Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dit zijn de landen waarvan Rusland de voorbije 5 jaar microchips heeft gekocht. Dé hoofdleverancier was Duitsland.
De 'sanctielanden' maken de overgrote bulk uit van het geleverde materiaal.
China en Hong Kong zijn ook goed vertegenwoordigd maar de chips die zij leveren zijn van een 'lager niveau'. Sommige kwaliteitschips worden ook in China en HK gemaakt maar dan onder licentie van een sanctieland zoals de VS. Vanzelfsprekend zullen die de toelating intrekken.

De 'sanctielanden' maken de overgrote bulk uit van het geleverde materiaal.
China en Hong Kong zijn ook goed vertegenwoordigd maar de chips die zij leveren zijn van een 'lager niveau'. Sommige kwaliteitschips worden ook in China en HK gemaakt maar dan onder licentie van een sanctieland zoals de VS. Vanzelfsprekend zullen die de toelating intrekken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Russische staatstelevisie bindt in na Oekraïense successen op slagveld: "Zijn er fouten gemaakt? Ja, waarschijnlijk wel”
Experten op de Russische staatstelevisie hebben zich de afgelopen dagen plots “bezorgd” getoond over de ontwikkelingen op het slagveld in Oekraïne. Waar het eerder vol overtuiging klonk dat de Oekraïense troepen incompetent waren en de Russische overwinning niet lang op zich zou laten wachten, lijken de recente Oekraïense successen toch twijfel te zaaien.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~aef480ee/
Russische staatstelevisie bindt in na Oekraïense successen op slagveld: "Zijn er fouten gemaakt? Ja, waarschijnlijk wel”
Experten op de Russische staatstelevisie hebben zich de afgelopen dagen plots “bezorgd” getoond over de ontwikkelingen op het slagveld in Oekraïne. Waar het eerder vol overtuiging klonk dat de Oekraïense troepen incompetent waren en de Russische overwinning niet lang op zich zou laten wachten, lijken de recente Oekraïense successen toch twijfel te zaaien.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~aef480ee/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Uit hetzelfde artikel:
"Opmerkelijk: in verscheidene shows werd verwezen naar onrust op sociale media in Rusland. “De paniek wordt niet door Oekraïne of het Westen opgestookt, maar door onze eigen sociale mediakanalen”, aldus Russisch militair expert Mikhail Onufrienko. “Los daarvan is dit objectief gezien de meest succesvolle opmars van de rebellen sinds 24 februari. We hebben duidelijk niet genoeg troepen om ze in bedwang te houden."
En die onrust onder de bevolking zal alleen maar toenemen:
- meer doden en verminkte soldaten gaan terugkeren
- de economie zal steeds verder in de modderpoel verzinken
Het wordt erg voor de gewone Rus.
"Opmerkelijk: in verscheidene shows werd verwezen naar onrust op sociale media in Rusland. “De paniek wordt niet door Oekraïne of het Westen opgestookt, maar door onze eigen sociale mediakanalen”, aldus Russisch militair expert Mikhail Onufrienko. “Los daarvan is dit objectief gezien de meest succesvolle opmars van de rebellen sinds 24 februari. We hebben duidelijk niet genoeg troepen om ze in bedwang te houden."
En die onrust onder de bevolking zal alleen maar toenemen:
- meer doden en verminkte soldaten gaan terugkeren
- de economie zal steeds verder in de modderpoel verzinken
Het wordt erg voor de gewone Rus.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Blijkbaar heeft men daar in Oekraïne iemand een serieuze stamp onder zijne derriere gegeven. Het werd hoogtijd want ik werd het een beetje beu van dat: "Nee, ik heb niet geschoten, gij hebt geschoten. Nee, ik was het niet enz........" Hopelijk gaan we nu eens eindelijk serieus verder met dit spelletje, het was alsof ik constant naar het testbeeld op tv zat te kijken.Dicksy 06 sep 2022, 19:16
Hoe Wil.? Als je al 40.000 manschappen, een hoop materiaal waaronder tanks e.d., munitiedepots slagschepen en wat nog allemaal……… verliest op 6 maanden tijd dan zijn die fundamenten volgens mij al serieus aangetast of niet? Maar als je zelfs niet in staat bent om nog maar één meter (figuurlijk) terrein te heroveren, laat staan de Russen serieus terug te dringen, ondanks al hun modern oorlogsmaterieel dat ze krijgen van het westen dan stel ik mij daar serieuze en terechte vragen bij. Niet kunnen, niet willen of niet mogen?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Domme , luie Russen. Ze moesten al lang de aanvoerlijnen to ver in het westen en het noorden uitgeschakeld hebben. 
( alle bruggen over de Dnjepr vanaf Kiev tot het zuiden - Kherson - "bombardieren - kaput machen"
)
( alle bruggen over de Dnjepr vanaf Kiev tot het zuiden - Kherson - "bombardieren - kaput machen"
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 sep 2022, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Het werd tijd dat er eens wat beweging in kwam met de winter voor de deur en dat beseffen die Oekraïners ook wel. Terreinwinst is nu cruciaal maar het is ook zo zoals je schrijft, zo voer je geen oorlog en zeker niet als het de bedoeling was om Oekraïne in te palmen.door Fred1950 » 1 minuut geleden
Domme , luie Russen. Ze moesten al lang de aanvoerlijnen tot ver in het westen en het noorden uitgeschakeld hebben.
Daarom dat ook schreef:
De geschiedenis had dat al aangetoond.Dicksy 30 aug 2022, 22:02
Poetin is een KBG-agent en dat is nog iets anders dan een militair zijn
-
Het zijn wel de militairen die oorlog voeren. Putin is niet de strateeg zoals Hitler de scepter over zijn generaals zwaaide.
-
Poetin gooide ze wel buiten. Wat is het verschil?door Fred1950 » 3 minuten geledenHet zijn wel de militairen die oorlog voeren. Putin is niet de strateeg zoals Hitler de scepter over zijn generaals zwaaide.Dicksy schreef: ↑7 minuten geledenDe geschiedenis had dat al aangetoond.Dicksy 30 aug 2022, 22:02
Poetin is een KBG-agent en dat is nog iets anders dan een militair zijn
-
Het is duidelijk dat de toon op de Russische staatstelevisie flink aan het wijzigen is. Het gewone volk ziet dit ook.

Woorden als 'ongeruststellend' worden gebruikt. Indien de kansen niet keren voor Poetin, gaat de ontevredenheid ook binnen het leger en binnen de politiek voelbaar worden.

Woorden als 'ongeruststellend' worden gebruikt. Indien de kansen niet keren voor Poetin, gaat de ontevredenheid ook binnen het leger en binnen de politiek voelbaar worden.

Het kan ook een omgekeerd effect hebben. De bevolking kan zich "woest" volledig tegen het Westen gaan keren omwille van de hulp aan Oekraïne. Dan krijgt Putin vrijgeleide te doen waar hij goesting in heeft.
-
Dat zal men wel proberen te bereiken, voor zover dat nu al niet het geval is. Wanneer je de media beheerst en wanneer je elke dissidente stem laat opsluiten, dan kun je de geesten 'masseren' zoals je wil.
Dat neemt niet weg dat de vele duizenden doden en nog meer gewonden altijd wel ergens in een gezin terechtkomen. De Russen beginnen de lege winkelrekken op te merken en ze hebben al langer in het oog dat heel veel gewone producten zoals koffie verdubbeld zijn in prijs. De inflatie loopt er op tot 15% en dit ondanks het feit dat olie en gas er goedkoop gebleven zijn.
Intussen verliezen steeds meer Russen hun job en hun inkomen. Veel westerse bedrijven die uit Rusland vertrokken zijn, hebben nog enkele maanden de lonen van hun werknemers betaald, maar dat is nu zo wel ongeveer gedaan.
Dat neemt niet weg dat de vele duizenden doden en nog meer gewonden altijd wel ergens in een gezin terechtkomen. De Russen beginnen de lege winkelrekken op te merken en ze hebben al langer in het oog dat heel veel gewone producten zoals koffie verdubbeld zijn in prijs. De inflatie loopt er op tot 15% en dit ondanks het feit dat olie en gas er goedkoop gebleven zijn.
Intussen verliezen steeds meer Russen hun job en hun inkomen. Veel westerse bedrijven die uit Rusland vertrokken zijn, hebben nog enkele maanden de lonen van hun werknemers betaald, maar dat is nu zo wel ongeveer gedaan.

Zo denkt de man in de straat erover.

’Wij vroegen aan 1000 Vlamingen…….’
Klinkt u dat bekend in de oren?
Zoiets als:
Wil. 02 apr 2022, 09:46

Amerikanen achten inflatie een groter probleem dan de invasie van de Russen in Oekraïne.
De bevraging werd wel uitgevoerd door Max Kaiser. Zijn aanhang is niet representatief voor de hele Amerikaanse bevolking.
Is YouTube wel representatief voor de hele Russische bevolking?
Oppassen als men zulke filmpjes of enquêtes wil gebruiken om iets te staven.
Klinkt u dat bekend in de oren?
Zoiets als:
Wil. 02 apr 2022, 09:46

Amerikanen achten inflatie een groter probleem dan de invasie van de Russen in Oekraïne.
De bevraging werd wel uitgevoerd door Max Kaiser. Zijn aanhang is niet representatief voor de hele Amerikaanse bevolking.
Is YouTube wel representatief voor de hele Russische bevolking?
Oppassen als men zulke filmpjes of enquêtes wil gebruiken om iets te staven.