Farma-industrie & corona-vaccin

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

22 nov 2020, 17:16

De Kannibaal schreef:
Een collegiaal vraagje naast de kwestie, maar Dicksy en Ice , 2 handjes op eenzelfde buik, aan iemand anders zou ik het niet durven vragen; Ligt Ice met haar poten omhoog, want gedaan met de hoog culturele bijdrages ? Het valt mij ten andere op dat gij voortdurend staat aan te schuiven en te drummen aan het poortje van Bleuvelvet. 8O :? 8O
Ice leest sporadisch, met toenemende verbazing en leedvermaak, telkens het kinderachtige gekibbel naast de kwestie mee. :roll:
Naarmate er steeds meer over de coronahoax aan het licht komt door oa inside klokkenluiders, blijft men hier in dezelfde, vicieuze cirkel ronddraaien van op de man/vrouw te hakken ipv op de bal te spelen.
Het wanhopige gespartel van angsthazen die zichzelf de das omdoen wordt steeds zieliger en je kunt enkel nog meewarig het hoofd schudden bij het zien van het rotsvaste geloof in de vele, ontmaskerde misleidingen waardoor nog steeds in de verdeel-en-heers valstrik getrapt wordt, dat onvermijdelijk zal leiden tot hun zelfdestructie...onvoorstelbaar en hallucinant dat mensen zichzelf met open ogen zo de afgrond en mogelijk hun graf kunnen inrijden.
De verlammende doodsangst schijnt zelfs de overlevingsdrang volkomen verdrongen te hebben.. 8O

bluevelvet

22 nov 2020, 17:42

Nederland heeft recht op de aankoop van 3,89% van de beschikbare vaccins. In het geval van het contract met BioNTech/Pfizer gaat het dan om circa 7,8 miljoen doses.
Het vaccin moet bewaard worden aan -70 of -80 °C nog minder dan aan de Noordpool ? Wat zit er dan in wat niet in andere vaccins zit ?
In een brief aan de Tweede Kamer heeft Minister Hugo de Jonge toegegeven dat de nano deeltjes in het Pfizer vaccin een risico vormen, omdat het om nieuwe technologie gaat die nog nooit in goedgekeurde vaccins heeft gezeten. Desondanks ziet de overheid geen bezwaar om onder EU vlag de levering van dit vaccin gewoon door te laten gaan.
Pfizer beweert dat dit vaccin ‘90%’ effectief is, dat is zo iets van ‘wij van wc eend….....’
Hier is grondig onderzoek voor nodig door onafhankelijke wetenschappers.
Pfizer mRNA vaccins die klinische Covid-19 testen ondergaan maken gebruik van een synthetische stof genaamd polyethyleen glycol (PEG). Het gebruik van PEG in medicijnen en vaccins is niet zonder gevaar.

Het wetenschappelijk adviespanel komt tot de volgende conclusies ten aanzien van het kandidaat-vaccin van BioNTech/Pfizer:
”Pfizer/BioNTechs COVID-19 vaccin BNT162b2 bestaat uit mRNA verpakt in een Lipid nanoparticle (LNP). Het mRNA codeert voor het hele SARS- CoV-2 Spike (S) eiwit.
Er zijn op dit moment alleen beperkte preklinische en preliminaire klinische fase 1/2 data beschikbaar. Deze beperkte dataset laat zien dat het vaccin een acceptabel veiligheidsprofiel heeft en in staat is neutraliserende antistoffen en een gunstige T-cel respons op te wekken. Het feit dat gebruik gemaakt wordt van een technologie waarmee nog geen geregistreerde vaccines gemaakt zijn is een risico

(Het staat ieder vrij om eens te googlen over het gebruik van PEG) :wink:

België gaat ook gebruik maken van deze vaccins Er wordt in de media over voordelen maar niet over eventuele bijwerkingen gesproken :idea: Experten lijken wel zeer enthousiast te zijn maar er is nog altijd geen goedkeuring voor het vaccin toegekend.
Zou het niet beter zijn dat de media de vraag stelt aan onze experten en/of minister van gezondheid wat dat risico inhoudt :?:
Ik meen dat de burgers daar recht op hebben :idea:
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 22 nov 2020, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

22 nov 2020, 17:49

Zou het niet beter zijn dat de media de vraag stelt aan onze experten en/of minister van gezondheid wat dat risico inhoudt :?:
Zou het niet logisch zijn dat de 8 ministers van volksgezondheid, en de premier, en de ministers-presidenten,het voorbeeld geven en zich spontaan als proefpersoon aanbieden.......... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

22 nov 2020, 17:55

Ice schreef:
22 nov 2020, 17:16
De Kannibaal schreef:
Een collegiaal vraagje naast de kwestie, maar Dicksy en Ice , 2 handjes op eenzelfde buik, aan iemand anders zou ik het niet durven vragen; Ligt Ice met haar poten omhoog, want gedaan met de hoog culturele bijdrages ? Het valt mij ten andere op dat gij voortdurend staat aan te schuiven en te drummen aan het poortje van Bleuvelvet. 8O :? 8O
Ice leest sporadisch, met toenemende verbazing en leedvermaak, telkens het kinderachtige gekibbel naast de kwestie mee. :roll:
....
De strijd niet opgeven, meiske, doorzetten .... zoals een Trump. :lol: :twisted:

E.T.

22 nov 2020, 18:29

Ice leest sporadisch, met toenemende verbazing en leedvermaak ...
Der zijn weinig senioren die in derde persoon enkelvoud over zichzelf spreken.
Zou ze dan toch verbonden zijn met het Hof?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bluevelvet

22 nov 2020, 19:11

tokkio schreef:
22 nov 2020, 17:49
Zou het niet logisch zijn dat de 8 ministers van volksgezondheid, en de premier, en de ministers-presidenten,het voorbeeld geven en zich spontaan als proefpersoon aanbieden.......... :mrgreen:
Dat is ook al geopperd door Dicksy !
Bill had al in een toespraak toegegeven dat er 700.000 mensen gezondheidsschade (suffering) zouden lijden na vaccinatie :roll: (kan evengoed om sterfgevallen gaan van zwakkeren, als gevolg van het vaccin).
In Nederland was er een debatuurtje voorzien waarop burgers vragen mochten stellen aan de heren Rutte en De Jonge. Ik zou dat hier ook wel eens willen zien, geen vragen van jonge schooliertjes maar van burgers ! En niet op voorhand gestelde vragen die alsnog zouden weggemoffeld worden, maar een rechtstreeks debat. Ik meen dat ik hier al eens gelezen had (Ice ?)dat de overheden in dienst moeten staan van hun onderdanen en niet andersom, meer uitleg hoeft toch niet :roll: !

bluevelvet

22 nov 2020, 19:22

Fred1950 schreef:
De strijd niet opgeven, meiske, doorzetten .... zoals een Trump. :lol: :twisted:
Welke strijd ?
Enkelen hebben al verloren, jij de eerste :mrgreen: er rest jullie enkel nog wat slagen in de lucht :P :P

hovel

22 nov 2020, 19:49

bluevelvet schreef:
22 nov 2020, 19:11
Bill had al in een toespraak toegegeven dat er 700.000 mensen gezondheidsschade (suffering) zouden lijden na vaccinatie :roll:
Wat een onzin. Dat komt ervan als men de originele tekst niet leest en zich alleen baseert op valse facebook berichten van anti vaccin zonderlingen.

Fact checks:
Bill Gates did not say COVID-19 vaccine could kill nearly a million people

Bill Gates did not say 700,000 people will have negative side effects from a coronavirus vaccine

frits1955

22 nov 2020, 20:30

Tegen raaskallende idioten op Sennet is geen kruid gewassen.

Dicksy

22 nov 2020, 20:45

hovel schreef:
bluevelvet schreef: ↑Vandaag, 19:11
Bill had al in een toespraak toegegeven dat er 700.000 mensen gezondheidsschade (suffering) zouden lijden na vaccinatie :roll:
Wat een onzin. Dat komt ervan als men de originele tekst niet leest en zich alleen baseert op valse facebook berichten van anti vaccin zonderlingen.

Fact checks:
Bill Gates did not say COVID-19 vaccine could kill nearly a million people

Bill Gates did not say 700,000 people will have negative side effects from a coronavirus vaccine
"Hier hebben we duidelijk een vaccin nodig dat werkt in de hogere leeftijdscategorie, omdat ze daar het meeste risico op lopen", zei Gates. “En dat te doen zodat je het versterkt zodat het werkt bij oudere mensen en toch heb je geen bijwerkingen… weet je, als we 1 op de 10.000 bijwerkingen hebben, dat is veel meer, 700.000 mensen die daar last van zullen hebben."

Het is 'een gok' (een veronderstelling?) waar Gates wel degelijk rekening mee houdt en zelf de wereld ingestuurd heeft met zijn interview. Hij houdt er dus wel degelijk rekening mee dat er nevenwerkingen kunnen optreden en geeft als voorbeeld die 1/10.000 en dat geeft 700.000 mensen, die kans maken op gezondheidsschade, op de totale wereldbevolking. Het kunnen er ook meer dan 1/10.000 zijn want 0/10.000 (dus volledig veilig) zegt hij niet.
Heeft hij letterlijk gezegd dat er 700.000 mensen gezondheidsschade gaan oplopen....nee, daarom die 1/10.000 en het woordje als. Het kunnen er ook meer zijn, hij sluit het niet uit. En 1/10.000 is het laagste dat men kan gebruiken want 0/10.000 is volledig veilig.

https://apnews.com/article/9155890357
(Nederlandse titel: "Bill Gates zei niet dat 700.000 mensen negatieve bijwerkingen zullen hebben van een coronavirusvaccin")
Laatst gewijzigd door Dicksy op 22 nov 2020, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

22 nov 2020, 21:13

bluevelvet schreef:
22 nov 2020, 19:22
Fred1950 schreef:
Welke strijd ?
Enkelen hebben al verloren, jij de eerste :mrgreen: er rest jullie enkel nog wat slagen in de lucht :P :P
Spookjes kan je ook niet aanraken, je slaat er lossen door. :D

frits1955

22 nov 2020, 21:25

Er is natuurlijk een gigantisch verschil tussen:"Bill had al in een toespraak toegegeven dat er 700.000 mensen gezondheidsschade (suffering) zouden lijden na vaccinatie " en " weet je, als we 1 op de 10.000 bijwerkingen hebben, dat is veel meer, 700.000 mensen die daar last van zullen hebben."

Wat BlueVelvet post is een typisch voorbeeld van fake news , het verdraaien van andermans woorden - men maakt van een voorbeeld, een imaginaire bedenking van Gates een voldongen feit nl. dat hij toegegeven heeft dat daar x aantal mensen last van zullen hebben.

bluevelvet

22 nov 2020, 21:38

@ Dicksy, (je was me voor toen ik mijn posting wilde plaatsen, maar ik ga er niets vanaf doen, het is niet TEGEN jou, ik ga er nog wat aan toevoegen en post het een beetje later :wink: )

Er kan echt geen sprake zijn van een gok

Je hebt al een stukje aangehaald van wat Bill Gates zegt in volgend interview (vanaf min. 3.00.)
De laatste zin in het rood zegt meer dan genoeg.

https://d33wjekvz3zs1a.cloudfront.net/w ... ad.mp4?_=1

”Here, we clearly need a vaccine that works in the upper age range because they’re most at risk of that,” Gates said. “And doing that so that you amp it up so it works in older people and yet you don’t have side effects … you know, if we have 1 in 10,000 side effects, that’s way more, 700,000 people who will suffer from that. So, really understanding the safety at gigantic scale across all age ranges — you know, pregnant, male, female, undernourished, existing comorbidities — it’s very, very hard. And that actual decision of, OK, let’s go and give this vaccine to the entire world — governments will have to be involved because there will be some risk and indemnification needed before that can be decided in”

Het zal nodig zijn een vaccin te hebben voor de hogere leeftijdscategeriën dewelke het meest risico lopen. en dat zo doen dat het werkt bij ouderen en geen bijwerkingen hebben...... als we 1 op de 10.000 bijwerkingen hebben, dan zijn dat 700.000 mensen die daar onder zullen lijden. Het gaat om de veiligheid op gigantische schaal in alle leeftijdsgroepen, zwangere vrouwen, man, vrouw, mensen die ondervoed zijn bestaande comorbiditeiten, dat is heel, heel moeilijk.
En dan de beslissing van oké, we geven dit vaccin aan de hele wereld, zullen regeringen erbij betrokken moeten worden, want er zal enig risico en schadeloosstelling nodig zijn voordat daarover kan worden besloten. "

Dat laatste zinnetje kan niet als gok bedoeld zijn en is verre van FAKE-NEWS 8O gezien Bill Gates het in zijn interview zelf uitbazuint !

De fans van Bill Gates zijn hierbij teruggefloten :P :P :P :P

Degenen die menen dat ik raaskal, moeten dan maar eens uitleggen wat dat rood zinnetje wil bedoelen :roll: Dat ze dan ook maar noteren dat er geen vaccins zullen geleverd worden aan België vóórdat de overheid zich akkoord verklaard zich verantwoordelijk te stellen voor elke gezondheidsschade opgelopen door het vaccin.
M.a.w. onze overheid wordt onder dwang gezet of anders “niets vaccins” of kunnen ze “fluiten” achter hun vaccins 8)

Wie dat niet begrijpt moet terug op de schoolbanken gaan zitten om begrijpend te leren lezen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 22 nov 2020, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.

boeffer

22 nov 2020, 22:11

Trump nam of kreeg toen een nog niet goedgekeurd medicijn (kunstmatige antilichamen). En heeft 't nu vlug laten keuren https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/22 ... g-toegedi/
In de middeleeuwen waren er ook proevers of de wijn of 't eten niet giftig was. Dat was vrij normaal.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

22 nov 2020, 22:40

boefer schreef:
Trump nam of kreeg toen een nog niet goedgekeurd medicijn (kunstmatige antilichamen). En heeft 't nu vlug laten keuren https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/22 ... g-toegedi/
In de middeleeuwen waren er ook proevers of de wijn of 't eten niet giftig was. Dat was vrij normaal.
Maar wel een President die dan eerst ‘proefkonijn’ is geweest voor het medicijn werd goedgekeurd.
Ziet u het al gebeuren bij die vivaldiputschisten? Wilmes bv, wat zou die gekregen hebben want die was ook rap van IC af en terug thuis. 🤔