Energieprijzen
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Klopt helemaal wat jij zegt en dat is al jaren en met heel veel sociale subsidies zo. Doktersgezinnen die de minimum prijs betalen voor de kinderopvang, omdat die berekend wordt op de belastingsaangifte van 2 jaar tevoren, of omdat ze een bvba gemaakt hebben, maar ondertussen in een half kasteel wonen en zo zijn er nog tientallen voorbeelden. Studenten van zéér goede huize die studiebeurzen krijgen , terwijl kinderen van modale gezinnen boven de inkomensgrens vallen en niets krijgen (zelf meegemaakt).pol55 schreef: ↑28 jan 2022, 17:032 problemen : van stookolie hoor ik niets in de verlichting van de factuur.
Wie komt in aanmerking voor de lichte daling van de prijzen. De helft wat nu een sociaal-tarief krijgt heeft er volgens mij geen recht op......omdat er geen vermogen kadaster bestaat. ...vooral de vrije beroepen hebben op "papier" het minimum en krijgen dus ook deze korting en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Een eerlijk vermogenskadaster is meer dan nodig.
Wij wonen aan het begin van de dorpsstraat. Begin 2000 is er een stukje verkaveling van 6 huizen gemaakt. 50 meter verderop staan oudere huizen, die ondertussen volledig vernieuwd zijn, met veranda, zwembad enz...
Dat stukje van 6 huizen is residentiële wijk, de rest is gewoon woonwijk en dus véél lagere grondbelastingen. Nu die huizen zijn geen grote villa's met zwembad hé, gewoon alleenstaande huizen.
Eendracht maakt macht
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Even naast de kwestie, maar dezelfde,situaties doen zich voor bij de sociale woningen. Zelfstandigen met een laag pensioen die have en goed verkopen en vervolgens in een sociale woning wonen. Naar spaargelden wordt niet gekeken , naar geld dat versluist is naar bepaalde constructies wordt niet gekeken en geloof me, zo zijn er duizenden. Zelf meegemaakt. In een plaats (stad/gemeente die ik niet noem) was er grote heibel op de gemeenteraad door NVA en VB in de oppositie. Ze eisten dat er onderzoek gedaan werd naar de eigendommen van huurders van een sociale woning. Dat onderzoek is zeer grondig gevoerd. Van de meer dan 1000 sociale woningen werden er 2 bewoond door allochtone alleenstaande vrouwen; Halfweg het onderzoek stootten ze op iets anders : een woning met 3 slaapkamers werd bewoond door een gepensioneerd koppel, die 'vergeten' waren te vermelden dat zij als inkomen ook nog de huur hadden van hun zeer goed gelegen taverne/restaurant , een bedrag van 3.000 euro per maand. Pikant detail, de man had op de lijst van NVA gestaan. Het bekt natuurlijk beter om alle schuld te steken op allochtonen die eigendommen hebben in het buitenland, eerst de eigen bevolking eens grondig onderzoeken en vooral de toewijzing van woningen weghalen bij de politiek en overlaten aan een onafhankelijke raad zou al veel woningen terug op de markt brengen.
Eendracht maakt macht
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
De OVLD zit al 20 jaar aan het roer. Als deze partij weer wordt "uitgenodigd" in 2024 dan zal er nooit een "EERLIJK" vermogenkadaster komen in Belgie. En zolang er een praktisch cordon sanitaire tegen de PVDA en VB bestaat zullen ze de OVLD nodig hebben en is de cirkel rond...dus de sociale "uitkeringen" zullen dan ook nooit sociaal zijn...en de andere partijen door het volk verkozen....doen daar aan mee....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Cordon tegen de communisten? Zitten die niet bij in een gemeentebestuur ergens in de buurt van Zelzate?
Welke partijen hebben zich dan schuldig gemaakt aan het doorbreken van dat cordon?
Neen, neen, een cordon kan enkel tegen een rechtse partij.
Welke partijen hebben zich dan schuldig gemaakt aan het doorbreken van dat cordon?
Neen, neen, een cordon kan enkel tegen een rechtse partij.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De mazoutprijzen,volgen de brandstof prijzen van de auto,pol55 dat u geen netwerk kosten op betaald,maar wel , en dat is het spel dat regeringen spelen met meer accijns en BTW, in naam van het (er zijn veel namen voor2 problemen : van stookolie hoor ik niets in de verlichting van de factuur.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/20 ... tot-het-l/
https://businessam.be/wereld-staat-voor ... t-prijzen/
Als de regering 5 min politieke moed hebben, kunnen ze in die geldbeluste netwerk kosten meer dan de helft afdoen, en als ze ook de BTW naar 6% brengen en de accijns en federale bijdragen afschaffen , zouden we al heel ver staan.figaretto schreef: ↑28 jan 2022, 17:57Vandaag vernomen dat in België ongeveer één miljoen gezinnen genieten van een sociaal tarief voor energie. Dat zou dus ongeveer neerkomen op 3,5 à 4 miljoen mensen. Ik gun het hen. Maar op een bevolkingsaantal van ongeveer 11 miljoen is dit al meer dan een slok op de borrel.
Toch lijkt het me evident dat de totale kostprijs van de energie uiteindelijk zal betaald moeten worden waardoor de kortingen voor de enen zullen bijgeteld worden bij de anderen. Ook kan ik me voorstellen dat zij die NET NIET van die gunst genieten, hierdoor ook in financiële problemen komen te zitten en hierdoor over korte termijn eveneens zullen “genieten” van het sociaal tarief. Zo ontstaat een kettingreactie die uiteindelijk moet uitmonden in een totale verarming van de bevolking, wat eigenlijk momenteel al aan de gang is. Men ziet en leest al veel getuigenissen van mensen die het vrij behoorlijk deden en die het nu al krap beginnen te krijgen.
Op korte termijn zie ik daar geen oplossing voor. Het lijkt me wel vreemd dat, nu de gas zo schaars en duur is geworden, er mensen zijn die gascentrales willen gaan bouwen en gas gaan invoeren bij soms dubieuze leveranciers en iedereen elektrisch willen laten rijden en tezelfdertijd de kernreactoren sluiten. Nou moe...
En dan nog eens het verschil waar men woont,ook dat is tot 500€ verschil, ik kan mij niet voorstellen dat het in andere Europese landen ook zo verschillend is of men in het noorden of zuiden woont.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/01 ... ttarieven/
zijn er hier dan geen ministers met ballen die er de stekker willen uittrekken,naar het voorbeeld van de premier enkele jaren geleden
In de UK gaat het er wel anders aan toe, daar willen ze den Boris afzetten, omdat hij dacht dat de wet niet voor hem was
8 ministers van energie, en nog niet ene die zich eens verdiept heel die distributie en transport verhaal,zelfs in de stroom factuur,ze hebben er geen interesse voor , omdat een royaal loon krijgen krijgen.
Maar als ze dit een bestuderen, krijgen ze gegarandeerd koppijnZo verdienen de minister-president en ministers per 1 januari 2022 ca. 175 duizend eur
https://callmepower.be/nl/energie/gids/ ... ettarieven
https://eneco.be/nl/energieprijzen/gas
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hoe staat het VB tegenover de hoge energieprijzen en de 6 % ? Ik heb nog niets gehoord vanuit die hoek.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
12 aug. 2019 — Nooit eerder duurde het zo lang om een Vlaamse regering te vormen als ... Behalve PVDA kregen alle partijen een uitnodiging in de bus om een regering te vormen.
Dat is toch ook een vorm van cordon sanitaire.....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Toen de Pvda al begin 2020 een amendement indiende om de BTW op energie op 6% te brengen stonden de traditinele partijen - VB incluis - te toeteren van "populisme". Nog maar een paar weken geleden deed de Pvda dat opnieuw en opnieuw stemden alle partijen tegen. Een tijdje later kwan Connerke dan met hetzelfde voorstel...Een kindertuin is het.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Tja .... als je de naam draagt van "communist" zal men je negeren. Je hoort er dan niet bij .....en dat is historisch gegroeid ( sinds de jacht op de "communisten" in de VS en sinds Winston Churchill )frits1955 schreef: ↑30 jan 2022, 15:28Toen de Pvda al begin 2020 een amendement indiende om de BTW op energie op 6% te brengen stonden de traditinele partijen - VB incluis - te toeteren van "populisme". Nog maar een paar weken geleden deed de Pvda dat opnieuw en opnieuw stemden alle partijen tegen. Een tijdje later kwan Connerke dan met hetzelfde voorstel...Een kindertuin is het.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
We zijn wel in 2022,het communisme is niet meer zoals in 1930,en dat willen ze niet weten, maar waar wij nu naar toegaan is een verdoken communisme, met de allure van maffia praktijken, maar het draait nog altijd op macht,geld, en de juiste partij.....Fred1950 schreef: ↑30 jan 2022, 16:43Tja .... als je de naam draagt van "communist" zal men je negeren. Je hoort er dan niet bij .....en dat is historisch gegroeid ( sinds de jacht op de "communisten" in de VS en sinds Winston Churchill )frits1955 schreef: ↑30 jan 2022, 15:28Toen de Pvda al begin 2020 een amendement indiende om de BTW op energie op 6% te brengen stonden de traditinele partijen - VB incluis - te toeteren van "populisme". Nog maar een paar weken geleden deed de Pvda dat opnieuw en opnieuw stemden alle partijen tegen. Een tijdje later kwan Connerke dan met hetzelfde voorstel...Een kindertuin is het.
Ik vind de weg die PVDA eerlijker en duidelijker, dan die van de Vivaldi regering,want die loopt nu met bochten en valkuilen,daarom is het zo een kluwen dat ze er niet uit geraken met de elektriek factuur.....
Ze weten het al van 2019 dat die te duur is.
https://www.febeg.be/jaarverslag-201931.01.2019 – Volgens de VREG betalen Vlamingen te veel voor hun elektriciteit
Dit is te wijten aan de distributietarieven die de pan uit swingen in vergelijking met de buurlanden, voornamelijk het luik met betrekking tot de openbare dienstverplichting. De VREG roept de politieke besluitvormers op om de elektriciteitsrekening te vereenvoudigen. De hoge kostprijs van elektriciteit is een rem op de energietransitie, menen zowel de VREG als FEBEG.
En heel dat transport en distributie verhaal is uitgedokterd door Annemie Turtelboom...
https://docs.vlaamsparlement.be/docs/st ... g532-1.pdf
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.