Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

04 dec 2023, 12:19

Alles voor het behoud van onze bol , Wil-punteke. Of wilt ge van de aarde aan stikhete bol maken zoals Venus ? Haar atmosfeer bevat 96,5% aan koolstofdioxide ( CO2 )

Wil.

04 dec 2023, 12:23

Fred1950 schreef:
04 dec 2023, 11:30
En weet ge waarom Wallonië wel aan de EU uitstootnormen kan en gaat voldoen ? Hierdoor
Dan moeten we ons geen zorgen maken. Er staan hooguit een handvol dergelijke installaties in Wallonië en de zaak is al in orde; althans volgens Fred ...

Intussen blijven de Walen vlotjes hout en kolen stoken in hun kachels, wat inderdaad heel gezellig is. Maar de bouwsite Livios weet dit te vertellen:

Volgens het onderzoek is er in heel België nog werk aan de winkel. In Vlaanderen behaalde een huis eind 2019 gemiddeld een E-label op vlak van energiezuinigheid.
(...) In Wallonië krijgen alle woningtypes samen gemiddeld een F-label .

Het gewone ongefundeerde en uit de duim gezogen gezwans van Fred.
Ik geef je cijfers en feiten. Zuig daar nog maar eens een mooi puntje aan, Freddie.
Laatst gewijzigd door Wil. op 04 dec 2023, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

Fred1950 schreef:
03 dec 2023, 23:13
- Maak vliegtuigreizen terug super duur.
- Belast de aanschaf van nieuwe fossiele wagens to 100 % , net zoals in China.
- Maak het roken onbetaalbaar voor de kleine man.
- Maak àlles zodanig duur dat het niet meer leefbaar is voor de kleine man.
Dat die maar eens met de fiets naar Spanje rijdt want een wagen, met of zonder fossiele brandstof is aan hem niet meer besteed. En een reisje per vliegtuig of per boot, of met de bus al zeker niet (meer)!,

Laat alleen nog de rijken genieten, die zich zowat alles en nog wat kunnen veroorloven. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fazal op 04 dec 2023, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

04 dec 2023, 12:25

Fred1950 schreef:
04 dec 2023, 12:19
Alles voor het behoud van onze bol , Wil-punteke. Of wilt ge van de aarde aan stikhete bol maken zoals Venus ? Haar atmosfeer bevat 96,5% aan koolstofdioxide ( CO2 )
Druk je beter uit, Fredje: onze bol gaat sowieso blijven bestaan. Warm of koud, dat maakt niet uit.
Bedoelde je misschien 'het overleven van de mensheid'? :roll: :roll:

Fred1950

04 dec 2023, 12:32

Wil-punteke toch ... :roll: Wie heeft dat F label vastgesteld ? Als ge hier een open haard hebt , en die zelfs niet gebruikt , zakt uw EPC al meteen met een letter. Als ge geen enkele verwarming hebt , dus geen gas , geen warmtepomp , geen ... en ge verwarmt met electrische mobiele straalkacheltjes , dan krijgt ge een A label ... Gans dat EPC gedoe is één grote farce.

Iedereen verwarmt hier met gas , en dat is evenzeer on-ecologisch dan hout stoken ....

Fred1950

04 dec 2023, 12:40

Fazal schreef:
.....
- Maak àlles zodanig duur dat het niet meer leefbaar is voor de kleine man.
Dat die maar eens met de fiets naar Spanje rijdt want een wagen, met of zonder fossiele brandstof is aan hem niet meer besteed. En een reisje per vliegtuig of per boot, of met de bus al zeker niet (meer)!,
.....
Waren de mensen in de jaren '60 niet gelukkig als ze met een tent *maar* tot in de Ardennen geraakten ? Die waren zelfs gelukkiger dan diegenen die nu persé twee keer per jaar naar Tenerife "moeten" vliegen.

Mijn ouders ( en ik ) en nonkel/tante ouders ( met mijn nicht ) reden met de wagens ( en tenten ) in 1972 tot in Lugano Zwitserland. Werden wij daar toen gelukkiger van dan een reisje tot aan de Semois of de Sure ? Bah nee ....

Fazal

04 dec 2023, 13:04

We leven nu eenmaal niet meer in de tijd van de Flintstones he Fred.
Van een (zgn) moderne tijd, terug naar (bijna totaal) af!?
Zal niet smaken vrees ik. :?

voorn

04 dec 2023, 13:27

En hoe geraak je met een tent of caravan in de Ardennen als een auto onbetaalbaar wordt
Met een ezel met een wortel voor zijn neus en een karretje :lol:

En als je het nieuws deze middag gevolgd hebt heeft Demir gelijk dat is een poppenkast die nu al weet dat er niks echt vernieuwend gaat uitkomen. Zeker met de echte grootvervuilers afwezig

Fred1950

04 dec 2023, 13:52

Fazal schreef:
04 dec 2023, 13:04
We leven nu eenmaal niet meer in de tijd van de Flintstones he Fred.
Van een (zgn) moderne tijd, terug naar (bijna totaal) af!?
Zal niet smaken vrees ik. :?
Is allemaal kwestie van gewoonte. Wat is plezanter , spelen en plonsen in de Semois of urenlang te liggen braden op een strandstoel in Tenerife met alleen zand rondom u.
voorn schreef:
04 dec 2023, 13:27
En hoe geraak je met een tent of caravan in de Ardennen als een auto onbetaalbaar wordt
Met een ezel met een wortel voor zijn neus en een karretje :lol:
...
Met een goedkope electrische , tiens , desnoods met een Chineeske dat goedkoper is dan een Fiat 500.

Als het van Demir afhangt gaat er in Vlaanderen inderdaad niets veranderen , alles voor de industrie die carte blanche krijgt wat uitstoot betreft , en die de bevolking gaat moeten compenseren door de verwarming af te zetten. Hoort ge haar praten over meer electrische wagens ? En dus ook niet over meer laadpalen ... Kijk eens hoe het Vlaams Parlement een serre is waar de warmte langs het glas de atmosfeer errond opwarmt. En dan maar lullen over isoleren , warmtepompen , zonnepanelen ....en EPC.

Ik heb het hier vroeger al geschreven , ge moet de CO2 uitstoot en de voetafdruk per inwoner op de aarde met mekaar vergelijken. Onze Vlaamse uitstoot en voetafdruk per persoon is groter dan die van de Chinees. Diegenen bij ons die met het vliegtuig op reis gaan verhogen die voetafdruk en CO2 uitstoot.

Wil.

04 dec 2023, 14:13

Fred1950 schreef:
04 dec 2023, 12:32
Wil-punteke toch ... :roll: Wie heeft dat F label vastgesteld ?
Wel, Fredje, als men over een ganse regio gaat meten met dezelfde spelregels, dan krijg je een uitkomst die wel als correct mag genomen worden.
(Ja, ja ik heb die uitzending over EPC ook gezien :roll: )

In Vlaanderen meet men dat op dezelfde wijze als in Wallonië en ook hier gaat het over vele duizenden metingen.

Resultaat: Vlaanderen E (niet goed) , Wallonië F, nog slechter.

Dat weerlegt dan onmiddellijk jouw dwaze argumentatie over methaangasinstallaties die ervoor gaan zorgen dat Wallonië de Europese klimaatdoelstellingen gaat halen, maar Vlaanderen niet.
Daarvan staan er nog geen 10 in gans belgië.
:roll: Jongens toch, dat godslasterlijke gebrek aan kennis ... :evil:

Fred1950

04 dec 2023, 14:22

Wil. schreef:
04 dec 2023, 14:13
....
:roll: Jongens toch, dat godslasterlijke gebrek aan kennis ... :evil:
Sterk onzinnige repliek , en daardoor zet ik je terug voor een tijd in quarantaine als "malicious trojan PC malware". Gebrek aan kennis ? Gij hebt er zelfs geen , ge brengt hier zelfs nooit iets aan kennis aan , alleen maar infantiele replieken.

voorn

04 dec 2023, 14:35

Ik heb jaren een caravan gehad.
Met uw goedkoop elektrisch auto'tje gaat dat niet ik reed in de jaren 80 met een toyota 2000.crecida
Om me veilig te verplaatsen.

Wil.

04 dec 2023, 14:44

Fred1950 schreef:
04 dec 2023, 13:52
Ik heb het hier vroeger al geschreven , ge moet de CO2 uitstoot en de voetafdruk per inwoner op de aarde met mekaar vergelijken. Onze Vlaamse uitstoot en voetafdruk per persoon is groter dan die van de Chinees.
Dit is de toestand tot eind 2021. Een Chinees heeft een even grote CO2-afdruk als een belg, maar bij hen is de trend sterk stijgend; bij ons sterk dalend.

Afbeelding

En hier krijg je een zich op de trend in nominale getallen (dwz per land geproduceerde CO2):

image.png

boeffer

04 dec 2023, 15:06

Trein naar Spanje, 1 dag onderweg en kost meer dan je hotel en eten & drank.
De vlieger heeft voorrang om Polen hier te krijgen, die rijden niet meer met de auto.
Maar men wil alles zeer vlug tegenwoordig, zo werkt dat niet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

04 dec 2023, 15:17

De absurditeiten stapelen zich maar op...... :roll:

Daarstraks op het nieuws:
Je motor laten draaien om de ruiten te laten ontdooien, daarmee riskeer je nu ook al een boete. 8O
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier