zelve.
Bekijk regelmatig dit eens : http://deus.irceline.be/~celinair/actai ... php?lan=nl en dan merk je zelf welke de "vuile steden" zijn, en voor wie een LEZ meer dan welkom is.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 dec 2019, 19:38

Op die plaatjes zet men dan kleurschakeringen van donker blauw over groen - geel naar donkerrood.
Vervolgens wordt daarbij geschreven hoe slecht rood wel is.

Het zou interessant zijn mocht die codering eens toegepast zijn op de lucht die we in 1965 - 1975 - 1985 inademden, toen alles nog onbezoedeld en onbesmet was. Nu hebben we geen enkele chronologische referentie.

Wat we wél zien, is dat er de laatste 10 jaar véél minder vaak dichte mist opduikt. Hoe komt dat? Gewoonweg doordat de lucht veel properder is geworden de laatste decennia. Inderdaad: de lucht die wij vandaag inademen is zuiverder dan die we rond pakweg 1990 binnen kregen en we merken dat aan de quasi afwezigheid van mist.

Wat we ook merken is dat levensverwachting nog altijd toeneemt. Natuurlijk is dat niet niet enkel en alleen te danken aan de zuiverdere lucht. Maar als die lucht almaar slechter van kwaliteit zou geworden zijn, dan zou dat ook blijken uit de cijfers voor levensverwachting, uit de cijfers van overlijden ten gevolge van ziekten van de ademhalingswegen enzovoort.

Net zoals vroeger met het gat in de ozonlaag en zoals met de zure regen worden de mensen gemanipuleerd waar ze bij staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 dec 2019, 22:28

Wil. schreef:
19 dec 2019, 19:38
....
Net zoals vroeger met het gat in de ozonlaag en zoals met de zure regen worden de mensen gemanipuleerd waar ze bij staan.
Dat zijn geen hoaxes hoor .... Het ozon gat is jaar na jaar terug kleiner aan 't worden. De oorzaak hiervan waren de CFK's ( CFC's in het engels ) waarrond er wereldwijd een overeenkomst werd afgesloten om die niet meer te gebruiken : het zgn. Montreal Protocol ( https://en.wikipedia.org/wiki/Chlorofluorocarbon )

De zure regen werd ook zo goed als mogelijk een halt toegeroepen door de ontzwaveling van fossiele brandstoffen ( diesel , stookolie ). Het SO2 in de lucht reageert immers met water tot zwaveligzuur en zwavelzuur ( H2SO3 en H2SO4 ) en liet ganse bospartijen afsterven.

De luchtgesteldheid boven Vlaaderen is volgens die Ircel mapjes vandaag bijzonder goed. Hou het in het oog , vooral bij windstil vriesweer en bij windstil weer met zeer hoge temperaturen tijdens de zomer. De "vuilste" plekken zitten vooral boven Roeselare , Gent en Antwerpen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 dec 2019, 14:15

De zure regen werd ook zo goed als mogelijk een halt toegeroepen door de ontzwaveling van fossiele brandstoffen ( diesel , stookolie ). Het SO2 in de lucht reageert immers met water tot zwaveligzuur en zwavelzuur ( H2SO3 en H2SO4 ) en liet ganse bospartijen afsterven.
Net zoals vroeger met het gat in de ozonlaag en zoals met de zure regen worden de mensen gemanipuleerd waar ze bij staan.
De mensen willen ze een geweten schoppen onder het mom dat de diesels vervuilend zijn,maar ze draaien rond de pot,en vergeten er bij te zeggen dat de grote container en cruise schepen wereldwijd een van de grote oorzaken is van de grote vervuiling van de lucht,dat en samen met de massale luchtvaart zorgt alleen al voor meer C0² en zwaveloxiden dan alle auto's die er wereldwijd rond rijden.
De zeventien grootste containerschepen stoten samen net zoveel zwaveloxiden uit als alle auto’s die wereldwijd rondrijden. De scheepvaart zorgt voor ongeveer 3 procent van de wereldwijde CO2-uitstoot.
Bron;https://www.mvovlaanderen.be/inspiratie ... k-zeevaart
Ook van de echte vervuiling, van aan de bron tot de recyclage voor de elektrische wagens zijn ze vaag,is niet echt groen,zeker als de stroom van kolen centrales komt, en ze niet praten over de milieuvervuiling van de kobalt winning en de kinderarbeid die er mee samengaan voor de productie van de batterijen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 dec 2019, 14:47

tokkio :

De mensen opzetten tegen e-wagens omwille van de kinderarbeid in Congo is pas manipulatie van het vuilste gehalte. Over e-bikes roert zich geen kat terwijl de batterijen ervan evenzeer kobalt bevatten. Men moet zich niet afzetten tegen het gebruik van kobalt, maar tegen de corrupte Congolese dictators die daar een ontzaglijke winst uit halen. Er bestaan elders ( bvb. in Canada ) ook kobalt mijnen waar de ontginning op een propere manier gebeurt. Trouwens, WIJ deden het in het verleden niet beter bij de koperwinning in Katanga .... En geloof me vrij, de batterijen zijn recycleerbaar, evengoed ( of even slecht ) als de batterijkes die ge aan Bebat teruggeeft.

En wat de tankerschepen en cruise schepen betreft, er is moed voor nodig om die op kernenergie te laten varen zoals de nucleaire onderzeëers van de VS en Rusland dat doen, maar dat zou aan de ontzaglijke winsten van de rederijen kunnen vreten, nietwaar. Rechts kapitalisme stinkt !
Ice

20 dec 2019, 16:29

Fred1950 schreef:
20 dec 2019, 14:47
De mensen opzetten tegen e-wagens omwille van de kinderarbeid in Congo is pas manipulatie van het vuilste gehalte.
Over e-bikes roert zich geen kat terwijl de batterijen ervan evenzeer kobalt bevatten.
De kinderarbeid in Congo is niet doorslaggevend waarom mensen met gezond verstand e-wagens weigeren, de praktische onhaalbaarheid en onbetaalbaarheid van dat hele klimaatbedrog wel.
Geestelijk gezonde mensen zijn niet bereid hun eigen welvaart in het westen op te offeren om de hele wereld en op andere plaatsen het klimaat te redden.
Lullen over e-bikes omdat je zelf in de propaganda van de e-wagen trapte, is ook manipulatie van het 'vuilste gehalte' maar de vrees om alleen op te moeten draaien voor de financiering van de e-melkkoe is begrijpelijk.
We mogen toch aannemen dat jij, als milieubewuste voorstander van e-wagens, reeds je vervuilende diesel verving door een co2-neutrale e-wagen om het klimaat van de hele wereld te kunnen redden van klimaatveranderingen?
Fred1950 schreef:
20 dec 2019, 14:47
Men moet zich niet afzetten tegen het gebruik van kobalt, maar tegen de corrupte Congolese dictators die daar een ontzaglijke winst uit halen.
Mén?
Vertel dat tegen decroo die ons belastinggeld met miljoenen blijft uitdelen aan corrupte, congolese en afrikaanse dictators?
Fred1950 schreef:
20 dec 2019, 14:47
Er bestaan elders ( bvb. in Canada ) ook kobalt mijnen waar de ontginning op een propere manier gebeurt.
Alle kobalt mijnen ter wereld samen zijn nog ontoereikend om te voorzien in de hoeveelheid nodige kobalt voor een wereldwijd e-wagen park.
Fred1950 schreef:
20 dec 2019, 14:47
Trouwens, WIJ deden het in het verleden niet beter bij de koperwinning in Katanga .... En geloof me vrij, de batterijen zijn recycleerbaar, evengoed ( of even slecht ) als de batterijkes die ge aan Bebat teruggeeft.
De twee gespecialiseerde recyclagebedrijven in heel europa voor dit type batterijen voor e- wagens spreken je tegen maar wat weten die er nu van? :twisted:
Fred1950 schreef:
20 dec 2019, 14:47
En wat de tankerschepen en cruise schepen betreft, er is moed voor nodig om die op kernenergie te laten varen zoals de nucleaire onderzeëers van de VS en Rusland dat doen, maar dat zou aan de ontzaglijke winsten van de rederijen kunnen vreten, nietwaar. Rechts kapitalisme stinkt !
Schepen op kérnenergie? Nog meer aanvaringen/ongevallen zoals tjernobyl door 60.000 schepen op kernenergie? 8O
Google jij nu eerst maar eens:
- de gevaren van kernenergie
En
- bunkerolie want de meest vervuilende afvalbrandstof waar schepen op varen schijn je ook weer niet te kennen..
Dan kunnen we daarna, als je de betekenissen kent, daarover eens van gedachten wisselen.. :mrgreen:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 dec 2019, 17:23

En den dag dat er eens een serieuze Black-out is van een paar dagen ligt de wereld plat. :roll:
Geen internet meer....geen licht meer.....geen verwarming meer......geen vervoer meer.....geen................ge kunt zelfs uwen elektrische blikopener niet meer gebruiken. :lol: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

20 dec 2019, 17:37

Off topic waarschijnlijk,
Maar wie maakt zich druk over kinderarbeid? Ooit iets anders geweten!
Congo ze hebben ons er buiten gesmeten en afgeslacht ! Moeten we er ons aan druk maken?
India, Bangladesh , Vietnam ? Zeer, zeer velen kopen de producten die daar gemaakt worden en verkocht via C en A , H en M, zalendo en noem maar op. Waarom? Omdat het goedkoop is. Laat die landen zich zelf een zorgen maken over dit probleem of winkelhier een product dat in België , of ander Europees land gemaakt wordt!! Maar tja, dat is te duur!!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 dec 2019, 00:48

Ice schreef:
20 dec 2019, 16:29
...
Geestelijk gezonde mensen zijn niet bereid hun eigen welvaart in het westen op te offeren om de hele wereld en op andere plaatsen het klimaat te redden.
Wat je nu schrijft is "gezond" egoïsme, ikke en de rest kan stikke. Het westen zal zijn welvaart sowieso kwijt geraken door de miserie van stormen, overstromingen, enz... die er in de toekomst met 100 % zekerheid gaan optreden.
Lullen over e-bikes omdat je zelf in de propaganda van de e-wagen trapte, is ook manipulatie van het 'vuilste gehalte' maar de vrees om alleen op te moeten draaien voor de financiering van de e-melkkoe is begrijpelijk.
We mogen toch aannemen dat jij, als milieubewuste voorstander van e-wagens, reeds je vervuilende diesel verving door een co2-neutrale e-wagen om het klimaat van de hele wereld te kunnen redden van klimaatveranderingen?
Men hoeft die e-wagens niet te financieren. Er zal een tijd komen waarbij iedereen gaat beseffen dat e-auto's veel meer comfort en veiligheid bieden en bovendien ook nog eens minder kosten. Diegenen die er nu mee rijden beseffen dit al, en al de anderen ( zoals jij ), laten zich misleiden door "fake news" dat door de petrol-lobby en hun drollen wordt verspreid.
....
Alle kobalt mijnen ter wereld samen zijn nog ontoereikend om te voorzien in de hoeveelheid nodige kobalt voor een wereldwijd e-wagen park.
Wie beweert dat ? Er is maar heel weinig kobalt nodig voor de batterijen die men voor 't ogenblik in e-auto's en e-bike's gebruikt. Er bestaan li-ion batterij types waar er geen kobalt in steekt. Die zijn helaas wat volumineuzer en zwaarder, maar daar kan nog verandering in komen. En ga jij beweren dat alle kobalt mijnen reeds ontdekt zijn ?

...
De twee gespecialiseerde recyclagebedrijven in heel europa voor dit type batterijen voor e- wagens spreken je tegen maar wat weten die er nu van? :twisted:
Als Bebat de de batterijkes die jij bij hen binnenbrengt en de batterijen van Smartphones kan recycleren, dan kan ze ook de li-ion batterijen van e-auto's recycleren. Technisch is er geen verschil tussen de batterijen die in een Smartphone steken en de e-auto batterijen. Of zou het zo zijn dat ze die afval naar Afrika en Azië exporteren zoals hier anderen dat met PET flessenafval hebben gedaan ?
Fred1950 schreef:
20 dec 2019, 14:47
En wat de tankerschepen en cruise schepen betreft, er is moed voor nodig om die op kernenergie te laten varen zoals de nucleaire onderzeeërs van de VS en Rusland dat doen, maar dat zou aan de ontzaglijke winsten van de rederijen kunnen vreten, nietwaar. Rechts kapitalisme stinkt !
Schepen op kérnenergie? Nog meer aanvaringen/ongevallen zoals tjernobyl door 60.000 schepen op kernenergie? 8O
Google jij nu eerst maar eens:
- de gevaren van kernenergie
En
- bunkerolie want de meest vervuilende afvalbrandstof waar schepen op varen schijn je ook weer niet te kennen..
Dan kunnen we daarna, als je de betekenissen kent, daarover eens van gedachten wisselen.. :mrgreen:
Het is kernenergie of bunkerolie, niet beiden tezamen. De kernreactoren in nucleaire onderzeeërs zijn geen Tjernobyl dingen. Die zijn veel kleiner en werken ook op een andere manier. Als er ooit zo ééntje zou ontploffen zal de schade stukken kleiner zijn. Men moet ze zo maar maken dat ze niet kunnen ontploffen, tiens, daar moeten ingenieurs die naam waardig voor zorgen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 dec 2019, 07:25

Fred1950 schreef:
jij ), laten zich misleiden door "fake news" dat door de petrol-lobby en hun drollen wordt verspreid.
Straf dat linkse prietpraat altijd de enige juiste correcte is en een tegenstem, dat wat niet in jullie kraam past, altijd het fake-news is of zoals in onze pocomedia gewoon genegeerd wordt.
Het is niet als je maar hard genoeg roept of hoe meer mensen de leugen verspreiden de leugen waarheid wordt, de ziekte van links.
U beseft nog niet half zo eens hoe u zich laat misleiden door de klimaatlobby en als nuttige idioot laat gebruiken. U fungeert als drol(len) (uw woorden) en u wilt het niet zien omdat u zich goed voelt in die rol. Geniet er van, het is je gegund maar bekritiseer mensen niet juist omwille van het feit dat ze geen nuttige idioot willen zijn zoals u.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 dec 2019, 10:34

Dicksy schreef:
21 dec 2019, 07:25
Fred1950 schreef:
jij ), laten zich misleiden door "fake news" dat door de petrol-lobby en hun drollen wordt verspreid.
Straf dat linkse prietpraat altijd de enige juiste correcte is en een tegenstem, dat wat niet in jullie kraam past, altijd het fake-news is of zoals in onze pocomedia gewoon genegeerd wordt.
Het is niet als je maar hard genoeg roept of hoe meer mensen de leugen verspreiden de leugen waarheid wordt, de ziekte van links.
U beseft nog niet half zo eens hoe u zich laat misleiden door de klimaatlobby en als nuttige idioot laat gebruiken. U fungeert als drol(len) (uw woorden) en u wilt het niet zien omdat u zich goed voelt in die rol. Geniet er van, het is je gegund maar bekritiseer mensen niet juist omwille van het feit dat ze geen nuttige idioot willen zijn zoals u.
Wat heeft dit alles nu in godsnaam met "linkewinkie" of "rechts" te maken. :roll: In Rusland zit er ook een gas-lobby en die zijn noch "links" , noch "rechts" , Rusland wordt geleid door een Tsaar ... :) Lees toch maar eens "het rapport van de Club van Rome" uit 1971, en trek eens objectief het besluit waarom , en vooral wie, er toen niet heeft willen luisteren. De huidige industrie die zich baseert op fossiele brandstoffen kan zonder meer een reconversie naar "groene" energie doorvoeren en er evenveel geld mee verdienen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 dec 2019, 10:38

paullamb schreef:
20 dec 2019, 17:37
Off topic waarschijnlijk,
Maar wie maakt zich druk over kinderarbeid? Ooit iets anders geweten!
Congo ze hebben ons er buiten gesmeten en afgeslacht ! Moeten we er ons aan druk maken?
India, Bangladesh , Vietnam ? Zeer, zeer velen kopen de producten die daar gemaakt worden en verkocht via C en A , H en M, zalendo en noem maar op. Waarom? Omdat het goedkoop is. Laat die landen zich zelf een zorgen maken over dit probleem of winkelhier een product dat in België , of ander Europees land gemaakt wordt!! Maar tja, dat is te duur!!
De leiders die in hun eigen land kinderarbeid toelaten voor het internationaal gerechtshof dagen wegens schending van de kinderrechten, dat is wat er moet gebeuren ...
Ice

21 dec 2019, 10:39

Fred1950 schreef:
21 dec 2019, 00:48
Wat je nu schrijft is "gezond" egoïsme, ikke en de rest kan stikke. Het westen zal zijn welvaart sowieso kwijt geraken door de miserie van stormen, overstromingen, enz... die er in de toekomst met 100 % zekerheid gaan optreden.
Je moet lézen wat er staat: dat heeft helemaal niks te maken met egoïsme maar met zelfbehoud...je geeft je eten niet weg aan de verhuurder van je buurman als je dan zelf geen eten meer hebt om jezelf en je kinderen te voeden terwijl je buurman zelf dan ook nog honger lijdt want de vérhuurder eet alles op. (misschien dat zulke voorbeelden begrepen kunnen worden? Héhé )
Die toekomst ligt vér nadat wij allen lang onder de grond liggen dus is het nutteloos om je zorgen te maken voor iets dat ooit, misschien, mogelijk, zóu kúnnen gebeuren..wij leven nú....de zon wordt ooit ook supernova? Begin alvast maar te bibberen..
Angst is een slechte raadgever.
Fred1950 schreef:
21 dec 2019, 00:48
Men hoeft die e-wagens niet te financieren. Er zal een tijd komen waarbij iedereen gaat beseffen dat e-auto's veel meer comfort en veiligheid bieden en bovendien ook nog eens minder kosten. Diegenen die er nu mee rijden beseffen dit al, en al de anderen ( zoals jij ), laten zich misleiden door "fake news" dat door de petrol-lobby en hun drollen wordt verspreid.
....
Vooralsnog zijn e-wagens peperduur en niet te financieren voor de gewone werkmens want in tegenstelling tot wat je weer uit je nek kletst moet je de e-auto wél kópen...financieren dus, je krijgt 'm niet gratis.
Nogmaals: die er nu mee rijden zijn bang dat ze bij de neus genomen werden en dus alleen zullen moeten opdraaien als er gaat gemolken worden door belasten vd e-auto's want teveel burgers hebben zich al laten naaien door de diesel promotie indertijd en doorzien nu dezelfde volksverlakkerij, de praktische onhaalbaarheid en hebben er geen zin in om weer platbelast en uitgeperst te worden.
Dat van de ezel die zich geen 2 keer stoot aan dezelfde steen? :twisted:
Fred1950 schreef:
21 dec 2019, 00:48
Wie beweert dat ? Er is maar heel weinig kobalt nodig voor de batterijen die men voor 't ogenblik in e-auto's en e-bike's gebruikt. Er bestaan li-ion batterij types waar er geen kobalt in steekt. Die zijn helaas wat volumineuzer en zwaarder, maar daar kan nog verandering in komen. En ga jij beweren dat alle kobalt mijnen reeds ontdekt zijn ? ...
"De winning van lithium (Chili) en kobalt (centraal Afrika) veroorzaakt nu al extreme milieuschade in deze landen en gaat gepaard met kinderarbeid: ‘Als Audi alleen al zijn A4 serie enkel nog elektrisch zou gaan bouwen, dan moeten ze de halve wereldmarkt voor kobalt leegkopen.’
Bij VW hebben ze uitgerekend dat ze voor de productie van e-auto’s 130.000 ton kobalt nodig hebben.
Probleem: de totale wereldproductie bedraagt op dit moment slechts 123.000 ton."
Beweer jij dat er ergens nog kobalt mijnen zijn? Je kunt misschien alvast op de maan op zoek gaan naar kobalt? :mrgreen:
Fred1950 schreef:
21 dec 2019, 00:48
Als Bebat de de batterijkes die jij bij hen binnenbrengt en de batterijen van Smartphones kan recycleren, dan kan ze ook de li-ion batterijen van e-auto's recycleren. Technisch is er geen verschil tussen de batterijen die in een Smartphone steken en de e-auto batterijen. Of zou het zo zijn dat ze die afval naar Afrika en Azië exporteren zoals hier anderen dat met PET flessenafval hebben gedaan ?
Misschien kun je je expertise delen met de ingenieurs van de twee gespecialiseerde recyclagebedrijven want die hebben er geen idee van hoe ze de 600 kg zware litium-ion batterijen van de tesla moeten recycleren? Jij weet blijkbaar hoe het moet.. :roll:
Fred1950 schreef:
21 dec 2019, 00:48
Het is kernenergie of bunkerolie, niet beiden tezamen. De kernreactoren in nucleaire onderzeeërs zijn geen Tjernobyl dingen. Die zijn veel kleiner en werken ook op een andere manier. Als er ooit zo ééntje zou ontploffen zal de schade stukken kleiner zijn. Men moet ze zo maar maken dat ze niet kunnen ontploffen, tiens, daar moeten ingenieurs die naam waardig voor zorgen.
En daar hebben we weer die kromme redenering, er zijn meer opties als brandstof voor schepen dan kernenergie óf bunkerolie en zeker niet samen, wie beweert dat beiden tezamen? Gij toch? 8O
Gíj stelt ook voor om de bunkerolie te VERVANGEN door kernenergie!
Zoek dan eerst de gevaren op als schepen op kernenergie BOTSEN en zoek eerst de mate van vervuiling op van bunkerolie vóór je de cholera vervangt door de pést!
Dát heet zich informeren voor zich belachelijk te maken door onwetendheid.
En jah, inderdaad, één kleine kernontploffing is niet zo erg voor de schade aan milieu en de hele planeet, dat kan er dan ook nog wel bij?
En dat komt dan nog wel van een 'milieubewuste e-rijder'..
En ook geen enkel besef van het aantal jaarlijkse aanvaringen van schepen? Nog een googletje erbij voor jou.
Niet te verwonderen dat het klimaatbedrog lukt met zulke gestoorde en kromme redeneringen, je begrijpt je eigen non-argumenten niet eens, zelfs niet als ze weerlegd en met handen en voeten uitgelegd worden... 8O