Artificiële Intelligentie

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

Vandaag, 08:31

Wil. schreef:
Gisteren, 22:29
Fred1950 schreef:
Gisteren, 16:06
Ach man .... "in mijne tijd" had ik software aangepast voor de telefoniecentrales van (...)
Dat is het kleuterwerk waarvan jij denkt dat het belangrijk was.

De veranderingen die AI teweegbrengt en de werkwijze ervan zijn van een geheel ander kaliber. Het is als een driewieler vergelijken met een Formule 1 wagen.

Neen, de kloof is groter.
:lol: ( daar gaat hem weer ... ) Ik heb destijds er wel voor gezorgd dat je niet bij sekswerkster terecht kwam toen je de dokter opbelde. :D

Je ziet AI als één of andere obscure bovennatuurlijke "kracht" high in the sky terwijl het allemaal .... "simpele" software programmas zijn die toevallig door de knapste software ontwikkelaars in mekaar werden geprutst. Geloof het maar van iemand die AI "begrijpt" en er niet dogmatisch mee loopt te hallicuneren.

En wat hoogvliegers erover vertellen doet me denken aan het 200 paginas tellende document wat een consultant aan een politieker voorlegt , en dat terwijl dat gedrocht tot 10 bladzijden is samen te vatten. :lol: Nu ja , "normal-people" moeten iets hebben om er urenlang te kunnen over palaveren. :roll:

Charlie Maru

Vandaag, 09:19

Fred1950 schreef:
Je ziet AI als één of andere obscure bovennatuurlijke "kracht" high in the sky terwijl het allemaal .... "simpele" software programmas zijn die toevallig door de knapste software ontwikkelaars in mekaar werden geprutst. Geloof het maar van iemand die AI "begrijpt" en er niet dogmatisch mee loopt te hallicuneren.
Moet ik dan begrijpen dat diegene die met de ontwikkeling van AI bezig zijn er zelf niets van verstaan ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

Vandaag, 12:38

Charlie Maru schreef:
Vandaag, 09:19
Fred1950 schreef:
Moet ik dan begrijpen dat diegene die met de ontwikkeling van AI bezig zijn er zelf niets van verstaan ?
Die verstaan dat zelf heel goed , maar dat zijn niet diegenen die met veel blabla zich publieklijk en met veel tamtam uiten. Dat zijn diegenen die actief bezig zijn met de ontwikkeling/programmatie van de software en dat zijn niet de CEO's