Klimaat
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
kernfusiereactor (de zon) is telkens voor de halve wereldbol ipv land waar het daglicht is: De zon doet al miljarden jaren aan kernfusie. In de zon is kernfusie aan de orde van de dag. Per seconde wordt er ruim 600 miljoen ton aan waterstof omgezet in helium. Bij dit proces worden twee (en uiteindelijk meerdere) atoomkernen bij zeer hoge druk en temperatuur samengevoegd en vormen zo een nieuw element.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Er worden letterlijk duizenden miljarden naar 'klimaatverandering' gegooid in de hoop dat de aarde dan minder zal opwarmen.
Waar zou een gespendeerde dollar het meeste resultaat boeken? En het minst ? → zie onderaan.

Waar zou een gespendeerde dollar het meeste resultaat boeken? En het minst ? → zie onderaan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-

Het behalen van de historische doelstellingen voor hernieuwbare energie die vorig jaar op de wereldwijde klimaattop zijn overeengekomen, blijft een verre droom, tenzij de wereld de komende zes jaar meer dan $ 30 biljoen investeert.
Daar gaan wij, belgen, vast eens een lap op geven, zie: met onze put van 30 miljard, dan kan er heel zeker nog 5 of 6 miljard bij.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De CO2 uitstoot blijft stijgen en is nog nooit zo hoog geweest ..... 
-------------------------------------

-------------------------------------
Ze kunnen niet overal tezelfdertijd zijn
-
Wat is de reden dat sommige hurricanes zoveel schade aanrichten in de VS? Zijn er nu meer of meer krachtige orkanen? Neen.
Dé hoofdreden is dat er meer mensen zijn gaan wonen in gebieden die gemakkelijk te lijden hebben van overstromingen. Als gevolg daarvan is daar ook veel meer waarde aanwezig die kan vernield worden.
Een overzicht van 117 jaar stormen:

Dé hoofdreden is dat er meer mensen zijn gaan wonen in gebieden die gemakkelijk te lijden hebben van overstromingen. Als gevolg daarvan is daar ook veel meer waarde aanwezig die kan vernield worden.
Een overzicht van 117 jaar stormen:

audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Orkanen zijn er altijd geweest ,maar nu is alles uitvergroot
Florida: Dat het menselijk leed veel erger is dan in 1900 is te begrijpen , in 1900 telde Florida 500000 inwoners , een half miljoen, 124j later , maar liefst 18 miljoen inwoners en het gaat nog steeds in snel stijgende lijn . Tja het is daar en Orkaangebied! Dus het menselijk risico op bedreigingen stijgt enorm !
in 1935 trok een gigantische orkaan over Florida : een stormvloed van 6m !!!! en windstoten tot 295KM/U !!! dorpen steden werden van de kaart geveegd .
Ik wil maar zeggen , dat is een risico gebied en heeft niks te maken met het hedendaagse Nostradamus denken . Nu wordt alles uitvergroot en het moet altijd het ergste ooit zijn en de bangmakerij kent geen grenzen meer maar in wezen is het de gewone gang van zaken op aarde . Rustig blijven is de boodschap en geniet van de mooie dingen op aarde , dat Nostradamus denken is voor niks goed ! Natuurrampen bestaan reeds vanaf het begin van de huidige atmosfeer , 2/3 miljard jaar .Niks nieuws onder de zon !
Florida: Dat het menselijk leed veel erger is dan in 1900 is te begrijpen , in 1900 telde Florida 500000 inwoners , een half miljoen, 124j later , maar liefst 18 miljoen inwoners en het gaat nog steeds in snel stijgende lijn . Tja het is daar en Orkaangebied! Dus het menselijk risico op bedreigingen stijgt enorm !
in 1935 trok een gigantische orkaan over Florida : een stormvloed van 6m !!!! en windstoten tot 295KM/U !!! dorpen steden werden van de kaart geveegd .
Ik wil maar zeggen , dat is een risico gebied en heeft niks te maken met het hedendaagse Nostradamus denken . Nu wordt alles uitvergroot en het moet altijd het ergste ooit zijn en de bangmakerij kent geen grenzen meer maar in wezen is het de gewone gang van zaken op aarde . Rustig blijven is de boodschap en geniet van de mooie dingen op aarde , dat Nostradamus denken is voor niks goed ! Natuurrampen bestaan reeds vanaf het begin van de huidige atmosfeer , 2/3 miljard jaar .Niks nieuws onder de zon !
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Neen , het zijn er meer en ze worden stuk voor stuk krachtiger. En wat er miljarden jaren geleden is gebeurd , raakt dat uw koude kleren ? De aarde was dan pas geboren en van bewoners , dus mensen , was er toen helemaal geen sprake. Wat belangrijk is , is de evolutie sinds 1850 , al de rest is blabla van negationisten. Daarmee ga je zelfs geen kat met eender welke twijfel nog overtuigen.
Enne ... 300 jaar geleden liepen er in Noord-Amerika alleen nog maar Indianen rond. Misschien kan je de inwoners van Florida voorstellen om massaal naar hun "roots" in Europa te verhuizen. ( en dat is ook blabla .. )
Uiteraard kan men alles op zijn beloop laten , zelfs tot de krokodillen in Antwerpen zelfs geen land meer hebben om hun neo-liberale eieren te leggen.
-
Heb je daar bewijs voor? Ik liet je hogerop zien dat het NIET zo is dat er meer en krachtiger orkanen voorkomen. Het staat 2 postings hoger mooi af te lezen.
Als je de feiten niet onder ogen wil zien, wie is dan de negationist?

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als ge ergens werkt is het bakkes toe of ge kunt gaan doppen. En zullen ook niks negatiefs ergens posten. Laat Greenpeace de wereld maar redden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Waarom zou IK u geloven in plaats van bijvoorbeeld "onze" weermannen en weervrouwen met hun uitspraken. Je hebt geen enkele competentie in de materie.
Ik heb onlangs een vergadering bijgewoond over "Energiebeleid in België" . Niemand komt op het idee om CO2 uitstoot op te vangen en het verder als een grondstof te gebruiken. Het opbergen ervan in lege gasbellen langs de Noorse kust kwam wel ter sprake. Ik ben vergeten te melden dat dit een uitvinding van een 10-jarige was. (*) Ik geraak met de jaren meer en meer gedesillusioneerd in het mensdom , en niet in het minst in de Belgen .... Inventiviteit en technische creativiteit zit al ver onder het vriespunt en benadert de temperatuur van droogijs.
(*) als er lekken zijn , lost dat CO2 in het zeewater op. In gans dat gebied errond sterft alle leven af door de verzuring. Uiteraard is er geen kat die zich daar zorgen om maakt.
Ik heb ook al geschreven dat elke auto 7 liter droogijs per 100 km produceert als ge de CO2 uitstoot ervan zoudt invriezen. En dan moet je eens Flightradar24.com bekijken hoeveel vliegtuigen tezeldertijd in de lucht hangen. Die stoten per 100 km misschien wel het honderdvoudige aan CO2 uit , en daar bekommert zich ook geen kat om. Persoonlijk stoot ik per jaar voor mijn verwarming maar evenveel CO2 uit als een vrachtwagen die 5000 km heeft afgelegd. Dan maar "pushen" dat mensen hun woning moeten isoleren en wat nog allemaal , terwijl de zwaarste CO2 uitstoters ongemoeid hun gang kunnen blijven gaan. Terug een aanzet voor mijn desillusie in het menselijk dier ....
-
Omdat ik jou de bron van mijn gegevens laat zien. Jij kletst maar wat uit je nek of je praat anderen na die eveneens het klimaatalarmisme tot godsdienst hebben verheven.
Kort gezegd: ik: feiten. Jij: fictie

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.