Bluft Xi Jinping ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

10 mei 2024, 17:45

Dicksy schreef:
10 mei 2024, 15:48
door Fred1950 » 21 minuten geleden
Welja , Ursulake is tegen de invoer van Chineese wagens , en als BYD nu eens een fabriek in Hongarije zou openen , zou ze dan content zijn ? 8)
Dat zullen we weten als het ooit zover komt en als ze een tweede ambtstermijn krijgt:

Een van de grootste investeerders, CATL, bouwt een batterijfabriek ter waarde van 7,3 miljard euro in de stad Debrecen – de grootste buitenlandse directe investering ooit in Hongarije. Eind vorig jaar kondigde het Chinese BYD, een van 's werelds grootste fabrikanten van elektrische voertuigen, aan dat het zijn eerste Europese fabriek in het zuiden van Szeged ging bouwen.
Zie ne keer ... :D Dat wist ik zelfs niet .... Orban weet waar er kersen te plukken zijn. :lol: ( en goed voor de werkgelegenheid en opbouw van technologie kennis ). Voor de Chinezen is dat een beetje "zijderoute" , en dat streelt hun eigenwaarde.

Fred1950

24 mei 2024, 14:35

De Chinezen zijn echt wel alles aan het veroveren. :D Iets bestelt in China , en zie daar , ik kan heel gedetailleerd het traject van die YunExpress vervoermaatschappij volgen , heel correct en heel gedetailleerd. DHL , UPS , Fedex bieden dit niet zo precies aan. En blijkbaar gaat mijn bestelling door https://www.colisprive.be/nl/ geleverd worden , een nieuwkomer in Frankrijk en België en straks ook in Nederland ... Het tijdsverschil Beijing - Brussel bedraagt 6 uur , en uit de uren van die track-trace heeft de vlieger er blijkbaar tussen de 9 en 10 uur over gedaan. Chapeau voor deze degelijke service ... :wink:

Untitled332.png

P.S. Wallonië ( Luik ) heeft dat internationaal transport afgesnoept , niet Zaventem of Oostende. Dat is het gevolg van goede diplomatie i.p.v. Vlaamse stoerdoenerij.

Maar weet je wat ? Nu gaat dat pakketje nog dagen lang bij "onze" douane blijven liggen en zal ik binnen 14 dagen een factuur met invoerkosten in de bus krijgen. :evil: Dat is al gebeurd met iets dat ik in de VS had besteld. Belgisch graaigebroed , weet je wel ....

boeffer

24 mei 2024, 15:35

Een diseqc daar besteld, duurt wat en goedkoop maar voldoet toch niet. Je kan dan gaan twijfelen aan je kunde of het product.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

24 mei 2024, 17:49

Ik heb dit besteld : https://www.fruugo.be/konnwei-kw902-elm ... -664288246 Nergens elders te vinden , behalve in China ....

boeffer

24 mei 2024, 20:07

Ge kunt niet wissen of dat gloeilampje (noodloop) doven. Laatsleden liet ik mijn auto rollen, kontakt af en op om in 2° de motor terug in gang te zetten. Toen ging dat lampje motorstoring aan. Zo onnozel zijn nwe wagens.
Mijn vriend TW man heeft toen de foutcodes gewist.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

01 jun 2024, 12:11

De huizenmarkt in China is ineengezakt. Dat is altijd een heel slecht teken voor de economie van het land.

In Beijing duurt het nu gemiddeld 4 jaar om een nieuwe woning verkocht te krijgen en het betreft vele duizenden woningen (zie oppervlakte).

Een overzicht:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

05 sep 2024, 19:54

De Xi is gans Afrika aan het "veroveren" :lol: Dat zien de Amerikanen en de oud-colonisten uiteraard niet graag gebeuren , nietwaar ? Een continent veroveren zonder ook maar één schot te lossen , dat is de "moderne oorlogsvoering" en dat beseffen / begrijpen de afstammelingen van de Oude Romeinse oorlogscultuur uiteraard niet :twisted: :mrgreen:

Dicksy

05 sep 2024, 20:01

door Fred1950 » 2 minuten geleden
De Xi is gans Afrika aan het "veroveren" :lol: Dat zien de Amerikanen en de oud-colonisten uiteraard niet graag gebeuren , nietwaar ? Een continent veroveren zonder ook maar één schot te lossen , dat is de "moderne oorlogsvoering" en dat beseffen / begrijpen de afstammelingen van de Oude Romeinse oorlogscultuur uiteraard niet :twisted: :mrgreen:
Dat niet alleen. Blijkbaar gaan er ook stemmen of het geen mogelijkheid zou zijn om de VW-vestiging in Vorst over te laten nemen door de Chinezen omdat deze hun electrische voertuigen in Europa willen gaan assembleren en nog plaatsen zoeken.
Jammer voor de werknemers in Vorst maar hier kregen ze van mij een welgemeende Chinese middelvinger.

Fred1950

05 sep 2024, 21:24

Dicksy schreef:
05 sep 2024, 20:01
door Fred1950 » 2 minuten geleden
Dat niet alleen. Blijkbaar gaan er ook stemmen of het geen mogelijkheid zou zijn om de VW-vestiging in Vorst over te laten nemen door de Chinezen omdat deze hun electrische voertuigen in Europa willen gaan assembleren en nog plaatsen zoeken.
Jammer voor de werknemers in Vorst maar hier kregen ze van mij een welgemeende Chinese middelvinger.
Waarom de Chinezen niet toelaten ? Volvo in Gent is ook in Chineese handen en de werknemers zijn er nu toch heel tevreden. Ik zou zelfs graag hebben dat BYD dat zou overnemen. Ze maken heel goede wagens en hun technologie staat minstens 5 jaar vooruit op wat de Europese merken in mekaar steken. Enne .. wij kunnen "proberen" om iets bij te leren , wat niet is gebeurd toen Ford , Siemens , Renault , Philips ... hier vestigingen hadden.

boeffer

06 sep 2024, 12:01

Dit is spelen met geld. Kijk maar de naar de laptops van de scholen die al versleten/beschadigd zijn. Van na 4 j geen veiligheidsupdates meer krijgen zoals onze smartphones is geen sprake. Of het Chromebooks zijn weet ik ook niet?

Fred1950

06 sep 2024, 12:46

boeffer schreef:
06 sep 2024, 12:01
Dit is spelen met geld. Kijk maar de naar de laptops van de scholen die al versleten/beschadigd zijn. Van na 4 j geen veiligheidsupdates meer krijgen zoals onze smartphones is geen sprake. Of het Chromebooks zijn weet ik ook niet?
Waarom maken "wij" dan geen betere laptops ? Zelfs HP ( Hewlett Packard ) laat zijn laptops in China maken. Dat ze geen updates meer krijgen ligt puur aan de bezitters ervan , niet aan vanwaar dat ding vandaan komt. Een laptop is ook geen robuust speelgoed dat blijft werken als ge het tegen de grond kwakt en er soep over smost. De zorg voor de "dingen" gaat er bij de kinderen en de volwassenen ook op achteruit.

Mijn derde-hands ACER Travelmate laptop is al meer dan 20 jaar oud en , behalve de batterij , marcheert nog alles.

Charlie Maru

27 sep 2024, 13:28

Da komt ervan....als ge van die Franse wc's gebruikt zonder terugslagklep.... :roll: :lol: :lol: :mrgreen:

HLN:
Gloednieuwe kernonderzeeër van Chinese marine gezonken bij mysterieus incident

Een gloednieuwe aanvalsduikboot van de Chinese marine is bij een mysterieus incident in de haven van Wuhan gezonken. Dat meldt ‘The Wall Street Journal’ en blijkt ook uit satellietbeelden. Het verlies is een klap voor de militaire ambities van president Xi Jinping.

https://www.hln.be/buitenland/gloednieu ... ~a884da37/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

27 sep 2024, 14:02

Zinken, is dat niet wat een onderzeeër móet doen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

27 sep 2024, 14:53

Charlie Maru schreef:
27 sep 2024, 13:28
Da komt ervan....als ge van die Franse wc's gebruikt zonder terugslagklep.... :roll: :lol: :lol: :mrgreen:

HLN:

Een gloednieuwe aanvalsduikboot van de Chinese marine is bij een mysterieus incident in de haven van Wuhan gezonken. Dat meldt ‘The Wall Street Journal’ en blijkt ook uit satellietbeelden. Het verlies is een klap voor de militaire ambities van president Xi Jinping.

Ge moet eens de commentaren op dat artikel lezen. :lol: Het maakt je dag goed. :D

Dicksy

27 sep 2024, 16:46

door Fred1950 » Vandaag, 14:53
Charlie Maru schreef: ↑

HLN:

Ge moet eens de commentaren op dat artikel lezen. :lol: Het maakt je dag goed. :D
Het is best mogelijk dat deze onderzeeër gezonken is maar ook niet. Dat hij het ruime sop gekozen heeft en de Amerikanen een rad voor hun ogen gedraaid hebben. :lol:

In ieder geval....de commentaar van de Chinezen was dat ze van geen incident weten, wat logisch is, en geen commentaar geven op een artikel hierover verschenen in een buitenlandse krant.
Ook de Amerikanen worden wandelen gestuurd met hun vraag om opheldering en dat zit hun niet. Hoe zou dat nu komen? :roll: