Wereldhegemonie VS
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dan moet er niet gezaagd worden, hé.
De Navo is geen betrokken partij en het Westen levert wapens waarmee UA een klassieke oorlog uitvecht.
Al dat gedreig is geblaf van een hond die toch niet bijt.
De Navo is geen betrokken partij en het Westen levert wapens waarmee UA een klassieke oorlog uitvecht.
Al dat gedreig is geblaf van een hond die toch niet bijt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dicksy 03 sep 2023, 13:54
Wat dragen Jens Stoltenberg zijn commentaren toe aan dit conflict, hij is toch hoofd van de NAVO en de NAVO is niet eens betrokken is dit conflict.
Een andere politieke functie heeft hij niet, dan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar hij orakelt altijd als Hoofd van de NAVO.
NAVO-baas wil meer militaire steun geven aan Oekraïens tegenoffensief
Met oog op de NAVO-top van donderdag, heeft secretaris-generaal Jens Stoltenberg woensdag opgeroepen tot meer militaire steun voor het Oekraïense tegenoffensief. “Onze voorraden worden steeds kleiner. We kunnen zo niet doorgaan”, waarschuwde hij.
Zoiets dus.
-
NAVO is ook VS en wereldhegemonie is niet alleen Europa. Overaal wil de VS de lakens uitdelen en ergens moeten ze een halt toegeroepen worden. Eender waar het vuur aan de lont gestoken wordt om dit te stoppen doet niet ter zake, of dit nu begint in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, de Noordpool, Zuid-Amerika,....
-

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De VS economie draait blijkbaar niet goed meer volgens geruchten , en hierdoor "crashen" de beurzen. Het is wachten op vanavond wanneer de Amerikaanse beurs open gaat.
Nikkei : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/05 ... -komt-dat/ "Vrijdag bleek dat de groei van de werkgelegenheid in de VS in juli flink is afgezwakt. "
Nikkei : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/05 ... -komt-dat/ "Vrijdag bleek dat de groei van de werkgelegenheid in de VS in juli flink is afgezwakt. "
-
De beurs in de VS is nu open , en vooral de Nasdaq ( technologiebeurs ) krijgt klappen. Men heeft ferm geïnvesteerd in bedrijven die AI software maken , maar nu beginnen de beleggers te twijfelen en dalen de koersen van die bedrijven.
-
Zoals in de paardenkoers wisselen de posities: de technologie herpakt zich en de kleine aandelen zakken dieper; resp. -2,3 % en -3,5% maar om 10 uur vanavond kan het weer anders zijn.
De waan van de dag, zeker? Niet te veel aandacht aan schenken.
De waan van de dag, zeker? Niet te veel aandacht aan schenken.

De sneeuwbal begint te rollen en mist blijkbaar zijn effect niet. Ze zien wat er aan het gebeuren is en de paniek sluipt in de rangen.Rubio introduceert wetsvoorstel om vijandige financiële systemen tegen te gaan
De wetgeving zou met name:
- Geef de president de opdracht sancties op te leggen aan elke financiële instelling uit een land dat aanleiding geeft tot bezorgdheid (China, Rusland, Iran, Noord-Korea, Cuba en Venezuela, evenals door Rusland bezette gebieden) die gebruikmaakt van het Chinese Cross-Border Interbank Payment System (CIPS), het Russische System for Transfer of Financial Messages (SPFS) of het Iraanse System for Electronic Payment Messaging (SEPAM) om een transactie te verifiëren of uit te voeren;
- Beëindig of verbied alle correspondentierekeningen of betaalrekeningen van overtredende financiële instellingen in de VS, of blokkeer alle transacties in eigendommen en visa van dergelijke instellingen of het leiderschap van deze instellingen in de Verenigde Staten of in het bezit van een Amerikaanse persoon; en
- Vraag om een rapport van het Amerikaanse ministerie van Financiën met daarin de reikwijdte en het gebruik van CIPS, SPFS en SEPAM wereldwijd, de risico's van de brede invoering van deze systemen voor de nationale veiligheid van de VS en aanbevelingen om de Amerikaanse invloed op het wereldwijde financiële systeem te behouden en te versterken.
En hoe kan men het beter illustreren dan aan de hand van een foto, beetje bij beetje tot.......
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bij zaken ziet men mensen niet staan. Of zo is het steeds weer, een lekker wijntje, een plezierreisje, enz.
Ik moet langer werken om alles betaald te krijgen wat zij ineen knutselen/bedenken/ontdekken.
Ik moet langer werken om alles betaald te krijgen wat zij ineen knutselen/bedenken/ontdekken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
23 jaar eindeloze oorlogen zijn genoeg
Uit een nieuw rapport blijkt dat onbeperkte AUMF's zijn niet de norm.
De AUMF uit 2001 werd slechts drie dagen na de aanslagen van 11 september door het Congres aangenomen en dient nog steeds als de primaire juridische basis voor een groot aantal militaire operaties over de hele wereld. Van luchtaanvallen op al-Shabaab in Somalië , vijandelijkheden tegen door Iran gesteunde milities in Irak en Syrië, en detentieoperaties in Guantanamo Bay , de AUMF uit 2001 is de juridische ruggengraat geweest voor een reeks oorlogen die al meer dan twee decennia duren — twee keer zo lang als de wereldoorlogen bij elkaar.
De eindeloze oorlogen waarin we ons bevinden, waren ver verwijderd van de bedoeling van het Congres dat de AUMF van 2001 aannam , die alleen het gebruik van geweld toestaat tegen de “landen, organisaties of personen [die de president heeft bepaald] de terroristische aanslagen van 11 september 2001 hebben gepland, geautoriseerd, gepleegd of geholpen, of die dergelijke organisaties of personen onderdak hebben geboden.” Hoewel ze niet expliciet in de AUMF werden genoemd, werd wel begrepen dat dit al-Qaida was – die de aanslagen van 11 september uitvoerde – en de Taliban, die hen in Afghanistan onderdak bood.
Dus, hoe zijn we hier terechtgekomen? Hoe kan de uitvoerende macht, nu de oorlog in Afghanistan drie jaar geleden is afgelopen, nog steeds vertrouwen op een decennia oude oorlogsautorisatie voor operaties tegen groepen die nog niet eens bestonden toen deze werd aangenomen?
https://responsiblestatecraft.org/war-o ... 669222390/
Omdat de VS nu eenmaal een oorlogszuchtig land is en oorlog voeren hun core business (kernactiviteit) is.
-
Hij gaat hier wel een beetje uit de bocht met zijn uitspraken maar deze zullen te wijten zijn aan zijn 'jeugdige' leeftijd van 78 jaar.Oliver Stone: Derde Wereldoorlog is misschien onvermijdelijk
Over het einde van de Vietnamoorlog zei de iconische regisseur dat Amerika verslaafd is aan geweld en interventie.
SAN DIEGO — De iconische regisseur Oliver Stone is niet optimistisch.
Vijftig jaar na het einde van de Vietnamoorlog en bijna 35 jaar sinds zijn film Platoon in première ging, is Amerika nog steeds hopeloos verliefd op geweld en is Washington, aangemoedigd door de twee machtscentra Wall Street en de media, nog steeds voorbereid op oorlog.
“Ons land saboteert zichzelf. Waarom blijven we teruggaan” op zoek naar een noodzakelijke vijand? Hij vroeg. “We volgen een patroon van interventie, er is een herhaling” die ons uiteindelijk naar een nieuwe wereldoorlog zal leiden.
https://responsiblestatecraft.org/oliver-stone-platoon/
Amerika is niet hopeloos verliefd op geweld, ze willen gewoon overal in de wereld democratie introduceren. Hun visie van democratie, en eigen belangen, wel te verstaan zonder rekening te houden met de gevolgen. Kan het niet goedschiks dan moet het maar kwaadschiks of via derden.....Een wereldmacht zonder scrupules.
-
-