Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

05 sep 2022, 09:53

In Duitsland hebben de groenen in tal van steden de fonteinen groen gekleurd. Dit doen ze als protest tegen het invoeren van LNG.

LNG : 'Leider Nicht Grün'

Afbeelding

Hoe dichter de winter eraan komt, hoe meer LNG aanvaardbaar zal blijken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

05 sep 2022, 13:32

Fred1950 schreef:
02 sep 2022, 13:21
Dicksy schreef:
02 sep 2022, 13:14
Iemand iets nieuws over het ingezette offensief van Oekraïne? De Westerse media is er altijd als de kippen bij als er een Russische tank of ander vernielt wordt maar over het vorderen van dit offensief geen letter. Zou het misschien niet verlopen zoals men verwacht en daarom die doodse stilte.
Dus....... heeft er iemand nieuws over het verloop van dit offensief? :roll:
Het laatste nieuws dat ik gehoord heb is dat beide partijen in de Donbas niet meer bewegen , en dat Oekraïne in het zuiden ( ten noorden van de Dnjper ) Cherson wil heroveren.
En nu het bewijs ... Al dagen , weken lang geen nieuws uit Oekraïne , maar als het Oekraïns leger twee dorpjes in het zuiden herovert , komt het in het VRT nieuws ( vandaag 13h ) met een video boodschap van Zelensky op de koop toe. :mrgreen:

frits1955

05 sep 2022, 13:55

Komt het wel eens in jullie hoofden op dat het uitsmeren van het verloop van een offensief in de media/social media gewoon heel erg dom kan zijn?

Fred1950

05 sep 2022, 13:58

frits1955 schreef:
05 sep 2022, 13:55
Komt het wel eens in jullie hoofden op dat het uitsmeren van het verloop van een offensief in de media/social media gewoon heel erg dom kan zijn?
:?: Waarom ? Wat is jouw achtergrond idee hierbij ?

Wil.

05 sep 2022, 14:02

"Geallieerden kondigen aanvang van Slag om Normandië aan: 6 juni wordt de grote dag."

Zou mooi staan op twitter, Fred :lol:

Fred1950

05 sep 2022, 14:13

Wil. schreef:
05 sep 2022, 14:02
"Geallieerden kondigen aanvang van Slag om Normandië aan: 6 juni wordt de grote dag."

Zou mooi staan op twitter, Fred :lol:
Ge moet wel onderscheid maken tussen berichtgeving over iets dat "gaat gebeuren" en voor iets dat "is gebeurd" , nietwaar. :wink:

frits1955

05 sep 2022, 14:18

Waarom ? Wat is jouw achtergrond idee hierbij ?
Beste Fred - we leven in een tijd waarin elke letter, elk nieuws, elke foto...die verschijnt in of op de reguliere en minder reguliere media door alle betrokken partijen kan gezien of gehoord worden. Hoe vaak hebben die domme Russen al geen raketten op hun kop gekregen omdat één of andere idioot selfies zit te delen waarop je bepaalde locaties kan zien? ik veronderstel dat de legerleiding van Oekraïne dat ook zeer goed weet en daarom zo weinig mogelijk "nieuws" willen laten lekken omtrent hun posities, bedoelingen etc. Zij huldigen het principe " wie niet sterk is moet alvast slimmer zijn dan die anderen". Onderschat ook niet het aantal Russische spionnen dat actief is in Oekraïne.
Verder weet toch iedereen ondertussen dat "nieuws" heel vaak opgesmukte propaganda is - en dat mag gelden voor beide partijen. Toen indertijd het Duitse Oostfront over zijn volledige lengte in elkaar klapte en hele Duitse legers vernietigt werden zaten de Duitse media nog steeds te toeteren over gigantische overwinningen in het oosten...

Fred1950

05 sep 2022, 14:35

Allemaal en helemaal correct , maar ik denk dat spionnen en drones al veel meer en eerder weten dan wat door beide kanten in "social media" getoond wordt ( op een paar uitzondering na misschien ). Ik denk niet dat er één Rus zijn licht bij de VRT gaat opsteken , of wakker gaat liggen als Vlamingen al dan niet het verloop in Oekraïne te zien krijgen. Maar ik krijg wel de indruk dat wij alleen maar het "good news" uit Oekraïnse kant te zien krijgen , plus nog wat oorlogspropaganda van Zelensky.

frits1955

05 sep 2022, 15:08

Zelensky weet hoe hij de media moet bespelen he. Verder weet Zelensky ook zeer goed dat hij kan oorlogvoeren dankzij de VS en Europa- die moeten dus te vriend gehouden worden. We zullen zien hoelang dat zal blijven duren...

Dicksy

05 sep 2022, 15:18

Maar ik krijg wel de indruk dat wij alleen maar het "good news" uit Oekraïnse kant te zien krijgen , plus nog wat oorlogspropaganda van Zelensky.
Ge moet die indruk niet krijgen, die moest je al hebben. :lol: Dat is het doel van de propaganda, zie Frits zijn posting over het oostfront.
Ook niet vergeten dat elke prijsverhoging hier te wijten is aan de oorlog in Oekraïne en de W-Europese bevolking het stilaan beu begint te worden. M.a.w. ze krijgen wel het ‘goede nieuws’ te lezen maar de man in de straat merkt het niet aan zijn portemonnee, altijd goed nieuws maar geen vooruitgang of verbetering. Dat blijft niet duren.
Persoonlijk vind ik dat de Russen daar slimmer in zijn. Ook valt het mij op dat (veel) artikels of commentaren van ‘experten’, als het over de Russische toestand gaat, doorspekt zijn met woordjes als ‘als, misschien, waarschijnlijk, enz……’. Ze weten het in het Westen momenteel zelf niet en als zelfs hun miljoenen dollars, en er volgen er nog, aan wapentuig geen of weinig zoden aan de dijk brengen moet men zich toch vragen beginnen stellen tenzij er nog een andere agenda meespeelt.
Onlangs nog een interview gelezen van Lula in de Times en die man (is toch verd…..van linkse signatuur :lol: ) sprak voor mij toch wijze woorden over alle betrokken partijen, de VS, EU, Oekraïne en Rusland en inzonderheid over Zelensky die hem niet in dank werden afgenomen in het Westen.

voorn

05 sep 2022, 16:08

Info kan ook vals zijn.
Een drenkeling met valse landings papieren in Griekenland is toch gelukt in WO II

Fred1950

05 sep 2022, 16:50

Allemaal goed en wel , maar ik vind dat een bevolking zoals wij die niet rechtstreeks betrokken is toch het recht moet hebben op neutrale berichtgeving. Welk belang heeft het "Westen" om zijn bevolking op te jutten en te manipuleren tegen de Russen. Gaan we straks ook niet meer het land mogen verlaten om als kanonnenvoer tegen de Russen te gaan vechten , misschien ?

Dicksy

05 sep 2022, 17:35

door Fred1950 » 31 minuten geleden
Allemaal goed en wel , maar ik vind dat een bevolking zoals wij die niet rechtstreeks betrokken is toch het recht moet hebben op neutrale berichtgeving. Welk belang heeft het "Westen" om zijn bevolking op te jutten en te manipuleren tegen de Russen.
Nu de energieprijzen weer eens door het dak gaat begint men ook hier te morren en de steun van het volk is ook cruciaal. Als men dat niet meer heeft dan vallen de woordjes solidariteit e.d......in het water want, zoals ik al schreef, de mensen hier en in de rest van EU blijven dit niet pikken.
Ten lange leste moet men zelfs zijn eigen bevolking gaan 'voorliegen'.

Wil.

05 sep 2022, 17:36

Gaan we straks ook niet meer het land mogen verlaten om als kanonnenvoer tegen de Russen te gaan vechten , misschien ?
Jij krijgt direct vrijstelling als je verwijst naar de postings die je hier zoal neergepend hebt :wink:

Dicksy

05 sep 2022, 17:44

Uit solidariteit met Oekraïne weiger ik nog om een russisch ei te eten, ze zullen het geweten hebben. :lol: