Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

10 aug 2022, 08:25

De Finse eerste minister pleit voor een reisverbod voor Russen in heel de EU.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

10 aug 2022, 10:08

E.T. schreef:
09 aug 2022, 18:14
Dit is geen spontaan kiekje, maar een zorgvuldig geregiseerde foto voor de "sociale" media.
Daar moogt ge zeker van zijn. Soldaatjes die netjes op het zebrapad oversteken ? Da-ziede-vanier.

Dicksy

10 aug 2022, 12:09

Wil. vandaag, 08:25
De Finse eerste minister pleit voor een reisverbod voor Russen in heel de EU.
image.png
image.png (240.81 KiB) 405 keer bekeken
En alle Russen die hier (EU) wonen opsluiten in interneringskampen, je weet maar nooit.... :roll:

Fred1950

10 aug 2022, 14:11

Zelensky "predikt" dat hij de Krim wil heroveren .... :roll: Gaat hij dan de Russische vloot in Sebastopol "confisqueren" , of gaat hij die vernietigen ? De man denkt niet meer normaal , die droomt in een fantasiewereld van toen hij nog presidentje op TV speelde.

De ontploffingen op de luchtmachtbasis op de Krim zijn volgens mij het werk van infiltranten/saboteurs. De reactie van de Russen zal wel niet uitblijven neem ik aan.

Dicksy

10 aug 2022, 15:56

door Fred1950 » Vandaag, 14:11
Zelensky "predikt" dat hij de Krim wil heroveren .... :roll: Gaat hij dan de Russische vloot in Sebastopol "confisqueren" , of gaat hij die vernietigen ? De man denkt niet meer normaal , die droomt in een fantasiewereld van toen hij nog presidentje op TV speelde.

De ontploffingen op de luchtmachtbasis op de Krim zijn volgens mij het werk van infiltranten/saboteurs. De reactie van de Russen zal wel niet uitblijven neem ik aan.
Zoals die beschietingen op die kerncentrale.
- Leg mij eens uit, zodat ik het begrijp, waarom de Russen afweergeschut plaatsen rond een kerncentrale die ze in handen hebben en ze dan zelf gaan beschieten zoals Zelensky beweerd. 🤔
Dat ze van daar delen van Oekraïne gaan beschieten en het gebruiken als ‘verdedigingswapen’ kan ik begrijpen, het is een strategie die ook Oekraïne gebruikt(e) door zijn geschut in woonwijken, tussen scholen en ziekenhuizen te plaatsen (Rapport A.I). Maar het nadien zelf zouden gaan beschieten gaat er bij mij echt niet in. :evil:
- Rusland heeft ondertussen het IAEA uitgenodigd voor een bezoek aan de kerncentrale, weer iets wat hij niet graag zal horen.

Wil.

10 aug 2022, 19:43

Het is een logisch vervolg op wat aan de gang is in Oekraïne: de Russen hebben zich voorgenomen om een strafexpeditie uit te voeren bij hun buurland omwille van hun voorkeur voor het Westen en en passant gaan ze ook een heel stuk land willen annexeren.

Ik heb voordien al geschreven dat het de bedoeling van Poetin is om de infrastructuur van Oekraïne zo grondig mogelijk te vernielen.
Deze kerncentrale is de grootste van Europa en heel belangrijk voor mensen en bedrijven in Oekraïne. De centrale is niet 'gebombardeerd' maar er zijn wel bommen tot ontploffing gebracht op strategische punten in het bedrijf. Is het niet opvallend dat er geen zware schade te bespeuren valt? Dat er geen radioactieve straling is vrijgekomen? Welnu, dat is met opzet niet gebeurd omdat de bommen gecontroleerd zijn ontploft.

Poetin geeft hiermee wel aan dat hij die hele centrale kan omtoveren tot een 'vuile bom' zodat de omgeving eeuwen lang onbewoonbaar wordt.
Poetin stuurt zodoende ook een waarschuwing uit naar het Westen: hij kan en wil atoomwapens gebruiken indien hij zou teruggedrongen worden over de Russische grens of wanneer het dodental onder zijn soldaten ondraaglijk groot wordt. De kans daartoe is zeer groot, vooral sinds de Amerikaanse HIMARS worden ingezet. Die lijken de kansen te doen keren.

Dicksy

10 aug 2022, 19:56

Welnu, dat is met opzet niet gebeurd omdat de bommen gecontroleerd zijn ontploft.
'Rusland en Oekraïne blijven elkaar ervan beschuldigen de grootste kerncentrale van Europa gebombardeerd te hebben'.
(Bron: SVM 08-08-22, 13:15 Laatste update: 08-08-22, 15:51 Bron: Belga)

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Poetin geeft hiermee wel aan dat hij die hele centrale kan omtoveren tot een 'vuile bom' zodat de omgeving eeuwen lang onbewoonbaar wordt.
Poetin stuurt zodoende ook een waarschuwing uit naar het Westen
Is een mogelijkheid. Misschien kan (en mag) het IAEA uitsluitsel brengen hoe de toestand werkelijk is.
De kans daartoe is zeer groot, vooral sinds de Amerikaanse HIMARS worden ingezet. Die lijken de kansen te doen keren.
Als men Zelensky zijn uitspraken zo leest lijken (mijn gedacht) die kansen eerder toch klein te zijn. :roll:

Wil.

10 aug 2022, 20:22

Dicksy schreef:
10 aug 2022, 19:56
Welnu, dat is met opzet niet gebeurd omdat de bommen gecontroleerd zijn ontploft.
'Rusland en Oekraïne blijven elkaar ervan beschuldigen de grootste kerncentrale van Europa gebombardeerd te hebben'.
(Bron: SVM 08-08-22, 13:15 Laatste update: 08-08-22, 15:51 Bron: Belga)

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
De Russen hebben er belang bij om de Oekraïners voor te stellen als onverantwoordelijke vechtjassen. "Oorlog is misleiding"

De Oekraïners kunnen niet met zekerheid zeggen hoe die ontploffingen zijn tot stand gekomen: die mogen niet eventjes komen kijken om de toestand in te schatten.
De kans daartoe is zeer groot, vooral sinds de Amerikaanse HIMARS worden ingezet. Die lijken de kansen te doen keren.
Als men Zelensky zijn uitspraken zo leest lijken (mijn gedacht) die kansen eerder toch klein te zijn. :roll:
Zelensky kan natuurlijk niet gaan juichen dat de zaak nu beklonken is. Het gevolg zou zijn dat Europa - zoals gewoonlijk - weer het werk door anderen (Amerika - Oekraïners) laat opknappen. "Oorlog is misleiding"
Het wordt in elk geval interessant om te zien hoe die mobiele raketsystemen (HIMARS) de Russen gaan pijn doen en wat de reactie zal zijn.

Fred1950

10 aug 2022, 21:17

Wil. schreef:
10 aug 2022, 20:22
.....
Het wordt in elk geval interessant om te zien hoe die mobiele raketsystemen (HIMARS) de Russen gaan pijn doen en wat de reactie zal zijn.
Die dingen kan men ook met anti-raket systemen uit de lucht schieten. Als ik me niet vergis gaan die op hun doel af met een GPS , en hierdoor zijn ze ook preciezer. Als men de satelliet frequenties met een gericht signaal naar die raketten zou "jammen" verliezen die dingen letterlijk het noorden.

Enne ... hoeveel van die raketten hebben ze gekregen ? ( Antwoord : 12 )

Een volledig systeem, inclusief raketten, kost enkele miljoenen euro’s.
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/ac ... en-892889/

De "Javelin's" die ze gekregen hebben zijn waarschijnlijk ook al allemaal opgebruikt.

Wil.

10 aug 2022, 21:26

Googelvertaling:

" In tegenstelling tot zijn propaganda, leek het Russische leger hulpeloos – of op zijn minst zeer kwetsbaar – voor de ongeveer twaalf door de VS geleverde HIMARS die de kern van Ruslands militaire voordeel over Oekraïne aantasten en een belangrijke factor in de oorlog werden.

En zoals de laatste maand van vijandelijkheden aantoont, kan Rusland er weinig aan doen.

Zijn (= Russische) eigen systeemgebreken, verouderde tactieken, gebrek aan initiatief en eerdere mislukkingen in de oorlog laten weinig kansen om de Amerikaanse wapens te counteren die nu in Oekraïense handen zijn.

(...)

Binnen slechts enkele weken zijn een paar HIMARS erin geslaagd de meerderheid, zo niet alle, munitie- en brandstofdepots van de Russen in Donbas en het bezette zuiden van Oekraïne onschadelijk te maken of te vernietigen."

Vorige week heeft de VS beslist om nog meer HIMARS naar Oekraïne te zenden.

Fred1950

11 aug 2022, 07:58

Wil. schreef:
10 aug 2022, 21:26
.....
Vorige week heeft de VS beslist om nog meer HIMARS naar Oekraïne te zenden.
De Amerikanen spelen wel een héél gevaarlijk spelletje met die Himars dingen. Die werken actief samen met Amerikaanse satellieten , en die satellieten zijn niet "geschonken" aan de Oekraïners. M.a.w. , dit is een rechtstreekse inmenging van de Amerikanen in het conflict. En wat als de Russen eens die satellieten zouden uitschakelen ? Twee GPS satellieten neerhalen en gans Europa valt zonder GPS.

Wil.

11 aug 2022, 09:46

Ha, ha! Elke smartphone in Oekraïne met plaatsbepaling erop werkt met gps. Idem voor elke auto die navigatie heeft.
Amerikaanse inmenging! :lol:

E.T.

11 aug 2022, 10:01

Naast de amerikaanse GPS hebben de russen, de chinesen en zelfs de europeanen hun eigen satelieten in de ruimte ...

Fred1950

11 aug 2022, 10:50

Wil. schreef:
11 aug 2022, 09:46
Ha, ha! Elke smartphone in Oekraïne met plaatsbepaling erop werkt met gps. Idem voor elke auto die navigatie heeft.
Amerikaanse inmenging! :lol:
Inderdaad , en zo zie je maar hoe afhankelijk we al zijn van die imperialisten. :mrgreen: Als het voor "vreedzame" doeleinden wordt gebruikt is er uiteraard geen probleem , maar om raketten naar hun doel te leiden , dat is andere koek .... :twisted:

------------------------------------------------------

En cowboy Jake kan het niet laten om maar te blijven pesten. :roll: Ik zou wel weten hoe ik die cowboy met een Su-27 ook eens kan pesten. :twisted: :mrgreen:

Untitled93.png

Wil.

11 aug 2022, 11:34

Het krioelt van de cowboys :lol:

Afbeelding