Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

09 nov 2022, 19:08

:lol: :lol:

Wil.

09 nov 2022, 20:14

De terugtrekking van de Russische invasietroepen uit Kherson werd op de Russische TV aangekondigd. Waarschijnlijk wil men daarmee de bevolking voorbereiden op moeilijke tijden in Oekraïne.

De man die de situatie op de grond moest gaan rechttrekken, 'de slachter van Syrië', generaal Surovikin, begint dus al met een mislukking, en wat voor één! De enige grote stad die de Russen hebben kunnen buitmaken, moeten ze teruggeven, hoewel Poetin beloofd had dat de 4 provincies 'voor altijd' bij Rusland zouden blijven.

We zijn nog niet zo ver dat Kherson en de andere oblasten bevrijd zijn, maar psychologisch is dit een enorme opsteker voor de Oekraïners.

Ik ben benieuwd hoeveel drones Putler nu naar burgerdoelen gaat sturen om zijn colère te koelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

09 nov 2022, 21:15

Wil. schreef:
09 nov 2022, 20:14
.....
We zijn nog niet zo ver dat Kherson en de andere oblasten bevrijd zijn, maar psychologisch is dit een enorme opsteker voor de Oekraïners.
Uiteraard , zoete snoep tegen de komende zure oprispingen. :twisted: Het zal hen een beetje rustig maken , en dus ook minder alert..... 8)
Ik ben benieuwd hoeveel drones Putler nu naar burgerdoelen gaat sturen om zijn colère te koelen.
Zo te horen in "het nieuws van hier" droppen de Russen drones op strategisch interessante doelen zoals energievoorziening , wellicht ook spoorweginfrastructuur , wegen en bruggen. Is dat niet klassiek bij een oorlogsvoering ? De Duitsers , Britten en Amerikanen deden dat destijds toch ook.

Wil.

09 nov 2022, 22:13

De BBC:

"In October, Shahed-136 drones landed on civilian areas in the city of Bila Tserkva, south of Kyiv."

NY Times:

" The drones have allowed Russia to strike energy infrastructure and civilian targets"

Yahoo News:

"Kyiv suffers another Russian attack on civilian targets, this time with Iranian-made drones"

Wil.

10 nov 2022, 09:04

Afbeelding

Dicksy

10 nov 2022, 09:39

Ik denk dat Poetin zich vergist en dat hij Fallujah bedoelt. 😂

Fred1950

10 nov 2022, 10:45

Wil. schreef:
09 nov 2022, 22:13
De BBC:

"In October, Shahed-136 drones landed on civilian areas in the city of Bila Tserkva, south of Kyiv."

NY Times:

" The drones have allowed Russia to strike energy infrastructure and civilian targets"

Yahoo News:

"Kyiv suffers another Russian attack on civilian targets, this time with Iranian-made drones"
Energievoorziening , spoorweginfrastructuur , wegen en bruggen ,.... zijn allemaal civilian targets .. Nah und ?

Wil.

10 nov 2022, 11:40

Ik heb al eerder vastgesteld dat je allo-allo-engels niet ver reikt.

De NY Times maakt eigenaardig genoeg een onderscheid tussen wat jij civilian targets noemt (energie infrastructuur) en echte burgerdoelen:

NY Times:

Je kunt nog wat spartelen in het wijwatervat, maar je blijft nat, Fred

Fred1950

10 nov 2022, 13:44

Wil. schreef:
10 nov 2022, 11:40
......

Je kunt nog wat spartelen in het wijwatervat, maar je blijft nat, Fred
Leer eens begrijpend lezen : spoorweginfrastructuur , wegen en bruggen zijn civilian targets . Dat men bij NYT hierbij nog eens expliciet "energy' erbij vernoemt laat ik aan de auteur over ... maar ook dat zijn civilian targets

Wil.

10 nov 2022, 14:32

Voor een vatnik als jij wel. :roll:
Idem voor scholen, ziekenhuizen en kloosters ...

Wil.

10 nov 2022, 14:56

Poetin is wanhopig op zoek naar nieuwe rekruten. Met dat doel voor ogen heeft hij nu een wet goedgekeurd die het mogelijk maakt dat (ex-)gevangenen en voorwaardelijk vrijgelatenen worden ingelijfd.
De bandieten van de Wagner-groep hebben het hem voorgedaan en blijkbaar vond Poetin het een goed idee.

Afbeelding

Het gaat om overvallers, dieven, moordenaars, drugleveranciers enz. Enkel pedofielen en mensen die hun overste vermoord hebben, mogen niet in het leger.

Dicksy

10 nov 2022, 16:20

Het gaat om overvallers, dieven, moordenaars, drugleveranciers enz. Enkel pedofielen en mensen die hun overste vermoord hebben, mogen niet in het leger.
Ik zou die kans met twee handen grijpen en dan proberen te deserteren, of gevangen laten nemen, naar de Oekraïense zijde.
Twee vliegen in één klap. De Oekraïners kunnen me gebruiken in hun propaganda dat de Russische rekruten massaal deserteren, wat mij trouwens geen bal zou kunnen schelen, maar ik ben tenminste uit die hell hole van Russische gevangenis. Een beetje de zielige poot uithangen en dan in het westen opnieuw een, bv, lucratief drughandeltje opzetten.
Bijkomend voordeel: als ze niks anders doen dan terugtrekken moet ik niet voor mijn leven vrezen.
Elk nadeel heb zijn voordeel. :lol:

Wil.

10 nov 2022, 18:01

Je hebt echt de mindset van een misdadiger, Dicksy :lol:

tokkio

10 nov 2022, 18:03

Fred1950 schreef:
09 nov 2022, 18:55
Wil. schreef:
09 nov 2022, 18:41
Fred1950 schreef:
09 nov 2022, 17:52
En WEERAL krijg ik gelijk .... 8) 8) 8) De Russen trekken zich nu daadwerkleijk uit Cherson-stad terug naar de zuidelijke ( oostelijke ) oever van de Dnjper.
Fredje, hou het simpel, jongen. Als je moet gaan lopen is er maar één richting, hé? :roll:
Wait and see , wat gaat volgen. :lol: Je hebt blijkbaar het einde van mijn profetie nog niet goed gelezen. :mrgreen:
Ze trekken zich terug, omdat ze anders een zwemvest moeten aandoen, die dam staat op "springen", en dan wordt het terug, ik heb het niet gedaan. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

10 nov 2022, 18:17

Dicksy schreef:
10 nov 2022, 16:20
Ik zou die kans met twee handen grijpen en dan proberen te deserteren, of gevangen laten nemen, naar de Oekraïense zijde.
Twee vliegen in één klap. De Oekraïners kunnen me gebruiken in hun propaganda dat de Russische rekruten massaal deserteren, wat mij trouwens geen bal zou kunnen schelen, maar ik ben tenminste uit die hell hole van Russische gevangenis. Een beetje de zielige poot uithangen en dan in het westen opnieuw een, bv, lucratief drughandeltje opzetten.
Bijkomend voordeel: als ze niks anders doen dan terugtrekken moet ik niet voor mijn leven vrezen.
Elk nadeel heb zijn voordeel. :lol:
De Oekraïners zelf zullen zelfs niet eens merken dat er crapuul hun rangen vervoegt , de corruptie druipt nu toch al van hun lijf. :mrgreen: