Bluft Xi Jinping ?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als ge dat weet kon je dat voor de volledigheid toch ook vermelden. Nu lijkt uw bijdrage op anti-China propaganda geschreven met de hulp van ChatGPT.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ook in weekends hou ik van correcte en volledige informatie , en niet van propaganda.
Wat Google AI schrijft :
Reizen op het dak van treinwagons gebeurt in India niet door toeristen; het is een gevaarlijke praktijk voor de lokale bevolking, vooral in Bangladesh, vanwege overbevolking, en is extreem gevaarlijk en illegaal. Toeristen reizen in India binnen de trein in diverse comfortklassen, van budgetcoupés tot luxe Maharaja-treinen zoals de Deccan Odyssey, die luxe en comfort bieden tijdens sightseeing van iconische bezienswaardigheden.
Waarom reizen mensen op het dak?
Overbevolking: Indiase treinen zijn vaak overvol, waardoor mensen geen plaats vinden en gedwongen zijn om buiten de wagon te reizen.
Armoede: Voor de armere bevolking is dit een vorm van transport, hoewel de risico's enorm zijn.
Gevaar: De praktijk is levensgevaarlijk door tunnels, bovenleidingen, en het risico om van de trein te vallen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Door de politieke beslissingen van de Chinese Communistische Partij is de bevolkingspiramide van China met plotse schokken dooreengeschud.
Daarbij komt dat het vruchtbaarheidscijfer nu op 1 ligt, terwijl 2,1 noodzakelijk is voor het behoud van de bevolking. Dat cijfer is noodzakelijk als men de levensstandaard wil behouden, tenzij het land grote sprongen zet op het vlak van productiviteit.
In India ligt dat vruchtbaarheidscijfer op 1,9 waardoor een geleidelijke daling van de bevolking voorspelbaar is.
In China zullen er in 2050 evenveel gepensioneerden zijn al werkenden. In India blijft de beroepsbevolking groeien tot 2040. Zelfs in 2100 zullen er 'maar' 30% gepensioneerden zijn.
In China heeft de Communistische Partij beslist dat er hele steden moeten worden gebouwd en daar woont geen mens in. In heel het land staan evenveel kant-en-klare huizen leeg als nodig om heel Frankrijk in te huisvesten.
In een niet-communistisch land worden zulke maatregelen niet genomen. Het probleem met die overtollige huizen is dat er massief veel kapitaal in vastzit.
Lokale overheden in China verkopen gronden aan ontwikkelaars. Er wordt nauwelijks nog grond gekocht. Daardoor kampen ze met zware schulden. Dat tast hun vermogen aan om publieke diensten te financieren; denk aan onderwijs en zorg .
Daarbij komt dat het vruchtbaarheidscijfer nu op 1 ligt, terwijl 2,1 noodzakelijk is voor het behoud van de bevolking. Dat cijfer is noodzakelijk als men de levensstandaard wil behouden, tenzij het land grote sprongen zet op het vlak van productiviteit.
In India ligt dat vruchtbaarheidscijfer op 1,9 waardoor een geleidelijke daling van de bevolking voorspelbaar is.
In China zullen er in 2050 evenveel gepensioneerden zijn al werkenden. In India blijft de beroepsbevolking groeien tot 2040. Zelfs in 2100 zullen er 'maar' 30% gepensioneerden zijn.
In China heeft de Communistische Partij beslist dat er hele steden moeten worden gebouwd en daar woont geen mens in. In heel het land staan evenveel kant-en-klare huizen leeg als nodig om heel Frankrijk in te huisvesten.
In een niet-communistisch land worden zulke maatregelen niet genomen. Het probleem met die overtollige huizen is dat er massief veel kapitaal in vastzit.
Lokale overheden in China verkopen gronden aan ontwikkelaars. Er wordt nauwelijks nog grond gekocht. Daardoor kampen ze met zware schulden. Dat tast hun vermogen aan om publieke diensten te financieren; denk aan onderwijs en zorg .

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Twee punten:
1. voor jou is het noodzakelijk om het meerdere keren te lezen en zelfs dan blijft er weinig kleven aan je hersencellen
2. ik maak het verschil duidelijk met India, dat jij hier hebt tussengegooid.
1. voor jou is het noodzakelijk om het meerdere keren te lezen en zelfs dan blijft er weinig kleven aan je hersencellen
2. ik maak het verschil duidelijk met India, dat jij hier hebt tussengegooid.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.