Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

frits1955

05 okt 2022, 23:10

Heeft er iemand een idee wie er in die "de redactie" van die Golfbrekersblog zit.?Ellenlange epistels van nobele onbekenden...toch een beetje vreemd. 1 ding is duidelijk: Rusland heeft nog vrienden in Vlaanderenland. ;-)

Wil.

05 okt 2022, 23:27

werewoef schreef:
05 okt 2022, 23:07
Is er hier iemand die nog echt gelooft dat Oekraine die vier geannexeerde gebieden ooit terug kan her veroveren ?
Ik ga jouw woorden eens hernemen, WW.

"Is er hier iemand die nog echt gelooft dat de taliban Kaboel en de rest van Afghanistan ooit terug kan heroveren ?"
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

05 okt 2022, 23:35

Heeft er iemand een idee wie er in die "de redactie" van die Golfbrekersblog zit.?Ellenlange epistels van nobele onbekenden...toch een beetje vreemd. 1 ding is duidelijk: Rusland heeft nog vrienden in Vlaanderenland. ;-)
Het zijn toch terechte vragen die hier aan bod komen. Welk nut heeft Rusland om zijn enigste drukkingsmiddel de lucht in te jagen. Draai gewoon de kraan dicht en het is ook opgelost, maar nee ze moeten ze per se in de lucht jagen. Dan zijn het echte idioten die Russen. En zo zijn er nog zaken die men kan checken zonder vriend te zijn van Rusland.
PS 1 : Vriend van de Russen….nee. Vriend van de Oekraïner…..ook nee. Ik (en zo zijn er nog velen) probeer alleen de hypocrisie van de VS aan de kaak te stellen door vragen te stellen, ze permitteren zich alles, niemand maalt erom en ze komen er altijd mee weg.
PS 2 : Het filmpje gezien van Dries Van Langenhove waarin hij de vraag stelt of in de asielcentra de temp ook op 19° gezet wordt? Een vraag in de Kamercommissie binnenlandse zaken en ook te verwachten van het VB. Heeft hij daar een antwoord op gekregen? Nee, het R-woord zal net niet gevallen zijn maar de andere leden vonden de vraag blijkbaar niet gepast.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 05 okt 2022, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

05 okt 2022, 23:37

"Is er hier iemand die nog echt gelooft dat de taliban Kaboel en de rest van Afghanistan ooit terug kan heroveren ?"
Ze hebben Kaboel niet heroverd, de VS is er gaan lopen met de staart tussen hun benen.

Dicksy

06 okt 2022, 01:50

Oekraïne zit volgens VS achter moord op Russische pro-oorlog journaliste Daria Doegina

Amerikaanse inlichtingendiensten denken dat Oekraïne verantwoordelijk is voor de moord op journaliste Daria Doegina, dochter van de ultranationalistische ideoloog Aleksandr Doegin. Dat bericht de Amerikaanse krant The New York Times woensdag.

https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~a5d0ea9a/

2 mogelijkheden:

1.- Is dit een waarheid en is men in de VS Zelensky liever kwijt dan rijk. De verstandhouding was al veel eerder zoek tussen beiden volgens Amerikaanse functionarissen.

ofwel:

2.- De waarheid en nu door dit in de openbaarheid te brengen Rusland een aanleiding geven verregaande repressailes te nemen voor die aanslag door gebruik te maken van tactische nucleaire wapens als vergelding en zo hun felbegeerde oorlog uit te lokken?

Wordt zeker vervolgd.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 06 okt 2022, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

06 okt 2022, 09:45

Nu ben je er toch mee aan het zwanzen, hé, Dicksy.

Een nucleaire aanval om de moord te wreken op een doordeweekse journaliste die geen rol speelt in het grote spel. Komaan, man. :roll:

Wil.

06 okt 2022, 09:47

Dicksy schreef:
05 okt 2022, 23:37

Ze hebben Kaboel niet heroverd, de VS is er gaan lopen met de staart tussen hun benen.
Als je de vijand op de vlucht jaagt, is dat dan niet heroveren?

In Oekraïne heroveren de troepen van Zelenski dus ook geen terrein want de Russen gaan lopen met de staart tussen de benen.

Hier nog een woordspelletje: 'Ze trekken zich tactisch terug' :lol:

Dicksy

06 okt 2022, 09:50

Een nucleaire aanval om de moord te wreken op een doordeweekse journaliste die geen rol speelt in het grote spel. Komaan, man. :roll:
Het was de dochter van…… Wil. iemand die tot de intiemste kring van Poetin behoort. En de VS vertrouw ik voor geen haar, die steken als het moet zelfs hun beste vrienden een mes in de rug als hun eigenbelang daar voordeel bij heeft.

Wil.

06 okt 2022, 10:03

Poetin doet koppen rollen:

• Kolonel Generaal Alexander Zaravliov is zijn job kwijt omdat de Oekraïners een groot stuk van hun eigen land hebben heroverd.

• Generaal Dimitri Bolgerkov, die de logistiek moest leiden, kan ook op zoek naar ander werk.

• De bevelhebber van de Zwarte Zee vloot, Igor Osipov, is ontslagen omdat de vloot een aantal vernederingen moest ondergaan. Een aantal schepen werd tot zinken gebracht, waaronder het vlaggenschip Moskva. Ook de aanslagen op de oorlogsvliegtuigen op de Krim wordt mee in zijn schoenen geschoven,

• Het hoofd van de dienst Mobilisatie, Yoeri Sergei Lyko, is ook afgezet omwille van de flaters die begaan werden in die operatie.

De Tsjetsjeense leider, Ramsan Kazirov, heeft de aanpak van Poetin zwaar bekritiseerd. Hij roept op om de A-bom in te zetten. Ook de leider van de Wagnergroep geeft kritiek op Poetin en is het eens met Kazirov.

Dat geeft allemaal aanleiding tot de volgende mentale toestand van Poetin:

Afbeelding

Wil.

06 okt 2022, 10:03

Dicksy schreef:
06 okt 2022, 09:50

Het was de dochter van…… Wil. iemand die tot de intiemste kring van Poetin behoort. En de VS vertrouw ik voor geen haar, die steken als het moet zelfs hun beste vrienden een mes in de rug als hun eigenbelang daar voordeel bij heeft.
Alstublieft, zeg ... daar is zelfs Poetin niet mee bezig, man :roll:

frits1955

06 okt 2022, 10:16

Die"journaliste" was de dochter van Alexander Doegin en dat is dan weer DE huisideoloog van Poetin- de sturende kracht achter de annexatie van een deel van Oekraine. Verder een griezelige neofascist met megalomane dromen van een groot euraziatisch rijk.

Wil.

06 okt 2022, 10:37

Uit satellietobservaties is gebleken dat de Russen bezig zijn om voorbereidingen te treffen voor de nucleaire optie. Specifieke toestellen zoals luchtzuiveringsinstallaties werden op transport gezet.

De nucleaire duikboot die in het noorden stond geparkeerd, is vertrokken vanuit de haven.

Dit alles wijst op twee mogelijkheden:

- Poetin gaat wel degelijk doorgaan en de atoombom gebruiken
- Poetin doet wat aan sabre rattling : hij wil iedereen doen geloven dat hij eraan gaat beginnen.

Ik denk dat hij wel degelijk het zwaarste geschut gaat inzetten. Hij is deze oorlog aan het verliezen en er is nauwelijks enige hoop op verbetering. Zijn leger is maar een schim van wat men dacht dat het Russische leger waard was. De enige kracht ervan is massaal veel bommen en manschappen en daarnaast de nucleaire afschrikking.

De zeevloot durft zich niet te vertonen omdat de Oekraïners de schepen laten zinken met hun geleide raketten.

De manschappen zijn niet voorbereid op deze oorlog. De oorspronkelijke 190.000 troepen waren de reguliere, goed opgeleide soldaten. Poetin dacht dat die in 3 dagen in Kiev zouden staan. De soldaten hadden zelfs hun parade uniformen meegebracht.
De 300.000 opgeroepen soldaten zijn provinciale voetballers die in eredivisie moeten gaan spelen. Dat komt niet goed.

Poetin heeft de bruggen achter zich verbrand: 'De Krim is voor eeuwig van ons. De 4 provincies zijn voor altijd Rusland' en daar bovenop de uitspraak dat hij 'alles zal inzetten wat hij heeft' als dat nodig is om het vaderland te verdedigen.

Dicksy

06 okt 2022, 10:53

door Wil.

De Russen lijden enorme verliezen kwa materiaal en mensen, verliezen terrein, e.d. meer.......maar toch werd doordeweekse journaliste die geen rol speelt in het grote spel in de lucht gejaagd worden?
Zou Poetin dat zo maar blauw blauw laten. Denk het niet al was het maar als steun naar Doegin toe als dank voor zijn blijvende steun aan Poetin. En welke wapens zouden de Russen kunnen gebruiken? Kiev plaat gooien dan maar.
Het is zoals frits 1955 schrijft:
Die"journaliste" was de dochter van Alexander Doegin en dat is dan weer DE huisideoloog van Poetin- de sturende kracht achter de annexatie van een deel van Oekraine.
Oja, het was een vergissing want de vader had van voertuig gewisseld. Doeme toch, shit happens nietwaar. :roll:

Wil.

06 okt 2022, 11:14

Ik kan alleen maar glimlachen om zoveel naïviteit. Die vrouw was niet eens zijn eigen dochter. Mocht dát het geval zijn, ook dán zou Poetin daar geen vergelding om zoeken d.m.v. een atoombom.

Poetin weet als geen ander dat het vermoorden van tegenstanders 'gewone kost' is. Ik moet toch niet die ellenlange lijst van vermoorde tegenstanders en critici gaan opsommen, zeker? Er is niemand die beter beseft dat je van hetzelfde laken een broek krijgt wanneer je zelf al jarenlang die technieken gebruikt.

De spelregels in het Kremlin zijn: de atoomwapens worden gebruikt als het vaderland zelf in gevaar gebracht wordt. Door zijn verliezen in "de nieuwe provincies" zou hij die redenering kunnen toepassen.

Dicksy

06 okt 2022, 11:37

door Wil. » 2 minuten geleden
Ik kan alleen maar glimlachen om zoveel naïviteit.
Uw naïviteit bestaat spijtig genoeg in het blindelings geloven en volgen van de Westerse propaganda. Ik kan daar, ook spijtig genoeg, niet mee glimlachen, enkel meewarig het hoofd om schudden.
Die vrouw was niet eens zijn eigen dochter.
Vertel dat eens aan die Westerse propaganda.
'Amerikaanse inlichtingendiensten denken dat Oekraïne verantwoordelijk is voor de moord op journaliste Daria Doegina, dochter van de ultranationalistische ideoloog Aleksandr Doegin'.
Mocht dát het geval zijn, ook dán zou Poetin daar geen vergelding om zoeken d.m.v. een atoombom
Druppeltje per druppeltje en de emmer geraakt er ook vol door waardoor hij op termijn overloopt en dit is zo een van die druppeltjes. Het verwondert mij wel dat net nu de spanningen hoog beginnen op te lopen dit druppeltje valt. Ik vind dat raar.
Als 'bondgenoten' (VS en Oekraïne) zou men dit juist (als het waar is) toch binnenkamers houden en niet aan de grote klok hangen. Het tijdstip om dit dus aan de grote klok te hangen stinkt compleet maar ik weet dat u zich daar geen vragen bij stelt. :roll: