politiegeweld

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Idefix

03 sep 2020, 16:46

Een vriend van mij is agent in Brussel en hij heeft me eens gezegd dat zijn vrouw elke dag afscheid neemt met in haar achterhoofd het idee, ga ik hem nog terugzien en waar en in welke staat.
Zelf heb ik aan het zuidstation in de Belgradestraat gewerkt en in de voormiddag patrouilleerden daar dagelijks 2 agenten. Het was me opgevallen dat ze elk langs en kant van de straat liepen. Toen ik hen de vraag stelde waarom ze niet gezellig samen aan dezelfde kant stapten antwoordden ze me:" Heel simpel, we beschermen mekaar. Ieder kijkt naar boven aan de overkant van de straat naar de ramen om te zien of er niets gaat naar beneden gegooid worden. Dat kan een bloempot zijn, een pispot, een emmer vuil water of stenen." DIT WAS 21 JAAR GELEDEN;;;;; Denkt er iemand dat dit ondertussen verbeterd is????
De zon is gratis voor iedereen

voorn

11 sep 2020, 12:34

Nu mag men al geen pubers wijzen op hun fatalistisch gedrag
In onze tijd moest ge in de klas je koest houden; geen grote mond of ongepast gedrag ten toon spreiden.
Nu mag alles. Zoals deze ochtend parkeren waar het niet mocht en de vuilkar de vuilzakken belemmeren aan het gebouw op de voorziene plaats. Mijn vrouw beschuldigen alhoewel de vuilkar zelf de politie had gebeld en mijn vrouw zo behulpzaam was de eigenaar te verwittigen.

figaretto

14 sep 2020, 17:31

Vandaag in HLN, een klein berichtje, ergens verscholen in de benedenhoek van pagina 12 : AGENTEN VAN DICHTBIJ NEERGESCHOTEN IN POLITIEWAGEN. (Verenigde Staten, omgeving Los Angeles)
Beide agenten in levensgevaar. De dader schoot van dichtbij door de passagiersruit. Is nog op de vlucht. De identiteit van de schutter moet bekend zijn want men schrijft dat hij 24 jaar oud is en vergezeld van een vrouw van 31 jaar.
Meestal wordt hierbij gewag gemaakt van de huidskleur van dader en slachtoffer. Aangezien dit nu niet het geval is ga ik er maar van uit dat er geen racisme in het spel is. :roll:

Wiana

14 sep 2020, 17:52

Gisteren de documentaire op Canvas gezien ? ( L'école de la Dernière Chance)
Daar ging het op een bepaald moment ook over agenten die neergeschoten
waren in de VS. Reactie van een leerling: " Groot gelijk, agenten schieten ook
onschuldige slachtoffers neer."

Tja ... Straks wil niemand zich nog inzetten voor onze veiligheid!
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

figaretto

14 sep 2020, 18:52

Neen, niet gezien Wiana. Dergelijke uitingen vertonen op de VRT is wel uitzonderlijk.
Nu, het feit dat ik hierboven aanhaalde trof mij omdat het hier klaarblijkelijk niet ging over een uit de hand gelopen arrestatie of iets dergelijks. Hier gaat het duidelijk om een dubbele poging tot executie van politiemensen in hun wagen. Ik vind het raar dat iets dergelijks nauwelijks aandacht schijnt te verdienen in de media. Misschien past het niet bij de supporters van de heersende correctheid. En, zoals bekend, supporters weten waarom...

Wiana

14 sep 2020, 19:19

't Is daarnet wel aan bod gekomen in het VRT-nieuws ; kort, maar toch ...

figaretto

14 sep 2020, 20:05

Klopt. Ook gezien in een flits. Geen verdere uitleg er over. :?:

Dicksy

14 sep 2020, 20:24

figaretto schreef:
Klopt. Ook gezien in een flits. Geen verdere uitleg er over. :?:
Maar het zal hen nooit aangewreven kunnen worden dat ze het niet vermeld hebben of dat ze partijdig zijn, hoe kort hun berichtgeving erover ook was. En dat is hun sterkte.

Idefix

15 sep 2020, 10:22

Laat ons hopen dat er nog idealisten opstaan want als de politie het laat afweten, (wat volgens mij het doel is van de islam infiltratie) zijn we helemaal geschoren en gaan we naar het systeem dat ieder het recht in eigen handen neemt zoals in het wilde westen indertijd.
De zon is gratis voor iedereen

sibarita

21 okt 2020, 09:49

In Frankrijk werd een leraar ritueel vermoord zoals een schaap voor de ramadan , lokaal zijn er in Frankrijk sympathie betuigingen , maar in andere Europese landen weinig of niks .

Wat een verschil als in Amerika een zwarte crimineel gedood wordt bij een politie interventie !

https://www.hln.be/brussel/black-lives- ... gle.com%2F
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wiana

21 okt 2020, 10:01

sibarita schreef:
21 okt 2020, 09:49
In Frankrijk werd een leraar ritueel vermoord zoals een schaap voor de ramadan , lokaal zijn er in Frankrijk sympathie betuigingen , maar in andere Europese landen weinig of niks .

Wat een verschil als in Amerika een zwarte crimineel gedood wordt bij een politie interventie !
Het verschil, sibarita, is, dat je alleen als racist bestempeld wordt,
als je als "blanke" een opmerking hebt over een "kleurling"
- bij uitbreiding : anders-gelovige -
en niet omgekeerd !
Met alle gevolgen van dien dus ...

E.T.

21 okt 2020, 12:55

De "man" die die stoute leraar de kop afdeed was GEEN politieagent hé
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wiana

21 okt 2020, 15:36

Blijkbaar komen er, ook bij ons, steunbetuigingen :

https://www.hln.be/brugge/brugs-stadhui ... ~a5274e86/

Niet meer dan normaal, vind ik tenminste .
Ice

21 okt 2020, 17:50

Wiana schreef:
21 okt 2020, 15:36
Blijkbaar komen er, ook bij ons, steunbetuigingen :

https://www.hln.be/brugge/brugs-stadhui ... ~a5274e86/

Niet meer dan normaal, vind ik tenminste .
Inderdaad, volkómen normaal dat er steunbetuigingen komen voor de familieleden van de leerkracht die áfgeslacht werd...maar wat weer NIET normaal, is dat de REDEN wáárom hij werd afgeslacht weer verzwegen wordt! :x

Goed lezen:
In het stadhuis van Brugge ligt sinds maandag een rouwregister naar aanleiding van de gebeurtenis van afgelopen vrijdag in Conflans-Sainte-Honorine, nabij Parijs, waarbij een leerkracht onthoofd werd.
Deze GEBEURTENIS is wéér de cartoons van Hebdo, is wéér de vrije meningsuiting van een niet-moslim geweest.
Dat de DADER een jihadist is, die handelt uit haat jegens de vrije meningsuiting van een andersgelovige en daarom deze afschuwelijke onthoofding pleegde om terreur te zaaien en te straffen voor de vrije meningsuiting over islam, wordt NIET vermeld.
Met het rouwregister wil de stad Brugge een sterk signaal geven dat het elke vorm van zinloos geweld afkeurt.
Deze gruwelijke, onmenselijke misdaad vanuit religieuze overtuiging wordt als het álgemene zinloos geweld bestempeld.
Dat houdt in dat de specifieke misdaad van jihadisten NIET expliciet wordt veroordeeld en afgekeurd en zelfs niet genoemd wordt.
Elk geweld is zinloos!
Maar een méns slachten als een varken voor zijn vrije mening over cartoons van islam is vér BOVEN zinloos, dat is mónsterlijk en beestachtig. 8O

Wat is dan de bedoeling weer van die bedrieglijke berichtgeving?
Dat komen we te weten als je hoort dat ze nu in Frankrijk internet 'haatberichten' willen gaan opnemen in het STRAFRECHT.
Dát betekent kunnen straffen voor de vrije meningsuiting, níet van haatdragende jihadisten, maar van de BURGERS
De overbekende twee maten en twee gewichten zullen opnieuw toegepast worden: haatberichten van jihadisten zullen niet als haatberichten beschouwd worden máár....als VRIJE MENING zoals nu ook al gebeurt...ongelooflijk maar waar. :evil:

De vrije mening van de burgers, over de islam en vermoedelijk het ongenoegen tegen regeringsbeleid, zullen zo wél bestraft kunnen worden om énkel burgers de mond te snoeren en de vrije meningsuiting te ontnemen onder het válse voorwendsel van haatberichten. :evil:

boeffer

22 okt 2020, 21:54

https://www.parool.nl/wereld/scholieren ... gle.com%2F
Ze willen onze toekomst en lafaarden , zei Macron.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk