Klimaat
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Zeer erg voor de getroffenen, MAAR dit is helemaal niet abnormaal.
Vele mensen die in de regio wonen, kennen dit fenomeen en al decennia lang. Heel droge periodes afgewisseld met intense regen, in 1957 viel nog pak meer regen maar toen was er veel minder gebouwd, asfaltering, etc... Nadien heeft Franco dammen gebouwd die nu in sneltempo weer afgebroken zijn de laatste jaren. Vele rapporten beschikbaar, zelfs het WWF spreekt van 500 dammen afgebroken in Spanje alleen, dan vraag je om problemen.
Vele mensen die in de regio wonen, kennen dit fenomeen en al decennia lang. Heel droge periodes afgewisseld met intense regen, in 1957 viel nog pak meer regen maar toen was er veel minder gebouwd, asfaltering, etc... Nadien heeft Franco dammen gebouwd die nu in sneltempo weer afgebroken zijn de laatste jaren. Vele rapporten beschikbaar, zelfs het WWF spreekt van 500 dammen afgebroken in Spanje alleen, dan vraag je om problemen.
Spinnst du oder was
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Verlies van mensenlevens in Valencia.
De overstromingen werden nog verergerd omdat lokale autoriteiten geen waarschuwingen omtrent het noodweer doorgaven gedurende 8-10 uur na de noodsituatie.
De kans op die gebeurtenis werd al dagen van tevoren goed voorspeld/geanticipeerd. De media, de klimaatexperts en Europese politici willen graag munt slaan uit de tragedie om klimaatactie te stimuleren.
Dat schrijft Ryan Maue, meteoroloog en researcher aan de Florida State University.
Hij toont er dit plaat je bij:

De overstromingen werden nog verergerd omdat lokale autoriteiten geen waarschuwingen omtrent het noodweer doorgaven gedurende 8-10 uur na de noodsituatie.
De kans op die gebeurtenis werd al dagen van tevoren goed voorspeld/geanticipeerd. De media, de klimaatexperts en Europese politici willen graag munt slaan uit de tragedie om klimaatactie te stimuleren.
Dat schrijft Ryan Maue, meteoroloog en researcher aan de Florida State University.
Hij toont er dit plaat je bij:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Dar de uitstoot van verbrandingsgassen een invloed heeft op het klimaat valt niet te ontkennen. Maar misschien heeft cloud seeding en weermodificatie een kettingreactie op gang gebracht die niet meer te controleren valt.
Spinnst du oder was
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dat men eerst eens een verschil maakt tussen wat al bestond en het huidige wat zogezegd een nieuw natuurverschijnsel is. Niemand weet dat beter dan iemand die er al lang woont tov 't nieuw soort met hun laserstralen, radars bijeen gebracht in hunne (zwarte) cloud.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Cloud seeding kan amper een invloed hebben op het totale plaatje , het verlegt het probleem maar heel tijdelijk van één gebied naar een ander, Dat men hiervoor zilver iodide gebruikt is wraakroepend , men kan evengoed hiervoor koolzuursneeuw gebruiken.
------------------------------------------
Blijkbaar heeft Vlaanderen maatregelen om wateroverlast te voorkomen en de strijd tegen de klimaatproblemen teruggeschroefd. Ik wens ter harte dat er eens een ferme waterbom boven Antwerpen naar beneden valt , 'de nationalisten zullen dan wel wakker worden .....
------------------------------------------
Blijkbaar heeft Vlaanderen maatregelen om wateroverlast te voorkomen en de strijd tegen de klimaatproblemen teruggeschroefd. Ik wens ter harte dat er eens een ferme waterbom boven Antwerpen naar beneden valt , 'de nationalisten zullen dan wel wakker worden .....
-
De klimaatalarm-religie kan alleen maar in leven blijven als er voortdurend angst wordt gezaaid. Elke religie heeft bibberende gelovigen nodig om zich te verspreiden.Fred1950 schreef: ↑02 nov 2024, 09:39Blijkbaar heeft Vlaanderen maatregelen om wateroverlast te voorkomen en de strijd tegen de klimaatproblemen teruggeschroefd. Ik wens ter harte dat er eens een ferme waterbom boven Antwerpen naar beneden valt , 'de nationalisten zullen dan wel wakker worden .....![]()
Hierboven een perfect voorbeeld : met de woordenschat van oorlog en vernietiging - 'de waterbom' - worden de onderhorige slaven in het gelid gehouden. Het zelfstandig denken wordt aan banden gelegd door een kliek goeroes die de lijnen uitzetten van wat aanvaardbare denkpatronen zijn.
Greta Thunberg:
"I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act."
♪♫Want het leven was lijden, als je danste een heiden, als je lachte te luchtig, as je kuste ontuchtig
Als je niet wilde werken af je ging niet ter kerke, als je lui in de zon lag, of je fietste op zondag
Kortom alles was verkeerd, want dat had je geleerd ....♫ --- R. Long
Laatst gewijzigd door Wil. op 02 nov 2024, 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Men had ook een woord als "stortdouche" kunnen introduceren, maar daar gaat onvoldoende angst van uit. Oorlogsretoriek houdt de schapen gemakkelijker binnen de denklijnen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.