Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
PORTRET. Oekraïne valt nu ook in het noorden aan. Wie is de generaal die de Russen helemaal gek maakt?
De Russen weten niet meer waar hun troepen eerst te sturen. Valeriy Zaloezjny maakt hen gek. Hij is de eerste Oekraïense opperbevelhebber die nooit diende onder de Sovjets. En hij is zo populair dat president Zelensky jaloers wordt. Of is dat flauwe propaganda?
https://www.hln.be/buitenland/portret-o ... ~a5a50881/
PORTRET. Oekraïne valt nu ook in het noorden aan. Wie is de generaal die de Russen helemaal gek maakt?
De Russen weten niet meer waar hun troepen eerst te sturen. Valeriy Zaloezjny maakt hen gek. Hij is de eerste Oekraïense opperbevelhebber die nooit diende onder de Sovjets. En hij is zo populair dat president Zelensky jaloers wordt. Of is dat flauwe propaganda?
https://www.hln.be/buitenland/portret-o ... ~a5a50881/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Bluft Poetin? Zij maar zeker, en hij liegt er nog eens bij ook (typisch voor kgb-man).
In Vladivostok gaf Poetin een interview en daar blufte hij dat Rusland 'niets verloren heeft'. En hij heeft het niet over grondgebied maar wel over de financieel-economische kant van heel de zaak.
Wanneer meer dan 1000 grote bedrijven zich terugtrekken uit Rusland en 314 zelfs zeggen daar niet meer naar terug te willen keren, dan is dat een serieus verlies.

In Vladivostok gaf Poetin een interview en daar blufte hij dat Rusland 'niets verloren heeft'. En hij heeft het niet over grondgebied maar wel over de financieel-economische kant van heel de zaak.
Wanneer meer dan 1000 grote bedrijven zich terugtrekken uit Rusland en 314 zelfs zeggen daar niet meer naar terug te willen keren, dan is dat een serieus verlies.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Daar kunnen misschien wel 1000 bedrijven vertrokken zijn maar dat verlies zal hij dan wel ruimschoots compenseren (1 olietanker voor 100 MC Do'sdoor Wil. » 59 minuten geleden
Bluft Poetin? Zij maar zeker, en hij liegt er nog eens bij ook (typisch voor kgb-man).
Russische olie wordt stiekem nog altijd massaal naar Europa verscheept: dit is hoe
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... 68e179524f
'Sinds de invasie van Oekraïne op 24 februari begon, tot 22 augustus, kon de zakenkrant achterhalen dat er 175 overdrachten van Russische transportschepen gebeurden voor de Griekse kust. Tijdens dezelfde periode vorig jaar zouden dat er maar negen operaties zijn geweest. Het zou gaan om tientallen miljoenen vaten Russische olie'.
'Daar komt in december verandering in. Dan zal de Europese Unie (EU) een embargo invoeren op Russische olie. In februari zullen ook olieproducten worden geweerd. Nikkei Asia denkt echter dat het doorgeven van olie zal blijven gebeuren nadat die maatregelen worden genomen'.
Blijven gebeuren? Eerder nog toenemen is mijn gedacht. En als de EU zijn eigen lidstaten gaat sanctioneren omdat ze hun economie niet ten gronde willen laten richten zullen we hopelijk eindelijk verlost geraken van de EU in zijn huidige vorm.
We gaan spannende tijden tegemoet.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bluft hij ?
Dit is café praat , geen statement ....
--------------------------
Als ik me niet vergis gaan alle EU lidstaten morgen stemmen op het voorstel van Ursula om de gasprijs van Russisch gas te plafonneren. Ben curieus wie "ja" gaat stemmen en wie niet.
-
Fredje toch ... Dat is hier gezegd, gabber. En dat is op de website van het Kremlin gepubliceerd.
Een mens leest hier toch wat ...

Ik denk het niet en wel hierom:Dicksy schreef: ↑08 sep 2022, 12:11Daar kunnen misschien wel 1000 bedrijven vertrokken zijn maar dat verlies zal hij dan wel ruimschoots compenseren (1 olietanker voor 100 MC Do'sdoor Wil. » 59 minuten geleden
In Vladivostok gaf Poetin een interview en daar blufte hij dat Rusland 'niets verloren heeft'. En hij heeft het niet over grondgebied maar wel over de financieel-economische kant van heel de zaak.). Misschien dat hij daarom met een uitgestreken gezicht kan verklaren 'niets verloren' te hebben!
![]()
de totale export van Rusland vertegenwoordigt een bedrag van 490 miljard dollar. Twee derden (2/3) daarvan gaat naar de landen die sancties hebben afgekondigd.
Wat import betreft: 15 van de top 20 landen waarvan Rusland producten importeert, zijn landen die de sancties mee opleggen. Ook hier gaat het om 2/3 van het totale bedrag.
Het klopt dat de energiesancties nog niet op volle kracht gekomen zijn, maar dat komt, wees gerust.
Er kunnen hier en daar kleine gaten in het net komen, maar de lus rond de nek van Poetin sluit zich meer en meer.

Och god , uit de vertaling onderaan je prentje kan je al besluiten dat Putin "het niet eens weet" of hij al dan niet verlies gaat lijden. Jij leest precies alles zo letterlijk , en begrijpt blijkbaar niet de "toon" van een zin. Dat is typisch voor mensen met .... ( moet ik het schrijven ? )Wil. schreef: ↑08 sep 2022, 14:19Fredje toch ... Dat is hier gezegd, gabber. En dat is op de website van het Kremlin gepubliceerd.
Een mens leest hier toch wat ...![]()
Uit uw link lees ik het volgende van ons Putinneke ...
Vladimir Putin: We have said this many times, and I can reaffirm it. Our idea of multipolarity and the world is that the world should be much more just, the world should not be based on the dictates of a country that imagines itself to be the representative of God on earth, and perhaps even higher, and bases all its policies on its alleged exceptionalism.
Is dat niet mooi ? Ik heb hier vroeger al geschreven dat Putin het ooit had over economische "blokken" in de wereld die met mekaar samenwerken , en niet afgunstig mekaar dood concurreren - en al zeker niet militair.
Uit https://vrede.be/nl/basisinfo/kernwapen ... beheersing
Washington zegde in 2002 eenzijdig het ABM-verdrag uit 1972 op, dat de ontwikkeling van grootschalige antiballistische rakettendefensie voor de VS en Rusland verbood. Het verdrag moest een nog grootschaligere kernwapenwedloop tijdens de Koude Oorlog voorkomen. Sinds het wegvallen van deze beperking werkte de VS ijverig aan de ontwikkeling van een nationaal rakettenschild, waarvan sommige onderdelen in Europa (Polen en Roemenië) staan.
Wie is oorlogszuchtig ?
.
-
Fred, ik verbied u ook maar één slecht woord, noch insinuaties in die richting, over de VS te zeggen.Wie is oorlogszuchtig ?
De buitenwereld is slecht, zij alleen zijn goed. Ik geloof dat dit een naam heeft maar het schiet mij niet direct te binnen, doeme…
-
Fred, je begrijpt echt niet wat er gezegd wordt, knaap. Please, voor je eigen goed: laat het erbij.Fred1950 schreef: ↑08 sep 2022, 14:51Och god , uit de vertaling onderaan je prentje kan je al besluiten dat Putin "het niet eens weet" of hij al dan niet verlies gaat lijden. Jij leest precies alles zo letterlijk , en begrijpt blijkbaar niet de "toon" van een zin. Dat is typisch voor mensen met .... ( moet ik het schrijven ? )Wil. schreef: ↑08 sep 2022, 14:19Fredje toch ... Dat is hier gezegd, gabber. En dat is op de website van het Kremlin gepubliceerd.
Een mens leest hier toch wat ...![]()
Ik herhaal wat ik hierboven schreef. Dit keer is het nog méér nodig.Uit uw link lees ik het volgende van ons Putinneke ...
Vladimir Putin: We have said this many times, and I can reaffirm it. Our idea of multipolarity and the world is that the world should be much more just, the world should not be based on the dictates of a country that imagines itself to be the representative of God on earth, and perhaps even higher, and bases all its policies on its alleged exceptionalism.
Is dat niet mooi ? Ik heb hier vroeger al geschreven dat Putin het ooit had over economische "blokken" in de wereld die met mekaar samenwerken , en niet afgunstig mekaar dood concurreren - en al zeker niet militair.
Ik voel plaatsvervangende schaamte.
Zal ik je eens een tip geven hoe je dergelijke zaken kunt begrijpen? Waarom noemde de DDR zichzelf 'democratisch' ?
Of nog: Waarom heet Noord-Korea "Democratic People's Republic of Korea (DPRK)"
Mensen, mensen ...

Zal er even de vertaling bij zetten:door Fred1950 » Vandaag, 14:51
We have said this many times, and I can reaffirm it. Our idea of multipolarity and the world is that the world should be much more just, the world should not be based on the dictates of a country that imagines itself to be the representative of God on earth, and perhaps even higher, and bases all its policies on its alleged exceptionalism.
'We hebben dit al vaak gezegd en ik kan het opnieuw bevestigen. Ons idee van Multi polariteit en de wereld is dat de wereld veel rechtvaardiger zou moeten zijn, de wereld niet gebaseerd zou moeten zijn op de dictaten van een land dat zichzelf voorstelt als de vertegenwoordiger van God op aarde, en misschien zelfs hoger, en al zijn beleid op zijn vermeende uitzonderlijkheid'.
Wie zou hij daar nu mee bedoelen?
-
Hierzie https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/ ... 9447205888 Een bedankje voor al het wapentuig is hij vergeten ...
-
Denk je dat Putin "leugens" op een internationaal forum durft uit te spreken zonder hierbij gezichtsverlies te lijden ? Zelensky durft dat , maar goed , wie is Zelensky ...
De "echte" imperialisten durven "democratic" niet te gebruiken nietwaar , die gebruiken "United"