Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Een Pig voor NS 2 kan al niet.....Wil. schreef: ↑29 sep 2022, 19:00In de Fin. Times las ik dit:
H I Sutton, a submarine expert, wrote on Twitter that the leaks took place in sea with a depth of just 70 metres. He speculated that if Russia was involved in the sabotage it was probably carried out using underwater drones and divers and not submarines. Others argued that a fishing boat or a similar small vessel could have been used.
An energy analyst suggested Russia could have used “malevolent pigs”, referring to the pipeline cleaning and inspecting machines known in the industry as “pigs” used to find faults or clear blockages.
' kwaadaardige varkens' dus![]()
Aangezien de diepte op die plaats maar 70 m is, lijkt een 'kwaadaardige duiker' een meer voor de hand liggende verklaring.
En voor NS 1 is het misschien "theoretisch" wel mogelijk, maar ook zeer onwaarschijnlijk.
Een beschadiging door interne explosie ziet er helemaal anders uit dan door een externe explosie, wat betekent dat Rusland er dan meteen ook zijn handtekening zou ondergezet hebben (door de eenrichtingsflow kan dat alléén maar vanuit Rusland gebeuren) , en zo lomp zijn die nu ook weer niet....... alhoewel....
Het meest voor de hand liggende is een onderwater-drone of onderzeeer.
Nog enkele dagen geduld totdat de situatie daar veilig is en een onderzoek kan gestart worden; in de loop van de tijd zullen ze dan wel stilletjesaan informatie loslaten
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het resultaat zal afhangen van WIE het onderzoek doorvoert !Charlie Maru schreef: ↑29 sep 2022, 20:43.....
Nog enkele dagen geduld totdat de situatie daar veilig is en een onderzoek kan gestart worden; in de loop van de tijd zullen ze dan wel stilletjesaan informatie loslaten
( ik gok op een simpele mijnachtige tijdbom , moet niet ingewikkelder zijn dan dat - en misschien wel gedropt vanuit die helicopter die ik op Flightradar zag -- die vloog een aantal keren heel parallel , of mischien zelfs boven , die pijplijnen ).
-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waarom doen ze dat? Een fatsoenlijk gaslek merkt men op door drukverschil. Toen de Deense vliegtuigen later de gasbellen ontdekten wist men onshore al enige tijd dat er iets mis was.
Uit de tijdslijn van de gebeurtenissen zoals die te vinden is op Wikipedia:
After Germany's initial report of pressure loss in Nord Stream 2, a gas leak from the pipeline was discovered by a Danish F-16 interceptor response unit to the southeast of Dueodde, Bornholm

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dat is geen taak van F16's , maar van de gasmaatschappijen ...Wil. schreef: ↑30 sep 2022, 10:29Waarom doen ze dat? Een fatsoenlijk gaslek merkt men op door drukverschil. Toen de Deense vliegtuigen later de gasbellen ontdekten wist men onshore al enige tijd dat er iets mis was.
Uit de tijdslijn van de gebeurtenissen zoals die te vinden is op Wikipedia:
After Germany's initial report of pressure loss in Nord Stream 2, a gas leak from the pipeline was discovered by a Danish F-16 interceptor response unit to the southeast of Dueodde, Bornholm
Als die heel laag erover gaan vliegen bestaat zelfs de kans dat ze dat gas in brand steken ( wat eigenlijk nog beter is voor het milieu dan het gewoon te laten ontsnappen )
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Zou kunnen.
https://www.youtube.com/watch?v=ds3GGaoy_5U
https://www.youtube.com/watch?v=ds3GGaoy_5U
-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De stad Lyman wordt vandaag wellicht geheel ingesloten door Oekraïense troepen. Die stad is blijkbaar strategisch belangrijk voor de regio. Eens te meer een blamage voor het rode leger van Poetin.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Volgens mijn bescheiden mening zit er weinig structuur in die speciale operatie..
Ze schieten en ze doen maar, en weten eigenlijk niet op wat, en waarom.
Het is alsof ze het bevel hebben gekregen : schiet er maar op los, hoe meer doden, hoe meer vreugd.
Of het nu burgers of soldaten zijn speelt geen enkele rol. Zelfs hun eigen soldaten hebben geen waarde.
Enfin ..., zo ziet het er toch naar uit. In mijn ogen is Poetin een volslagen idioot.
En ik zal zéker niet de enige zijn die daar zo over denkt.
Ze schieten en ze doen maar, en weten eigenlijk niet op wat, en waarom.
Het is alsof ze het bevel hebben gekregen : schiet er maar op los, hoe meer doden, hoe meer vreugd.
Of het nu burgers of soldaten zijn speelt geen enkele rol. Zelfs hun eigen soldaten hebben geen waarde.
Enfin ..., zo ziet het er toch naar uit. In mijn ogen is Poetin een volslagen idioot.
En ik zal zéker niet de enige zijn die daar zo over denkt.
-
Wie beweert dat het de Russen waren ? Voor Zelensky is het een doorn in het oog dat "mensen" de grens naar Russisch bezet gebied willen oversteken.Fazal schreef: ↑30 sep 2022, 13:12Allemaal de schuld die Zelensky?
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 3b8df7f31f