Bluft Xi Jinping ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

20 jan 2025, 19:48

MichelN schreef:
20 jan 2025, 15:32
Fred1950 schreef:
20 jan 2025, 14:23
Leve YunExpress en de Chinezen ... :lol: :lol: Geen enkele transporteur toont zijn transport met dergelijke details. De track & trace van bPost voor dezelfde zending is nog niet verder geraakt dan verleden woensdag de 15de. :roll:
Dat is nu eens nieuws heet van de naald, zie. Wie is er in vredesnaam geïnteresseerd in de Chinese brol die jij aankoopt voor jouw tien jaar oude Franse roestbak?
1) het is alleen maar in China te verkrijgen ( en gemaakt in Maleisië als ik me niet vergis )
2) hiermee kan ik zelf de cellen van mijn tractiebatterij uitmeten zonder steeds maar de dealer 50 Euro ervoor te moeten betalen.
3) ik heb al verdomd veel bijgeleerd , zowel over het gedrag van die batterij , als het schrijven van een "app" voor een ( gekregen ) smartphone die met die "brol" kan communiceren.

Mijn "elektrieken bak" is 11 jaar oud en vertoont nergens roest :lol: ( en ook zelf nog eens met Dinitrol behandeld ).

"En het gaat vooruit" zou Van Het Groenewoud kwelen. bPost weet blijkbaar nog steeds niet dat zij de "local carrier" is -- hun track & trace is niet up to date.

Untitled495.png
Untitled495.png (32.46 KiB) 1878 keer bekeken

Met het posten van die oninteressante larie was het alleen maar de bedoeling om aan te tonen dat de Chinezen heel wat zakens veel beter doen dan onze Westerse ( nu Trumpiaanse ) mensen.

Fred1950

22 jan 2025, 11:25

Dongle toegekomen ! Het is verdomd een "goeie" zoals op de foto links boven op de vorige bladzijde. Kan dus niet beginnen te experimenteren om van een slechte een goeie te maken. Waarschijnlijk zijn al de slechte uit productie. Zeg nu nog eens dat China alleen maar "brol" levert , we kunnen er verdorie heel veel van leren , en niet alleen hoe ( de manier waarop ) ze het buskruit hebben uitgevonden. :|

... industriële spionage ? :D De Chinezen weten ook blijkbaar heel goed wanneer de facteur van bPost het pakketje in mijn brievenbus heeft gestopt. :)

Untitled496.png

Fred1950

28 jan 2025, 14:28

Trump is woedend omwille van de gratis Chineese AI :lol:

https://www.deepseek.com/

De miljarden die hij in AI gaat investeren is verloren moeite. Tegen dat de Amerikanen "hun" ChatGPT en wat nog allemaal op poten hebben gezet , hebben de Chinezen al een niet in te halen voorsprong ( en planten ze misschien nog als eerste hun vlag op Mars :lol: )

boeffer

28 jan 2025, 17:58

Ge hebt namaak-Cola en echte Cola. 1 Fabriek ginds die een merk maakt en zoveel % zonder merk.
Waarom dat zo is, keep on dreaming of zoiets?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

28 jan 2025, 18:13

Die "deepseek" is geen namaak hoor. De App op de smartphone communiceert met servers in China om daar de data te halen , en dat kan nooit namaak zijn. De Amerikaanse Nasdaq technolgiebeurs is bij de bekendmaking van dat deepseek blijkbaar half "gecrasht" . En DAT maakt Trump uiteraard nog meer woedend , stel je voor , "zijn" Amerika dat de duim moet leggen voor die bende spleetogige communisten. :lol:

E.T.

28 jan 2025, 22:02

Op tv was er een oud-militair die dacht dat die investering van Trump een nieuw wapen zou worden ... de chinezen zijn hem voor!

Wil.

20 mar 2025, 13:29

UBC - de universiteit van British Columbia in Canada - verbiedt Deepseek op de campus omwille van veiligheidsoverwegingen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

20 mar 2025, 16:04

[quoteTrump is woedend omwille van de gratis Chineese AI :lol:][/quote]

Waarom?
hij kan er de lotto mee winnen, of weten wanneer hij Canada, Groenland ,of de Gaza kan hebben. :mrgreen:
Kunstmatige intelligentie doet zijn intrede in de onwaarschijnlijke wereld van de loterijen. Drie Italiaanse onderzoekers hebben een algoritme ontwikkeld dat, aan de hand van historische winstgegevens, waarschijnlijke winnende getallen voorspelt. Ze behaalden hiermee een winst van meer dan 43.000 euro, een resultaat dat zowel de mogelijkheden als de beperkingen illustreert van AI in spelvoorspellingen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

04 apr 2025, 22:23

China slaat terug met tariffs op een aantal producten uit de VS. Bovendien worden enkele bedrijven als 'onbetrouwbaar' aangemerkt.

'(Trade)War, huh, what is it good for? Absolutely nothing'

boeffer

04 apr 2025, 23:51

Zijn het schijnbewegingen, prijs goud naar omhoog en olie naar beneden (USSR)? Iets of iemand zal moeten bijleggen (vraag & aanbod).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

frits1955

05 apr 2025, 12:10

Zijn het schijnbewegingen, prijs goud naar omhoog en olie naar beneden (
Dat heeft niks met "schijnbewegingen" te maken. Als de beurzen dieprood kleuren vluchten beleggers naar de aankoop van goud. Door de economische waanzin die de oranje zot gelanceerd heeft worden ondernemingen onzeker en zal de economie vertragen en is er dus minder olie nodig en dus daalt de prijs.

voorn

05 apr 2025, 13:42

Waarschijnlijk is die olieprijs maar tijdelijk en wordt de produktie verlaagt

Wil.

29 apr 2025, 09:17

Xi doet een zoveelste zet in de Zuid-Chinese Zee: daar ligt een zandbank van 200 m2 waar een handvol Chinezen even voet aan grond hebben gezet en er dan een drone foto hebben gemaakt waarop de Chinese vlag duidelijk tentoongesteld staat.

image.png
image.png (219.09 KiB) 1377 keer bekeken

Hiermee provoceert China de buurlanden en meer bepaald de Filipijnen. China claimt 'zomaar' de hele zee tussen China, Vietnam en de Filipijnen. De rode lijn geeft aan wat China opeist. De blauwe stippellijn geeft de territoriale wateren aan van de Filipijnen en de oranje lijn is wat Vietnam claimt.

Je merkt dat de communistische broeders 'het breed zien', nietwaar?

In dat gebied zit nogal wat olie onder de zeebodem.

De wereld mag niet toestaan dat Xi hier een mini-Krim-inname van maakt. Beetje bij beetje pakken wat niemand wil of kan verdedigen om uiteindelijk álles te willen aanslaan, net zoals Poetin in UA probeert te doen.

image.png

Wil.

20 mei 2025, 09:25

Taiwan houdt zich maar best klaar met veel luchtafweergeschut. De Chinezen hebben een vliegtuig ontworpen dat honderden drones tegelijk kan lanceren. Het ziet er zo uit:

Afbeelding

Wil.

04 aug 2025, 13:43

De winkel draait niet goed in China.

24% minder verkochte huizen in juli tegenover in juli een jaar geleden.
Als de huizenverkoop stokt, dan sputtert heel de economie. Als daar nog wat tariffs bovenop komen 8O

image.png
image.png (63.8 KiB) 1014 keer bekeken