Besparen en nog eens besparen .
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://doorbraak.be/de-wever-weet-dat- ... oorbij-is/
Het alternatief voor De Wever is op tijd in het parlement staan met ronkende verklaringen, grote principes en brede gebaren, maar in de realiteit niets doen. Dan word je toegejuicht door commentatoren als staatsman. Je bent dan premier als opstap naar een – echte – internationale job. Maar een De Croo en Verhofstadt hebben we al gehad. We betalen nog altijd de schulden af van hun internationale ambitie en gebrek aan nationale ambitie.
Doorbraak is de moeite waard om een abonnement te nemen
https://www.nieuwsblad.be/politiek/van- ... 67483.html
https://p-magazine.com/nl/articles/onth ... line-della
Het alternatief voor De Wever is op tijd in het parlement staan met ronkende verklaringen, grote principes en brede gebaren, maar in de realiteit niets doen. Dan word je toegejuicht door commentatoren als staatsman. Je bent dan premier als opstap naar een – echte – internationale job. Maar een De Croo en Verhofstadt hebben we al gehad. We betalen nog altijd de schulden af van hun internationale ambitie en gebrek aan nationale ambitie.
Doorbraak is de moeite waard om een abonnement te nemen
https://www.nieuwsblad.be/politiek/van- ... 67483.html
https://p-magazine.com/nl/articles/onth ... line-della
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Gisteren iets gezien over asiel shoppers en terugkeer bij den Duits. Elke gast heeft een begeleider, een agent of agente en met de vlieger.
Hoeveel besparing zou men zo kunnen doen?
Hoeveel besparing zou men zo kunnen doen?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
EXCLUSIEF. Nadat groot overheidsproject flopte, duikt HLN in de facturen van 5 consultants: “Samen rekenden ze 1,1 miljoen euro aan, zonder resultaat”
Het Vlaams Departement Zorg heeft zich de voorbije jaren onder ex-ministers Wouter Beke (CD&V) en Hilde Crevits (CD&V) blauw betaald aan consultancy voor een project dat flopte. HLN kon de facturen van vijf consultants inkijken die samen meer dan 1,1 miljoen euro aanrekenden, maar geen resultaat behaalden. Waarom schakelde de overheid geen eigen ambtenaren in? En waarom bestelt huidig minister van Welzijn Caroline Gennez (Vooruit) geen onderzoek? Onze onderzoekscel sprak met klokkenluiders die claimen dat er misbruik was.
Dat is ons niet vreemd dat er zo zaken gebeuren , en zijn ex van de regering zelf .
En dan durft er hier iemand schrijven ze leveren goed werk bij ambtenaren !!
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~aafa4877/
Het Vlaams Departement Zorg heeft zich de voorbije jaren onder ex-ministers Wouter Beke (CD&V) en Hilde Crevits (CD&V) blauw betaald aan consultancy voor een project dat flopte. HLN kon de facturen van vijf consultants inkijken die samen meer dan 1,1 miljoen euro aanrekenden, maar geen resultaat behaalden. Waarom schakelde de overheid geen eigen ambtenaren in? En waarom bestelt huidig minister van Welzijn Caroline Gennez (Vooruit) geen onderzoek? Onze onderzoekscel sprak met klokkenluiders die claimen dat er misbruik was.
Dat is ons niet vreemd dat er zo zaken gebeuren , en zijn ex van de regering zelf .
En dan durft er hier iemand schrijven ze leveren goed werk bij ambtenaren !!
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~aafa4877/
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik vrees dat je er niks van snapt, beste Golf. Het zijn niet " de ambtenaren" die peperdure externe consultancy bestellen maar de Vlaamse regering - dat is niet hetzelfde. Uit onderstaande tabel moge blijken dat ambtenaren net véél goedkoper werken dan die omhooggevallen private consultants.En dan durft er hier iemand schrijven ze leveren goed werk bij ambtenaren !!
consultants.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Waarom doet de regering dan geen beroep op die ambtenaren ?frits1955 schreef: ↑22 okt 2025, 11:03Ik vrees dat je er niks van snapt, beste Golf. Het zijn niet " de ambtenaren" die peperdure externe consultancy bestellen maar de Vlaamse regering - dat is niet hetzelfde. Uit onderstaande tabel moge blijken dat ambtenaren net véél goedkoper werken dan die omhooggevallen private consultants.En dan durft er hier iemand schrijven ze leveren goed werk bij ambtenaren !!
....
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Waarom wantrouwen politici hun eigen ambtenaren? Misschien omdat hun deuren platgelopen worden door lobbyisten en consultants? Misschien die typische verdwazing van te' denken dat wat van buiten komt altijd beter is? Misschien omdat sommige politici een ander politiek lidmaatschap op zak hebben dan hun ambtenaren? Misschien omdat ministers en staatssecretarissen en.... passanten zijn die vandaag het departement van onderwijs hebben, morgen dat van landbouw en overmorgen dat van cultuur maw ze ontberen kennis en diepgang net omdat ze passanten zijn en dus de boel willen uitbesteden aan derden? Kies maar.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Bijvoorbeeld omdat dan soms extra mensen in het corps ambtenaren moeten opgenomen worden terwijl het budget voorzien voor de betaling van personeel dat niet toelaat.
Het inhuren van consultants valt dan niet onder 'personeelskosten' maar komt in een ander vakje terecht waar wél ruimte voor die uitgaven is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Waarom moeten daar extra pesoneel voor aangeworven worden ? Het uittekenen van een voorstel om bijvoorbeeld een nieuwe verkeersweg te wijzigen of een fietsbrug neer te zetten kost geen 100 man en een paardekop. In een studiebureau ( consultancy ) wordt dat hooguit door een 5-tal man onder handen genomen.Wil. schreef: ↑22 okt 2025, 13:24Bijvoorbeeld omdat dan soms extra mensen in het corps ambtenaren moeten opgenomen worden terwijl het budget voorzien voor de betaling van personeel dat niet toelaat.
Het inhuren van consultants valt dan niet onder 'personeelskosten' maar komt in een ander vakje terecht waar wél ruimte voor die uitgaven is.
Ok , die "ruimte voor uitgaven" moet men dan maar herverdelen onder competente ambtenaren die wel de klus kunnen klaren. Er worden nu genoeg "nieuwe" projecten en projectjes op stapel gezet zodat die nooit zonder werk zullen vallen. Trouwens , ze worden er reeds voor betaald , dus dat "ander vakje" hoeft er niet eens te zijn , leeg dus.
En als het verstandige witteboord ambtenaren zijn kunnen ze ook voor andere opdrachten ingezet worden , nietwaar Wil-met-zijn-punt.
-
Een uitlating als 'Ok , dat moet dan maar herverdeeld worden' is wishful thinking.
De realiteit is anders.
Het werk waarvoor consultants worden ingehuurd, is niet het klasseren van fiches in een bakje. Het gaat om hoogopgeleide mensen, waarvan er ook een flink aantal bij de overheid werken. Maar die mensen zitten niet met hun vingers te draaien. Jij ziet 'ambtenaren' aan het onthaalloket en je denkt dat dit alles is wat ambtenaren doen.
Mensen met deze capaciteiten hebben hun handen vol. Je moet er ofwel nieuwe bij aanwerven, ofwel besteed je het werk uit.
De realiteit is anders.
Het werk waarvoor consultants worden ingehuurd, is niet het klasseren van fiches in een bakje. Het gaat om hoogopgeleide mensen, waarvan er ook een flink aantal bij de overheid werken. Maar die mensen zitten niet met hun vingers te draaien. Jij ziet 'ambtenaren' aan het onthaalloket en je denkt dat dit alles is wat ambtenaren doen.
Mensen met deze capaciteiten hebben hun handen vol. Je moet er ofwel nieuwe bij aanwerven, ofwel besteed je het werk uit.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ach kom man. Ik heb ooit een ir. ambtenaar gesproken die zich met de heraanleg van een kleine straat bezig hield. Op mijn vraag waarom er aan de kant waar rijwoningen waren bomen werden ingepland en dus parkeerplaats moest verdwijnen i.p.v. aan de andere kant waar alleen woningen stonden met een oprit , was het antwoord : "omdat aan die ander kant met alleenstaande woningen de riolering ligt". Fout : er lag riolering aan beide kanten van de straat. Denkt ge nu dat een "consultant" het beter had geweten ?Wil. schreef: ↑22 okt 2025, 15:05Een uitlating als 'Ok , dat moet dan maar herverdeeld worden' is wishful thinking.
De realiteit is anders.
En dat ze steeds de handen vol hebben zoals de "hardwerkende" ir.'s in de privé betwijfel ik ten zeerste ...
Ik heb hier al geschreven dat men voor een specifieke opdracht zelfs een NV durft op te richten , en eenmaal dat het project "geconsulteerd" is , doet men de boeken dicht en verdwijnt dat NV. En wie zijn de oprichters van dergelijke nep NV's , denk je ?
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
10 Miljard besparen?
Misschien deze tien geboden even overwegen?
1 - stop immigratie!
2 - alle migranten die hier al langer dan een jaar onwettig verblijven, terug naar land van herkomst
3 - alle gevangen die levenslang hebben gekregen, zachtjes elimineren
4 - euthanasie sneller toestaan
5 - minder mensen die voor stad of staat werken, tot ambtenaar bombarderen
6 - nutteloze werken (op voorhand geweten) NIET opstarten
7 - langdurige zieken efficiënter controleren
8 - hetzelfde voor langdurige werklozen
9 - stakingen beperken - toestemming v/d overheid, vereist
10 - mag je zelf invullen
Misschien deze tien geboden even overwegen?
1 - stop immigratie!
2 - alle migranten die hier al langer dan een jaar onwettig verblijven, terug naar land van herkomst
3 - alle gevangen die levenslang hebben gekregen, zachtjes elimineren
4 - euthanasie sneller toestaan
5 - minder mensen die voor stad of staat werken, tot ambtenaar bombarderen
6 - nutteloze werken (op voorhand geweten) NIET opstarten
7 - langdurige zieken efficiënter controleren
8 - hetzelfde voor langdurige werklozen
9 - stakingen beperken - toestemming v/d overheid, vereist
10 - mag je zelf invullen
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dat zou al een goede bron zijn Fazal, maar het zal wel wat lang duren, en op de lange baan schuiven, maar om snel die 10 miljard te vinden ,moeten ze gewoon defensie miljarden halveren, want die krijgen 17 miljard,dus 2% van het BBP(over verschillende jaren) maar nu al dit jaar 3,9 miljard en die dienen alleen om de wapen fabrieken nog rijker te maken.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04/12 ... g-arizona/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
In schijven betalen, zo doet men dat bij ietwat minder bedeelden.
Ergens zit het muurvast, lopende beloofde investeringen ergens ter wereld of al uitgegeven er aan.
Ergens zit het muurvast, lopende beloofde investeringen ergens ter wereld of al uitgegeven er aan.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
In Oekraïne en bv. Estland denken ze daar toch helemaal anders over.tokkio schreef: ↑27 okt 2025, 17:46Dat zou al een goede bron zijn Fazal, maar het zal wel wat lang duren, en op de lange baan schuiven, maar om snel die 10 miljard te vinden ,moeten ze gewoon defensie miljarden halveren, want die krijgen 17 miljard,dus 2% van het BBP(over verschillende jaren) maar nu al dit jaar 3,9 miljard en die dienen alleen om de wapen fabrieken nog rijker te maken.
Waarschijnlijk hebben ze hier bij ons in 40-45 ook niet beknibbeld op legeruitgaven en toen kregen ze naar verhouding méér dan de 17 miljard die je vermeldt.
Van hieruit gezien is dat gemakkelijk praten, he? Vanuit Portugal waarschijnlijk nóg gemakkelijker.
Als je wil dat ze je gerust laten, moet je je goed bewapenen. Dat mag dan ook een duit kosten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.