Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

12 sep 2022, 23:21

Wil. schreef:
12 sep 2022, 23:05
.....

Fred kan zijn ware aard niet meer verbergen. :lol:
Mijn ware aard is er één die vecht tegen onrecht en machtswellust. ( remember de staatsgreep van 2014 ). Waarom stuurt de VS geen hunantaire hulp naar de Afrikaanse landen die dreigen uit te hongeren ? Precies , die vormen geen gevaar voor hun betrachting naar een wereldheerschappij.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 sep 2022, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955

12 sep 2022, 23:35

Politici van 17 districten van Moskou en St.Petersburg - en die vertegenwoordigen toch nogal wat miljoenen Russen - zouden het aftreden van Poetin gevraagd hebben. Interessant.

Fred1950

12 sep 2022, 23:38

frits1955 schreef:
12 sep 2022, 23:35
Politici van 17 districten van Moskou en St.Petersburg - en die vertegenwoordigen toch nogal wat miljoenen Russen - zouden het aftreden van Poetin gevraagd hebben. Interessant.
Dat is een doodvonnnis , niet voor Putin .... maar voor gans Rusland. Mooie agenda , 30 jaar geleden de val van de USSR , en nu de val van Rusland, Binnen 30 jaar de val van China ? Of gaat de VS binnen 30 jaar ten onder zoals het Romeinse Rijk van destijds ? Kan ook .... :|

Wil.

13 sep 2022, 00:08

30 jaar geleden het waren we getuige van het failliet van een ideologie.
Hopelijk binnen afzienbare tijd de val van een autocraat/dictator.

Op het slagveld worden elke dag jonge Russen afgemaakt en in de economie van Rusland wordt een slachting aangericht zoals nooit tevoren in de Russische geschiedenis.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

13 sep 2022, 10:38

Zou bij een conflikt de Navo ook problemen krijgen door de globalisatie.
Is al dat leger materiaal gemaakt door ons zelf.
De Turkse afweer al niet.

Fred1950

13 sep 2022, 11:45

Wil. schreef:
13 sep 2022, 00:08
30 jaar geleden het waren we getuige van het failliet van een ideologie.
Hopelijk binnen afzienbare tijd de val van een autocraat/dictator.
.....
Putin een autocraat ? En wat is Trump dan wel in de VS ? Een dictator die smeekt om een staatsgreep te mogen plegen. En wie is Ursula von der Leyen ? Verkozen door de EU-"Doema" , maar niet door het volk. De democratie is ziek , vervangen door het recht van de sterkste.

Een bevolking is nog beter af met een "verlicht despoot" die de bevolking naar een hoger niveau kan tillen , dan aan een democratie van graaigebroed die minderheden en sociaal zwakkeren tot een vorm van slavernij dwingt.

Wil.

13 sep 2022, 12:09

Poetin: een dictator/autocraat, op die plaats gezet door Jeltsin. Niet door een verkiezing op die plaats gekomen.

Trump: de verkozen president. Daarna de president die opgevolgd is door de huidige verkozen president.
Dat Trump tegenspartelde, weet iedereen, maar dat neemt niet weg dat de democratische regels de aanvallen van zijn aanhangers hebben doorstaan.

Je beseft niet dat je hier alweer een vorm van drogredeneren toepast, nietwaar? Zelfs indien Trump op dictatoriale wijze de macht opnieuw zou naar zich hebben getrokken en Biden zou afgezet hebben, zelfs dán blijft het een juiste stelling dat Poetin een autocraat/dictator is.

Wil.

13 sep 2022, 12:12

Fred1950 schreef:
13 sep 2022, 11:45
Putin een autocraat ?
(...)

Een bevolking is nog beter af met een "verlicht despoot" die de bevolking naar een hoger niveau kan tillen , dan aan een democratie van graaigebroed die minderheden en sociaal zwakkeren tot een vorm van slavernij dwingt.
We zien die verlichte despoten aan het werk in Rusland. Ga eens kijken hoe de gemiddelde Rus leeft.
Ga ook eens horen hoe het er bij verlicht despoot Kim Jong-Un aan toe gaat. Die bevolking moet ondertussen zowat het hoogste niveau bereikt hebben, denk ik. Toch?

Het kwijl van verlangen naar dictaturen druipt uit je schrijfsels. We kennen je.

Wil.

13 sep 2022, 15:19

Hier leugenaar Lavrov in een interview met Steve Rosenberg van de BBC. Het gesprek vond 3 m geleden plaats.

Afbeelding

Fred1950

13 sep 2022, 15:22

Wil. schreef:
13 sep 2022, 12:12
....
We zien die verlichte despoten aan het werk in Rusland. Ga eens kijken hoe de gemiddelde Rus leeft.
....
Ga eens kijken hoe de gemiddelde ( zwarte ) Amerikaan in de VS leeft. Ga eens kijken hoe de Indiër in de grootste democratie ter wereld leeft. Ga eens kijken naar de daklozen in Londen , Brussel en Antwerpen ....

Wil.

13 sep 2022, 15:35

Steve Rosenberg wrijft Lavrov onder de neus dat Poetin een grote bewondering heeft voor Tsaar Peter de Grote. Die heeft een aantal gebieden terug ingelijfd die vroeger aan Rusland toebehoorden.
Poetin zei dat het blijkbaar "aan ons toekomt om datgene terug te brengen naar Rusland wat van Rusland is en zodoende het land te versterken."
Rosenberg stelt dan de vraag: "Hoeveel extra territorium en welke gebieden willen jullie nog 'doen terugkeren' ?"

Lavrov: 'De president heeft daarover al alles gezegd. Ik heb daar niks aan toe te voegen.'

Afbeelding

Een duidelijk antwoord voor wie het begrijpt.
Het toont ook waarover het hier in essentie gaat.

voorn

13 sep 2022, 16:52

Als zijn veroveringsdrang vooruit gaat zoals nu zijn opweg naar een nieuwe 100jarige oorlog die 90 jaar duurde.

Charlie Maru

13 sep 2022, 17:17

HLN:
Eén beslissing laat zien dat Moskou erkent hoe groot problemen van Russisch leger zijn

Door het succesvolle Oekraïense offensief lijkt het Kremlin in verklaringsnood te verkeren. Een eensgezinde reactie op het falen van het Russische leger blijft uit. Terwijl de façade van eendrachtigheid langzaam afbrokkelt en kritische stemmen zich roeren, is een recent besluit van Poetin wél veelzeggend.

https://www.hln.be/buitenland/een-besli ... ~a2d16ed0/

Steeds meer lokale politici in Rusland eisen ontslag van Poetin

Tientallen lokale politici uit Moskou en Sint-Petersburg hebben een open brief ondertekend waarin ze om het ontslag vragen van de Russische president Vladimir Poetin. De brief circuleert sinds gisteren online en de handtekeningen blijven binnenkomen. Vertegenwoordigers uit het district Smolninskoye in Sint-Petersburg - waar Poetin opgroeide - willen zelfs nog verder gaan en de president aanklagen voor hoogverraad omdat hij de oorlog in Oekraïne begon.

https://www.hln.be/buitenland/steeds-me ... ~a69bb55b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

13 sep 2022, 17:41

Benieuwd of de ziziping het zich zal wagen om mee in de soep te gaan roeren.... :roll:

HLN:
Poetin en Xi bespreken situatie in Oekraïne en Taiwan

De Russische president Vladimir Poetin heeft donderdag in Oezbekistan zoals afgesproken een bilateraal onderhoud met zijn Chinese ambtsgenoot Xi Jinping. Volgens Moskou is onder meer de situatie in Oekraïne en Taiwan onderwerp van gesprek. Ook komen de duurzame handelsrelatie tussen China en Rusland en de wederzijdse economie aan de orde tegen de achtergrond van de westerse sancties.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-en ... ~a5dd565d/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

13 sep 2022, 18:31

Charlie Maru schreef:
13 sep 2022, 17:41
...

HLN:
Poetin en Xi bespreken situatie in Oekraïne en Taiwan

...
Het is met dit soort coalitie gesprekken dat een oorlog tegen de VS kan beginnen. Het corona virus heeft de hersenen van het mensdom-dom-dom geen goed gedaan , t.t.z. beschadigd.

--------------------------------

“Collaborateurs” ontvluchten pas bevrijde Charkiv

https://www.hln.be/buitenland/collabora ... ~a2a6f00d/

Wie achterblijft wordt vermoord ...