Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

30 sep 2022, 14:52

Wie beweert dat het de Russen waren ? Voor Zelensky is het een doorn in het oog dat "mensen" de grens naar Russisch bezet gebied willen oversteken.
Zelenski heeft zelfs in het geheim een leger van bijna 200.000 man zogezegd zijn land laten binnenvallen. Die bombarderen en schieten dan alles kapot in de Dombas, ze ruïneren de economie, vernielen de steden en vermoorden mensen. Maar aan de manier van vechten weten we dat het geen getrainde soldaten waren. Allemaal acteurs zijn het.
En het strafste van al: dan steken de westerse media het op de Russen! Die zijn nooit in Oekraïne geweest. Nog nooit heeft een Russisch soldaat voet gezet op buitenlandse grond! Het zijn leugens, gvd!

Zelenski doet dat om dagelijks op tv te komen zodat hij meer geld naar de Kaaimaneilanden kan sturen en op bezoek kan gaan bij de grote bazen van Europa.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

30 sep 2022, 15:19

En Poetin speelt alleen mar War Games op zijn computer.
De sukkel doet eigenlijk niks verkeerd, en krijgt van alles de schuld.

tokkio

30 sep 2022, 16:52

Het meest voor de hand liggende is een onderwater-drone of onderzeeer.
onderschat de Russen niet, die hebben oorlogs dolfijnen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220930_93398350

Ze zijn al vanaf 2017 terug gestart met het opleiden van dolfijnen, in feite bedoeld om onderwatermijnen op te sporen,Amerikanen hebben al decennialang een soortgelijk programma.
En Amerika heeft ook "gas" :mrgreen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190430_04364789
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

30 sep 2022, 16:58

In de Kiyv Independent lees ik dat de VS nog 12,3 miljard dollar hulp aan Oekraïne hebben goedgekeurd. Hoe hoog de totale som nu al oploopt, is me niet duidelijk maar in elk geval wijst het erop dat de VS hier hun hielen in het zand hebben geplant en niet van zin zijn zomaar zonder 'prijs' terug huiswaarts te keren.

Dicksy

30 sep 2022, 17:05

door Wil. » 2 minuten geleden
In de Kiyv Independent lees ik dat de VS nog 12,3 miljard dollar hulp aan Oekraïne hebben goedgekeurd. Hoe hoog de totale som nu al oploopt, is me niet duidelijk maar in elk geval wijst het erop dat de VS hier hun hielen in het zand hebben geplant en niet van zin zijn zomaar zonder 'prijs' terug huiswaarts te keren.
Erg dat ze een ‘prijs’ moet behalen op de kap van anderen maar ook logisch als je ziet dat , ondanks hun modernste wapenarsenaal, ze telkens met de staart tussen de benen moeten afdruipen als ze voet aan de grond zetten.
Raar volkje.

Wil.

30 sep 2022, 17:09

'It's the military industry, stupid!'

Dicksy

30 sep 2022, 17:19

of course, my dear.
Oorlogszuchtig en hypocrisie gaan hand in hand.

Wil.

30 sep 2022, 17:24

Ondertussen gaat de plaag verder: Pavel Pchelnikov, een hoge pief bij de Russische spoorwegen, is dood teruggevonden op zijn balkon. Maak dat mee!
Voorzichtig!

Dicksy

30 sep 2022, 17:35

door Wil. » 6 minuten geleden
Ondertussen gaat de plaag verder: Pavel Pchelnikov, een hoge pief bij de Russische spoorwegen, is dood teruggevonden op zijn balkon. Maak dat mee!
Voorzichtig!
In Rusland gebruiken ze nu eenmaal andere methoden om iemand ‘te belonen’ die beloofd om de treinen op tijd te laten rijden en zich niet aan zijn woord houdt.
Daar is het effectief oprotten en zonder premie. Anders dan hier in dit apenland.

tokkio

30 sep 2022, 17:39

Dicksy schreef:
30 sep 2022, 17:19
of course, my dear.
Oorlogszuchtig en hypocrisie gaan hand in hand.
En er zijn er die in Europa ook staan te springen om mee te doen,en Vanderlijen gaat het vuurtje nog wat meer opstoken , door de extra sancties die ze gaat ,of al heeft afgekondigd .
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -olieprijs
En dat weet Zelensky ook, dus wilt die zo snel mogelijk toetreden bij de NAVO......maar liefst met een andere Russische president :mrgreen:
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~af22a843/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

30 sep 2022, 19:15

De exodus uit Rusland blijft maar doorgaan.

Aan de grens met Georgië steken dagelijks zo'n 10.000 Russen de grens over.
De overgang naar Kazakstan is nog drukker: dagelijks 15.000 mensen die de Vlad niet meer vertrouwen.
De afgelopen weken zijn ook vele tienduizenden gevlucht naar Finland, maar die deur is nu dicht.

Turkije en Servië waren 2 bestemmingen die af en toe nog met een vliegtuig te bereiken waren. Er zijn weinig retour tickets verkocht, zo blijkt.

Dit heeft alles te maken met de 'gedeeltelijke mobilisering' van 300.000 mannen die de Oekraïners moeten in de ogen gaan kijken. Die 300.000 is absoluut geen maximum. Het kunnen er veel meer worden (tot 1 miljoen).

De mensen die op de vlucht slaan zijn degenen die de middelen ertoe hebben (vervoer) en die erop vertrouwen dat ze met hun kwaliteiten ook in het buitenland hun boterham gaan kunnen verdienen. Die enorme brain drain gaat een heel pijnlijke zaak worden voor Poetin. Precies nu, wanneer de buitenlandse know-how het land heeft verlaten, zeggen ook de inlandse mensen met skills 'tabee, Poetin', los het zelf maar op.

Hoe langer die oorlog aansleept, hoe dieper Poetin zijn land de grond in graaft. Zo lang Poetin aan de macht is blijven de sancties van kracht. Het land gaat een economische woestenij tegemoet.

Wil.

30 sep 2022, 19:18

De President heeft gevraagd om een 'snelwegprocedure' te volgen om lid te worden van de Navo.

Afbeelding

Dicksy

30 sep 2022, 19:46

HLN:

Professor David Criekemans na de speech van Poetin: “We kruipen stilaan door het oog van de naald”
“Het Westen wil ons niet vrij zien. Het wil ons zien als een meute slaven”, zei Russisch president Vladimir Poetin in een nieuwe speech waarin hij aankondigde vier bezette Oekraïense regio’s te annexeren. Door de annexatie wordt volgens Poetin ‘het onrecht van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie’ voor een deel ongedaan gemaakt. Poetin hamerde erop dat net het Westen hypocriet is én stak tegelijkertijd zijn hand uit voor onderhandelingen. Waar gaat dit heen? Professor internationale politiek David Criekemans (UAntwerpen) legt uit.

website Headlines Actueel

Professor David Criekemans na de speech van Poetin: “Als Oekraïne toetreedt tot de NAVO belanden we automatisch in een Derde Wereldoorlog”
“Het Westen wil ons niet vrij zien. Het wil ons zien als een meute slaven”, zei Russisch president Vladimir Poetin in een nieuwe speech waarin hij aankondigde vier bezette Oekraïense regio’s te annexeren. Door de annexatie wordt volgens Poetin ‘het onrecht van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie’ voor een deel ongedaan gemaakt. Poetin hamerde erop dat net het Westen hypocriet is én stak tegelijkertijd zijn hand uit voor onderhandelingen. Waar gaat dit heen? Professor internationale politiek David Criekemans (UAntwerpen) legt uit.

Lees hier het volledige artikel…
Afgelopen 24 uur11 keer gelezen.
Dit bericht werd geplaatst in HLN op 30/09/2022 17:46..

De media ?????

Identiek artikel met dit verschil dat HLN ondertussen zijn titel aangepast heeft omdat ze beseffen dat ze aan paniekzaaierij doen en de berichtgeving duidelijk manipuleren, al meermaals aangetoond. Gelukkig zijn er nog andere mediakanalen.
Bij headlines Actueel heeft/had men het oorspronkelijke bericht integraal overgenomen van HLN nog voor de aanpassing doorgevoerd werd.

Fred1950

30 sep 2022, 21:15

Iedereen in de media zit te janken dat Poetin met "ernstige tegenmaatregelen" de inzet van kernwapens bedoelt , en toch heeft hij het woord kernwapen nog geen enkele keer in de mond genomen. Is dat geen vorm van paniekzaaierij om iedereen toch maar in het eigen kamp te houden ? Wait and see...

Wacht tot wanneer Poetin alle toevoer vanuit het Westen naar het oosten van Oekraïne onmogelijk maakt. Dan capituleert al wat zich ten oosten van de Dnjepr bevindt.

In zijn speech ( VRT nieuws https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vrt-nws-jo ... -20220930/ , zie op 2:29 vanaf het begin ) , verwijst hij naar 2014. Rusland vergeet de staatsgreep niet , "het Westen" en de diep-blauwe EU doen dat bewust wel.

boeffer

30 sep 2022, 21:38

Die Putin is als een gewonde beer, ik zou die niet nog meer pesten of kwaad maken. Hij wordt dan onvoorspelbaar.
Al goed heeft die judo gedaan en daar is zelfbeheersing bijna alles om evtl te kunnen winnen. En zijn ook de eerste lessen bij jiu jitsu of andere vechtsport (je karakter).
Dat die soldaten laffe varkens zijn, zijn dat de ouders, thuis armoe, opleiding, hun meerderen, gekleineerd, zuipen of is een rus in groep zo'n opschepper van ik durf meer dan jij (niks discipline).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk