Het plezier van elektrisch rijden.
-
ferre10 - Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
tokkio schreef: ↑10 mar 2021, 17:49Nog zaliger met een Polestar 2 van 70000€, en ge krijgt er een doosje stres pillen bij![]()
https://www.hln.be/binnenland/met-een-e ... ~a8888ad6/
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
-
haha aan mijne GW had ik een aanhanger
hoe kende gij Deauke ?? dat was nog is een tijd .
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Inderdaad een mooie tijd, ik heb een paar keer mee meegereden en ook met het groepje van den Bompa, maar het ging snel….. zeer snel zelfs dat ik na een paar keer gepast heb en ook mijn werk liet het niet meer toe inter. beroepschauffeur op Spanje en Italië alhoewel dat mijn late midlife crisis begint te jeuken, heb nu tijd en moet naar niemand zien, maar ja het plezier van motorrijden is ook niet meer zoals vroeger.
Zien jullie elkaar nog en hebben jullie nog lang gereden
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
wij zijn daar na een jaar ongeveer gestopt en we zijn met 3 overgebleven die altijd samen reden.zijn nog enkele keren met de motor naar italie geweest (rond bolzano) om daar het varken te gaan uithangen.mijn echtgenote is rond die tijd ook beginnen rijden.ging van een 250 suzuki naar een 1100 RT op 1 jaar en had zo ongeveer de rijstijl van deauke
. ik heb ook nog alleen naar het gardameer in italie geweest .dat was met de GW.in één rit naar ginder en een week later in één rit naar huis , met de nodige sneeuw op de reichenpass (in juli).rond mijn 60 ste zijn wij dan gestopt (na 15 jaar) en alles verkocht.hebben dan een cabrio gekocht om mee te toeren.mijn kameraad kwam hier nog regelmatig om zijn nieuw machine te laten zien en toen is het zo hard beginnen kriebelen dat ik terug ben begonnen. heb toen met een triumph gereden.na een jaar of 2 kreeg mijne kameraad te horen dat hij kanker had
. was toen net één jaar op pensioen.we zijn toen nog enkele keren aan de moezel geweest voor 2 of 3 dagen maar toen die vrij plots overleed was de fun er af en heb ik alles terug verkocht.we rijden nog altijd cabrio en zitten veel aan zee.
greetz
ferre
greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.youtube.com/watch?v=aQRqO62g1Rs
Film van het HLN artikel , waarmee dit onderwerp start !
Film van het HLN artikel , waarmee dit onderwerp start !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En ik schreef al voordien ....
Dat vehikel ( Polestar 2 ? ) is totaal verouderd en kan niet eens meer concurreren met de huidige elektrische wagens. Nederlanders reden met hun Tesla S eind 2019 tot in Oostenrijk op skivakantie.Fred1950 schreef: ↑05 mar 2021, 10:29UIt het artikel : "de batterij is na een nachtje in het stopcontact thuis maar voor 25 procent opgeladen. Daarmee kan je nog geen 50 kilometer afleggen"Charlie Maru schreef: ↑04 mar 2021, 09:24Het plezier van elektrisch rijden......![]()
Den dag van vandaag welteverstaan.
https://www.hln.be/binnenland/met-een-e ... ~a8888ad6/
Dat is een complete leugen, zelfs al zou je slechts aan 10 Ampere laden. Met dit soort leugens verliest de rest van het artikel bij mij ook zijn geloofwaardigheid.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
U bedoeld.........Nederlanders reden met hun Tesla S eind 2019" in een week" tot in Oostenrijk op skivakantie.Nederlanders reden met hun Tesla S eind 2019 tot in Oostenrijk op skivakantie.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Denk dat "weldra" niemand meer op vakantie zal gaan als je bijvoorbeeld een nieuwe VW ID 4 wil (moet) kopen.. Instapmodel vanaf €48500.....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Bah nee jong. De meesten hebben 4 keer aan een snellader gehangen, maar ook niet meer dan dat.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
- Peter Guelinckx
- Bedrijf: Automotive & Mobility Invest. De groep verkoopt ruim 20.000 auto’s van verschillende merken per jaar. Gaan we binnenkort allemaal elektrisch rijden?
Particulieren vragen amper naar een elektrisch model.
“Laat ons realistisch zijn. Binnen vijf à tien jaar iedereen laten overschakelen naar elektrisch rijden, dat krijgen we gewoon niet gedaan qua infrastructuur". De gemiddelde leeftijd van een bedrijfswagen in ons land is twee jaar. Die rijden met de properste motoren die er bestaan. Bedrijfswagens zijn goed voor één miljoen van de 5,8 miljoen auto’s in België. Die 4,8 miljoen andere wagens zijn gemiddeld tien jaar oud. Daar zit het probleem, want dat zijn niet altijd de mensen die de middelen hebben om een nieuwe auto te kopen. Die categorie zou je versneld moeten kunnen verjongen om de CO2-uitstoot fors te verminderen. Als je bijvoorbeeld hybride auto’s goed oplaadt en ze gebruikt voor wat ze dienen, zijn die een heel sterke oplossing. Er duiken ook nog andere problemen op. In Duitsland is het bijvoorbeeld al verboden om in sommige ondergrondse garages te parkeren met een elektrische wagen omdat de brandweer ze niet geblust krijgt. We hebben ook in de kelder van onze garage in Hasselt laadpalen moeten verwijderen.
“Tegen 2026 moeten alle bedrijfswagens in België CO2-neutraal zijn, maar daarom toch niet elektrisch" Je moet niet vergeten dat de auto de Belgische Staat 20 miljard per jaar aan belastingen oplevert. Door wat ga je dat vervangen? Door de stroomprijs fors te verhogen? De inschrijvingstaks valt weg voor elektrische auto’s. Dat betekent dus dat je voor een Tesla van 150.000 euro nul euro taks betaalt. We zijn dus Sinterklaas aan het spelen voor mensen met veel geld. En dan zit je nog met de schaarse grondstoffen voor de batterijen… Volgens mij is alleen elektrisch gaan rijden niet dé oplossing. Het zal een combinatie moeten worden. Rond de kerktoren moet het elektrisch worden. Je zou bijvoorbeeld perfect kunnen verplichten – én technisch regelen – dat hybrides binnen de Grote Ring van Hasselt automatisch op elektriciteit overschakelen. Voor langere afstanden hebben we op dit moment eigenlijk steeds zuiverder dieselmotoren. Maar dan zit je wel weer met stikstof-problematiek. In ieder geval: voorlopig krijgen we nauwelijks particulieren over de vloer die naar elektrische auto’s vragen.”
De Belg betaalt gemiddeld 24.000 euro voor een nieuwe auto. Elektrisch heb je daar eigenlijk alleen een Dacia voor.
“De prijs moet inderdaad naar beneden. Maar de infrastructuur blijft een pijnpunt. Ik ben aan het bouwen op de grens van Hasselt en Diepenbeek en ik ga binnenkort met een Audi E-tron GT rijden. Ik heb aan Infrax genoeg vermogen gevraagd om een snellader te kunnen zetten. Hun antwoord: in die straat is dat minstens tot 2027 niet voorzien.”
- Bedrijf: Automotive & Mobility Invest. De groep verkoopt ruim 20.000 auto’s van verschillende merken per jaar. Gaan we binnenkort allemaal elektrisch rijden?
Particulieren vragen amper naar een elektrisch model.
“Laat ons realistisch zijn. Binnen vijf à tien jaar iedereen laten overschakelen naar elektrisch rijden, dat krijgen we gewoon niet gedaan qua infrastructuur". De gemiddelde leeftijd van een bedrijfswagen in ons land is twee jaar. Die rijden met de properste motoren die er bestaan. Bedrijfswagens zijn goed voor één miljoen van de 5,8 miljoen auto’s in België. Die 4,8 miljoen andere wagens zijn gemiddeld tien jaar oud. Daar zit het probleem, want dat zijn niet altijd de mensen die de middelen hebben om een nieuwe auto te kopen. Die categorie zou je versneld moeten kunnen verjongen om de CO2-uitstoot fors te verminderen. Als je bijvoorbeeld hybride auto’s goed oplaadt en ze gebruikt voor wat ze dienen, zijn die een heel sterke oplossing. Er duiken ook nog andere problemen op. In Duitsland is het bijvoorbeeld al verboden om in sommige ondergrondse garages te parkeren met een elektrische wagen omdat de brandweer ze niet geblust krijgt. We hebben ook in de kelder van onze garage in Hasselt laadpalen moeten verwijderen.
“Tegen 2026 moeten alle bedrijfswagens in België CO2-neutraal zijn, maar daarom toch niet elektrisch" Je moet niet vergeten dat de auto de Belgische Staat 20 miljard per jaar aan belastingen oplevert. Door wat ga je dat vervangen? Door de stroomprijs fors te verhogen? De inschrijvingstaks valt weg voor elektrische auto’s. Dat betekent dus dat je voor een Tesla van 150.000 euro nul euro taks betaalt. We zijn dus Sinterklaas aan het spelen voor mensen met veel geld. En dan zit je nog met de schaarse grondstoffen voor de batterijen… Volgens mij is alleen elektrisch gaan rijden niet dé oplossing. Het zal een combinatie moeten worden. Rond de kerktoren moet het elektrisch worden. Je zou bijvoorbeeld perfect kunnen verplichten – én technisch regelen – dat hybrides binnen de Grote Ring van Hasselt automatisch op elektriciteit overschakelen. Voor langere afstanden hebben we op dit moment eigenlijk steeds zuiverder dieselmotoren. Maar dan zit je wel weer met stikstof-problematiek. In ieder geval: voorlopig krijgen we nauwelijks particulieren over de vloer die naar elektrische auto’s vragen.”
De Belg betaalt gemiddeld 24.000 euro voor een nieuwe auto. Elektrisch heb je daar eigenlijk alleen een Dacia voor.
“De prijs moet inderdaad naar beneden. Maar de infrastructuur blijft een pijnpunt. Ik ben aan het bouwen op de grens van Hasselt en Diepenbeek en ik ga binnenkort met een Audi E-tron GT rijden. Ik heb aan Infrax genoeg vermogen gevraagd om een snellader te kunnen zetten. Hun antwoord: in die straat is dat minstens tot 2027 niet voorzien.”
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Dat is een nitwit. Hoeveel km rijdt die per dag ? Gewoon 's nachts 4 uur laden in het stopcontact, en je rijdt al 50 km verder. Je hebt helemaal geen snellader nodig. "Leeg rijden" en dan "elektriek voltanken" is niet wat je met een elektrische wagen doet.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet