Elektrische wagens
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
En de ecofascisten vinden het allemaal geweldig nieuws.
Binnenkort, zoals bij de vliegtuigbouwers: nog maar keuze uit twee automerken die wereldwijd de hele markt domineren.
Lang leve de globalisering en het elektrobedrog.
https://www.hln.be/geld/economie/autobe ... ~a370acdd/
Veel automerken zullen binnen korte tijd verdwijnen, omdat de bouwers de overgang naar elektrisch rijden niet kunnen betalen. Verder zal de prijs van een nieuwe auto de komende jaren met duizenden euro’s omhooggaan. Dat schrijft De Telegraaf.
“Een elektrische auto is nu duurder, maar de prijzen van benzine- en dieselauto’s gaan ook omhoog. Binnen nu en een jaar of vier gaat het om 3000 tot 5000 euro”, zegt de Nederlander Bram Schot, tot 1 april topman bij het Duitse automerk Audi. Schot stelt dat de autobouwers investeringen in elektrische auto’s nu moeten betalen uit de winst op benzine- en dieselauto’s, terwijl het aandeel van fossiel aangedreven auto’s in de totale verkoopcijfers juist afneemt. De winst op elektrische auto’s is lager dan die op een verbrandingsmotor.
Het aantal automerken zal volgens hem fors dalen. Vooral de merken die nu al nauwelijks winst of zelfs verlies maken, zullen de financiële verplichtingen niet meer aankunnen.
Binnenkort, zoals bij de vliegtuigbouwers: nog maar keuze uit twee automerken die wereldwijd de hele markt domineren.
Lang leve de globalisering en het elektrobedrog.
https://www.hln.be/geld/economie/autobe ... ~a370acdd/
Veel automerken zullen binnen korte tijd verdwijnen, omdat de bouwers de overgang naar elektrisch rijden niet kunnen betalen. Verder zal de prijs van een nieuwe auto de komende jaren met duizenden euro’s omhooggaan. Dat schrijft De Telegraaf.
“Een elektrische auto is nu duurder, maar de prijzen van benzine- en dieselauto’s gaan ook omhoog. Binnen nu en een jaar of vier gaat het om 3000 tot 5000 euro”, zegt de Nederlander Bram Schot, tot 1 april topman bij het Duitse automerk Audi. Schot stelt dat de autobouwers investeringen in elektrische auto’s nu moeten betalen uit de winst op benzine- en dieselauto’s, terwijl het aandeel van fossiel aangedreven auto’s in de totale verkoopcijfers juist afneemt. De winst op elektrische auto’s is lager dan die op een verbrandingsmotor.
Het aantal automerken zal volgens hem fors dalen. Vooral de merken die nu al nauwelijks winst of zelfs verlies maken, zullen de financiële verplichtingen niet meer aankunnen.
Ondank is 's werelds loon
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Toch de bedoeling van die eco-fascisten.
Hoeveel keren heb ik de afgelopen jaren niet gehoord dat N-VA de mensen terug naar de tijd van Daens wilt katapulteren?

Het gebeurt nu vlak onder de mensen hun neus, open en bloot via de klimaathysterici en ze keuren het nog goed ook. Raar volkje die Belgen.
Hoeveel keren heb ik de afgelopen jaren niet gehoord dat N-VA de mensen terug naar de tijd van Daens wilt katapulteren?
Het gebeurt nu vlak onder de mensen hun neus, open en bloot via de klimaathysterici en ze keuren het nog goed ook. Raar volkje die Belgen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat komt die kerel van Audi ons vertellen, en dat terwijl zijn eigen merk al een samensmelting is van destijds DKW en Autounion. Merken verdwenen in het verleden al evenzeer of smolten tezamen, denk maar aan de PSA groep in Frankrijk. Anderzijds komen er merken bij die zich puur op elektrische wagens toeleggen zoals eGo in Duitsland en een aantal Chinezen. Dergelijke krantenberichten zijn van het gehalte "de boekskes" , of m.a.w. bladvulling en van weinig betekenis.maior domus schreef: ↑04 jan 2020, 05:27.....
Het aantal automerken zal volgens hem fors dalen. Vooral de merken die nu al nauwelijks winst of zelfs verlies maken, zullen de financiële verplichtingen niet meer aankunnen.
-
Ice
https://www.xandernieuws.net/algemeen/r ... mment-9624
Lézen, en niet de geloofwaardigheid van de website in twijfel trekken maar de informatie met argumenten en feiten lézen wat er staat...een normaal mens met gezond verstand wil zowel de voor- als nadelen van e-auto's kennen voor er een keuze wordt gemaakt.
Je leest teveel propaganda om in je eigen vel te snijden en weigert de keerzijde van de medaille onder ogen te zien....struisvogels met hun kop in het zand zien de jager met het geweer ook niet naast zich staan..
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik bezoek dergelijke sites niet uit schrik voor computervirussen. In twijfel trekken ? Ik baseer mijn "uitspattingen" op basis van mijn opleiding, mijn kennis van electronica, chemie en fysica en zeker niet op de gevoelsmatige uitspraken van mensen met een bepaalde ervaring of op tegenstanders met een missie die door één of andere lobby werd opgelegd.Ice schreef: ↑04 jan 2020, 13:02https://www.xandernieuws.net/algemeen/r ... mment-9624
Lézen, en niet de geloofwaardigheid van de website in twijfel trekken maar de informatie met argumenten en feiten lézen wat er staat...een normaal mens met gezond verstand wil zowel de voor- als nadelen van e-auto's kennen voor er een keuze wordt gemaakt.
Je leest teveel propaganda om in je eigen vel te snijden en weigert de keerzijde van de medaille onder ogen te zien....struisvogels met hun kop in het zand zien de jager met het geweer ook niet naast zich staan..![]()
Een e-auto is geen rijdende bom ( genomen uit de tekst van de link hierboven ). Ik heb hier al geschreven dat de Tesla S gevaarlijke batterijen aan boord heeft of had en die in de huidige e-auto's niet worden gebruikt. Hoeveel keer moet ik dat nog schrijven ? Mijnheer pastoor preekt ook geen twee keer voor hetzelfde geld.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Daarin kan ik je wel volgen.Fred1950 schreef: ↑04 jan 2020, 14:17Ik baseer mijn "uitspattingen" op basis van mijn opleiding, mijn kennis van electronica, chemie en fysica en zeker niet op de gevoelsmatige uitspraken van mensen met een bepaalde ervaring of op tegenstanders met een missie die door één of andere lobby werd opgelegd.
En het zou mooi zijn als we die visie ook eens onder ogen konden brengen van Greta, Anuna en hun schare door adoratie verblinde aanbidders.
Ondank is 's werelds loon
-
Ice
Als je zo bang bent voor computervirussen dan moet je misschien een degelijke antivirus installeren of helemaal van internet afblijven...let dan ook maar goed op met je email...Fred1950 schreef: ↑04 jan 2020, 14:17Ik bezoek dergelijke sites niet uit schrik voor computervirussen. In twijfel trekken ? Ik baseer mijn "uitspattingen" op basis van mijn opleiding, mijn kennis van electronica, chemie en fysica en zeker niet op de gevoelsmatige uitspraken van mensen met een bepaalde ervaring of op tegenstanders met een missie die door één of andere lobby werd opgelegd.
En neen, nu je de geloofwaardigheid van alternatieve websites niet kunt ondermijnen en de informatie niet kunt weerleggen kom je af met angst voor virussen om deze informatie maar niet te moeten lezen....te doorzichtige smoes om maar geen weerwoord op terechte kritiek te moeten geven...spartel nog maar wat....
Je uitspattingen zijn dus eenzijdig en belichten maar één kant vh verhaal zoals je zelf toegeeft..enkel op basis van je opleiding, je kennis van electronica, chemie en fysica..
En je vergeet dus gemakshalve in je uitspattingen het desastreuze effect op de maatschappij, economie en welvaart door vooral de financiële kost en wurgregels voor de inwoners van die maatschappij zonder enig resultaat voor veranderingen van het klimaat...kortzichtige, eenzijdige tunnelvisie, ten nadele van iedereen en ook van jezelf.
Probeer misschien eerst eens het hele plaatje te zien door ook de andere kant van de medaille eens te bekijken want volledige informatie, voor- én nadelen, zijn doorgaans de vereiste om überhaupt een mening te kunnen vormen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
We zullen later nog eens klappen over "desastreuze effecten" op de maatschappij, economie en welvaart, als tijdens een zomer het Zoniënwoud of het Zwarte Woud in brand staat zoals dat nu in Australië het geval is ....
Zeven auto's die jaarlijks 10.000 km afleggen hebben op een jaar evenveel warmte de lucht ingejaagd om een woning gedurende een winter van warmte te voorzien. Diegenen die nu nog een vette diesel willen verdedigen zijn blind voor wat er voor 't ogenblik met "den bol" aan de hand is .....
Zeven auto's die jaarlijks 10.000 km afleggen hebben op een jaar evenveel warmte de lucht ingejaagd om een woning gedurende een winter van warmte te voorzien. Diegenen die nu nog een vette diesel willen verdedigen zijn blind voor wat er voor 't ogenblik met "den bol" aan de hand is .....
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
E-autos zijn en blijven een lapmiddel,ze worden alleen geproduceerd omdat anders de auto fabrikanten mega boeten moeten betalen aan het Gedrocht Europa om de norm van de uitstoot te verminderen.
Europa wolt zelfs tegen 2025 dat er geen brandstof auto's mogen gemaakt worden, wat een inpakt dat gaat hebben op de arbeid's markt ,dat interesseert ze niet,het zal zogezegd groener moeten worden, dus gaan ze ook van de auto's duurder maken,zodat alleen de happy few zich nog ene kan aanschaffen, natuurlijk met de nodige subsidies en aftrek posten voor hun onderneming, jan met de pet willen ze van straat, dus zullen ook de files opgelost zijn.
https://www.demorgen.be/nieuws/heeft-de ... ~bff45eb2/
de waterstof brandstofcel, of de waterstof motor , dat is nog te vroeg om eureka te roepen, maar er zijn wel mensen hard mee bezig, met de nodige tegenwerking...
Neem nu de aluminium luchtbatterij,als ze dat nog kunnen verfijnen zal het een concurrent worden van het waterstof,en moeten ze niet meer verder zoeken naan litilium en cobald,dan zou de E auto misschien een kans krijgen....maar zal nog altijd voor de gewone man te duur zijn, het voordeel is dat men er op vakantie kan gaan.
https://translate.google.com/translate? ... rev=search
Europa wolt zelfs tegen 2025 dat er geen brandstof auto's mogen gemaakt worden, wat een inpakt dat gaat hebben op de arbeid's markt ,dat interesseert ze niet,het zal zogezegd groener moeten worden, dus gaan ze ook van de auto's duurder maken,zodat alleen de happy few zich nog ene kan aanschaffen, natuurlijk met de nodige subsidies en aftrek posten voor hun onderneming, jan met de pet willen ze van straat, dus zullen ook de files opgelost zijn.
https://www.demorgen.be/nieuws/heeft-de ... ~bff45eb2/
de waterstof brandstofcel, of de waterstof motor , dat is nog te vroeg om eureka te roepen, maar er zijn wel mensen hard mee bezig, met de nodige tegenwerking...
Neem nu de aluminium luchtbatterij,als ze dat nog kunnen verfijnen zal het een concurrent worden van het waterstof,en moeten ze niet meer verder zoeken naan litilium en cobald,dan zou de E auto misschien een kans krijgen....maar zal nog altijd voor de gewone man te duur zijn, het voordeel is dat men er op vakantie kan gaan.
https://translate.google.com/translate? ... rev=search
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Het amazone woud hebben ze ook in brand gestoken, en Australië brand nog, dus tonnen C0².....Fred1950 schreef: ↑04 jan 2020, 18:26We zullen later nog eens klappen over "desastreuze effecten" op de maatschappij, economie en welvaart, als tijdens een zomer het Zoniënwoud of het Zwarte Woud in brand staat zoals dat nu in Australië het geval is ....
Zeven auto's die jaarlijks 10.000 km afleggen hebben op een jaar evenveel warmte de lucht ingejaagd om een woning gedurende een winter van warmte te voorzien. Diegenen die nu nog een vette diesel willen verdedigen zijn blind voor wat er voor 't ogenblik met "den bol" aan de hand is .....
En als zeeschip een dag aan de kade ligt , heeft die zoveel verbruikt van 100000 diesel auto's, en men kan met de warmte een heel dorp verwarmen.
En die "bol" die trekt zijn plan wel , al miljarden jaren, dat is een cyclus, en de reden is dat Jupiter en Venus touwtje trek doen,daardoor wiebelt de aarde,en de de zon, die uitbarstingen zijn soms heel hevig, en soms minder, daar kan de mens niets aan veranderen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hetgeen zich nu afspeelt over een periode van slechts150 jaar heeft alles te maken met menselijke activiteit. Het gewobbel, magnetisch noorden, zonneactiviteit en zelfs activiteit binnenin de aarde kunnen iets veranderen over een periode die minstens 1000 jaar nodig heeft om voelbaar te zijn. Dan kan mens en natuur zich bijtijds aanpassen, maar dit is nu niet het geval. Stel je voor 45 °C , sterke wind en geen regen in maanden. Het kleinste stukje glas dat zich als brandglas gedraagt steekt meteen de boel in de fik.tokkio schreef: ↑04 jan 2020, 18:55Het amazone woud hebben ze ook in brand gestoken, en Australië brand nog, dus tonnen C0².....Fred1950 schreef: ↑04 jan 2020, 18:26We zullen later nog eens klappen over "desastreuze effecten" op de maatschappij, economie en welvaart, als tijdens een zomer het Zoniënwoud of het Zwarte Woud in brand staat zoals dat nu in Australië het geval is ....
Zeven auto's die jaarlijks 10.000 km afleggen hebben op een jaar evenveel warmte de lucht ingejaagd om een woning gedurende een winter van warmte te voorzien. Diegenen die nu nog een vette diesel willen verdedigen zijn blind voor wat er voor 't ogenblik met "den bol" aan de hand is .....
En als zeeschip een dag aan de kade ligt , heeft die zoveel verbruikt van 100000 diesel auto's, en men kan met de warmte een heel dorp verwarmen.
En die "bol" die trekt zijn plan wel , al miljarden jaren, dat is een cyclus, en de reden is dat Jupiter en Venus touwtje trek doen,daardoor wiebelt de aarde,en de de zon, die uitbarstingen zijn soms heel hevig, en soms minder, daar kan de mens niets aan veranderen.![]()
Fantaseer niet te veel met dat soort speelgoed als "aluminium luchtbatterij" en dergelijke. Stop een koperen nagel in een citroen of appelsien, en stop een ijzeren nagel op 1 cm ernaast. Ge zult tussen beide nagels ook een spanning meten : "de citroen-batterij"
Auto's op waterstof komen er gewoon niet. Het kost ontzaglijk veel energie om die waterstof aan te maken, en via reforming is het allesbehalve "groen" ( dus met veel CO2 uitstoot ). Een benzinemotor die men op waterstof ombouwt zoals BMW dat deed is al zeker totale onzin. Die piste heeft men al laten varen , de brandstofcel zal hetzelfde lot beschoren zijn. In een wagen op waterstof met brandstofcel zit trouwens ook een grote batterij vergelijkbaar met die van Renault Twizy ( maar waarom zit ik hier dit allemaal nogmaals te herhalen, puur tijdverlies .... )
-
Ice
Nee, nee, niet láter, nú want het gaat over ónze HUIDIGE maatschappij, ónze economie, ónze welvaart en verarming door ons te bestelen voor de klimaatleugen NU!!We zullen later nog eens klappen over "desastreuze effecten" op de maatschappij, economie en welvaart, als tijdens een zomer het Zoniënwoud of het Zwarte Woud in brand staat zoals dat nu in Australië het geval is ....
Zeven auto's die jaarlijks 10.000 km afleggen hebben op een jaar evenveel warmte de lucht ingejaagd om een woning gedurende een winter van warmte te voorzien. Diegenen die nu nog een vette diesel willen verdedigen zijn blind voor wat er voor 't ogenblik met "den bol" aan de hand is .....
ALS ooit het zwarte woud zou aangestoken worden zoals in australië, dat zien we dan wel...daarvoor moeten we nu al niet op voorhand belastingen gaan betalen.
En 60.000 schepen op bunkerolie jagen 365 dagen pér jáár zoveel vuiligheid de lucht in als de uitstoot van álle auto's, niet enkel diesels, die op deze aardkloot rondrijden!
En dan hebben we het nog niet eens over de uitstoot van de vliegtuigen...over blinden gesproken die onwetend naar de diesel als zondebok blíjven wijzen....
1.wie maakt jou dat wijs...de arrogantie dat de nietige mens die invloed zou kunnen hebben op de enorme eco-systemen van een hele planeet - dénk toch eens na...geen idee van de grootte van onze aarde en de invloed van oa de maan en andere, externe factoren, zeker?Hetgeen zich nu afspeelt over een periode van slechts150 jaar heeft alles te maken met menselijke activiteit. ....
2. Waar maak jij je dan nog druk over of wordt jij dan misschien 150 jaar oud?
3. De zon gaat ooit supernova, dat kunnen we dan misschien ook tegenhouden door belasting te betalen....??
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dat de zon gaat veranderen in een supernova gaan we inderdaad niet tegenhouden door belastingen te betalen maar is de schuld van de activiteiten van de mens hier op aarde. Die supernova is het gevolg van de opwarming van de aarde en om te beletten dat de zon ooit een supernova wordt moet er alles aangedaan worden dat de aarde niet opwarmt.Ice schreef:
3. De zon gaat ooit supernova, dat kunnen we dan misschien ook tegenhouden door belasting te betalen....??![]()
![]()
Ga niet in discussie met klimaatfanaten want ze draaien altijd tot het hen uitkomt. Zelfs een auto die niet rijdt omdat de benzinetank leeg is is te wijten aan de klimaatopwarming omdat de eigenaar niet meer in zijn gewone doen is/was door............de klimaatopwarming en dus vergat om te tanken.