Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik neem aan dat je nu nóg meer schrik hebt? Doel bereikt dan.Waar het ging over de "perm" tijd en de daaropvolgende trias periode van honderden miljoenen jaren geleden. De dino's zijn pas na het trias op aarde verschenen. En .... met een verwijs naar wat wij met onze CO2 uitstoot wel eens zouden kunnen veroorzaken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Overzicht van de evolutie van de temperatuur en het aantal uren zonneschijn in diezelfde periode.
Volgens mij betekent dit dat de gemiddelde temperatuur ervoor gezorgd heeft dat de zon meer uren heeft geschenen

Volgens mij betekent dit dat de gemiddelde temperatuur ervoor gezorgd heeft dat de zon meer uren heeft geschenen

Ten gevolge van meer CO2 wordt de aarde groener (meer plantengroei)

• 2001-2020 "mondiale vergroening is een onbetwistbaar feit"
• 55% van het mondiale gebied wordt groener, 7% bruiner (=meer uitdroging)
• CO2-fertilisatie is de dominante motor van vergroening voor 76% van de aarde
• Droogtetrends kunnen het positieve CO2-'bemestingseffect' niet tenietdoen.

• 2001-2020 "mondiale vergroening is een onbetwistbaar feit"
• 55% van het mondiale gebied wordt groener, 7% bruiner (=meer uitdroging)
• CO2-fertilisatie is de dominante motor van vergroening voor 76% van de aarde
• Droogtetrends kunnen het positieve CO2-'bemestingseffect' niet tenietdoen.

Al Gore - dé klimaatalarmist bij uitstek - kwam in 2009 voor de VN verklaren dat de poolkap tegen 2014 wel eens verdwenen zou kunnen zijn.

Vandaag is die ijskap aan de noordpool bijlange nog niet in gevaar om te verdwijnen. Eind januari was de grootte ervan net het gemiddelde van de periode 1991-2020

Vandaag is die ijskap aan de noordpool bijlange nog niet in gevaar om te verdwijnen. Eind januari was de grootte ervan net het gemiddelde van de periode 1991-2020

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Fred1950 schreef: ↑29 jan 2024, 14:29......
Er waren gisteren twee excellente programma's op de VRT
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/the-secre ... tion-s1a2/
Ging over de opkomst en val van beschavingen rond de Middelandse Zee in de minus jaren voor Christus , en hoe die ook het gevolg waren van een vulkaanuitbarsting in Alaska ( Okmok , 44 jaar voor Christus ).
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/earth0/1/earth0-s1a1/
Waar het ging over de "perm" tijd en de daaropvolgende trias periode van honderden miljoenen jaren geleden. De dino's zijn pas na het trias op aarde verschenen. En .... met een verwijs naar wat wij met onze CO2 uitstoot wel eens zouden kunnen veroorzaken.
Beide programma's zijn echte aanraders die iedereen zou moeten bekijken.
Deze avond terug een leuke "Earth" aflevering op Canvas over de "ijsbol" van ongeveer 720 miljoen jaar geleden https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/earth0/1/earth0-s1a2/ ... wordt vervolgd.
In de vorige aflevering ging het over "pangea" +- 250 miljoen jaar geleden , en deze gaat over "Rodinia" - 850 miljoen jaar geleden.
-
Ijsboringen in Groenland laten zien dat het 4000 jaar geleden een paar graden warmer was in Groenland. De metingen die we recent doen (de laatste 175 jaar) vertrekken van het koudste punt van de klimaatevolutie dat werd genoteerd tijdens de laatste 8.000 jaar.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Het is zo als lood in benzine vroeger, hoeveel tijd heeft dat geduurd dat men't erkende of werd tegengehouden.
Nu zijn het activisten die zich vastkleven aan straten of schilderijen. Het zijn geen bommenleggers maar nergens lees ik dat ze schade moeten betalen.
Ik denk dat je vroeger de bak invloog als je zei dat lood slecht was in de benzine
Nu zijn het activisten die zich vastkleven aan straten of schilderijen. Het zijn geen bommenleggers maar nergens lees ik dat ze schade moeten betalen.
Ik denk dat je vroeger de bak invloog als je zei dat lood slecht was in de benzine
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk