Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hoewel 3/4 van de Russische producten niet op de lijst staan van zaken die onder een boycot liggen, toch heeft Rusland de grootste moeite om die spullen toch nog te slijten aan het buitenland. De reden is simpel: de westerse landen willen geen zaken meer doen met Rusland.
Wat import betreft is het al even erg gesteld. Ik citeer uit het rapport dat Bloomberg deze week in handen kreeg en waarnaar ik gisteren al heb verwezen:

Voedselschaarste loert ook nog om de hoek.
Dit rapport is door Russische experts gemaakt en is bedoeld voor Poetin.
Je leest het goed: Rusland gaat een generatie of twee achteruit gezet worden!
Wat import betreft is het al even erg gesteld. Ik citeer uit het rapport dat Bloomberg deze week in handen kreeg en waarnaar ik gisteren al heb verwezen:

Voedselschaarste loert ook nog om de hoek.
Dit rapport is door Russische experts gemaakt en is bedoeld voor Poetin.
Je leest het goed: Rusland gaat een generatie of twee achteruit gezet worden!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Tijdens ontmoeting tussen Poetin en Xi steelt opvallende tafel met ‘doodskist’ in het midden de show
In Oezbekistan waren alle ogen gericht op de Russische president Vladimir Poetin en de Chinese leider Xi Jinping die elkaar ontmoetten tijdens een tweedaagse top. Maar ook de bijzondere tafel waaraan het gezelschap plaatsnam, kreeg veel aandacht.
https://www.hln.be/buitenland/tijdens-o ... ~ac3454be/
Tijdens ontmoeting tussen Poetin en Xi steelt opvallende tafel met ‘doodskist’ in het midden de show
In Oezbekistan waren alle ogen gericht op de Russische president Vladimir Poetin en de Chinese leider Xi Jinping die elkaar ontmoetten tijdens een tweedaagse top. Maar ook de bijzondere tafel waaraan het gezelschap plaatsnam, kreeg veel aandacht.
https://www.hln.be/buitenland/tijdens-o ... ~ac3454be/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Onderling vechten, wapens leveren aan de vijand en dreigen met opstappen: dit is de NAVO van Poetin
Vladimir Poetin heeft een goede reden om lastig te zijn op de NAVO. Want zijn eigen NAVO werkt voor geen meter. Dat werd deze week weer pijnlijk duidelijk, toen een oud-lid een huidig aanviel, ook twee andere slaags geraakten en een vierde over het verlaten van het bondgenootschap sprak.
https://www.hln.be/buitenland/onderling ... ~ad3f63eb/
Onderling vechten, wapens leveren aan de vijand en dreigen met opstappen: dit is de NAVO van Poetin
Vladimir Poetin heeft een goede reden om lastig te zijn op de NAVO. Want zijn eigen NAVO werkt voor geen meter. Dat werd deze week weer pijnlijk duidelijk, toen een oud-lid een huidig aanviel, ook twee andere slaags geraakten en een vierde over het verlaten van het bondgenootschap sprak.
https://www.hln.be/buitenland/onderling ... ~ad3f63eb/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Hebben autocraten de toekomst? Reken maar…
(Bron: Dominique Dewitte - 2 uur geleden - Business AM)
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... 211e2db5c6
'Westerlingen kijken vaak naar de wereld door het sleutelgat van hun achterdeur, maar dreigen uiteindelijk aan de foute kant van de geschiedenis komen te staan'. Waarom?
Het waarom staat in het artikel.
(Bron: Dominique Dewitte - 2 uur geleden - Business AM)
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... 211e2db5c6
'Westerlingen kijken vaak naar de wereld door het sleutelgat van hun achterdeur, maar dreigen uiteindelijk aan de foute kant van de geschiedenis komen te staan'. Waarom?
Het waarom staat in het artikel.
-
Is 'de foute kant' die waar de minderheid staat? Ooit was heel de wereld geleid door dictators, zelfbenoemde keizers, koningen, tsaren en farao's. De trend is: weg van die zooi. Die evolutie gaat niet in rechte lijn maar met stapjes vooruit en dan weer één of enkele achteruit, maar de trend is duidelijk.
Raar clubke: Turkije staat erbij als 'dialoogpartner' en Turkije is ook lid van de Navo...
Raar clubke: Turkije staat erbij als 'dialoogpartner' en Turkije is ook lid van de Navo...

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dat raar clubke is voor Turkije het breekijzer om zijn lidmaatschap bij de EU te forceren.door Wil. » 3 minuten geleden
De trend die u beschrijft lijkt meer op de processie van Echternach terwijl, voortgaande op het artikel, de trend van die autocraten wel vooruitgang kent en die zooi met stapjes vooruitgang boekt.Is 'de foute kant' die waar de minderheid staat? Ooit was heel de wereld geleid door dictators, zelfbenoemde keizers, koningen, tsaren en farao's. De trend is: weg van die zooi. Die evolutie gaat niet in rechte lijn maar met stapjes vooruit en dan weer één of enkele achteruit, maar de trend is duidelijk.
-
Bij de EU kom je maar als alle anderen je accepteren. Ook Griekenland en Cyprus.
Het artikel zit met zijn neus tegen het schilderij: kortetermijnvisie. Die zaken worden pas zinvol als je een breder beeld bekijkt. Ik spreek over meerdere duizenden jaren. Wat niet wil zeggen dat we zulke bende charlatans niet in de gaten moeten houden.De trend die u beschrijft lijkt meer op de processie van Echternach terwijl, voortgaande op het artikel, de trend van die autocraten wel vooruitgang kent en die zooi met stapjes vooruitgang boekt.Is 'de foute kant' die waar de minderheid staat? Ooit was heel de wereld geleid door dictators, zelfbenoemde keizers, koningen, tsaren en farao's. De trend is: weg van die zooi. Die evolutie gaat niet in rechte lijn maar met stapjes vooruit en dan weer één of enkele achteruit, maar de trend is duidelijk.

Reuters maakte eergisteren verslag van het feit dat Poetin bij het begin van de oorlog nog kon besliste hebben om die speciale militaire operatie af te blazen aangezien zijn gezant een deal in elkaar had gewrongen met Zelenski die ertoe zou leiden dat Oekraïne niet bij de Navo zou komen. Maar Poetin wou doorgaan. Wellicht om de Oekraïners en de wereld even te laten zien hoe hij die problemen aanpakt en oplost. Maar dat is anders gelopen ...

PARIS, Sept 14 (Reuters) - Vladimir Putin's chief envoy on Ukraine told the Russian leader as the war began that he had struck a provisional deal with Kyiv that would satisfy Russia's demand that Ukraine stay out of NATO, but Putin rejected it and pressed ahead with his military campaign, according to three people close to the Russian leadership.
Googelvertaling:
PARIJS, 14 september (Reuters) - De belangrijkste gezant van Vladimir Poetin voor Oekraïne vertelde de Russische leider toen de oorlog begon dat hij een voorlopige deal met Kiev had gesloten die zou voldoen aan de Russische eis om Oekraïne buiten de NAVO te houden, maar Poetin verwierp het en zette door met zijn militaire campagne, volgens drie mensen die dicht bij de Russische leiding stonden.

PARIS, Sept 14 (Reuters) - Vladimir Putin's chief envoy on Ukraine told the Russian leader as the war began that he had struck a provisional deal with Kyiv that would satisfy Russia's demand that Ukraine stay out of NATO, but Putin rejected it and pressed ahead with his military campaign, according to three people close to the Russian leadership.
Googelvertaling:
PARIJS, 14 september (Reuters) - De belangrijkste gezant van Vladimir Poetin voor Oekraïne vertelde de Russische leider toen de oorlog begon dat hij een voorlopige deal met Kiev had gesloten die zou voldoen aan de Russische eis om Oekraïne buiten de NAVO te houden, maar Poetin verwierp het en zette door met zijn militaire campagne, volgens drie mensen die dicht bij de Russische leiding stonden.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Massagraven ? Hebt ge het nieuws op VRT gezien ? Daar waren geen massagraven te zien , wel een veld van graven met allen een kruis erop gepland , sommige met een nummer , een paar met een naam , geboortedatum en dag van overlijden. Het gaat hier blijkbaar niet alleen over burgers , maar vooral over gesneuvelde Oekraïnse soldaten. Is het geen nobele daad om tegenstanders te begraven en van een kruis te voorzien ?
De Oekraïners daarentegen staken gesneuvelde Russen in een body-bag en lieten ze rotten in een treinwagon. , herinnert ge u dat nog ? Onze beste Zelensky sprak terug over "massamoordenaren" en haalde zelfs Marioepol aan. Zijn "soldaatjes" worden blijkbaar "vermoord" , en zijn nationalisten zijn engelen. Ik zou er mijn schoen naar kloppen moest ik de kans krijgen.
Getuigen spraken ook over de ergste aanval en vernietiging van woningen tijdens de herovering van Izyum , dat hadden ze voordien nooit meegemaakt. Het artillerie vuur zal deze keer wel niet van de Russen gekomen zijn..
Neen , Putin ging door omdat hij de zelfverklaarde republieken Donetsk and Luhansk niet in de steek wou laten. De Krim kwijt geraken na 2014 was voor hem ook geen optie omdat zijn vloot daar aangemeerd ligt. Dit zijn geen emotioneel geladen beweegredenen zoals jij die aanhaalt.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Het grotere plaatje, Putin mag meedoen.
De Chinese president Xi Jinping en de Russische president Vladimir Poetin hebben elkaar voor het eerst ontmoet sinds de start van de Russische invasie in Oekraïne. De twee leiders zetten zich af tegen wat ze de "unipolaire wereld" noemen, gedomineerd door de Verenigde Staten. Samen willen ze naar eigen zeggen "stabiliteit" brengen in een "chaotische wereld".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/15/putin-xi/
De Chinese president Xi Jinping en de Russische president Vladimir Poetin hebben elkaar voor het eerst ontmoet sinds de start van de Russische invasie in Oekraïne. De twee leiders zetten zich af tegen wat ze de "unipolaire wereld" noemen, gedomineerd door de Verenigde Staten. Samen willen ze naar eigen zeggen "stabiliteit" brengen in een "chaotische wereld".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/15/putin-xi/
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk