Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

13 nov 2022, 11:11

door Fred1950 » Vandaag, 09:46
Met een diplomatisch iemand lukt dat wel. Met Dmitry Medvedev als opvolger wordt het WO III

Het uiteenvallen van Rusland is uiteraard de natte wensdroom ( en blijkbaar ook de uwe ) van de VS imperialisten.
Met een elektromagnetische pulsbom kan Rusland Oekraïne decennia terug de tijd in brengen, waarschuwt een Amerikaanse militaire expert

Stel u dit eens voor:

Een elektromagnetische pulsbom boven Oekraine in de winter gevolgd door een massaal offensief door de Russen. :roll:

https://www.businessinsider.nl/oekraine ... -veteraan/
(BRON: Business Insider Nederland 09 nov 2022)

'China, Rusland en Noord-Korea zouden al in het bezit zijn van supersterke EMP's, terwijl de Verenigde Staten nog niet zo ver zijn. Zo testte Noord-Korea al in 2009 een zogenoemde 'super-EMP' die zoveel gammastraling produceert dat je er in één keer het hele Amerikaanse stroomnet mee kunt uitschakelen'.

Wil.

13 nov 2022, 12:41

@Fred,

Voor mijn part moet de Russische Federatie niet uiteenvallen, maar de economische ellende die het land te wachten staat, gaat het wellicht doen imploderen.

Als dat het geval is, dan gaat er geen gevaar meer uit van 'Rusland' en kunnen de voormalige Oostbloklanden opgelucht ademhalen. Een bonus voor iedereen, behalve voor het Kremlin.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

13 nov 2022, 15:19

Wil. schreef:

Als dat het geval is, dan gaat er geen gevaar meer uit van 'Rusland' en kunnen de voormalige Oostbloklanden opgelucht ademhalen. Een bonus voor iedereen, behalve voor het Kremlin.
Er gaat al dertig jaar geen gevaar meer uit vanuit Rusland , tenzij dat er zich een land zoals Oekraïne met een populistische president opstelt als zou het Rusland een gevaar en als te bekampen land zijn ( sinds 2014 ). De cocaïne snuifster minister in Estland ( of is het een ander Balkan land ) en andere broekschijters sluiten zich erbij aan zoals het nu eenmaal bij kuddedieren gebruikelijk is.

Fred1950

13 nov 2022, 15:23

Dicksy schreef:
13 nov 2022, 11:11
....
Met een elektromagnetische pulsbom kan Rusland Oekraïne decennia terug de tijd in brengen, waarschuwt een Amerikaanse militaire expert
....

:lol: Dat doet me denken aan een oud collega ir. die het nu en dan had over "geef me eens een puls" . Die bedoelde ( waarschijnlijk ) dat hij ooit eens een druk op de knop van een pulsgenerator in het unief labo practicum moest geven. :D

( in plaats van een EMP bom zou men ook een "zonnewind" kanon kunnen maken , ook efficient. :wink: )

Wil.

13 nov 2022, 15:53

Fred1950 schreef:
13 nov 2022, 15:19
Wil. schreef:

Er gaat al dertig jaar geen gevaar meer uit vanuit Rusland , tenzij dat er zich een land zoals Oekraïne met een populistische president opstelt als zou het Rusland een gevaar en als te bekampen land zijn ( sinds 2014 ). De cocaïne snuifster minister in Estland ( of is het een ander Balkan land ) en andere broekschijters sluiten zich erbij aan zoals het nu eenmaal bij kuddedieren gebruikelijk is.
30 jaar? Georgië al vergeten? Tsjetsjenië al vergeten? En ook vergeten wie er met de tanks in Oekraïne is binnengereden? Of zie ik dat laatste verkeerd en was het andersom?
Waarom die Zweden en Finnen nu per se bij de Navo willen, dat zul jij ook wel weten, vermoed ik.

Blijf toch maar bij je batterijen, Fred.

Fred1950

13 nov 2022, 16:06

Wil. schreef:
13 nov 2022, 15:53
.....
Waarom die Zweden en Finnen nu per se bij de Navo willen, dat zul jij ook wel weten, vermoed ik.
Broekschijterij , of getriggerd door de VS.

Waarom de Russen het Oekraïne binnengevallen zijn is alom geweten , dat hoef ik niet meer te herhalen. Tsjetsjenië ? Waarom strijden Tsjetsjenen dan zo graag naast ( of beter , in de plaats van ) de Russen in Oekraïne ? In Wit-Rusland heeft men onlangs ook een "putsch" geprobeerd. En wie organiseert zo graag staatsgrepen bij de "vijanden" van de VS ? Juist.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 nov 2022, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

13 nov 2022, 16:07

Kleuterpraat die enkel door Moskou-kontlikkers wordt beaamd.
Batterijen, Fred, da's je ding. Maak je niet nodeloos belachelijk door over ernstige internationale politieke kwesties wat bazeltaal te debiteren.

Fred1950

13 nov 2022, 16:12

Wil. schreef:
13 nov 2022, 16:07
Kleuterpraat die enkel door Moskou-kontlikkers wordt beaamd.
Batterijen, Fred, da's je ding. Maak je niet nodeloos belachelijk door over ernstige internationale politieke kwesties wat bazeltaal te debiteren.
Maak jij je maar niet belachlijk door een VS-kontlikker te zijn. :lol: Hou het bij de realiteit en analyseer de feiten op een gezonde manier.

tokkio

13 nov 2022, 17:40

door Fred1950 » Vandaag, 09:46
Met een diplomatisch iemand lukt dat wel. Met Dmitry Medvedev als opvolger wordt het WO III
een diplomatisch iemand, vergeet het maar, ze hebben in mei al bedisselt wie de eventuele opvolger van Puting zal zijn,en die zal er met de grove borstel doorgaan, hij noemt Nikolaj Patroesjev,en nog zotter dan Puting. :( :( :( .
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/19693 ... t-al-klaar
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

13 nov 2022, 20:56

Voor het ogenblik loopt ( liep er ) op Canvas een héél interessant programma met als tilel "Un président , l' Europe et la guerre" over de rol die Macron heeft gespeeld bij de onderhandelingen tussen Poetin en Zelensky. De stem van Poetin is te horen , en die sprak zelfs over het "levend verbranden" van Russisch gezinden door Oekraïners. Zelensky komt er ook via telefoon aan het woord. Het programma duurt 2 uur !

Als ge het programma gemist hebt , kunt ge het nog altijd herbekijken via https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/canvas/ ( registratie vereist )

Actuele link om het te herbekijken : https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/un-preside ... la-guerre/

DIT is echte info , geen Wil-met-punt propaganda :mrgreen:

Wil.

13 nov 2022, 23:28

Ik heb er fragmenten van gezien. Het is anekdotische journalistiek waarbij vooral de psychologie en de persoonlijkheid van Macron aan bod komen. De film is eerst door de censuur moeten passeren. Er mochten geen zaken in getoond worden die enkel door diplomaten mochten geweten zijn.

Over de feiten zoals die zich hebben afgespeeld leer je niks nieuws maar als je hier blijft meelezen, dan geraak je wel op de hoogte van de dingen die nu van belang zijn en dat zijn de economische implicaties van wat er gebeurt.

Wil.

14 nov 2022, 11:58

Rusland geeft geen cijfers meer vrij over hoeveel het exporteert en importeert. Dit om de tegenstrevers in het ongewisse te laten over hoe hard de sancties de Russische economie wel treffen.

Maar er is een andere weg om dat te weten te komen. De top 20 landen die handel drijven met Rusland zijn bekend. We kunnen dan de import naar en export vanuit Rusland voor die landen becijferen en vervolgens de stand van zaken opmaken.

Dat is het werk dat het Duitse Kiel institut für Weltwirtschaft heeft gedaan voor meer dan 50 Russische handelspartners. Daaruit komt het volgende naar voor:

Afbeelding

Als men de maanden juni - juli - augustus van dit jaar vergelijkt met vorig jaar, dan is er 24% minder geïmporteerd door Rusland. Dat wil zeggen dat één kwart goederen niet meer beschikbaar zijn voor de Russen.
Misschien wordt de Europese handel wel overgenomen door de Chinezen? Dat blijkt niet of maar gedeeltelijk het geval te zijn:

Afbeelding

De sancties bijten wel degelijk.

Afbeelding

Fred1950

14 nov 2022, 12:37

De Russen zijn gewoon om sober te leven. Hetgeen ze echt nodig hebben is wodka , en die maken ze zelf. :D
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 nov 2022, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

14 nov 2022, 13:01

Mijn "Gedankenspiel" , of als ik Poetin zou zijn , dan zou de nieuwe grens van de geannexeerde gebieden met de rest van Oekraïne de rode lijn worden. :mrgreen: De grens volgt waterlopen.

Un-ukraine_2.jpg

De volledige kaart hieronder kan ja via een dubbel klik downloaden en vergroten. Die is heel gedetailleerd.

Un-ukraine.jpg

Wil.

14 nov 2022, 13:18

Fred1950 schreef:
14 nov 2022, 12:37
De Russen zijn gewoon om sober te leven. Hetgeen ze echt nodig hebben is wodka , en die maken zelf. :D
Engelsen zijn altijd beheerst.
Nederlanders zijn zuinig, zelfs gierig.
Ieren zijn dom.
Duitsers zijn zeer stipt en werken nauwkeurig.
Zweden zijn koel in hun omgang met anderen.
Fransen zijn super chauvinistisch.
Italianen eten elke dag pizza en ze rijden met een vespa of een fiat.

Hoe cliché kun je zijn?