politiegeweld

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wiana

20 jun 2020, 13:43

Heeft wel niets met dat rouwregister te maken .
Gekken lopen er overal ...

Bovendien hebben we over het algemeen een heel goede burgemeester nu .

tokkio

21 jun 2020, 16:55

Waarom die slogan in het VK? Is daar bewijs voorhanden dat de politie racistischer optreedt tegen zwarten dan tegen blanken, Indiërs enz? Zijn de meelopers in die betogingen zich bewust van de totaal verschillende achtergrond waartegen de feiten en de gevoelens van de mensen dienen bekeken te worden?
Het ene dode slachtoffer is niet gelijk aan het ander,gaan ze hier nu ook voor betogen, vernielen plunderen en auto's in brand steken?
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/po ... ~a0c32d46/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

21 jun 2020, 17:47

Betogen en rellen, tokkio?
Waarom? Deze "jihad strijder" volgt enkel het voorbeeld en koran opdracht van de profeet en de rest van de gelovigen van die vreedzame islam keuren dat immers goed, er is niks om over te rellen...dat komt misschien nog als deze moordenaar veroordeeld wordt voor meerdere moorden en terrorisme..
Verschillende Britse media hadden zaterdagavond gemeld dat het incident als een mogelijke daad van terrorisme werd beschouwd.
Dat werd in een mededeling van de politie van Thames Valley vanochtend tegengesproken, maar dat bericht werd op zijn beurt een uur later toch weer herroepen.
Dean Haydon, de nationale antiterreurcoördinator, beschouwt de aanval wel degelijk als een terreurdaad. Zijn diensten nemen de zaak over, zo meldt de politie.
Intussen weet de britse leugenpers ook niet meer van welk hout pijlen maken want het loopt de spuigaten uit daar en terrorisme ontkennen heeft duidelijk geen zin meer.....terrorisme of niet wordt dan weer een welles-nietes spelletje....

verhaegen
Support SeniorenNet

23 jun 2020, 15:54

carnaval afschaffen want de
joden zijn niet akkoord
kerstmis afschaffen want de
moslims zijn niet akkoord
zwarte piet afschaffen want de
afrikanen zijn niet akkoord
laat ons voor die
bevolkingsgroepen nu eens het
OCMW afschaffen want de
werkende belgen zijn niet
akkoord !!!!!!

tokkio

23 jun 2020, 16:09

:D akkoord :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

23 jun 2020, 18:04

Onmiddellijk doen 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal

23 jun 2020, 18:18

Heb het daarnet gedaan. 8)

figaretto

23 jun 2020, 18:33

verhaegen schreef:
23 jun 2020, 15:54
carnaval afschaffen want de
joden zijn niet akkoord
kerstmis afschaffen want de
moslims zijn niet akkoord
zwarte piet afschaffen want de
afrikanen zijn niet akkoord
laat ons voor die
bevolkingsgroepen nu eens het
OCMW afschaffen want de
werkende belgen zijn niet
akkoord !!!!!!
In sommige landen (U.S.A. en Duitsland) willen bepaalde stromingen ook de politie afschaffen. Zo verscheen in "die Tageszeitung" (Groen/links dagblad) een column van een zekere Hengameh Yaghoobifarah met de titel : All cops are berufsunfähig ; beroepsonbekwaam of gehandicapt dus . Maar de dame is wel mild, ze wil ze niet op straat gooien maar ander werk aanbieden. Ze stelt voor om ze met z'n allen aan de vuilkar te zetten waardoor (vrij vertaald) ze op hun plaats zijn als vuil tussen het vuil. (bron VRT Nws)
Als ik dat lees dan denk ik : wat voor soort mens ben je om zoiets te schrijven over andere mensen en wat voor soort krantredactie ben je om dit te laten passeren ?
Na protest van de vakbond en minder linkse politici beweerde de redactie dat het slechts om "satire" ging, over humor. Nou moe....
Probeer dit soort humor eens bij andere groepen.

Fazal

23 jun 2020, 18:37

Wel ..., hier zou de ophaaldienst best wat werkvolk kunnen gebruiken.
Deze PMD-en glascontainers staan daar nu al meer dan 14 dagen.

Afbeelding

Naar die kasseien moet je niet zien, die liggen daar al van in de tijd van de Romeinen.

verhaegen
Support SeniorenNet

23 jun 2020, 19:57

ik ga zo een sticker maken , een 15 a 20 cm in doormeter
maar dan in het vlaams (nederlands)
ik vond die héél treffend , daarmee dat ik hem wil .......

Afbeelding

boeffer

23 jun 2020, 22:15

Ge zit hier wel in België, daar in Duitsland deed de polizei drugscontroles . Daaruit volgde die plunderingen. Dus hoe die luizakken ginds geld verdienen en de polizei belet dat.
De bendes nemen het over, Tsjetsjenen en Noord-Afrikanen in Dijon en elders(mag niet in de media) of in A'pen granaten.
En zijn niet van zin om 40 j te werken voor hun pensioen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

23 jun 2020, 22:51

Ze stelt voor om ze met z'n allen aan de vuilkar te zetten waardoor (vrij vertaald) ze op hun plaats zijn als vuil tussen het vuil. (bron VRT Nws)
Persoonlijk vind ik ze ook niet zo heel proper

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

23 jun 2020, 23:30

Misschien moeten de politiemensen toch eens de overweging maken of het allemaal nog de moeite waard is.
Het is misschien hun job maar niemand kan u verbieden een andere job te kiezen. Achter de vuilkar lopen zou dan nog een valabel alternatief kunnen zijn om na uw dagtaak ongehavend en levend uw gezin terug te zien. Laat ze massaal hun ontslag indienen en laat de politiek het zelf oplossen, het zou tenminste een signaal zijn dat kan tellen.
Ice

24 jun 2020, 10:22

figaretto schreef:
23 jun 2020, 18:33
Ze stelt voor om ze met z'n allen aan de vuilkar te zetten waardoor (vrij vertaald) ze op hun plaats zijn als vuil tussen het vuil. (bron VRT Nws)
Als ik dat lees dan denk ik : wat voor soort mens ben je om zoiets te schrijven over andere mensen ....
Dan ben je zelf het vuil van de straat....
.....en wat voor soort krantredactie ben je om dit te laten passeren ?
Het riool/oikofobe soort... :roll:

Wil.

24 jun 2020, 10:23

In Stuttgart hebben zondagnacht zo'n 500 herrieschoppers en vechtjassen de politie aangevallen nadat die een blanke Duitser controleerde op drugsbezit. De zaak ontaardde in een regelrechte opstand met plundering van winkels erbij. Volgens de commissaris van de politie had hij in gans zijn loopbaan zoiets nog niet meegemaakt.

De politie zit zowel letterlijk als figuurlijk in de hoek waar de klappen vallen met 19 gewonde agenten.
De 'aanvallers' waren 'een kleurrijke mix van mensen uit tal van landen' aldus een topman van de politie.

De politie heeft de tijdgeest tegen. Aan alle kanten worden ze belaagd en afgeschilderd als misdadigers. Slogans als 'Kill all Cops' en ACAB - 'All Cops Are Bastards' creëren mee de sfeer waarin ze moeten werken.

Een aantal politieagenten werkt de eigen 'degradatie' in de hand: ze gaan op de knieën zitten, als eerbewijs ten gunste van Floyd. De politie moet geen politieke acties ondernemen. Ze moet neutraal zijn en geen kant kiezen. Maar wie denkt dat z/hij daardoor meer gerespecteerd wordt door de herrieschoppers, zal van een kale kermis thuiskomen. Wanneer de vijand op de grond ligt, wordt er des te harder op ingehakt omdat de eindzege binnen bereik ligt.

De MSM heeft het over 'jongeren' en 'mensen die graag feesten' terwijl de politiemensen spreken van Noord-Afrikanen of zuiderlingen, maar de scheldterm daarvoor wordt gebruikt.

Volgens Bild zijn 12 van de 24 opgepakte herrieschoppers vreemdelingen; mensen uit Iran, Irak, Somalië en Afghanistan. Die zijn naar Duitsland gekomen om bescherming te zoeken maar ironisch genoeg moeten de Duitsers nu bescherming zoeken tegen hen.

De strijdkreten veranderen in Duitsland blijkbaar ook: luister eens wat je hoort tussen seconde 10 en 18.

Wir schaffen das!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.